Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Recommended Posts

Публикувано

Почти три години карам Фабията , но никога не съм задълбавал в логиката на тази опция , та ми се иска някой по-разбиращ от тези технологии да ми обясни - има ли ограничаващ ефект върху скорост и мощност или информира шофьора , когато се увлече в скоростта?

Благодаря предварително!

Публикувано

“Winter tires” предполагам си искал да напишеш. При мен има в менюто и ако сложа отметка , след като надвишава 140 км/ч. ми мрънка. Информативно е само, да не се увличаш. Не ограничава нищо :)

Публикувано

Добре де , закусих вече :)

И аз си мисля , че трябва да има само информационна функция , но вчера бях на предписаната смяна на спирачна течност на третата година и излезе , че моя таралясник се нуждае от ъпдейт на централната електроника , за който знам от септември и все го избягвам . Вчера защо приех да я ъпдейтват нямам идея (това става в Благоевград) и на връщане на едно изкачване колата не реагираше нормално - при опит за доускорение от 100км/ч достигна 120 и 2500 об/мин и от там никаква реакция на педала на газта. След това по равно успя да ускори до 160 км/ч и пак все едно беше с ремарке.

До сега никой не можа да ми обясни какво включва този ъпдейт , но единствено общо във всички обяснения , че не включва софтуера на моторната електроника .

Сега се замислих , че може в този ъпдейт да включили таз функция да ограничава мотора по някакъв начин , но днес ще я изключа и ще видя дали ще живне миксера :)

 

Публикувано

Не ми се вярва, една “чавка” в менюто ти да прави такива шашми! Ма да те пита човек, защо ъпдейтваш работещо возило... Хубаво си пердаши колата, за чий хой даваш да бърникат? Дано поне са честни, казвайки, че моторната електроника не е пипана. Щото иначе сигурно са ти “наляли” от модерните софтуери, каквито на дизелите правят. Нали сега вече и бензиновите имат филтър заради еко нормите...

Публикувано

Потвърждавам написаното от Велко - слагал съм отметка на тази опция и като подмина 180 почна да пищи. Но това е за Октавия 2.

А тези серии 3 на Октавия, Фабия и т.н. с режимите на шофиране и прочие не е ясно дали не могат да бръкнат там. Карал съм няколко автоматика, със сигурност си спомням че единия беше Волво S60 стария модел и мисля на Ягуар Xf, на които до лоста за скоростите имаше бутон "W" който скопяваше въртящия момент за да не буксува. Но определено не се отразяваше на динамиката при висока скорост.

Публикувано

Само предупредителна функция има. Задаваш скоростта на която да пищи и това е. Дори лятото си карам с включена опция за да не се увличам ... много ... по магистралите в Германия. При мен е нагласена на 150km/h.

Публикувано

Малко уточнение с уговорката, че пиша за О2. Когато от опциите се сложи “чавка” за  “зимни гуми”, при мен мрънка на 140км/ч. Не съм го нагласявал отделно и нямам идея дали през vag-com може да се избере различна скорост. Отделно имам опция, която да си наглася при каква скорост да ми мрънка, за да не се увличам. Двете са различни - съвсем отделни опции поне при мен.

Публикувано

Две са и при мен, Велко, Speed warning и Winter tires, но и на зимните мога да променям на каква скорост да мрънка през дисплея на таблото. И е нормално, защото различните зимни гуми имат различен скоростен индекс, моите са със 180. Speed warning го бях сложил на 150, да знам кога започвам да се увличам. Ама съм изключил и двете, защото когато карам бързо колата все се колебае около 180 и е страшно досадно.

Публикувано

Нямам ограничител и аз ... явно се е появил полтъргайс ... днес си правих експерименти всякакви и колата реагираше нормално от всяка скорост , от която се опитвах до доускоря .... утре ще я почерпя и с малко 98 с добавка и съвсем ще литне :)

Публикувано

Точно се канех да те питам "зареждал ли си на различна бензиностанция от обикновено?"

Публикувано

Не сипвам само на една и съща колонка даже .

Само че вчера не регираше на педала по никакъв начин , а после като реши да върви над 120 все едно беше хванала плеврит , а днес в момента , когато бутна педала и тръгваше с чавка и без чавка на функцията .

Публикувано

На ECU-то са му "нужни" някакви километри да се покара в различни режими, за да се адаптира с новите стойности! Най-вероятно за това не е реагирала адекватно първите ХХ километра след ъпдейта.

 

Публикувано

ЕКУ -то не е пипано , ъпдейта беше на таблото и централната електроника , но реално никаква разлика не забелязвам.

Публикувано
Преди 2 часа, The Best Forman написа:

ЕКУ -то не е пипано , ъпдейта беше на таблото и централната електроника ....

Това може би е "официалната" версия за пред клиента. Никой няма да приеме радушно този факт, ако му кажат, че слагат по-Еко френдли версия на софтуера, защото всички знаят какво става след ъпдейт на дизеловите събратя...А пък ЕТ от друга страна са длъжни да те "ъпдейтнат" :)

 

Дано всичко с вървежа на колицата да си е като преди и тази аномалия, за която писа в първия пост е било случайност някаква.

Публикувано
Преди 2 часа, digitalundgrd написа:

...

Колата още вчера беше ОК - ходих до Вакарел два пъти и както писах и по-горе нямаше никакви проблеми , днес и сипах и 100 октана с добавка и стана още по-по-най , а щом и Пепино каза , всичко е ОК (не че не може да оправи всичко омазано , но не се налага) :)

Публикувано

ЗНачи е било фалшива тревога ;)

Публикувано

И аз мога да потвърдя, че на О3 става дума за предупреждение на таблото. Зимните ми гуми са с индекс до 160 км/ч и когато са сложени, настройвам да ме предупреди ако превиша тази скорост. Няма друга функция, камо ли ефект върху мощността.

 

На Волво бутонът W, поне при автоматиците и ако не ме лъже паметта, поставя скоростната кутия на 3-та скорост (лостът си е на D), за да не превъртат гумите и същевременно да може да се подава повече газ при необходимост. Вършило ми е работа при излизане от заснежено парко място, а освен това съм си правил експерименти с тръгване по нагорнище и пак има подобрение.

  • 10 месеци по-късно...
Публикувано

Ай тука, че не ми се прави тема. Скърцат ли ви спирачките? Мойта от ден 1, при влажно време, вие на умряло отзад на барабаните. Даже оня ден я бях оставил на ръчна и на другия ден бяха залепнали. Тръгвам и задните гуми се влачат))). Треаше да я лашкам на задна да отлепят.

Публикувано

При барабани - избягвай ръчната в студено време. Поне аз бих си я спестявал де :)

Публикувано

В судено-да. Ама сега е +10 сутрин. И това ако е студено...

Публикувано

На ВАГ спирачките имат склонност да ръждясват , а сега е влажно и металните стружки в накладките и самите дискове/барабани , та нормално е да залепнат .. на Фабия 1 имах свирене от задните барабани първите 500-1000 м. и после спираха , оставаше само скрибуцането на кантара на задния мост .. няма спасение ;)

П.П. Има и му казват дискови спирачки , ам като знам , че на Фабия2 се сменяше целия мост , представям какво е при Фабия 3 :)

Това правило за ръчната и зимата важеше за старите коли , защото им замръзваха жилата .

Публикувано

При всяко кратковременно спиране задължително "дърпам" ръчната за да съм сигурен, че се раздвижва. В мокро време и престой от 12+ часа ми се е случвало и на супърба да позалепнат спирачките, но това не е чак толкова страшно. При по-продължително спиране (седмица+) гледам да не "дърпам" ръчната, че съм имал случаи да влача задните колела (Мица и опела), а на нивата направо отлепих феродото от металната плочка :( 

Публикувано (Редактирано)

От много години  , над 30 , винаги при спиране дърпам ръчната , дори  и при -15 С , до сега нямам нито замръзнали , нито скърцащи  барабанни спирачки ! 

Това  го правя . след като на първата ми кола имах проблем и се оказаха ръждасали жила, които почти не  се движеха. След смяната им , проблеми нямаше ! 

Дори сега , когато спирам и на светофар, дърпам ръчната по навик  и не ми прави впечатление тази  процедура, но пък съм сигурен , че колата няма да се придвижи  и да  се удари  в друга. 

Но всеки  да си прави сметката , не искам да се чувствате като задължени, ще го разберете  по трудния начин.

Редактирано от shotik
Публикувано

@shtork, "дърпам" умишлено го сложих в кавички, защот супърба е с електрическа ръчна и "дърпането" е малко по-особено. Иначе ползването на ръчната е препоръчително точно за да предотврати ръждясването и клеясването и, но не е панацея. Случвало ми се е след миене на колата веднага да я прибера, да не я карам седмица и след това при тръгването да се окаже, че не само задните, но и предните спирачки са залепнали :( Затова след миение "разхождам" колата 100 метра напред-назад с леко натисната спирачка за да изсуша дисковете.

 

Публикувано

Моите свирят яко, но само със стоманените джанти, на които са ми зимните гуми. Ма направо е страшно, някакъв резонанс се получава, имам чувтвото, че джантата усилва звука :D С алуминиевите има много рядко някакво проскърцване, но нищо общо. И не е от температурата. Сега е топло. А ръчната я дърпам постоянно. Колата си стои на ръчна по цяла седмица, не съм имал проблеми. Веднъж ,два пъти съм чувал изпукване при потегляне, но нищо повече. Но след 3 -4 спирания в мой стил и се оправят. И понеже е така от ден първи, естествено на ден трети питах в Еуратек, може ли да се направи нещо. Естествено, че не може ,казаха. Мат'ряла бил такъв :D Като се изтъркат ще си сложа други, не от "оригиналните", пък ще видим. При обслужването на 30 хил. влиза и почистване на барабаните, но ефект "ушевидно" няма. 

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.