Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

С какви зимни гуми карате?


totopz

Recommended Posts

Снощи с на жената фабийката за малко щяхме да се избием на мокрото. Като слезнах гледам предните гуми някакъв Hankok с DOT от 2007-ма. Иначе гумите са зимни и с много грайфер, но явно отдавна са си изпяли песента. Задните са малко по-добре - Tiger от 2014-та.

Ще се купуват нови, но гледам има 2 размера - на 165 и на 185 и се чудя какви да взема. Според мен по-добре на 185, че по-широки, малко повече сцепление, когато няма сняг и няма да влизат толкова по-дупките, но все пак реших да се допитам има ли някаква логика да се сложат 165 освен, ако няма да се кара само на сняг?

Също се чудя само предните ли да сменя и да оставя Tiger-а, като не толкова стари или направо 4-те.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш бюджет купи 4 нови, ако нямаш за 4 - вземи 2.

 Вземи 185 ако колата се кара предимно градско и по почистени пътища. Вземи 165 ако ходиш редовно за гъби в гората (или караш ски) и се катериш по планините в големите снегове.

 

Има тема за зимни гуми с полезна информация, ползвай търсачката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"По-тънката" гума по-добре гази снега. Колкото и смешно да звучи, отпред слагам 185/65/15, а отзад са си 195/65/15 -има разлика!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясна е работата - значи съм за 185. И аз мисля, че трябва да се вземат 4 гуми понеже 2014 си е вече старичка, а да не говорим за марката.

Сега остава да реша зимни или всесезонни. Чух много добри отзиви за Michelin Crossclimate.

 

Иначе пуснах темата тук, защото ме интересува специално Фабията с какъв размер я карат повечето хора след като са дали два размера. За гумите няма какво толкова да му мисля и да чета. Ако са зимни 100% ще са Continental.

Редактирано от totopz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен това са митове за по-тесните гуми ... всички коли до сега съм ги карал само със заводски размери ... друг е въпроса , че ако ми е ограничен бюджета и имам що годе читави задни , таз година ще взема две и догодина още две .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен това са митове за по-тесните гуми ... всички коли до сега съм ги карал само със заводски размери ... друг е въпроса , че ако ми е ограничен бюджета и имам що годе читави задни , таз година ще взема две и догодина още две .

165 и 185 са все заводски размери. Може да е мит, а може и да е истина. За снегоходки, не знам, но на мокро с по-широката определено е по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да , но 165 е размер за 13" на Джуниър ;)

На 14" и 15" съм и карам последната със 185 и нито затъват , нито се окопават .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

165 не е на 13 , а си е на е на 14 и е заводски. Пише го в книжката, а и в ЕТ преди години като си купувах менални джанти и зимни гуми ми дадоха точно 165. Колата ако се се кара в градско и ако не е се налага да се пътува непременно извънградско когато вали някакъв голям сняг точно всесезонния мишелин решява всичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо пък, ако е градско да няма проблеми? Нали в града е най-гадно. Най-често се налага да се спира, малките улички и паркинги са непочистени и като цяло си е голяма борба. Веднъж излезеш ли на големите булеварди и извън града вече няма проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне в цената да имаше разлика , а те са на едни пари ... при електрическа хидравлика за каква по-голяма маневреност говорим ... за мен лично колата изглежда нелепо с 5.5/6 J и тесни гуми , но както казва един приятел "това си е ваше битово извращение"

 

П.П. В ЕТ като отидох за сефте да гледам за кола и искаха да ми продадат червена от салона ... оказа се , че това най-трудно се продава :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал съм всезезонни тойо и ханкок. Няма проблеми и с двете марки. Зимните като поседят 3 години в мазето и не стават вече. Всесезовните за 3 години се търкат и ги сменяш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DEBICA FRIGO 2 уникална бюджетна гума гази без проблем в дълбок сняг и лед , устойчива във завой и сравнително добро поведение на мокро

Редактирано от The_big_frend
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с лет(н)и 185/60 14" и зимни 165/70 14" стоманена джанта. Колата се кара целогодишно и без значение от времето с годишен пробег от около 30 000 км.. С тясната зиме газя навсякъде, без значение от времто. Миналата година с четири чисто нови гуми ми се случи да си връщам от Вакарел, точно по време на снеговалежа, точно преди тира да се завърти, никакви проблеми, даже бях и най-бърз и съм псувал онези които се влачиха с по 40 с летните галоши.

165 искат по тясна джанта, в смисъл не става тази от 185. Общо взето гумите издържат по 5 сезона, след това въпреки че има доволно грайфер, задължително смяна.

Всесезонна гума не става, нито лятото е добра, нито зимата. Карам с Барум Поларис 3 зимни. Комплекта от 4ри е около 300 лв. Тясна гума, при това зимна и с дълбоки канали, просто е абсурдно да се говори за аквапланинг. Той е само за широки гуми, които не успяват да натиснат достатъчно и да изхвърлят водата под гумата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак ще си позволя. Карал съм и със всезезонни и със зимни. В момента карам зимни фулда. Определено казвам категорично според мен, а и според тестовете няма нинкакъв смисъл да се купуват 2 чифта гуми и да се сменят и да се губи време и пари. Точно в тази връзка прилагам и два ясни теста.

 

http://picbg.net/u/48572/62387/879367.png

 

http://picbg.net/u/48572/62387/879368.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Continental TS860 185/60/14, две Фабийки се карат с този модел и размер, миналата зима никакви проблеми. Преди бях с TS850 2 зими и ме изкараха от неизчистен паркинг с около 20см прясно навалял сняг, без никакви проблеми. На мокро сцеплението е добро, АБС почва да рита при аварийно спиране, на сухо АБС не се включва. Проблемът е че ако караш повечко, след втория сезон протектора си заминава и от към качества и от към количество, това се го забелязвам и на TS850, и на TS860.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

казвам категорично според мен, а и според тестовете няма нинкакъв смисъл да се купуват 2 чифта гуми и да се сменят и да се губи време и пари.

 

Така твърдят и стари и опитни шофьори! Те твърдят че при нормално каране няма разлика а зимните гуми са за хора които искат да карат бързо и на ръба! Тогава при такива екстремни условия се усещат разликите! И то не винаги!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под 10 градуса с летните аср мига на всяко потегляне, чат пат се чува и абс при спиране. Колата я чувствам аха да поднесе. Слагам зимните и всичко това изчезва. Даже и на сняг ми е трудно да накарам абс да се обади понякога.

Драго-бс, човек таман се бях навил за четири нови Continental TS850 P 215/60 17" XL и така да ми разбиеш мечтите... Сега ще взема Мишелин най-вероятно.

Редактирано от ID A
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахаха заради износването ли? Аз така или иначе повече от две зими не карам с едни гуменки. Иначе от към поведение съм доволен много, но няма как и да не се износват и да са добре като поведение. Сложи цената, поведението и износването в трите ъгъла на триъгълника и си избери 2 от 3. 3/3 няма как :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ивчо, по принцип 4х4 със сигурност може да се кара с всесезонни гуми. Ама като знам точно на твоята марка какво е поведението на сняг по-добре си вземи зимни - GOODYEAR UG PERFORMANCE SUV G1 215/60 R17 100V XL или в краен случай всесезонни - NOKIAN WEATHERPROOF SUV 215/60 R17 100H XL.

Ти какво искаш да сложиш - MICHELIN AGILIS ALPIN 215/60 R17 109T ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Определено казвам категорично според мен, а и според тестовете няма нинкакъв смисъл да се купуват 2 чифта гуми и да се сменят и да се губи време и пари...

Сега ще направя една изключително просташка сметка , не за друго , а защото преди няколко месеца бях пред дилема и то за кола 4х4 ... та един комплект бюджетни гуми са в вамките на 260-300 лв. До сега винаги съм гледал гумите да са ми на джанти . В същия размер под 160 лв. (14") не можах да намеря читава бюджетна всесезонна гума . От тук си направих извода , че като пари няма икономия , отделно нито зимата караш спокойно , нито лятото , защото това е измислено за климат като на мухлясалия остров UK.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука сте се събрали явно все рали спортисти...и повтаряте клиешета и си вярвате и се самоубеждавате .....за нормално каране всесезонната гума е перфектназа нашите условия...на две от колите карам със зимни целогодишно -бюджетни ...на сухо карам сравнително бързо но в рамките на разумното...никакви проблеми не съм имал нито лятото нито зимата..странно ми е превъзнасянето на лятната гума какво чак толкова повече дава освен ако не караш на ръба.... да не говорим че на мокро зимната гума въобще не отстъпва на лятната...на третата кола съм с всесезонни Мишлен крос климат..перфектни на сухо и мокро дори съм сигурен че са по добри от много летни гуми ..но на сняг са слаби..много по-добре от лятна гума но по- слаби от зимна гуми...въпреки това са добър избор..напоследък като всичко в държавата ни и снега не е читав и го няма...сега на 4тата кола съм с два комплекта единствено защото размера на гумите е толкова измислен че чифт читави  всесезонни струва почти колкото 2чифта летни и зимни

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки си решава. Аз не рекрамирам гуми все пак, но казвам от личен опит. Дори в момента съм със зимни и летни и двата чифта са на джанти. Летните са барум, зимните фулда. Зимните имат хубав грайфер, но вече са остарели и не са зимни, много по-зле са от нови всесезонни. Летните и те са остарели и мат грайфер, но там не се усеща толкова. Имам и 4х4 на 17 цола и там определено постоанно карам всесезонни в момента нокиан. Там изобщо не се изплаща да се купуват и зимни и летни с джанти защото е напълно бесзмислено. За.леката кола е същото положение може да се каже, защото слагаш едни хубави всезесонни и забравяш за тях за три години, през тези три години те са дали своето и като километри като грайфер и след това пак нови. Зимни гуми бих купил ако живея примерно на Белмекен, или някъде на подобно място, и той най-скъпите. Или пък може би всесезони и вериги :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Финансово не е оправдано ... за парите на един комплект всесезонни ще взема поне 6 гуми ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.