Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Трудно палене при студено време


Donriko

Recommended Posts

Здравейте,нов съм във форума.Преди половин година си купих Шкода октавия 1.6 бензин,102 коня,с газово,преди това имах пасат б3,който карах 16 години.Като цяло съм доволен от колата,но като взе да застудява и започнаха проблемите,колкото по студено става,толкова по-трудно пали,смисъл пали си от първия път като завърти,работи 2-3 секунди и изгасва,втория път десетина секунди и пак гасне,чак третия или четвъртия път(зависи колко е студено) пали и работи,но работи неравномерно и тресе.Като обърне на газ всичко се нормализира.Смених кабели,свещи,ефект няма.Смених датчика на температурата и от тогава вече повече от месец си пали винаги от първия път,но тресе и работи неравномерно на ниски обороти,като дам газ на по високи обороти си работи добре,форсира се като дам газ(смисъл не тресе като я форсирам,нормално си се форсира),но на място тресе все едно работи на 2-3 цилиндъра,вадил съм кабели един по един,не е от там,и това е само при първоначално палене сутрин,после цял ден всичко е ок.Ходил съм на елкон,дори и в Еуратек,но проблема е че като я закачат няма връзка с двигателя,трябва да сменям компа,уж изгорял,ама не било сигурно......В случая не знам къде да търся проблема,или просто да си я карам така

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 6.01.2019 г. at 19:27, raicho написа:

Некачествен бензин. Зареждай от бензиностанции с голям оборот. И аз съм патил така.

Ще заредя от друга бензиностанция да пробвам,досега само от едно място само зареждам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 6.01.2019 г. at 21:41, ohboli19 написа:

Може да опитате с добавка , не казвам че е вълшебство , но мисля че ще Ви помогне .

 

Пробвах с добавка но пак същата работа

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на всички бензинови коли, които карам (или съм карал), профилактично слагам по 100 ml 95 градусов етилов спирт от аптеката на пълен резервоар с бензин. не знам внушавам ли си, но според мен студения старт е по-добър след тази "добавка".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на празен ход след като спре да тресе студен/загрял играят ли оборотите ? 

1 трябва да пробваш как ще бъде паленето с празна газова бутилка или спряна газ от кранчето за да изключиш проблем от нея също така пробвай да превключиш на бензин преди преди да стигнеш 1 км поне да поработи на бензин 

2 ако няма промяна след като пробваш т1 трябва да се замери налягането на бензина и дали го държи 

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 34 минути, skodafen написа:

на празен ход след като спре да тресе студен/загрял играят ли оборотите ? 

1 трябва да пробваш как ще бъде паленето с празна газова бутилка или спряна газ от кранчето за да изключиш проблем от нея също така пробвай да превключиш на бензин преди преди да стигнеш 1 км поне да поработи на бензин 

2 ако няма промяна след като пробваш т1 трябва да се замери налягането на бензина и дали го държи 

Здравей,това с газовото съм го пробвал и не е оттам.Тресенето е примерно днес беше -6градуса,работи 2 мин. някъде и се нормализира,но забелязвам че като запали и се чува от компресорче за въздух ли незнам какво е,докато работи то и държи по високи обороти(1200-1300),и като спре и падат на 800,и тогава вече работи нормално,но докато работи това "компресорче" оборотите играят и работи все едно на 3 цилиндъра

Редактирано от Donriko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

трябва да се види налягането на горивото и дали се задържа има вариант да е тръгнала бензиновата помпа или регулатора да не в ред от коя бензиностанция зареждаш бензин ? 

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, есента имах същия проблем, но малко беше по-зле, отколкото при теб, защото моята прекъсваше и в движение, дори и при загрял мотор. На място беше като стар Вартбург!!! Но щом минеше на газ - сякаш нищо не е било!

Тръгнах по пътя, по който и ти си тръгнал... Смених няколки бензиностанции, слагах бардалската добавка за  почистване на дюзите, смених горивен филтър и бензинова помпа, мерихме налягането при рейката, смених кабелите и свещите, свалях и чистих дросела... Всичко без резултат. Правихме 4-5 диагностики при различни хора/сервизи... Всички ме насочваха най вече в дюзите. Тогава времето застудя и се отказах от всякакви дейности по колата. Карах си я на газ, а докато минеше на газ - просто се правех, че не усещам как се тресе.

Така до преди Коледа, когато съвсем случайно се заговорих с един познат, който кара същия мотор, но на пасат Б5... Посъветва ме да сменя датчика за температура на колектора... Колата тръгна!

Този "пишляк" бъркаше цялото смесообразуване! Освен това имам  мудна ламбда (която вече съм купил),

имам да ревизирам леки неща по газовата и да й направим настройки, но чакам по-приемливо време.

Като цяло - на сляпо не се действа - иска си вагком, но... Не разбрах как така ти е изгоряло еку-то?!? В сервизен режим ли си?

Освен това, няма да ти навреди да минеш през газаджия, защото с колега от форума коментирахме един особен момент, при който газовата побърква компа на колата - и се оказа доста прав!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Алекси Георгиев написа:

Колега, есента имах същия проблем, но малко беше по-зле, отколкото при теб, защото моята прекъсваше и в движение, дори и при загрял мотор. На място беше като стар Вартбург!!! Но щом минеше на газ - сякаш нищо не е било!

Тръгнах по пътя, по който и ти си тръгнал... Смених няколки бензиностанции, слагах бардалската добавка за  почистване на дюзите, смених горивен филтър и бензинова помпа, мерихме налягането при рейката, смених кабелите и свещите, свалях и чистих дросела... Всичко без резултат. Правихме 4-5 диагностики при различни хора/сервизи... Всички ме насочваха най вече в дюзите. Тогава времето застудя и се отказах от всякакви дейности по колата. Карах си я на газ, а докато минеше на газ - просто се правех, че не усещам как се тресе.

Така до преди Коледа, когато съвсем случайно се заговорих с един познат, който кара същия мотор, но на пасат Б5... Посъветва ме да сменя датчика за температура на колектора... Колата тръгна!

Този "пишляк" бъркаше цялото смесообразуване! Освен това имам  мудна ламбда (която вече съм купил),

имам да ревизирам леки неща по газовата и да й направим настройки, но чакам по-приемливо време.

Като цяло - на сляпо не се действа - иска си вагком, но... Не разбрах как така ти е изгоряло еку-то?!? В сервизен режим ли си?

Освен това, няма да ти навреди да минеш през газаджия, защото с колега от форума коментирахме един особен момент, при който газовата побърква компа на колата - и се оказа доста прав!

Елконаджиите казват че няма връзка с двигателя,с abs и всичко друго има връзка,но с двигателя нямало,и в еуратек това ми казаха

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, skodafen написа:

трябва да се види налягането на горивото и дали се задържа има вариант да е тръгнала бензиновата помпа или регулатора да не в ред от коя бензиностанция зареждаш бензин ? 

Марешки

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Donriko написа:

Елконаджиите казват че няма връзка с двигателя,с abs и всичко друго има връзка,но с двигателя нямало,и в еуратек това ми казаха

Аз съм 99 процента сигурен,че е някой датчик,свързан с температурата.Този датчик на колектора ще го сменя,не знаех че има и на колектора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има малка вероятност да е и от горивото,може би е съвпадение,но и моята последните дни,като застудя взе да пали трудно след като заредих догоре на марешки А95

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бензина не е като нафтата.

Колкото и да е скапан, колата ще запали. Това колко добре ще работи мотора е друг въпрос.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Трудно палене при студено време"

 

Първо се започва се с мерене на компресията. После е гимнастиката с подмяна на части.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Имах една Вектра 89-та година и не палеше, защото мешаше газ и бензин, като запали с 300 зора тресеше адски, после се изфорсирваше сама супер много и се оправяше..  но едва ли там е проблемът..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 9.01.2019 г. at 13:11, Алекси Георгиев написа:

Така до преди Коледа, когато съвсем случайно се заговорих с един познат, който кара същия мотор, но на пасат Б5... Посъветва ме да сменя датчика за температура на колектора... Колата тръгна!

Този "пишляк" бъркаше цялото смесообразуване!

Какъв е този дачик?

При пасат май е различен мотора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И пасата е 1.8 20v 125 коня, но ако не греша кода е ADR.

Иначе въпросния датчик е "забоден" директно в дебитомера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 месеци по-късно...
На 20.01.2019 г. at 21:06, Алекси Георгиев написа:

И пасата е 1.8 20v 125 коня, но ако не греша кода е ADR.

Иначе въпросния датчик е "забоден" директно в дебитомера.

Здрасти,по принцип този датчик не е ли комплект с дебитомера.Пробвах да запаля като изкарах буксата на дебитомера,никаква реакция.Вкарвам буксата(докато е запален двигателя),и пак нищо,вкарвам изкарвам буксата,никаква промяна в двигателя,незнам дали е нормално.Сутрин като запаля и трябва да я изфорсирам и се оправя,ако не я изфорсирам половин минута работи хаотично и след това се оправя.Като я форсирвам е като задавена.Един път като запали цял ден и 100 пъти да паля,няма проблеми,само сутрин при първоначално палене.Това докато обърне на газ,като обърне е часовник.Като е загряла няма проблем ни на газ ни на бензин.Ако запаля директно на газ сутрин,няма грам проблеми.Незнам вече какво да правя а тази кола,май ще трябва да свиквам така

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, Donriko написа:

Здрасти,по принцип този датчик не е ли комплект с дебитомера.

 

Комплект е, да, но разковничето е вътре в самия елемент. Не знам при теб какъв дават, но при мен  беше сложен такъв, който няма термистор. И разликата от този и другия по ОЕМ е една буква А накрая в номера.

А това че дебитомера ти не реагира при вкл/изкл букса ме кара да си мисля че е умрял. Но ти си го пробвал на място - пробвай в движение, тогава се усеща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да е по-нагледно...

На едната снимки е без термистора, а на другата със него.

 

 

IMG-20190121-210243.jpg

IMG-67a409e702fcbcb5b73bbef4ee1b8f17-V.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, Алекси Георгиев написа:

 

Комплект е, да, но разковничето е вътре в самия елемент. Не знам при теб какъв дават, но при мен  беше сложен такъв, който няма термистор. И разликата от този и другия по ОЕМ е една буква А накрая в номера.

А това че дебитомера ти не реагира при вкл/изкл букса ме кара да си мисля че е умрял. Но ти си го пробвал на място - пробвай в движение, тогава се усеща.

И в движение е така,смисъл миналата сутрин я запалих,като предо това изключих буксата,и така отидох до работа.Единнственото което се промени,беше че светеше тракшъна,но не забиваше.Защото понякога зимата,когато е много влажно и мъгливо,като запаля колата и в момента в който потегля,светва тракшъна и забива колата,върви без тяга,като покарам примерно 500 метра и трябва да спра,да изгася двигателя и пак да запаля,тогава изгася и се оправя.Миналата зима ми го направи 5-6 пъти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 8 минути, Donriko написа:

И в движение е така,смисъл миналата сутрин я запалих,като предо това изключих буксата,и така отидох до работа.Единнственото което се промени,беше че светеше тракшъна,но не забиваше.Защото понякога зимата,когато е много влажно и мъгливо,като запаля колата и в момента в който потегля,светва тракшъна и забива колата,върви без тяга,като покарам примерно 500 метра и трябва да спра,да изгася двигателя и пак да запаля,тогава изгася и се оправя.Миналата зима ми го направи 5-6 пъти.

Тези дават за мойта,идея си нямам къде се намират,със сигурност не са на дебитомера,на моя е като плочка

датчик,+температура+на+входящия+въздух+BERU+ST113+Skoda+Octavia+Estate+(1U5)+1.6+imagefull-248054346.jpg

датчик+за+температурата+на+входящия+въздух+FAE+33160+Skoda+Octavia+Estate+(1U5)+1.6+imagefull-3373550308.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква според теб е връзката между дебитомера и тракшъна?! И снимките, които си дал?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.