Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Как да открия защо ми гърми бушона на халогените?


cenarius

Recommended Posts

Здравейте,

 

За 3 години почти ежедневна работа халогените никога не са ми правили проблем. Тъй като са във фара ги ползвам за дневни. 

 

Вчера ми дойдоха лед Н3 крушките, чиято цел беше да засили количеството светлина. 

 

Сложих десния. Тествах - левия свети с халогенна крушка, дясната с лед.

 

Слагам левия лед и бум. Гърми бушона. 

 

Върнах халогена - пак гърми бушона.

 

Махнах крушката изцяло  - пак гръмна бушона.

 

 

Свалих фара и извадих конектора с кабелите. Колата стои само с десен фар (работещия преди да гръмне бушона) - пускам и пак "пук". 

 

 

От къде да намеря диаграма на кабелите? Как да продължа с диагностиката? Същата процедура, със сваляне на десния фар и мерене по буксата?  

Как да пусна ток до буксата, за да меря с мултицет, като в момента който врътна ключа за халогена бушона пада. 

Редактирано от cenarius
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж ключа! Извади го и виж дали не се е прецакал още при първото пускане...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как да пусна ток до буксата, за да меря с мултицет, като в момента който врътна ключа за халогена бушона пада. 

 

Има и още един много бърз и безопасен вариант !

Майсторите си имат една  12 волтова(каквато имат подръка) по мощна лампа която изводите са с кабели с щипки/крокодилчета. И когато има такъв проблем просто я слагат с щипките вместо бушон.И като свети значи има проблем.. И се търси безопасно...

Редактирано от mishoo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това последното не го разбрах.  Слагаш лампата вместо бушон ли?  И търсиш проблема докато не изгасне? Не ми се връзва. 

 

Дано да не е от ключа. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.  Слагаш лампата вместо бушон ли?  И търсиш проблема докато не изгасне?

 

 

Да! Вместо бушон.Като се замислиш когато тя свети значи тече ток! Ако свети с пълната си яркост значи имаш проблем(късо и ще гори бушон) ако свети с половин яркост или не свети значи всичко е наред!

Въпроса е че всеки път като гори бушона ще стопи и я кабелна обувка я нещо друго... докато лампата е безопасна!!

Ако е от ключа трябва да е окъсил към маса?! Което не ми се вярва..обикновенно или залепва и свети постоянно или хич не контактува!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не се е оголил някой проводник +12V във фара и да дава на маса? Като откачиш буксата от самия фар и врътнеш ключа пак ли гори предпазителя?

Редактирано от lyubcho88
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да :/ 

 

 

Аз даже целия фар свалих. Гледах, гледах, свърши обедната и го заебах. Ще го меря като имам повече време :/ 

Редактирано от cenarius
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще потърся схема довечера в autodata. Идеята за крушка вместо предпазител докато намериш повредата е много добра!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето схемата

AFLXppT.jpg

https://imgur.com/AFLXppT.jpg

 

Както се вижда захранване идва от голямата линия X (Ignition switch accessories). Минава през предпазител. Влиза в ключа. След него се разклонява към двата фара и до индикацията на таблото за вкл. фарове за мъгла.

Трябва да търсиш късо към масата някъде по линията отбелязана по-долу, или в самия ключ за пускане, или дори в конектора за индикация на таблото (щом в самия фар няма... но може и в другия да има късо?)

tVKoqNd.jpg

https://imgur.com/tVKoqNd.jpg

Редактирано от lyubcho88
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

За 3 години почти ежедневна работа халогените никога не са ми правили проблем. Тъй като са във фара ги ползвам за дневни. 

 

Вчера ми дойдоха лед Н3 крушките, чиято цел беше да засили количеството светлина. 

 

Сложих десния. Тествах - левия свети с халогенна крушка, дясната с лед.

 

Слагам левия лед и бум. Гърми бушона. 

 

Върнах халогена - пак гърми бушона.

 

Махнах крушката изцяло  - пак гръмна бушона.

 

 

Свалих фара и извадих конектора с кабелите. Колата стои само с десен фар (работещия преди да гръмне бушона) - пускам и пак "пук". 

 

 

От къде да намеря диаграма на кабелите? Как да продължа с диагностиката? Същата процедура, със сваляне на десния фар и мерене по буксата?  

Как да пусна ток до буксата, за да меря с мултицет, като в момента който врътна ключа за халогена бушона пада. 

Здравейте.

Според мене проблемът е от слабите кабели, които са поставили от Шкода. Когато си сложил лед крушката е подадено по-високо напрежение и затова бушонът гърми. Скоро сменях цял фар в ЕТ (не ми признаха гаранцията) заради крушка H15 (както се изразиха "неоригинална", под което разбират, че не е закупена от ЕТ). Бушонът гореше, гореше, докато накрая не се стопи и не изгоря куплунга за H15 във фара. Масов проблем е горенето на бушони, което се дължи на некачествените компоненти, които са вложени при производството. За съжаление горенето на бушоните продължава и при ОК III. Когато се слага по-силен консуматор (например зареждаш телефон от запалката) бушонът гори. Смени си куплунга на крушката, би трябвало да реши проблема.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.