Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

DSG термостат


komitoff

Recommended Posts

Добър ден колеги,

Вчера, карайки по магистралата забелязах, че температурата на маслото и антифриза не се качи над 65 градуса.
Пипнах радиатора, беше студен. Това означава ли, че основният термостат си е ОК?
Казаха ми, че е от термостат на ДСГ. Каква е връзката му с антифриза?
Каква е работната температура на двигателното масло - като диапазон?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото знам охлаждането на кутията е с отделен маслен радиатор и няма общо с двигателя.

Колкото до антифриза температурата е според заложените датчици и термостат и може да варира от 80 - 100/110 , а температурата на маслото може да варира в зависимост от натоварването на двигателя и пробега на самото масло от 90 - 130 градуса .

Определящото за незатварящ термостат е горния маркуч на радиатора - става топъл почти веднага след стартиране на двигателя .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радиаторът беше студен, но вдясно маркучът - топъл.
Вероятно като не загрява добре двигателят и маслото не се загрява достатъчно. 
Интересно ми е дали при 60 градуса има добър вискозитет и достатъчно добри свойства да смазва.
Разходът на нафта си беше ОК. 
Ще я закарам на майстор и ще пиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На един от маркучите на масления охладите на ДСГ-то се намира този термостат и е хубаво при съмнение да се смени. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, komitoff написа:

Добър ден колеги,

Вчера, карайки по магистралата забелязах, че температурата на маслото и антифриза не се качи над 65 градуса.
Пипнах радиатора, беше студен. Това означава ли, че основният термостат си е ОК?...

 

Здравей,

 

Това означава, че основния термостат Не е ОК. /ако под основен разбираш този на охл. с-ма./

Де да знам новите коли с колко термостата са.:) Като се вдигне температурата на антифриза или влезе в нормални граници, щото сега не са, ще се вдигне и температурата на маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, при предишното пътуване стрелката на антифриза си беше на 90 (което означавало +/-  10 градуса)
Маслото при 150 км в час беше на 98 градуса.
Дано се окаже термостатът на охладителната система, все пак е нещо като консуматив.
Благодаря за отговорите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип, при този симптом е термостат. При усложненото управление с мн. електроника на датчици и термометри се допуска, че може и да е от нея,  т.е. да дава лъжливи показания. Това може да го каже предполагам диагностиката.

Преди 7 часа, komitoff написа:

Радиаторът беше студен, но вдясно маркучът - топъл.

 

Гената е написал по-горе, но аз леко няма да се съглася с него.

Меродавно за неизправен термостат е затоплянето на долния маркуч на радиатора. Проверява се не непосредствено след стартиране, а на по-късен етап. Поне след, като "отлепи" стрелката на уреда.

  Охл. течност влиза в радиатора през горното съединение и излиза през долното. При затоплено долно съединение означава, че големия кръг/термостата/ е отворен и охл. течност се превърта през радиатора. Долното съединение е по-трудно достъпно и затова се пипа горното, но е подвеждащо. То се затопля и при изправен термостат.

 

Преди 7 часа, komitoff написа:

Интересно ми е дали при 60 градуса има добър вискозитет и достатъчно добри свойства да смазва.

 

няма проблем.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега попринцип малкият на DSG се прецаква най-много,но според мен си ги смени и двата за най-сигурно. Имах същите проблеми като при теб и маслото не загряваш и антифриза,смених ги и 2-та и всичко е наред. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених този на ДСГ. Наистина на този двигател често се прецаквал.
Сега всичко е ОК!

 

 

Благодаря на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесно!

 

Този въпрос е интересен, но така и не получихме отговор

 

На 13.01.2019 г. at 9:28, komitoff написа:

...Казаха ми, че е от термостат на ДСГ. Каква е връзката му с антифриза?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изглежда антифриза минава и някъде оттам.
 

 

Редактирано от komitoff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.