Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

С какви зимни гуми карате?


totopz

Recommended Posts

Тука сте се събрали явно все рали спортисти...и повтаряте клиешета и си вярвате и се самоубеждавате .....за нормално каране всесезонната гума е перфектназа нашите условия...на две от колите карам със зимни целогодишно -бюджетни ...на сухо карам сравнително бързо но в рамките на разумното...никакви проблеми не съм имал нито лятото нито зимата..странно ми е превъзнасянето на лятната гума какво чак толкова повече дава освен ако не караш на ръба.... да не говорим че на мокро зимната гума въобще не отстъпва на лятната...на третата кола съм с всесезонни Мишлен крос климат..перфектни на сухо и мокро дори съм сигурен че са по добри от много летни гуми ..но на сняг са слаби..много по-добре от лятна гума но по- слаби от зимна гуми...въпреки това са добър избор..напоследък като всичко в държавата ни и снега не е читав и го няма...сега на 4тата кола съм с два комплекта единствено защото размера на гумите е толкова измислен че чифт читави  всесезонни струва почти колкото 2чифта летни и зимни

Абсолютно съм несъгласен  :sorry:  Всесезонната гума е като всяко мултифункционално устройство - прави много неща но нито едно не го прави качествено :( Всесезонната гума не спира добре на сняг и лед, има склонност към аквапланинг и има влошен/удължен спирачен път на сухо.  Да, може би в градски условия вършат работа, но недай си боже да ти се наложи да спреш рязко и ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля да изпадам в излишни спорове но и аз не съм съгласен. За 30г съм карал с какви ли не гуми от Вида Спорт до какви ли не. Дори на служебния ми джип в момента съм със зимните Купър и нямат нищо общо с летните Конти . Държат на сухо и мокро осезаемо по-добре. 

Всеки сам да си решава ..парите са си негови....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Финансово не е оправдано ... за парите на един комплект всесезонни ще взема поне 6 гуми ;)

Това не е вярно специално за Фабия. Като гледах цените за размера 185х60х14 - Michelin Crossclimate са по 120 лв/гума, а Continental WinterContact TS 860 са по 130 лв/гума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Да Вредщайн намалени от 141 на 98

Гудиър намалени от 165 на 142 и т.н.

...както казва един приятел "това си е ваше битово извращение"...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мисля да изпадам в излишни спорове но и аз не съм съгласен. За 30г съм карал с какви ли не гуми от Вида Спорт до какви ли не. Дори на служебния ми джип в момента съм със зимните Купър и нямат нищо общо с летните Конти . Държат на сухо и мокро осезаемо по-добре. 

Всеки сам да си решава ..парите са си негови....

Колега щом зимните ти гуми държат по-добре на сухо и мокро или летните ти са изпечени или имаш някакъв проблем в преценката.

Иначе тази година взех Гиславед и ще напиша що за гума са като ги покарам малко повече.

Редактирано от Passi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една година карах със "всесезонни". Бях млад и глупав. С "гуми за мъгла" никога повече :) Аз няма да стана по богат с 350-400-500 кинта. Но пък може да живея по дълго беден. За това зимата със зимни, лятото със летни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 За това зимата със зимни, лятото със летни.

 

Правилно ! Вече се обсъждат и пролетно есенни гуми...Те са същите като летните ама ако се случи някоя пряспа да удържат!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След поредното "трънче" бях в Маргел-а в The Ring. Гледам на крика една О2 4х4 и загледах гумите които и слагаха. На вид летни. Викам си "Тоя не е в ред да слага летни гуми в края на октомври", та се загледах и о, чудо! Те били всесезонни. Освен, че просто имаха по-груба шарка нищо зимно нямаше в тия гуми. Няма ламели, няма шарка за дълбок сняг, абе нищо. С това "нещо" искрено се надявам да не му се налага да спира екстремно на сняг и/или лед! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилно ! Вече се обсъждат и пролетно есенни гуми...Те са същите като летните ама ако се случи някоя пряспа да удържат!

Пролет-есен карам със зимните. Да не стане инфекция с някоя пряспа. Винаги съм вярвал, че по добре лятото да си със зимни, отколкото зимата с летни/всесезонни/. Вярата ми е продиктувана от челен /буквално/ опит ;)

Редактирано от Typi_taratajki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Над 20 градуса само влошаваш нещата със зимна гума. Изпичаш я и рязко и се влошават качествата за зимата, множеството ламели пречат при спиране и се губи спирачно усилие, къде от усукване, къде от нарушаване на контакта от широките канали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Над 20 градуса само влошаваш нещата със зимна гума. Изпичаш я и рязко и се влошават качествата за зимата, множеството ламели пречат при спиране и се губи спирачно усилие, къде от усукване, къде от нарушаване на контакта от широките канали.

Факт! Вчера като заваля бях като шейна на спиране със зимните гуми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера за 40мин каране видях 3 катстрофи ;) И няма значение с какви гуми си, винаги при първият слаб дъжд след период на засушаване е така. Просто водата вдига прахта и маслото и улиците стават пързалки. Просто много от хората не го осъзнават и става мазало.

 

Що се отнася до "изпичането" на гумата - при температури 20-25 градуса няма шанс да се случи в градските задръствания. Виж на извънградско/магистрала е друга тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги , да напомня , че темата беше отворена за уточняване на размера .

Размера няма значение, важна е честотата :) Остави хората да си разкажат мъката. Сори за оф-а, не се сдържах.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз да кажа, че се спряхме на варианта тази зима да сложим 2 нови зимни гуми от пред и това е. Поръчани са и чакат да бъдат сложени Goodyear на 185 ширина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър избор. Гуд иъра много издържат на стареене. На един пасат бяха карани 5 години и зиме и лете, и пак зимата вършеха работа, просто невероятно. Това беше преди много години, сега ако са развалили каучиха ще е жалко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър избор. Гуд иъра много издържат на стареене. На един пасат бяха карани 5 години и зиме и лете, и пак зимата вършеха работа, просто невероятно. Това беше преди много години, сега ако са развалили каучука ще е жалко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър избор. Гуд иъра много издържат на стареене. На един пасат бяха карани 5 години и зиме и лете, и пак зимата вършеха работа, просто невероятно. Това беше преди много години, сега ако са развалили каучиха ще е жалко.

 

 

Еееееехееее, защо и сега няма такива гуми ... 

 

Цяло лято, бавно и постепенно да омекват, та зимата да са твърдички и да се държат чудно, а после цяла зима, бавно и постепенно да се втвърдяват, та и лятото да са на ниво !

 

Перпетуум - мобиле, но в някакъв подвид - вечна регенерация !!!

 

Ама то, сигурно е от качеството на използвания каучук - от този, който преди 100 години, местните индианци /туземци/, са добивали от каучуковите дървета, а не като сегашния - менте ...

 

Не е истина, какви глупости се пишат по форумите !!!

 

Иначе, преди 15 години, комшията ми - професионален шофьор /демек - тираджия/, ме гледа с чисто нови зимни гуми и ме пита - Бобкааа, що им се връзваш на номерата, зимните гуми са пропаганда на големите фирми... Добрият шофЕр, няма нужда от тях, те летните са същите !

 

След една седмица, двата му микробуса бяха обути с нови зимни гуми ! За три дена, двамата му сина - също професионални шофЕри /без да са тираджии/, се бяха въртяли като пумпали по родните пътища !

 

На въпроса ми, защо са със зимни гуми, отговори гледайки в земята: Абе, тази зима е по-тежка от миналите...  

 

Сори за спама, ама темата така или иначе, се изврати и обезсмисли !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди се използваше много естествен каучук. Гумите бяха тесни и с широки канали. В резултат гумите бяха всесезонни и с една и съща гума се караше и лете и зиме. Със сегашната синтетика, с падане на температурите към нулата, гумите стават на камък. Летните. Зимните обтатно, с покачване на температурата стават на кашкавал.

А за преди сто години, имаме една шевна машина Сингер с едно гумено колело, ако щеш вярвай още е меко. Машината трябва да е над 110 годишна.

Редактирано от ID A
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди се използваше много естествен каучук. Гумите бяха тесни и с широки канали. В резултат гумите бяха всесезонни и с една и съща гума се караше и лете и зиме. Със сегашната синтетика, с падане на температурите към нулата, гумите стават на камък. Летните. Зимните обтатно, с покачване на температурата стават на кашкавал.

А за преди сто години, имаме една шевна машина Сингер с едно гумено колело, ако щеш вярвай още е меко. Машината трябва да е над 110 годишна.

 

Да се коригирам - естествено, в предния пост, имах предвид "мекички през зимата" !

 

А, сега:

 

Ивчо, Ивчоо, Ивчооо ...

Доста се чудих, дали изобщо да ти отговарям, амаааа - сърце юнашко, не трае !

Това, че не те бива за юрист, стана ясно отдавна. 

Ама, вече ме съмняваш и за инДЖИнер, дали те бива...

Прочети малко бре, любопитко, образовай се, пък пиши колкото искаш !

 

Първо - "Преди се използваше...", може да го каже някой, роден преди около 100 години, за да го е видял преди около 80 години, демек, като е бил на около 20 години !

Просто, защото Втората Световна Война, изчерпва окончателно, така или иначе ограничения ресурс и запаси от суров каучук...

Още от 50-те години, гумите се произвеждат предимно от различни видове синтетичен каучук, разбира се с добавки от десетки други вещества, материали и прочие!

Второ - какви широки канали, какви 5 лева ?!? Напротив, каналите бяха /по-точно са били/ по-скоро тесни, спрямо сегашните зимни, че и доста от летните.

А, ако ти си виждал само "видинки" по време на социализЪма, то и за тях се бъркаш, макар повечето, наистина да бяха "всесезонни". През 1987 г., ако не бъркам, вече произвеждаха и зимни, макар предимно за износ. Което пак е смешно, при положение, че Нокиан произвеждат първата ЗИМНА гума, през 1934 година !

Ама то, по света, започват да произвеждат безкамерни гуми, още през 1954 г., а ние... Та, за какво говорим ?!?

 

И така нататък, и така нататък... Мързи ме, да ти пиша всичко, което при малко желание, може да прочетеш сам !

 

Колкото до шевната ви машина - нормално е гумата да е мека, защото естествения каучук, изкарва доста над 100 години, ама само при стайна температура...

Съмнява ме да е вулканизирана, както и не вярвам, 110 години /както пишеш/, някой да я изкарва зимата на -20 и лятото на +40 градуса, та сега, ти да ми доказваш свойствата на естествения каучук !

 

Айде, поздрави, и пак ти казвам - недей да се клатиш, като никой не те бута !!!  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали ме бива или не за юрист ще покаже времето и сблъсъкът със законите. Учудващо,за не юрист, досега се справям много добре. А по отношение на това, съм или не съм инДЖИнер, за мое огромно щастие се решава от постигнатите резултати, а не по форуми  :).

Това, че ти си избрал времеви период преди 100 години, съвсем не означава, че фиксирам същия период. ;) . Периода за който говоря е от моето детство (пряк свидетел) и малко преди него, вече по разкази на приятели и близки. За твое сведение, 70-те и 80-те за внос на зимни гуми, даже не се е дължало мито. А нещо което едва ли знаеш, Мототехника по гаранция навремето е сменила на първите ваз2103 гумите от руски боклуци с дънлопки. И доколкото си спомням, баща ми никога не сложи повече руска гума, нито на Таунаса, нито на Ладата след това. Това което е като шарка тогава,е горе долу това което на зимните гуми. Поне тези зимни гуми, като за Фабия. За по-широките не съм се интересувал как са.

Що се отнася до каучака, майка ми цял живот преподаваше в ХТМУ София, катедра технология на каучука :D . Идея си нямаш що данни съм обработвал за таблици и прочие. Едва ли искаш да разчекваш точно теми за каучук с мене. Апропо вулканизацията е факт още преди 1900, а първите синтетични каучуци са около 1910. Едва ли си виждал естествен каучук, камо ли невулканизиран. Иначе бумът в производството на синтетични каучуци е по време и веднага след Втората Световна Война. Даже си спомням една история, от катедрата по каучук, че непосредствено преди стартирането на операция Барбароса, влак с естествен каучук е преминал от СССР към Германия и това е бил последния влак за Германия, за цялата война. Ясно защо е бума на синтетични каучук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, айде стига! 

Преди се използваше много естествен каучук. 

Първо трябва да пишеш "се е ползал", второ в момента почти няма гума, която да съдържа повече от 5% естествен каучук.

Гумите бяха тесни и с широки канали.  

Това важи за Геориги Димитров-ките, но не и за видинките, които бяха много по-добрият избор. Последните нито бяха тесни, нито бяха с широки канали.

 В резултат гумите бяха всесезонни и с една и съща гума се караше и лете и зиме.  

 

Резултата идваше от факта, че плановата икономика не планираше производство на зимни гуми, а не че са били тесни и с широки канали ;)

Със сегашната синтетика, с падане на температурите към нулата, гумите стават на камък. Летните. Зимните обтатно, с покачване на температурата стават на кашкавал.

Ивчо, ти някога карал ли си "онези" гуми за да коментираш? Че аз имам много добри спомени и от Георги Димитровките и от Видин-ките! И на мокро си спомням емоциите и от двете ;) За сняг и лед да не говорим ;)

А за преди сто години, имаме една шевна машина Сингер с едно гумено колело, ако щеш вярвай още е меко. Машината трябва да е над 110 годишна. 

Това е "аргумент"   :crazy:  :friends:  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво стига? Два пъти ти прочитам поста и освен дребнаво заяждане, не виждам друго! Пиша го за втори път, вносът на зимни гуми беше освободен от мито по времето когато си карал с Виденки и Георги Димитровки. Било е въпрос на избор с какво караш. Друг е въпросът какво намираш, но не е било мисията невъзможна! Аз си спомням как с Лада сме ходили зиме по планина, лете на море, с едни и същи гуми. И никога не сме имали проблеми. Да затъвали сме на непочистени пътища, но и със сегашните земни гуми пак ще затъна. Сега сме я докарали при 3 снежинки на пътя, да въртят гуми на място и да викат "Защо не ги хващат снежинките във въздуха?".

Рецептите за гуми рязко се променят от преди около 30-20 години. Самата шарка на гумите - вече без значение от производител всички са с един , два ...н канала по средата на грайфера и множество тънки канали, които са страхотни за отвеждане на вода, но сняг, киша или кал веднага се запълват и гумата става гладка, като сликова гума. За летните говоря. Преди това не беше така. Нямаше централен канал, имаше множество канали, както са зимните гуми. Вероятно още имам някоя останала гума от Ладата на вилата, трябва да проверя и да ти  снимам да си припомниш.

По отношение на летните сега, нови гуми среден клас, като Барум, под 15 градуса, индикацията на АСРа мига при всяко потегляне. Ерго гумата няма сцепление, защо - защото се е втвърдила от студа и околната температура не и позволява да се загрее до оптимална и стойност. Същата кола, същия ден слагам зимните и лампичката вече не мига при потегляне. Няма как това да е субективно усещане, програмата на контролера върви по един и същи път.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, не знам в кои времена и как си живял, но по соца, визирам 80те, нямаше "въпрос на избор"! И това с "никога не сме имали проблеми" показва доколко не помниш тия времена! Струва ми се, че и няма как да ги помниш, предвид ЕГН-то ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.