Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Надежден ли е автомата


Jorkata2

Recommended Posts

Чувал съм, че автоматичните скоростни кутии на Фолксваген и Ауди монтирани на моделите около 2000-та година са доста проблемни. Тъй като имам желание да си взема Октавиа автомат, но малко ме е страх. Затова бих искал да чуя повече мнения. Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всичко зависи от това как е експлоатиран и поддържан ако въобще е поддържан иначе се води здрав японски e Jatco

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Преди 15 часа, skodafen написа:

всичко зависи от това как е експлоатиран и поддържан ако въобще е поддържан иначе се води здрав японски e Jatco

А дали е същия, който е монтиран Ауди а6 ц5?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 45 минути, Jorkata2 написа:

 

А дали е същия, който е монтиран Ауди а6 ц5?

Не.  На ауди ц5 кутията е ZF 5HP19 - 5степенна с типтроник.  При Шкода от 2000 е 4 степенна,  без типтроник. Здрави кутии са,  но вече на много години и км и е на късмет. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се свържеш с колегата lyubcho88, създал тази тема:

 

и да го разпиташ как е положението с автоматичната кутия.

 

Принципно това, че е 4 степенна не е драма ако няма да я караш всеки ден с 200, защото предавките са доста дълги и са сметнати спрямо мотора.

5 степенни от тези години са при Ауди а6, Пасат5 и 5.5, Шкода Суперб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето тук може да се ориентирате, кои модели, през кои години с каква автоматична кутия са произведени:

 

https://www.midavto.com/справочник-скоростни-кутии/#1490193031287-997bd185-af98

 

Като  цъкнеш на модела на кутията излиза ПДФ със устройството на кутията и съставните части.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегите са ти казали основните неща, като stanley ти е казал най-основното - здрави са, но са на сериозни години и сериозен пробег вече. Дори и правилно и коректно поддържани, имат ресурс, който е много, ама много по-къс от на един двигател например. По данни на хора от доверени сервизи - "Тия кутии са ок. Може да изкара 250К, може да изкара 400К, никой не знае". Естествено огромно значение имам как е обслужване кутията и как е екслотирана. И двете неща няма как да се знаят, преди кутията да се отвори. А отвори ли се да се "пръсне", все едно й правиш основен ремонт. Последният е неизбежен в някакъв момент, но никой не може да ти каже кога ще бъде той. Можеш при тест драйв да видиш текущото състояние на кутията. Дали рита, как включва, цикли ли при смяна от 1ва до последна и обратна, как тръгва. Но това е текущото състояние. Нищо не може да ти гарантира, че след 5000 км. няма да се "окоти". Като се окоти, грубо брой 1500-1700 лв. за ремонт. После ресурса й ще е такъв, че на кола 2000г. най-вероятно ще надживее купето :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е 01M AG4. Работи нормално. Е сигурно приплъзва малко повече от колкото като е била нова, но е приемливо. Като цяло е тромава кутия. Това прави Октавията ми доста пенсионерска, но аз съм свикнал и съм доста спокоен шофьор от както я имам. Правя си кефа и не искам да се качвам на ръчка от сега нататъка. Колата е на 330к км вече. Аз я карам от година и малко, навъртял съм 12к км и съм сменял само масло и филтър на АСК. Даже филтъра имаше щампа 2002г, та май маслото е е пипано 315 000км ? Няма ядове иначе за сега. 600-700лв е ремонтния комплект от ebay и ако намериш разбирач, дори да се строши нещо става като нова. Зависи колко ти се инвестира и колко си заслужава. Аз лично гледам колата е в топ кондиция, до колкото ми стигат силите и реша, че е смислено да реставрирам. Не на всяка цена и не всичко си заслужава да се прави и трябва човек добре да си направи сметка за да не стане роб на една купчина желязо.

Редактирано от lyubcho88
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@skodafen @stanley @sauber @lyubcho88 Благодаря на всички Ви за изчерпателната информация, за сега май се отказах от автомата. Много ми се иска, но ме е страх.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мен ме беше страх. Не бях имал лична кола автоматик и дизел.  Обаче имах мерак и купих един Суперб 1.9 тди с типтроник. Оказа се,  че тази кола е по-безпроблемна от бензиновата Октавия,  която имах преди това. Въпрос на късмет е.  Агрегатите са достатъчно надежди,  ако са били служвани навреме,  не създават излилни грижи. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.