Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Шкода Октавия комби 2.0 TDI 4x4 2011 г.


tyson

Recommended Posts

Здравейте,

нов съм във форума, но съм хвърлил око на една Шкодичка и бих се радвал ако ме насочите какво може да се очаква като автомобил от нея.

 

1. Как е 4х4? Може ли да се разчита на него? Става въпрос за пускане и вадене на колесар с лодка примерно.

2. Някакви детски болести има ли самия модел?

 

Всякаква допълнителна информация ще ми е от полза. Досега не съм карал никога Шкода, но точно този модел удовлетворява всичките ми изисквания за автомобил.

 

Благодаря в аванс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет :)

 

За какво предимно ще използвате автомобила? Само за колесаря с лодка ли, или ще се движите редовно през пресечен терен? И къде по-точно ще се случва това с лодката - по плажове или в горски терен?

 

Питам, щото по мое мнение не е задължително да е 4Х4, за да се спусне и извади колесаря. но не знам и колко е тежка лодката де..

 

Като цяло модела се води престъпно здрав ;)

 

Детските болести, доколкото знам, са прескочени още от времената на въпросното поколение с двигател  тип помпа-дюза. А тази, която сте харесал, щом е от 2011, би трябвало да си е комън рейл и да е фейслифтова. Което си е ОК. Аз лично дълго време проучвах модела, но за съжаление не успях да събера достатъчно пари. А пустите фейслифтовки държат цена, дори към момента, след всички скандали около non-eco-friendly дизеловото гориво. Особено и 4Х4, е още една идея по-скъпо.

 

Двигателят се е доказал като много корав, а и носи на ремап, което е супер. ИМа DPF, което вие ще си решите дали ще запазите или махнете, има човек във форума, на когото аз лично съм се доверявал и мога само да го хваля безспир ;) Pepino. Возил съм се в ремапната от него такава, но само с предно - на отсечката Нови хан - Црна Маца стигна 220 а двигателят почти не се чуваше.

 

Като недостатък бих определил поцинковането на ламарините, защото според мен не е добро. Гледайте я добре с дебеломер, защото да се правят ламарини е пипкава работа. Иначе - по купето няма много философии. Фаровете би трябвало да са добри - все пак повечето са със заводски ксенон, даже и със завиващи фарове. Аудио системата Swing на мен лично много ми допадна. За навигациите нищо не мога да споделя - нямам преки наблюдения. Вътре е сравнително просторно, но определено отстъпва на Пасат или някое Ауди от съответния клас, но поне на мен това не ми е фактор при избора на автомобил. Споменавам го просто информативно. Возията е стегната, не подскача така, както първата Октавия, но в никакъв случай не е мека. Все пак междуосието не е голямо. Но си е стабилна кола. Ляга добре на пътя, а комбито като дизайн е едно от красивите, според мен. Също е и функционално.

 

Обслужванията не са трудоемки и според мен с основни познания и малко желание може да си ги правите и сам. Но не и това на диференциала. За там, май имаше нужда от някакъв специален инструмент, за да се развие пробката. И май обслужването на диференциалното масло е добре да се прави на 60000км. Но нека ме поправят приятелите тук, защото не са един и двама с 4Х4 от въпросната Шкода.

 

Като конструкция окачването е изключително просто и надеждно. Консумативите за там не са скъпи.

 

Голям плюс е, че има взаимозаменяемост на компоненти с други модели от VW.

 

Определено не ми е избягал от полезрението модела, но засега нямам пари да инвестирам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубава е колата (като модел де.). Върви добре, като цяло е безпроблемен мотора. 4х4 е добро - в смисъл не става да караш напред с вратите (като куатро), ама за газене в кал и сняг - бива. Имай предвид, че колата има голямо междуосие, а е относително ниска - което си е проблем при преодоляване на големи неравности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на включилите се колеги. Изключително полезно инфо!
Лодката ще се пуска по камъни директно в Дунава, и после ваденето не се получава с обикновен автомобил само с предно (пробвано е :)) )

Това че е ниска, леко ме притесни. Гледам и Пасатите, но те държат една идея по-високи цени.

По отношение на ДПФ - дирекно го махам, + нов софт+ремап. Това ми е плана.
Цените по окачването как са?
Какво да очаквам като бюджет за първоначално обслужване (филтри,масла) ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, леко е нисичка. Този недостатък може да се компенсира или с подложки на пружините, или с пружини от Scout, би трябвало да е възможно.

 

Друг вариант е направо Scout да си потърсите. Тя си е височка.

 

С цени около окачването не мога в момента да съм конкретен, но са достъпни. А и няма много чарколя.

 

Ангренажните комплекти и водни помпи също са достъпни. Но там парите за труд са сякаш по-вариращи.

 

Проверете съединителя, щото не знам дали има конверсионни комплекти - от двумасов към едномасов, и дали комплект с двумасов съединител не е по-евтин от конверсионния. Щото го има и тоя вариант, колкото и странно да звучи..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.