Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

ПУКУПКА НА Scoda Octavia 1 combi


Панко

Recommended Posts

Здравейте искам да си купя кола комби и съм се спрял на octavia .

Имам въпрос към по компетентните какъв двигател да избера дизел или бензин. Също така къкав да е като кубатура и коне .

БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросите ти са меко казано "широки". Трябва добре да опишеш какъв тип шофьор си и по колко се кара колата за да получиш какъвто и да е отговор :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата ще се кара ежедневно минимум километри на месец 2000км .До сега съм имал само бензинови коли и не съм на ясно много с дизела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вариант 1 - търси 1.8 125 к.с., като там ще ти е нужна газова, защото мотора похарчва. Предполагам, че в Пещера ще ти дава едно 11л./100км. Като изключим разхода, мотора е безпроблем и безсмъртен.

Вариант 2 - търси 1.9 дизел, без значение коя от всичките модификации. Разхода е идентичен, разликата е само във вървежа. Наблегни на това самият екземпляр да е ок. Естествено ако целиш икономия, търси 90к.с. заради ниският данък и прочие

 

Аз съм почитател на бензинзина, защото там няма изненади и всичко е ясно. Това важи с още по-голяма сила и когато говорим за стари автмобили (какъвто Октавия 1 е).

Също така можеш да намериш със сигурност на по-добра цена от колкото дизеловият аналог. Разликата няма да е в хиляди левове де...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вариант 1 - търси 1.8 125 к.с., като там ще ти е нужна газова, защото мотора похарчва. Предполагам, че в Пещера ще ти дава едно 11л./100км. Като изключим разхода, мотора е безпроблем и безсмъртен.

Безпроблемен и безсмъртен мотор няма, но с оглед на подръжката наистина си заслужава. Ако караш спокойно, липсата на турбо при AGN само ти спестява ядове и пари. Газифицира се лесно и надеждно. Само тези две неща накланят пред дизела, при километрите, за които ще минаваш.

Сашо, за пореден път си прав ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, реално безсмъртен няма. Но аз карах около 60К такъв, който вероятно е бил на 600К, нищо, че на километража пишеше 220К като го взех. Ми извън града работа под 6000 оборота не е видял, в града всяко тръгване е било "Ф1 бате". Освен гориво, масло и маслен филтър за 4 години и 60К километра друго обслужване мотора не е видял, не е и искал.

п.с. - И не гореше и 100 гр. масло за 10 000 км. Както каза един приятел като я продадох - Това беше последната истинска и надеждна кола, която си карал. И беше прав :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

аз вече 172 хиляди километра съм доволен от мъртвородения 1.6 мпи. 102та коя вършат всичката работа, която им се зададе, стига да не се налага да е бързо. много приемлива е като разход и обслужване (само трябва да се махне лампата за чек-енджина, тя свети вечно, дори двигателя да е перфектен)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Здравейте ;)

 

Аз ще се изкажа в полза на дизела ;) Имах щастието да имам такава скромните 5г. Дори все още е моя, но така да го кажа - временно е в други ръце и крака :)

 

Закупих я октомври 2013г. на 265***км. по обява. Аз ги броя 420***, щото всяка внесена кола и пиша грубо по 30-35 хил. км. на година. Къде повече, къде по-малко - късмет. Двигател 1.9 TDI, AGR, 90к.с. минал на среща с Pepino. Комби. Доста ръждясала.

 

Мега кораво нещо е тая кола. Отделно от страхотния класически умерено-ръбат дизайн. За 5-те години, в които издевателствах над негя имам няколко приключения - като я купих колата, зимно време при палене светваше лампата на антифриза, но след 10мин. каране изгасваше, карах я така 2 години, докато третата зима вече се ядосах на собствената си безотговорност и смених термостата :D антифриз почна да губи 2-3 месеца след това в плашещо кратки срокове и работата ми се изясни - гарнитура на глава. И въпреки това мотора - часовник. След смяната на гарнитурата - кове на 90 градуса (реални 87 ли бяха, 83 ли, не помня) и не мърда. независимо - зима/лято. Парно - огън :)

 

След прегледа при Pepino, колата осезаемо затръгна, като за 20-годишно 90 коньово комби си е супер :) Носила е какво ли не - ремонт на апартамент беше последния и подвиг в моите ръце. За това и се отблагодарих с две подобаващи лета, както и с една разходка до мнооого западната част на Германия. Нито веднъж не ни остави никъде! С тая кола вероятно никога няма да се разделя.. Само пак да си ми дойде при мен, ще получи това, което е заслужила :) Не ми дреме дори някой да ме нарече тъпак, че влагам в 20-годишна австрийска Октавия. Някои неща просто се случват, защото трябва да се случат и привързаността ми към кака Шкода е едно от тези неща. За протокола - миналото лято (2017-та) дадох 1000лв. за да и сменя задните калници, че бяха толкоз ръждясали, че нямаше накъде просто. Не ми пукаше, че след година и малко ще я преотстъпя в други ръце. Това е кола, с която съм едно цяло още откакто за пръв път се качих в нея и грам лошо не мога да кажа. Извинете ме, малко избягах от темата.. Връщам се, хаха!

 

Относно поддръжка на въпросния AGR - за над 160000км. за 5-те години съм сменил:

 

1. гумички на клапаните

2. рециклирано турбо (за мое спокойствие)

3. съединител + маховик, това - на 130***км. откакто аз я карам, не знам преди това колко е карано с феродовия диск. При смяната се оказа, че маховика е заводския.

4. Гарнитурата на главата, беше издухана м/у 2-ри и 3-ти цилиндър.

5. Лупи на фаровете, щото заводските преди фейслифта и без лупи са слабички.

6. Тампони по ходова част и двигател, амортисьори, но аз смятам това за консумативи и не бих го сложил като конструктивен недостатък или нещо, което да е проблем - ако се наложи смяна, тя е просто защото и е дошло времето.

7. всички останали неща, които съм правил по нея са само и единствено по мое желание и за мой кеф - Седалки от Golf 4, които излязоха безплатни след продажбата на стария салон. Още 1 компл. алум. джанти, разни други глупости, дето сега дори не ги помня, но нямат и значение :)

 

Важното е, че двигателя, при редовна поддръжка е повече от надежден, а при километрите, които целиш, мисля, че не е по-лоша инвестиция от 1.8, без да отричам неговите достойнства, аз просто съм фен на дизела :) Разход (комбиниран)  при мен беше 5 - 5.5л., основно градско, ако трябва да кажа реално 50/50, тогава ще отиде към 5л. Зимно време е около 6 - 6.5, пак с основно градско каране.

 

Ходовата част също е нереално здрава. Багажника на комбито (а и на лифтбека) е престъпно голям.

 

Единствен минус за мен лично е, че мястото за пътуващите на задните седалки е малко по-малко, отколкото аз самият бих искал да е, това е обяснимо - база от Golf 4. Но никой от десетките качили се в колата ми не се е оплакал. Просто аз съм малко капризен ;)

 

Като обслужване - маслото може да си го смени сам човек, зависи доколко се интересува от коли, тогава операцията е с минус 20лв. В моя случай - 60лв. (когато сменям и горивен филтър е 70-75) Гумите са във вече евтиния диапазон - 195/65/15. Данъка също е от ниския. Лошото е, че еко стандарта и е малко застаряващ и не знам докога ще може да минава преглед..

 

Малко е гадно това, защото това наистина са от последните автомобили, в които човек може, заслужава си и ще се влюбва. Не заради финансовия фактор.

 

Това е кола с душа и пулс. Кола, която си мисли за теб, която общува с теб. Кола, на която и е тъжно, ако се счупи нещо по нея и е щастлива да се движи с твоя ритъм, и с теб в нея :) Простичка, easy-going и от една малко по-друга гледна точка - наистина безсмъртна.

 

Като препоръка за покупка - бих гледал някоя запазена от Италия - просто ламарини да се правят е по-кофти от да се прави двигател според мен. А двигателя, като му се направи каквото и да е както трябва, после не се пипа. Ръждите обаче не са така. Също ще е добре да има серийно колкото може повече екстри - подгреви на седалки, шибедаси, ала-бала. 4Х4 също се славят като доста надеждни, зависи обаче дали ти трябва реално. Двойното дъно в багажника винаги е плюс. Дори с него, обема зад седалките е внушителен. А със спуснати облегалки имаш равен под, което е супер практично.

 

Друго яко на модела, независимо бенз или нафта е, че има много алтернативи за части - то голфове, бори, ауди 3-ки, сеати. Също така носи на ъпгрейди, абе - яката работа :)

Редактирано от pri_valo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пропуснах на кажа, че маслото при мен отиваше 100гр. на 1000км, което е в пренебрежимия минимум. Доколкото знам, има и дизелки, които не го пипат. Аз обаче не съм замервал хлабини на сегменти и т.н.

 

Щото реално 100гр. на 1000км. е почти нищо. Двигателя най-добре се разбираше с масло GM 10W-40. 1-2 пъти пробвах с други марки - не беше ОК и после пак връщах GM-а.

 

Реално като сменях масло - тубата 5л. ми стигаше до следв. смяна. наливах по 4.2л. и си следях да е по средата на защрихованата зона на щеката. Основно доливах след 6-7000км. по обясними причини ;)

Редактирано от pri_valo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.