Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

ОКТАВИЯ 2 FL Проблем-Грешка p0403


rado_6i6a

Recommended Posts

Здравейте,днес както си карах най-нормално ми светна(премигва) лампата за подгревните свещи и ми изписа "engine fault workshop".изгасих ,запалих същото състояние,колата няма мощност и като я гася двигателя сякаш тресе много.Покарах я така 10-12 км и ми се наложи да спра за 15 мин.След като тръгнах колата нямаше никакви проблеми и си вървеше нормално и така 40км след което пак се появи съобщението.Закачихме колата с VAGCOM  и показа грешка p040300  и момчето ми каза ,че най вероятно е ЕГР-ра.Сега се чудя какво да я правя и къде да я закарам да я погледнат ,някой да има идеи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти, Не се знае от къде си, но ето къде:

https://pepino-racing.com

 

Пробвай там. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От Стара Загора съм.Тази сутрин(поне за сега) колата пак е добре,няма грешки,върви нормално,като я изгасям пак всичко е нормално.

Редактирано от rado_6i6a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ми се случи абсолютно същото. Колата "умря" междуградско и се влачих 50 км. Не съм пробвал да я паля, откакто пристигнах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора, колите ви влизат в авариен режим. Тоест, опитват се да се запазят живи сами. Мига подгрева, когато проблемът не е супер страшен, но пък си е проблем. Иначе светва check engine, когато е “страшно“. Това може да е породено от много неща: EGR, кулер, турбо, турбопът, липса на вакуум, наличие на непоискан въздух в системата, запушване, MAF сензор, MAP сензор и много други.

 

Най-често всички болки идват от EGR или спукан турбопът. От там пренадува или не успява да надува турбината и влиза в авариен режим. Не е окей “пали-гаси и вече всичко е наред“ стратегията. Води до още проблеми и задълбочаваме на дадения проблем.

 

Във форума можем да кажем само “отиди на лекар“ и това е... Една и съща лампа свети за хиляди неща. При един може да е било едно, при друг друго и да дава една и съща грешка, което описва САМО 5-6 ВЪЗМОЖНИ проблема. :)

 

За тази грешка p0403 пише следното:

https://www.obd-codes.com/p0403

 

Неработещ EGR клапан. Дали е задръстен със сажди, дали няма вакуум, дали друго нещо - трябва да се пипне и да се види. Друг начин няма :)

 

В общия случай колата се шашка, но може да се кара до сервиз, за да се изчисти, съвсем спокойно, без да се настъпва! Няма да се оправи сама или да “продуха“, щом е светнало вече е късно либе за китка. Продухването се прави превантивно, но повечето хора не смеят да дават газ на двигателя на ниска предавка, не знам защо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, и аз съм на мнение, че пали-гаси и чистене на грешката няма да помогне. Щом се прибрах, прочетох грешката, видях в Нет-а, че е свързано с ЕГР и не съм палил повече колата. Тези дни мисля да се обадя на колега от форума тук, който ги разбира тези неща и да видим какво може да се направи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, и аз съм на мнение, че пали-гаси и чистене на грешката няма да помогне. Щом се прибрах, прочетох грешката, видях в Нет-а, че е свързано с ЕГР и не съм палил повече колата. Тези дни мисля да се обадя на колега от форума тук, който ги разбира тези неща и да видим какво може да се направи.

Колега,на какъв пробег ти е колата,ако не е тайна?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

191000км. Имам я сравнително отскоро. Карал съм я предимно извънградско. ЕГР или поне тази му част при дросела е сменяна. Остава проблема да е при охладителя и другите чарколяци на ЕГР-а отзад на мотора. При покупката показа 80% сажди в ДПФ. Чистих го с водород и оттогава лампа не ми е светвала но и аз много внимавам с регенерациите ,които междупрочем са доста чести, защото колата е с ъпдейтнат софт в Германия след дизелгейт драмите. След около 120 км. извънградско, без никакви симптоми преди това, заби муцуната и започна да мига индикацията на подгревните свещи. Едва се довлякох до София и прочетох въпросната грешка. Ще видим какво ще излезе като я закарам за преглед.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направо я карай към Трансексперт, само първо се чуй с тях, за да се разберете за кога, че обикновено са прилично заети. Там хем ще ти я диагностицират правилно/точно, хем могат да я направят и то, кадърно! Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Колеги и аз съм със същата грешка, това означава ли задължителна смяна на целия EGR?

 

Address 01: Engine (J623-CFHC)       Labels:. 03L-906-018-CFF.clb
   Part No SW: 03L 906 018 C    HW: 03L 906 018 BR
   Component: R4 2,0L EDC   H24 7100  
   Revision: 42H24---    Serial number:               
   Coding: 00190012042400080000
   Shop #: WSC 73430 031 00097
   ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018C 003005
   ROD: EV_ECM20TDI01103L906018C.rod
   VCID: 2AF2117DEB7015B600-807E

2 Faults Found:
4891 - EGR Valve (N18) 
          P0403 00 [096] - Malfunction
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

4892 - EGR Valve (N18) 
          P0403 00 [096] - Malfunction
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 77686 km
                    Date: 2020.04.03
                    Time: 21:22:09

                    Engine speed: 1614.50 /min
                    Normed load value: 26.7 %
                    Vehicle speed: 80 km/h
                    Coolant temperature: 85 °C
                    Intake air temperature: 10 °C
                    Ambient air pressure: 930 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.260 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Air mass: actual value (mg/stroke): 357.6 mg/stroke
                    EGR Vacuum Regulator Solen.val.: activation: 15.00 %
                    EGR Solen.val.: actual value: 68.54 %
                    EGR valve: offset closed: 0.55 %
                    Actuator for high pressure EGR: status-Bits 0-7: 55
                    Actuator for high pressure EGR: status-Bits 0-7: 0
                    Actuator for high pressure EGR: status-Bits 0-7: 7
                    Actuator for high pressure EGR: status-Bits 0-7: 20
                    High press EGR actuator: actual unconditioned volt val: 1927.4 mV
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Младежи и аз съм със същия проблем < мисля че е масово явление> EGR....

Най лесно е да се премахне ,чрез софтуеър, Но това решение ли е? 

 

Признавам,че очаквам развитие по темата,най малко с инфо, но не такова _" Закарай Я едикъде си" или "отиди едикъде си", Направи това" ПуФФФФФФ 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето инфо: намираш време, сваляш го и го почистваш с надеждата да е бил само задръстен и да се оправи след процедурата. Слагаш и пробваш как е. Може да “тръгне”, но ако не стане - обратно цялата процедура по сваляна/качване и замяна с нов. Като цяло, мненията, които съм срещал са, че е по-добре да се смени. Почистването му (дори и да заработи) само отлага неизбежната смяна в крайна сметка и не знам до колко е добре, два пъти да се занимаваш с цялата работа. Премахването му ще води до по-бавно загряване зимата - т’ва в ясно. Предполагам, че ако се ампутира, ще спомогне и за по-бързата кончина на DPF-a. 
Ето сервизна документация-  инфо - само трябва да си свалиш за твоя двигател. Успех!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, zloQQ написа:

Ето инфо: намираш време, сваляш го и го почистваш с надеждата да е бил само задръстен и да се оправи след процедурата. Слагаш и пробваш как е. Може да “тръгне”, но ако не стане - обратно цялата процедура по сваляна/качване и замяна с нов. Като цяло, мненията, които съм срещал са, че е по-добре да се смени. Почистването му (дори и да заработи) само отлага неизбежната смяна в крайна сметка и не знам до колко е добре, два пъти да се занимаваш с цялата работа. Премахването му ще води до по-бавно загряване зимата - т’ва в ясно. Предполагам, че ако се ампутира, ще спомогне и за по-бързата кончина на DPF-a. 
Ето сервизна документация-  инфо - само трябва да си свалиш за твоя двигател. Успех!

 

 Благодаря за ръководството и дискусията.

На мнение е съм, че е по-добре да се подмени отколкото да се “ скупи”или прехне софтуеърно.( Длъжни сме да мислим и за природата )

 За сега изчистих грешката- и реших да я карам малко по остро( колкото позволяват градските условия) та да видим... не я карам засега извънградско.


Дано да нямам поводи да пиша, но ако все пак се появят признаци , “ че го оправиме” и ще добавя коментар в форума.

Редактирано от A5F_pilot
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е, по-добре да бачка за каквото е поставен там, вместо да се ампутира. Аз също съм на т’ва мнение. Поздрави и чакаме развитие по темата в даден момент. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето развитие е, че близо 1500км откакто светна грешката все още не се е обаждала. Най-вероятно след 1000км при смяната на маслото ако имам време ще сваля EGR-a за почистване или оглед като минимум. Има ли софтуерен вариант с VCDS да се лог-нат живи данни от това какви стойности иска компютъра и какви получава, и да се направи съпоставка между двете? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами и при мен няма развитие( навъртял съм 200-300 км градско ) откакто изчистих грешката при едно приятелче в сервиза. 
Няма светеща индикация  да ме информира - пуффф дано да не светва( но все ми струва, че ще купувам нов EGR даже съм го харесал Hitachi)

 

За съпоставяне на данните е добър въпрос- интересно какво е мнението на останалите колеги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Добър вечер е сега, при вас може да е добър ден, та по същество: установи ли се, че клапана е запушен-  веднага да се свали, провери дали механизма работи и почисти- навъртяни 1500 км след почистване и всичко е както трябва.

труда не е много- бих казал че  почистването е тежката работа.

много добра работа върши спрей за нагар, продават го в железариите . 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Моето развитие по темата година и половина по-късно е че пак светна същата грешка и в крайна сметка изключих EGR-a софтуерно при Пепи и си поръчах от ибей тапа за хардуерното запушване :) Като следствие мога да кажа,че колата стана една идея по-жива в ниските обороти :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.