Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda Superb II (Шкодата на Стуцата)


Stucata

Recommended Posts

На първия клип смените са по-точни и поне до 100 си 1 секунда приблизително, по-бърз. Температурите, при които мериш са доста ниски и сцеплението е проблем. Според мен, най-оптимално е около 15-18 градуса. Трабва скоро пак да се замерим, да видим накъде отиват нещата  ... ??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, SKODA 105 RS написа:

На първия клип смените са по-точни и поне до 100 си 1 секунда приблизително, по-бърз.

Да, на първия чуквам 100 на 2ра, но въпреки това на днешното замерване свалих времето. Ама на първия клип имаше загуби заради прекъсвача, който набих...   

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не се погрижим сами за боята около гнездата на болтовете, няма кой ;) Не че е 100%-ова гаранция, но съпроводено с молба за внимателно развиване ВЪПРЕКИ накрайника (ок.20лв от www.nitech.bg), барем свърши ра'ота ?

 

IMG_20201029_122133.thumb.jpg.aa0919ad3d691fabe04182365aa7333d.jpg

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @Stucata - Пластмаса ли е или нещо по към гума?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

И защото не всико е кебабчета и рози, ще споделя както малко болезнена (за мен), но полезна (за друг) информация. За други четящи може да се окаже просто нещо интересно или да ги потикне да поровят в нета и да намерят нещо подобно за себе си, ако ги изкефи идеята. Като цяло е нещо, което е от категорията "пинизчийски тунинг" ?, а не "performance oriented". Е, има и елемент на "перформанс" част, която също ще споделя, ама...и там (полу) греда ?. Накратко - иде реч за мой несполучлив опит да ъпгрейдна смяната на скоростите, а по-точно казано на първо място усещането при движението на скоростния лост при смяната на предавките и на второ място бързината на смяната им. Двете се подобряват посредством подмяната на различни, но свързани компоненти. Искаше ми се щом карам ръчка, то поне да си осигуря максимална наслада от ръчкането :) Та, по ред на номерата:

1. Ъпгрейд на усещането при движението на скоростния лост при смяната на предавките, като целта е смяната да стане по-прецизна, по-пряка, по-рязка, без онова ланкато, гумено-клатещо се усещане при движението на лоста, което си го има независимо от това дали някой се е замислял над това или не: за да се постигне целта трябва да се извършат две промени - да се подмени с метална една пластмасова скоба, през която минават жилата, които се закрепват за "shifter" - a и да се сменят "bushing" - ите (може би в превод - гумени тампони) на накрайниците , които се закрепват към шифтъра.  Идеята е всичко  по веригата, което е  свъзано с движението на скоростния лост и е отговорно за превключването на предавките, да се "втвърди" максимално, да няма огъване вследствие усилието, което се прилага при  смяната на скоростите. 

 

Първо - самата ОЕМ скоба ("shifter cable bracket"), през която минават жилата е пластмасова и при закрепването й също участват гумени тампони. При ъпгрейда е възможно да се закупи скоба, която е без никакви тампони и отделно да се поръчат метални такива (те са като дебели шайби), а другият вариант е да се купи скоба, която си върви с металните шайби. Ето така изглежда ОЕМ скобата на моя Супърб 2 - черна пластмаса с гумените тампони при закрепването:

 

IMG_20201120_183441_4.thumb.jpg.1e1816b79a306d892b0041ca10b3b53a.jpg

 

 

Ето как изглежда скоба на APR Tuning, която е произведена с все металните "bushing"-и:

211822595_apr1.jpg.c70e84be690226c0015607d563ba8760.jpg

 

 

Докато търсих в нета, намерих и друга скоба "CAE" (https://cae-racing.de/CAE-Ultra-Shifter_77), подходяща за ВАГ групата, към която в комплект продават и металните "тампони":

cae-ultra-shifter_77.thumb.jpg.a5e1bc8381f82c072dcba4b67e34bf32.jpg

 

 

На това клипче е показан монтажът на друг вид метална скоба, която не включва металните шайби (bushings) и може да се прикрепи и с оригиналните гумени или да се поръчат допълнително метални.

 

 

 

 

На това клипече може да се види, че въпросната скоба претърпява смяна на гумените тампони с метални такива:

 

 

Това, което аз направих е да купя на сляпо скобата на APR, която съм показал по-горе. Направих го, защото случайно ми изпадна в нета на прилична цена, а не колкото й търсят от APR/Awesomegti (https://www.awesomegti.com/shop-by-car/audi/a3-8l/apr-solid-shifter-cable-bracket-6-speed-manual-transmission/), а също така по-рано на сайта на APR излизаше, че скобата става за моя модел Супърб. Нямаше как да отида до гаража, защото бях под карантина с позитивен тест за Ковид. Както може би се досещате скобата на APR не става за Супърба. Лесно ще разберете защо като погледнете двете снимки. Скобата на APR е за други ВАГ модели. Както се вижда от снимката на другата скоба (CAE) , тя също не е за Супърба. Наподобява, но не е същата. Днес отправих до тях запитване дали имат какво да предложат, но не се надявам.

 

 

Втората стъпка към желания ефект е да се сменят с метални гумените "bushing" - и (тампони) на накрайниците, които се закрепват към шифтъра.  Идеята е същата като при скобата - да се елиминира излишният ход, който осигурява гумения тампон. Оказа се, че не са много производителите на метални тампони. 034 Motorsport са едни от тях и са хамериканци и аз май само тях намерих и едни немци (www.cae-racing.de). След като се свързах с англичаните от mlperformance, които вкарват тампоните на 034 Motorsport, те ме накараха да им направя снимка, за да могат да кажат кой от китовете е за мен - има ги на този сайт: https://www.mlperformance.co.uk/products/034motorsport-solid-shifter-bushing-kits . Веднага им пратих снимка и отговорът беше, че май е Version 2, ама на мой риск да ги купя. Е, засега се отказах, че вече се набълбуках с една грешна скоба... ?

Смяната е лесна - вади се гуменият и се слага металният тампон.  Трябва да се сменят гумените тампони и на двете "щипки", които се захващат за шифтъра. Ето  как изглежда щипката:

138087513_shifercableendclip.jpg.8392b7f89a07131c36679ea8c5ac3040.jpg

 

Ето как изглеждат моите ОЕМ:

IMG_20201120_183441_3.thumb.jpg.8d39703e7692cb4d9c9a73048f46deb4.jpg

 

 

А ей този Вариант 2 от сайта им май бил за мен:

1605910039460.thumb.jpg.b1767731149293106d937fea8855c38c.jpg

 

 

На клипчетата се вижда как се вади гумената вложка и се заменя с метална такава:

 

 

2. Шорт-шифтър - това е "performance" нюансът на нещата, макар реално да го правя просто за идеята  да получа различното усещане, а далеч не за постигане на по-бърза смяна на предавките, какъвто принципно е замисълът му. За незапознатите шортшифтъра скъсява хода на скоростния лост. Може да се скъси както ходът между превключване на предавките, така и ходът наляво-надясно (неутралът, но за това трябва да се смени още една част, която също ще покажа). За жалост нито една от посочените по-долу опции не става за моя Супърб :(

Има няколко вида шортшифтъри - такива, които са с възможност да се настрои колко точно да ти скъси хода и такива, които са с фиксирано скъсен ход (в зависимост от това дали пинчето, за което се захваща щипката влиза в улей, който позволява приплъзване и застопоряване за целите на настройката). Препоръчителният максимум, за който чета по форуми и т.н. е не повече от 40% скъсяване, като някои хора казват, че на 40% смените по-скоро стават трудни/гадни/запецващи. Между 15% и 30% било златна среда... Друга особеност е, че има шортшифтъри, на които може да им се настрои противотежестта, чиято цел да осигури "мазното" вкарване на предавката.

Ето вариантът на APR Tuning (https://www.awesomegti.com/shop-by-car/audi/a3-8l/apr-adjustable-short-shifter-and-side-shifter-kit-6-speed-manual/), чийто шифтър има възможност както за настройка на скъсяването на хода, така и възможност да се коригира противотежестта - лявата част на снимката. А в дясно е въпросната част, която е отговорна за скъсяването на неутралния ход  - ляво-дясно (което не е много препоръчителен ъпгрейд, защото води до риск от грешки при вкарването на скоростите):

1142886274_aprshsh1.thumb.jpg.ecf6241aef5ed2795cf4107718c80fe8.jpg

 

А това е вариант на Neuspeed (https://www.awesomegti.com/shop-by-brand/neuspeed/neuspeed-short-shift-kit-6-speed-transverse-vw-audi-seat-02-06/), който е с фиксирана противотежест и без възможност за настройка на хода:

66_10.94_799x599.jpg.b52890120904abe376d37133ab041b3b.jpg

 

 

 

Американците явно пак са прее..цакани и не им монтират това, което слагат в европата :) От тях научих, че вариант за ъпгрейд има и с ОЕМ част - т.нар. от тях Euro Short Shifter, който редуцира хода между предавките с около 15%, безрисково, т.е. без да обтяга жилото, с ОЕМ изчислена противотежест. Това е въпросният шортшифтър, като парт номера му е 8J0711046E, но попитах 4 различни продавача, които казаха, че тази част не става за Супърба му. Реално е за Ауди, но става и за Голф GTI/R. Ето го:

2141952808_euroshortshifter.jpg.42934ec5805e13a165fd01d29689c663.jpg

 

 

3. Знаех си, че ще е тегаво, но все пак ми се прокрадваха някакви помисли за понижаване на окачването. Ето защо обаче пропадат вече на 100% и тези плановете ?:

 

 

 

Засега това е положението - нито metal shifter bracket, нито shifter cable bushings, нито shortshifter, нито по-късни пружини. Ама нищо, здраве да има, а по-натам, ще видим :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздрави за подробния пост. Вероятно ако поровиш още малко ще откриеш какви точно са разликите и ще може да направиш исканите подобрения. При мен след смяната на въпросните пластмасови накрайници с ОЕМ нови и шифтър от ТТ, смяната на предавките стана доста стегната и доставя удоволствие.

 

А на последното видео от гаража пуснах сълза. Търси си друг гараж, така и така не я караш много ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@SKODA 105 RS, да, при мен вариантът за оптимизация също е смяна с шифтът от Ауди ТТ, но имам някои неясноти. Едно е ясно - безпроблемно мога да сменя шифтъра с такъв от Ауди ТТ, мога да сменя и всички гумени тампони с метални. Не зная дали мога да заменя пластмасовата джаджа, която е отговорна за хода наляво/надясно (долу ще поясня) с метална такава. А това, за което изобщо не намирам вариант е въпросната пластмасова скоба. 

 

Ето снимка на шифтъра на моя Супърб - за скоростна кутия MQ250, с парт номер 1K0711051M :

1095183505_IMG_20201121_1241114.thumb.jpg.3d1d2b64e64b7ffdd1f3c37b05fdbb60.jpg

 

Както се вижда самата форма на шифтъра ми е коренно различна от тази на шифтърите в предния ми пост, а вариант за подмяна с тунинг част (почти) няма. Единствено в един немски сайт видях една извратения, която ми идва прекалено къстъм. Затова вариантът е да се заимства ОЕМ шифтът от Ауди ТТ (парт.номер 8J0711046D), който спрямо моя се явява дори шорт шифтър, защото скъсява хода между предавките:

8953c78s-960.jpg.aa28a45f99150014010c7cde8175f3af.jpg

 

А на тази снимка са наложени този, използван в шкодата (горния) и използвания в аудито (долния) - разликата е в местоположението на пинчето, което скъсява хода на лоста:

1972178616_25cbc78s-9602.jpg.d710900cecc55003c8a543575d272742.jpg

 

 

Вторият компонент, отговорен за хода на смяна на предавките е една гадна, евтино изглеждаща пластмасова част, която определя хода наляво/надясно с парт номер 5K0-711-203-A . Ето я:

750574316_IMG_20201121_1241113.thumb.jpg.b42158c041e019cac1f98f09ff11a044.jpg

 

 

Чуденето ми е дали горната пластмасария е 100% взаимозаменяема с ето този метален вариант с парт номер 1J0 711 202 P

5915b8a59dfc6_xl.thumb.jpg.8e78fe9a91cdcdc2e3daeae192a6d481.jpg

 

 

Ако някой има идеи/отговори, да сподели, моля ;)

 

п.п. попаднах на страхотна тема на същата тема:

https://www.golfmk7.com/forums/index.php?threads/how-to-modify-improve-the-gearshift-for-a-mq250-gearbox-on-a-mk7-golf.326589/

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях на приливи и отливи - ще се хвана на хорото, няма да се хващам. Накрая реших, че все пак ще се хвана поради 3 причини. Едната е, че от много отдавна исках да реализирам ъпгрейда със скоростите. Втората е, че реално сега е моментът, защото след време, АКО купя нов автомобил, аз съм се зарекъл да е 100% сток. Третата е онова чувство на любопитство "абе, дали ще стане" ?

Та, какво поръчах?

1. ОЕМ шортшифтър от Ауди ТТ (парт.номер 8J0711046D)

2. Два комплекта Solid metal bushings - едните са за "cable bracket"-a (скобата, през която минват жилата), а другите са джаджите, дето захващат жилата за шифтъра.

 

До какви изводи стигнах, четейки из нета?

1. Няма метален "Cable bracket" за моята скоростна кутия (MQ 250). Затова "затягането" на усещането при смяна няма да е 100%-ово (поне на теория не).

2. Относно чуденето ми дали мога да заменя пластмасова част (Relay lever), която определя хода наляво/надясно (парт номер: 5K0-711-203-A) с метален еквивалент с парт.номер: 1J0 711 202 P. Отговорът може да бъде положителен, но това предполага и смяна на cable bracket-a с един малко по-различен от този за фабрично вграждане в Супърба, защото металният Relay lever е с по-къси рамена от пластмасовия. Или преправяне на пластмасовия, но май не ме кефи идеята. Дори да се получат нещата, резултатът би бил, че много се скъсявал ходът наляво-надясно на лоста, което лично аз не го целя поради риск от грешно вкарване на 1ва вместо трета или 3та вместо 5та, което в определени случаи може да се окаже фатално, ако иде реч за дауншифт и вместо 3та влезе 1ва ?? 

 

Ако някой го интересуват цените:

Screenshot_20201121-220025.thumb.png.e99151a3691455346a5bda6207ce195b.png

Screenshot_20201121-220506.thumb.png.be38801aeb6f8c9a1a68fd63f123662e.png

 

От тук насетне предстои стискане на палци това, което съм поръчал, да пасне. Или поне нещо да пасне. Щом дойдат частите, ще навестя любезните домакини от сервиз Трансексперт за грижлив монтаж :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, Stucata написа:

1J0 711 202 P

Това е по-скоро за 5 степенна кутия за кутия от поколението на моята Октавия и Голф 4 и честно казано, малко се съмнявам да пасне. Аз също не виждам особен смисъл да се скъсява хода в тази посока. Когато всичко останало е изрядно, скоростите влизат много стегнато и точно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 21.11.2020 г. at 8:57, SKODA 105 RS написа:

Търси си друг гараж, така и така не я караш много ?

Ей го(в)на, лесната работа е свършена - взех друг гараж, ама е на 4 км от нас и нещо късичък му иде на Супърба ? Затова пък, ако някой от Хаджи Димитър търси гараж под наем, да свирка ?

570350449_IMG_20201117_1909592.thumb.jpg.7044733ce33ada508b89380c199630b5.jpg

1569217750_IMG_20201117_1908532.thumb.jpg.ee9d173b8408050a0de47c4f865d0d8b.jpg

1724081251_IMG_20201117_1909172.thumb.jpg.faf8282e6f84694ebcb3294939ed5e08.jpg

 

 

Така, а сега към проблемния гараж. Днес отидох отново да се погъзя и заснех клипчето от друг ъгъл. От тук личи, че има едни около 3 см, а може и малко отгоре.

 

 

Ето 2 снимки - една по далечна и една по-близка - втората, на която съм заврял телефона под колата.

1599431267_IMG_20201122_1430252.thumb.jpg.ebd7648e4959e89fba1db7cb4e9b430f.jpg

IMG_20201122_143042.thumb.jpg.431b90701e568a0b9818e98527cba22c.jpg

 

Не мога да преценя, да му се не види! Eibach сваля по 30мм отпред и отзад, a H&R по 40мм. HR отпадат на 100%, защото ако и това да е пределът, но на снимките колата е абсолютно празна, дори без мен и с бензин на резервата. Рядко, но все пак се е случвало да влезе в гаража натоварена и тогава може би ще опре.

 

И последно - shifter lever-a с парт.номер 1J0 711 202 P май става да се тури и на 6-степенната MQ 250, но трябва да се смени и скобата, през която минават жилата, което може би ще наложи и някакви корекции по самата дължина на жилата... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще опиша с няколко реда особеностите на следващото нещо, над което принципно умувам от известно време, но сега реших да го подхвана уж малко по-сериозно. Става въпрос за ъпгрейд на интейка. Истината е, че преди 4 години, когато мапвах колата, APR имаха готов продукт ("Carbonio", ще покажа снимка малко по-долу) - конусовиден филтър, който беше в карбонова кутия и имаше вариант и за карбонов въздуховод до турбото, която тръба наричат "stage 2" на интейк тунинга. Цената на целия комплект беше космическите ок.1600лв. Въпросният интейк беше подходящ за Супърба, с монтаж "bolt on", без преправяници, без нагаждания. Тогава реших "да не се занимавам с глупости" и пасувах. Не след го спряха и пуснаха новат а му версия, която вече не е подходяща за Супърба. В тази връзка е добре да уточня какво разбирам под "подходящ", а именно  частите, от които е изграден целия интейк да пасват и да стават за директен монтаж на колата. В този ред на мисли моят Супърб е 1.8TSI (EA888, gen.2, след ревизията!!! ?), с код на двигателя CDAA и турбина KK3 (разновидност на К03). Като цяло, ако някъде нещо съм объркал, всеки да се чувства свободен да ме коригира, защото не претендирам да съм се запознал прекалено задълбочено... Реално проблемите с този ъпгрейд на точно този модел автомобил са същите като при останалите компоненти, които се опитвам във времето да подобря, а именно липсата на готови решения или оскъдното им наличие. Това е нормално, защото чарколята, които са вложени в моя автомобил просто не са атрактивни за тунинг компаниите, доколкото тези компоненти не се влагат в по-спортните модификации от ВАГ групата. Намирам частични решения, които е спорно дали изобщо има смисъл просто "да глътнат едни пари". Ето един по един моментите, които може да представляват интерес за някого или просто да му спестят известно време ровичкане:

 

Поглед отгоре на двигателния отсек на Супърба, като с червеникави точици съм маркирал всички видими компоненти на системата, а с жълтото кръгче съм посочил къде е дебитомерът:

IMG_20201125_182432_2.thumb.jpg.363cc30f8f38a90554ccc00edc8b578c.jpg

 

Ето как изглеждаше продуктът на APR, наречен Carbonio (вече не се предлага)...красота!!!:

legacy-16453-carbonio_intake_mkv_tsi_008.jpg.2854ba48469cf7afae189922957cfe66.jpg

 

 

Ето вариантите, които успях да намеря в нета - те или са половинчати решения, или са решения, които не са решения, а въпросните производители пишат в описанието, че стават за К03, ама без да посочват за кой точно модел (К03 има няколко разновидности, като моята е КК3, на която малко по-долу ще  сложа снимка?

Screenshot_20201125-195947.thumb.png.98d50f2e5ba417b8ff5dcfcc5b2bb555.png

 

  • Конусовиден филтър в карбонова опаковка, предлагана от южните ни съседи - RTMG, срещу по-скромните 372 евраки:

Screenshot_20201125-193923.thumb.png.d155282181dffed203929c04670339df.png

  • Два модела на HG Performance на тръбите след филтъра, до турбото, съответно за 180 евро за алуминиевата и 220 евро за карбоновата тръба. Проблемът с тях е, че макар от HG Performance да твърдят, че  стават за Супърба, аз успявам да открия разлики, които навяват на мисълта, че няма да паснат - на алуминиевата тръба мястото за дебитомера е килнато на една страна (това може и да не е проблем), а в края, който отива към турбото има две пречупвания, за разлика от стоковата пластмасова тръба, която се пречупва веднъж на 90 градуса (може и това да не е проблем, но нещо не ми подсказва, че не е баш за Супърба). Карбоновата е с правилната чупка, но дебитомерът е в другия край, по-близко до турбото, а не до филтъра, както е при мен (отбелязал съм на снимката):

HGIPVAG2TFSI-2-2_einzeln_wo_logo_2.thumb.jpg.347505a80bc6df4798c861edbe084847.jpg

HGIPVAG20TFSI-2cVNEatbS2lKJ9X_2.thumb.jpg.2cf724aa32479bf1b5c032ef64b04d7c.jpg

 

 

За да се отпуши максимално интейк системата, принципно има още нещо, което е добре да се пипне и това е т.нар. turbo muffler - това е една джаджа, която е нещо като преходник между въздуховода и турбото, като реално е захваната с болкове за турбото. На теория това е нещото, което поради конструктивните си особености - едни отвори, които се твърди да завихрят постъпващия въздух, едно на ръка, че малко спъват колата, а на следващо място притъпяват звука на турбото. На практика това по-скоро не е вярно.  Тунинг частта (turbo muffler delete), която се предлага всъщност е същия "фланец", но с права тръбичка, която директно отвежда струята към турбото, без да има разните дупки, които са присъщи на стоковата част. Ето как изглежда и къде се захваща:

VW_Audi_and_SEAT_Turbo_Muffler_Delete_Pipe_EA888_Engine_31100jpeg.jpg.015ca6e1a2d8773962729499eb041170.jpg

 

Това са конструктивните разлики между OEM muffler и muffler delete-a -  илюстрирани са въпросните дупки, които прецакват потока на въздушната струя:

download.jpg.445b3db4736f8e87bd813829f330ef23.jpg

 

Та, почупих се да търся тази не особено претенциозна на вид част за Супърба, но не и не. Никъде не намерих нищо подходящо, освен отново при южните ни съседи от Гърция, които гордо предлагат следната част и в описанието е посочено, че частта е за 1.8tsi, K03 турбина и CDAA код на двигателя. Иначе казано баш кат моя :) Зарадвах се, питах ги, но я нямат налична. И добре, че я нямаха, защото ако я имаха, вече да я бях поръчал, но нямаше да стане за Супърба, защото както се вижда на дясната страна от снимката, където е посочена стоковата част, която се замества с muffler delete-a,  стоковата е пречупена, а както ще се види малко по-долу, моята не е, като дори се оказа, че аз нямам изобщо такава метална част към моята турбина????

dsc_0425_3.thumb.jpg.e5933b52c3dd2312af646089a3b3970b.jpg

 

 

Ето как изглежда при Супърба, като с 1 съм обозначил въздуховода, който се закрепва със щипка към един пластмасов преходник (с парт номер: 1k0129627), обознаен с 2 , а 3 е самото турбо, т.е. излиза, че към турбината, обозначена KK3, turbo muffler изобщо няма!

IMG_20201125_181542_3.thumb.jpg.13cd958dc0d9a3cc602682abf88eedab.jpg

 

От този по-близък кадър се вижда как въпросният пластмасов преходник (с парт номер: 1k0129627) се захваща с щипка директно към турбото, а :

IMG_20201125_183138_3.thumb.jpg.0bd17a1d9980816eb454409c1a68ade4.jpg

 

А ето как изглежда и самият пластмасов преходник (с парт номер: 1k0129627) - абсолютно права тръбичка, без чупки, дупки и т.н., т.е. тази турбина КК3 от завода си е излязла с muffler delete ?  Този преходник е обозначен с номер 2 на снимката по-горе.

315268_x800_2.jpg.3b352d233f42464bab3159b0203c0473.jpg

 

 

А от тази снимка става ясно, че турбината (КК3) изобщо няма muffler

 borg_warner_k03_turbocharger_1509564739_bdba65a4.jpg.e1dff19ed52dae46d2d61a48e0ea8133.jpg

 

 

 

По таз' тема - толкоз :) А аз продължавам да си мисля над "нещата" ;)  Ако някой се сеща за нещо, нека сподели.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 25.11.2020 г. at 22:20, Stucata написа:

Два модела на HG Performance на тръбите след филтъра, до турбото, съответно за 180 евро за алуминиевата и 220 евро за карбоновата тръба. Проблемът с тях е, че макар от HG Performance да твърдят, че  стават за Супърба, аз успявам да открия разлики, които навяват на мисълта, че няма да паснат - на алуминиевата тръба мястото за дебитомера е килнато на една страна (това може и да не е проблем), а в края, който отива към турбото има две пречупвания, за разлика от стоковата пластмасова тръба, която се пречупва веднъж на 90 градуса (може и това да не е проблем, но нещо не ми подсказва, че не е баш за Супърба). Карбоновата е с правилната чупка, но дебитомерът е в другия край, по-близко до турбото, а не до филтъра, както е при мен (отбелязал съм на снимката):

HGIPVAG2TFSI-2-2_einzeln_wo_logo_2.thumb.jpg.347505a80bc6df4798c861edbe084847.jpg

HGIPVAG20TFSI-2cVNEatbS2lKJ9X_2.thumb.jpg.2cf724aa32479bf1b5c032ef64b04d7c.jpg

 

Неандерталец бях макло ас ?? И двете тръби си стават за Супърба. Просто алуминиевата е обърната наобратно ? "Пишоните" за сензорите при моя двигател (CDAA) не се използват и трябва да седят затапени с едни гадни пластмасово-найлонови тапи..."I'm no like", както се казва ? А когато трябва да извадя 180 евро (за алуминиевата) или 220 евро (за карбоновата), аз не искам да правя компромиси и да гледам некви тапи, които не зная дали в някой момент няма да се наронят и да заминат към турбото ?. Та, първо не ме кефят сами по себе си като вещи (а аз много обичам хубавите вещи) и второ - не мисля, че са с каквото и да било по-добри от ОЕМ пластмасовата тръба, която на всичкото отгоре дори не е малка. Да не говорим, че алуминиевата е по-добър проводник на топлина от пластмасовата, което няма как да е предимство. Ще skip-вам тръбопровода.

 

990392577_HGIPVAG2TFSI-2-2_einzeln_wo_logo3.thumb.jpg.23df51b0033bf0d3a3bd4ac3878ff099.jpg

139521117_Screenshot_20201128-1730372.thumb.png.aea389fb7da79ab989173a953ba7277d.png

 

 

Иначе интейкът гали окото. Поръчах да ми завият една "Black Friday" бройка ?

1427145513_Screenshot_20201130-1244102.thumb.png.797bd5b780947cd6e5542aa84f28b838.png

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...и с тия водим някви преговори, пък да видим какво ще излезе накрая ? Шия на всички фронтове! След като няма да се купува новата VRS 4, трябва да лифтнем милфчето на макс ?

Screenshot_20201130-131641.thumb.png.899408c3b536a45de8097b42ea9af413.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А сега ... продължението на горния пост :) От много време насам се светнах по отношение теглото на джантите и влиянието му по отношение пътното поведение на автомобила. Е, в случая направих постъпки към поредната ? смяна на джанти, но без да съм подбуден изцяло от тяхното леко тегло! В случая съм изкушен от факта, че говорим за известната на всички и общо взето легендарна марка OZ Racing. Моделът на джантата е Alleggerita (не е Leggerа, не е Ultraleggera), а параметрите са 18", 8j, 5x112, с офсет (ЕТ) 35. Хубавото е, че вървят в комплект с оригинални метални втулки на OZ, които 100 пъти повторих, че ТРБВА ДА МИ БЪДАТ ОСИГУРЕНИ, но докато не ги видя с очи, не вярвам на честна дума. А сега малко история в screenshot-ове:

 

Ето от кога си мечтая за въпросния ъпгрейд:

1408859149_Screenshot_20201201-1503242.png.86ba565332cd8b19cff7fbae21f986d6.png

 

Влязах в контакт с официалния вносител (или поне един от тях) на OZ за България - Margel, като изначално запитването ми беше за 17" и няколко въпроса, свързани с джантата, на които не можеха да ми отговорят и поеха ангажимент да отправят запитването към Италия. Както може би стана ясно, аз нямах търпение да чакам и звъннах директно на телефона за контакти, посочен в официалния сайт на OZ, от където една дама любезно ме помоли да звънна на следващия ден (днес), защото sales manager-a отсъствал. Звъннах днес и близо 30-ина минути си бъбрихме с един господин на име бай Flavio Tosato (въпросният sales manager), който отговори на всичките ми въпроси, къде свързани с конкретната джанта, къде от по-общ характер. Уточнихме всичко, в т.ч. потвърди, че имат налични, произведени Алегерити с исканите параметри, които още не са боядисани и им трябват около 2-3 седмици за подготовка и експедиране. Разбрахме се, че ще ми изпрати и информация за теглото на джантите от TUV сертификата им - без боя тежат 8 кг. Боята добавяла още 200-400гр., т.е. 8,4кг. След завършване на производството, всяка джанта се тегли и на етикет се изписва точното й тегло. Това го знаех, но въпреки това - баси кефа :D!

Screenshot_20201201-103836.thumb.png.017fcc123e67d3c52d48ce6447c1d54b.png

 

Доволен от информативния и ползотворен разговор, звъннах на Маргел, за да направя поръчката. И тук дойде драматичният момент - могло да си поръчам само джанти, които присъстват в списъка им, а Алегерита с офсет 35 не могло! Само ЕТ 48 могло и "съжалявам,  господине". Побеснях, но веднага реших да звънна на новия ми прЕател Флавио, за да оправи проблемчето. Оказа се, че списъкът е факт, като от OZ подават на Маргел информация за джанти и техните параметри, които отговарят за съответния автомобил. Т.е. от Маргел ме питат "каква ти е колата" и след това казват "този модел на OZ може да си го купиш само с ЕТ 48", без да обяснят каква точно е причината за това. Е, оказа се, че причината е, че от OZ искат да се придържат към разните стандарти, в т.ч. TUV и за моя модел посочват, че може да се поръча такава джанта, но с ЕТ 48. Ето мейла на Флавио към мен - пичът поиска да си поема отговорността и да му потвърдя, че съм наясно, че ЕТ 35 не е точното ЕТ за шкодата ми...и, че трябва да си преправя "the car body"-то:

Screenshot_20201201-145032.thumb.png.baa654b9de84bb969e5eb04ba5bdcf15.png

Е, лесна рал'та - потвърдих му :) След това се чухме и с Маргел...и...

готово! Заявявам най-отговорно, че приключвам ЗАВИНАГИ с колелцата! Ролексът на джантите - OZ Alleggerita 18", 8j, 5x112, ЕТ35 е поръчан! За цената не ми се говори ?

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Офф Стуци , нали не вярваш на думите си :) .. догодина ще ти се раздрънчи гайката в главата и пак ще почнеш да ръчкаш ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, The Best Forman написа:

Офф Стуци , нали не вярваш на думите си :) .. догодина ще ти се раздрънчи гайката в главата и пак ще почнеш да ръчкаш ;)

Ама...чай ся, аз дека съм написал, че спирам с подобренията?! ? Казах само, че повече с джанти няма да се занимавам. Има още неща, които ще се променят - например догодина ще е ред на спирачките. На седалките също съм им вдигнал мерника. Едно малко бас обмислям за в багажника. След това - пребоядисване на предна броня и капак и фолиране на предницата. Ще спирам, че написаното го виждам в пари и почва да ме присвива леко ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито за избора на джанти! Жалко, че сега предстои един сезон, който мрази хубавоте джанти, но ще се радвам в някой по-сух ден да ни ги покажеш на по кафе. Засега с всесезонните ли ще ги търкаляш или ще търсиш нещо с по-добро сцепление за летните месеци? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @Bondo - Смени си Аватара. Ако нямаш хубава Снимка, да ТИ пратя? Ха-ха..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, tuningmania написа:

До @Bondo - Смени си Аватара. Ако нямаш хубава Снимка, да ТИ пратя? Ха-ха..

Хахахаха,ама аз кафявата я обичам повече ,за това седи. ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, SKODA 105 RS написа:

Честито за избора на джанти! Жалко, че сега предстои един сезон, който мрази хубавоте джанти, но ще се радвам в някой по-сух ден да ни ги покажеш на по кафе. Засега с всесезонните ли ще ги търкаляш или ще търсиш нещо с по-добро сцепление за летните месеци? 

Мерси, ама утре ще откажа поръчката, че ще надстърчат да му се не види! Другият офсет, в който я правят Алегеритата е 48мм, ама не искам да вкарвам гумите с 4мм навътре. Явно не ми е било писано ?

 

Ето как в момента, при ET 44, джантата отстои от калника на 9 милиметра навътре, т.е. ако сложа ЕТ 35, външният ръб на джантата ще застане на 100% в линия с калника, което крие неизвестни дали при пълен завой няма да зашкури подкалника. Или при преминаване през легнал полицай...

IMG_20201206_194126.thumb.jpg.2bbef92ded5a4ba2e61294d57d447985.jpg

 

За балона на гумата да не говорим - в момента седи прибран 5 милиметра навътре, а с ЕТ 35 ще щръкне с 4 милиметра извън калника.  

IMG_20201206_194149.thumb.jpg.1e6c823a4b1517662f83cd764d7738fd.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отпред не вярвам да има проблеми, а отзад, при свиване на гумата към калника, горният ръб би трябва да се прибира навътре. Пробвай да качиш задната гума на някаква рампичка (дърво/тухла) и премери пак.

 

Тук може да направиш някакви по-точни калкулации :

 

https://www.willtheyfit.com/index.php?width=225&aspect=40&diameter=18&wheelwidth=7.5&offset=43&width2=225&aspect2=40&wheel_size=18&wheel_width=8&offset2=30

 

Доколкото успях да хвърля едно око набързо в бришкода, ЕТ40 на 8J седи доста добре и остава още място до калника, но нещата доста зависят и от гумата, защото дори и на 1 размер, при различните производители винаги има лека разлика в балона на гумата.

 

Ето едно мнение със снимки:

 

Yes it fits. This is mine 19' Et35 8.5J with 235/35/19 tyres

285759812_Photo2018-6-16095417.jpg.9e43c9bd166b364b0e8260b9606125fc.thumb.jpg.1dfdbbb51cb9da6112d35a4927baa1ac.jpg1297736529_2019-3-2153407.jpg.537dbd5bc00cc55baa660c7c6768951a.thumb.jpg.4c8f238b35fda280b8da17c0790d9bfc.jpg

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.