Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda Superb II (Шкодата на Стуцата)


Stucata

Recommended Posts

При мен (Octavia 2 vRS) летните ми джанти са с ЕТ35. Гумата застава в една линия с най-изпъкналия ръб на веждата. Това е максимално изнесеното ЕТ, допустимо за О2. Окачването ми е заводски твърдо, често колата застава на кантар (по диагонал), няма проблем с това ЕТ и закачане на колелото. Гумата си влиза зад веждата, както Патрик е отбелязал. Със старите пружини и натоварен автомобил с пътници и багаж при някое по сериозно друсване на шосе имаше много рядко и минимално "забърсване" на подкалника. На веждта - никога. След като смених пружините с нови и оригинални за модела, този "ефект" изчезна. Явно старите са били поомекнали. След смяната на пружините, при натоварен автомобил контакт с подкалника в момента нямам.

 

Стуца, трябва да провериш колко е минималното ЕТ, допустимо за твоя Супърб. При мен няма проблем с легнали полицаи, завиване и т.н. При "клякане" на колата, горния ръб на колелото следва да се прибере зад веждата, т.е. колелото не се повдига вертикално спрямо купето, а под ъгъл.

 

Това е стандартната стойка на колата, без багаж. Колелото е в една линия с външния ръб на веждата:

octavia_vrs_et35_01.thumb.jpg.3c84209808309c688ad4caa6cf0e2359.jpg

 

octavia_vrs_et35_02.thumb.jpg.372de72b3012f78bafbb741511e4f443.jpg

 

Ето и един от многото примери колко лесно се застава на кантар с твърдото окачване на vRS. Крик за подмяна на колело не е необходим :)Вижда се, че задното дясно колело влиза зад веждата, не закача в нея или подкалника:

octavia_vrs_et35_03.thumb.jpg.21b60f7d1d0d5b5e610edc93936d0984.jpg

 

octavia_vrs_et35_04.thumb.jpg.cd3f5ee822d6cbce411a3367d916ce3e.jpg

 

octavia_vrs_et35_05.thumb.jpg.8bbaf93f22f70815b373da7d73287521.jpg

 

Ето от другата страна, колелото е във въздуха:

octavia_vrs_et35_06.thumb.jpg.1db217c670ea42555d7c941e41993500.jpg

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Mishelle, @SKODA 105 RS, бришкодата е изядена откъм информация, но там освен този модифициран откъм окачване супърб и още 2 супърба (единият с 8j на ЕТ40, а другият с 8,5j на ЕТ 35), няма инфо. От много време ровя по няколко въпроса, за да не скачам неподготвен на теория (въпреки това наскоро го направих, че бях под карантина и взех нещо, което не става :D ). Реално, между "it fits perfectly" и "it fits perfectly, but there is a slight rubbing" има разлика, а рискът да съм от вторите честно казано не ми се поема, че парите дето им искат на OZ 'ич не са малко, а когато нещата отидат на към контакт с подкалника, това ще ме вбеси и вероятно ще прибегна до по-твърди пружини, а тук вече не зная как и дали ще се спогодят с наклона на гаража ми (скоро пуснах визуализация по този въпрос).

Иначе тук-там из нета (немски форум май беше) като минимално ЕТ се споменава 37-38 на 8j. Като цяло не са много форумните потребители, заболи такъв офсет, че да получа обилна информация :(. Задните не ме бъркат, защото те и с ЕТ35 пак ще са няколко милиметра навътре в калника. Отпред ме тревожи. Важен факт е, че окачването не е вертикално, а все пак е под ъгъл. Но както е под ъгъл, така и не е чак толкова голям този ъгъл. Въпросът е дали е достатъчен, че стоковото окачване да прибира гумата и тя да не ползва подкалника.

Засега съм оставил нещата да се решат от съдбата - разбрал съм се с Маргел да попитат дали талянците са започнали изработването им. Ако вече са ги започнали, да ги пращат ? Ако не са, ба ли го, ама може би да ги почват и да ги пращат...или пък не...вече глава ме боли от чудене ? Днес и утре на ботуша почивали, та в сряда всичко ще се реши. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственото, което ми идва като идея е @Mishelle да се жертва и да ти даде една джанта, да тестваш, ако е сложил зимните гуми вече. ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам какви са параметрите за захват на джантата на Супърб. Ако са същите, мога да докарам летния комплект. Гумите са в точния размер - 225/40/18 :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Mishelle, благодаря за предложението :) Ще го имам предвид, ако нещо много реша, че ме притеснява. 

 

@SKODA 105 RS, на въпроса дали ще слагам летни гуми, ако купя алегеритите - не, няма. Ясно, че зимата не обича хубавите джанти и обратното, но реално погледнато аз я завъртя 1000км зимата, я не :) Ако са некви преспи/киша с пясък или други кофти условия, паля патерицата (Леона). Иначе съм доволен от Мишлен Кросклимата, който всъщност е лятна гума, с възможност за ползване през зимата, а това е точно нещото, което аз търсих. Гумата се представя малко по-зле от премиум лятна, респективно от премиум зимна. А мен това ме устройва, защото колата не е бегачка, че да търсим постоянно max grip, нито е пистова, нито е драгстер :) Чат-пат да си направя някое доускорение или някоя заигравка на пътя, за което Кросклимата върши работа. Искам да кажа, че ако сложа Мишлен 4s, аз няма да започна да карам на предела, че да си кажа "деба, добре че разкарах всесезонноте" :)

 

edit: ако сложа отново на 19" (но трябва да са мн. леки!), с което ще ударя с 1 куршум 2 заека, тогава ще мина отново на два сета - зимен и летен, защото на пазара у нас не се предлагат все сезонни 225/35/19 :( Е, има, ама Линг Лонг и прочее ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои чаркаля пристигнаха! ?

 

1. Карбоновият air intake box на HG Motorsport (точният модел е HG Motorsport HFI Carbon Airbox Gen.2 "Plus"), заедно конусовиден сух филтър на Pipercross. В комплекта има мека връзка към MAF сензора и скоби. Поръчах си и течност за почистване на филтъра (не е мазна, филтърът е "сух", за да не се зацапва MAF сензорът с мазньоч).

889876260_IMG_20201210_2047062.thumb.jpg.0d9aecf51783fdb57a9844303491e2f8.jpg

925375815_IMG_20201210_2104512.thumb.jpg.86d99723510d70cd5141fcfbc41c4baa.jpg

2784467_IMG_20201210_2008212.thumb.jpg.231e015ae548239fecd4498d8cb60b2f.jpg

54581365_IMG_20201210_2103092.thumb.jpg.2fe71e7b45d2764ae4f507858e8feba8.jpg

 

Останах приятно изненадан от изработката - остри/недодялани ръбове няма, там където се съединява нишките няма драма, няма никакви неравности или несъвършенства, всичко изглежда много пипнато.

485718308_IMG_20201210_2126392.thumb.jpg.87381d0928df7f142e200653400050be.jpg

 

267196715_IMG_20201210_2132183.thumb.jpg.35c912ba36ebcce3f016cbc460e24656.jpg

 

419230214_IMG_20201210_2131453.thumb.jpg.8a3fab32f727292fb6687024ed2dcb79.jpg

 

Тегло на кутията и после заедно с тръбата, за която се захваща филтъра:

 

1838659143_IMG_20201210_2125492.thumb.jpg.db05d93b64acf87f2117918903ec94f8.jpg

221229683_IMG_20201210_2126002.thumb.jpg.8fe70f51649bae685d52588954da0437.jpg

 

Ето и едно бързо видео :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дойде и ОЕМ (шорт) шифтъра от Ауди ТТ:

Реално нищо интересно, защото частта си е ВАГ-аджийска, а разликата с тази, която я влагат в моя супърб ще се види на доната снимка.

589881594_IMG_20201210_2047562.thumb.jpg.77a8135eafcff72d752f0baaa2572312.jpg

 

На мястото на червената точка седи изместено лостчето, за което се захваща пластмасовият държач на жилото. Това е малко скъсяване на хода и ще видим колко точно ще скъси хода на скоростния лост. Замерил съм в сантиметри "преди" и лесно ще установя разликата.

2094122054_IMG_20201210_2048513.thumb.jpg.1df7c0650de626008f87c5d66eab2315.jpg

 

Макар частта да е за Ауди ТТ, парт номерът на държача на жилото е един и същ с този, който се влага в Шкодата. Открива се и в търсачката :) 

Screenshot_20201210-205530.thumb.png.8106eda69fbe81634f2afcd5ff1a6a73.png

Screenshot_20201203-110227.thumb.png.a26703c0ef12bd8622172684f743dcf7.png

 

Това, че парт номерата на държачите на жилата съвпадат е радващо, защото това е индикация, че металните bushing-и (тампони), които съм поръчал, за да заместят вложените гумени такива, ще станат и на шифтъра от Ауди ТТ. Целта на подмяната на тампоните с метални такива е да се избегне гуменото усещане и движение, което се вижда на клипчето:

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересни забавления си намираш за през зимата. Да има с какво да избухваш през пролетта. Много яко е всичко. Предполагам с новия шифтър смяната на скоростите ще бъде голям кеф.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Mishelle, просто реших, че щом няма да сменям Супърба с новия VRS, няма да е зле забавленията да продължат до край, макар "краят" трудно да може да се дефинира. Е, уж имам някаква сравнително ясна представа за "нещата", които трябва тепърва да се случат, ама да видим ?. Пусто, превърнало се е в хоби, като по този начин поддържам жив интереса към колата.

 

Относно  шифтъра от Ауди - честно казано тук особен ефект само от него не може да се очаква, но все пак стискам палци да ми допадне макар и малкото скъсяване на хода на предавките. Ефектът би следвало да дойде като се комбинира шифтърът с изтърбушването на гумените тампони от държачите на жилата и заместването им с метални, които все още не са пристигнали ?  Нищо, чакането също си има своя чар - през това време обмисляш други рал'ти.

 

Благодаря за предложението да изпробвам МОМО-то! След поредните 2 седмици без достатъчно сън (от общо около 1 месец и половина), днес реших "проблема" с джантите. Много мислих ? по въпроса и накрая все пак си поръчах OZ Alleggerita HLT, 8j, ET 48, като по-големият офсет ще вкара по-навътре джантите с точно 4мм спрямо сегашните, които са ЕТ. Не мисля, че ще имам проблем от гл.т. на визия, защото се консултирах с will they fit точка ком, а и горе долу мога да си представя картинката, все пак това е СЕДМИЯТ КОМПЛЕКТ ДЖАНТИ на тази кола (като до момента: ОЕМ Skoda Helix 16" 7j ET 46, OEM Skoda Gemini 18" 7.5j ET 51, OEM Skoda Xtreme 19" 7.5j ET 51, Oxigin Concave 18" 7.5j ET 45, Enkey Yamato 18" 8j ET 45, Borbet Y 18" 8j ET 44). Лудница...така де, аз съм за там! Следва чакане до средата на януари, тогава очаквам да ми ги доставят.

 

Ето препоръчителните параметри, ако човек иска да сложи 18-ска на моя Супърб - ширина 7.5j, с офсет (ЕТ) 46

1983292839_Screenshot_20201211-2016112.thumb.png.01b4df8ce1947f663eea0d1cc3b34108.png

 

В сравнителен план нещата около различните вариации на 18ски изглеждат по следния начин, като изводите са в лилавите правоъгълници, а на база изводите и опита ми с предишни 18ски, мисля че новите ще застанат, ако не ТОП, то най-малкото доста прилично:

 

- сравнение между препоръчителния ОЕМ размер за Superb II (18", 7.5j, ET 46) и OZ Alleggerita (18", 8j, ЕТ48):

Screenshot_20201211-201258.thumb.png.6a20f2eb0d7183d41e6b02703b0f6992.png

- сравнение между ОЕМ Skoda Gemini за Октавия 3 RS (18", 7.5j, ET 46) и OZ Alleggerita (18", 8j, ЕТ48):

Screenshot_20201211-201457.thumb.png.e4a678b57869ffc09a45e53e3588db07.png

 

- сравнение между настоящия ми Borbet Y (18", 8j, ET 44) и OZ Alleggerita (18", 8j, ЕТ48):

Screenshot_20201211-201356.thumb.png.de8dac348680cfb4d6299812847134f6.png

 

След като ми пристигне и последната практа, вече на 100% ще бъда готов да посрещна в блажено спокойствие и грухтящ рахатлък коледните празници :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Подарък, по-голям от елхата :)

Весело посрещане на новата 2021-ва година довечера!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 57 минути, Mishelle написа:

Подарък, по-голям от елхата :)

Весело посрещане на новата 2021-ва година довечера!

Снимката е "анти-конти", хелхата е по-висока ? Весело довечера и на теб!

 

А сега малко по-интересната част, в картинки и клипове - OZ RACING ALLEGGERITA HLT 5F (18", 8j, et48, 5x112):

 

1. Нат'варването ?:

1609408787277.thumb.jpg.5b8e0e9ce66e4878832fd53856a1ea79.jpg

 

2. Кратко описание на съдържанието на кашоните:

1609409110781.thumb.jpg.b73c73013656636c58b0da674e4c2127.jpg

 

3. Талианецот е турнал у кашона "Kit system", който съдържа болтове и алуминиеви втулки на OZ, които имат простичък, но ефективен начин на захващане към джантата посредством една скоба, която върви в едно каналче на самата втулка и се защраква към ц.о. на джантата, simply clever, a? btw улесняват ми живота, китът става и за Ламбо :D:

1609408839855.thumb.jpg.5b41b1f137ec6de97c28c43c0dcd44b0.jpg

1609410357344.thumb.jpg.b0fece11bdad8aae445037888a5d5869.jpg

1609408929025.thumb.jpg.b7b241e9d0b6a7757da0b5f2cecc7a11.jpg

1609409186832.thumb.jpg.4281ec9b0185c79bb400f0f525c303a4.jpg

 

 

4. Декоративните капачки са карбонови ?

1609409044448.thumb.jpg.f01e158c8b8bb987eee8c0836c11a4fa.jpg

 

5. Бонбоните ...или по-скоро бамбините :D

1609406705845.thumb.jpg.c01b36a44dafdeff23db23fd14b817b3.jpg

1609406881526.thumb.jpg.d1554992fcb6a82a9649a695dbde894f.jpg

 

Вместо около гнездата на болтовете, OZ щамповат параметрите на джантите на вътрешния им ръб:

1609409231426.thumb.jpg.cd8e64d8b30b3c36eac046dbedde4ad8.jpg

 

6. Тегло на всяка една и теглото на втулките ?

1609396790306.thumb.jpg.c84da4327a70ce2dc6da40676807a8e8.jpg

1609408970436.thumb.jpg.e07e9fd2f15436ee601689ef3073258a.jpg

 

... one finger inside? 

1609409337919.thumb.jpg.156557c1902cf2924ee59adf518b88c7.jpg

 

 

Направих им едно кратко видео, за да се видят някои детайли:

 

И понеже им нямам много доверие на жабарите, затова ги double check-нах с един от НАЙ-ТОЧНИТЕ КАНТАРИ НА СВЕТА :D

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, Stucata написа:

Честита Коледа и весело посрещане на Новата година!

 

1609361486747.thumb.jpg.29fb4e6fefc3526b41b9f2187e3e9b44.jpg

 

Това май ще ти е най-хубавата Коледа от детството насам ... ? Не знам само как ще обясниш на децата, че твоите подаръци са по-големи от техните?!

 

Страхотно представяне във видео и снимки! Само ми се губи съдържанието на 5я кашон, най-отгоре? Интейка ли беше това?!

 

П.С. Помисли за керамика или поне някоя вакса за джанти, за да се запази добрата им визия, а и впоследствие се мият доста по-лесно. Ако гледаш няколко клипа из ютуб и сам ще се справиш с нанасянето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето едно бързо налагане за ориентир:

884791431_IMG_20210101_1455272.thumb.jpg.35d0005ddd41194fb1d9d1e7bdc0d4a3.jpg

 

А ето и един по-близък план за сравнение между сивото на колата и това на джнтата:

1609508656736.thumb.jpg.58264edced9463db0423918114da8633.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добра стойка се очертава. Надъхваш ме и аз да си върна 18ките ??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 21.11.2020 г. at 0:18, Stucata написа:

 

1605910039460.thumb.jpg.b1767731149293106d937fea8855c38c.jpg

 

Бих един cancel order и fast refund, че много ме издразниха! Първо не могат да ги доставят вече 1 месец (и до ден днешен уж били на път от USA към UK), а с това хванаха и брекзита, че да трябва да платя и ДДС + още някакви такси + разправия със спедитори/DHL да ги упълномощавам да ме представляват пред митницата, да декларирам стойности и т.н. пИтки майни. Нещо загубих търпение за този ъпгрейд, та ще монтирам само шорт шифтъра измежду джаджите по скоростите. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ме радва втората снимка с джантата. Изпълва калника перфектно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Преди 16 часа, Mishelle написа:

Много ме радва втората снимка с джантата. Изпълва калника перфектно :)

Ако бяха 22 инча, така щяха да седят :)

 

...и така...признавам, че леко започва да идва нагорно, но аз съм като  наркоманите и алкохолиците - веднъж като започнат, няма край! В този ред на мисли трябваше най-накрая да се погрижа и за спирачките! Не е като да не изчетох 2 денонощия информация, за да стигна до още изначално ясния избор, но също така признавам, че имаше една междинна спирка, която се наричаше ATE Ceramic в комбинация с АТЕ Power Disc (нарязан с две преплитащи се елипси). Четох доста интересни отзиви от АТЕ Ceramic, а и Евгени сподели, че негов клиент е останал доволен точно от комбото с Power disc-a. Изключително много ми допадна и идеята за минимизирането на brake dust-a, което било типично за въпросните накладки. И точно почнахме да ровим с Бай @JORDITO за добра цена и на него му попадна инфо, че баш производителят сякаш не препоръчва тази комбинация. Това така не можеше да остане и направо завъртях една шайба до Германия. Вдигна ми един клет немец, който на въпроса дали говори английски, отговори "Ко?! Нье!" :D След като го убедих някак, че ще питам нещо съвсем елементарно, вика "добре, питай, ама говори бавно". Разбра ме веднага и категорично отсече, че те  не препоръчват съчетаването на тези накладки с посочените дискове. АТЕ Ceramic трябвало да се използват само с обикновения им, гладък, диск. Името Ceramic, ми обясни, че реално няма много общо с истинската керамика... Идеята на въпросните накладки не била да коват мъжката, а да доставят комфорт при спиране, каквото и да означава това. Бях се изкефил на идеята за Power disc-a и тия като ми секнаха ентусиазЪма реших, че комбото ще бъде друго. Отново прерових нета за отзиви от различните съчетания между Цимермани, АТЕ, Текстар, ТРВ, Брембо и т.н., но накрая поръчах това, от което НИКОЙ не се е оплакал:

 

2028799142_Screenshot_20210106-2132363.thumb.png.0981313e2a7489788e40e091a2bd79ab.png

PD18K-main_17.jpg.dfd9124d4874f70a763476c2314b5e01.jpg

726267814_Screenshot_20210106-2132072.thumb.png.bd7e87dccead95c9d64269a91e6128be.png

lockquote приставка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @Stucata - "EBC"-то е много добро. Но си е и скъпо. Ще стане гръм :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз със нетърпение ще чакам отзиви от теб.И то не за друго,ми в последно време се чуват доста лоши неща за дисковете (че се кривят лесно),но пък за накладките е на другия полюс

 

Защо избра Yellowstuff a на Green?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@audirulzz, зелените vs. жълтите - четох и по този въпрос. Ами, честно казано нямам против зелените, ако чета написаното по форумите. Поръчах жълтите, не защото ще има track use, а защото на места ги споменават като по-ефективни от зелените. На места се чете, че initial bite-a на жълтите не бил толкова добър, защото изисквали загряване, но имам информация от двама души, които са карали и с двете и казват, че жълтите са по-добри от всяка една гл.т., в т.ч. първоначалното захапване и фейдват по-бавно от зелените. 

 

Относно дисковете - за всички чета, че се кривят. Няма марка, която да не я споменават в категория "кривундел". Ако се изкривят, ще се принудя да купя нови ;)

 

edit: Разбира се, ще дам отзиви, както първоначални впечатления, така и след като покрам няколко хил.км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се радвам да споделиш за колко време ти изпълниха поръчката.

От поръчване до “в ръцете ми”.

Че и мен ме чака същото,а поради това,че колата не се спира ми трябва точен тайминг

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще чакам да споделиш резултата от новата спирачна комбинация. Аз като взех 2015-та vrs-ката веднага й сложих Ate Power disc. Допадна ми нарязания профил като визия, който реално върши отлична работа заради по-добрия контакт с накладката, изхвърляйки "феродовия" прах. Сега мисля, че вече има Ate нарязани дискове и за отзад, но тогава нямаше и отзадЗе съм с гладки Ate. В последствие чух коментари от съфорумци колко гадни били нарязаните дискове, вибрации от прорезите имало като спираш и т.н. При определено спирачно усилие, най-вече при движение с висока скорост, в педала на спирачката се усеща много леко наличието на канали в диска, но бих определил това усещане като позитивно, харесва ми. Определено не бих го нарекъл биене, тресене, вибрация или други глупости.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако Стуцата няма против, да драсна и аз някой ред относно ЕВС-татa. На моето коНби изтърках по 2 комплекта предни и задни жълти накладки и мога да кажа, че се представят много по-добре от АТЕ(дори и ceramic), TRW и другите марки обикновени накладки. Тормозя ги доста, особено извънградско, често и доста натоварен. Единствено ми прави впечатление че свършват бързо, но няма пълно щастие :D

Предните карат между 18 и 22 хил.км, задните около 30. Поледният път сложих Ferodo DS 2500, представят се още по-добре, но при леко, плавно спиране  свирят яко, все едно съм товарен влак.... Иначе са вече на около 35 хил.км и са около 70% износени.

Относно загряването - не трябва да се загряват за да започнат да спират, дори и на -10 както пипнеш педала спират, при първото спиране още. 

П.п. с обикновени дискове съм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, тествали ли сте нещо от по-високият клас на Цимерман? Мисля, че ще останете много приятно изненадани, даже впечатление. За съпоставка за цени нямам ни най-малка идея, защото никога не ги взимам на стандартни. Но всичко тяхно, което съм пробвал е извънземно. В момента съм отпред с 312 мм. Coat Z Sport. Стила ми е 200 + по магистралата и често ги употребявам като излезе някой в лявата лента. Нямат компромис, грам. С тяхни накладки съм също (не им знам модела). На пролет на голямото обслужване ще сложи и задни от същата серия + накладки. Просто на смяната на предните бяха много нови задните ми и ми дожаля...

 

Преди 13 часа, Vladi_a написа:

Единствено ми прави впечатление че свършват бързо, но няма пълно щастие :D

 

Гуми и спирачки, които не свършват бързо, нали знаеш... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.