Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Прелива антфириът от казанчето.


Lyudmil

Recommended Posts

Колеги,
Автомобилът, който карам в момента е Шкода Фабиа, 1.4 мпи, 50кв, 68кс. Не зная кода на мотора. Това видео е снимано след като колата загря до 90 градуса на място и я покарах
в махалата само на 1ва и 2ра, като вдигах малко повече оборотите. 
Прикачвам видео, за да видите нагледно и да изкажете мнение.


Колата във видеото е загряла добре. Напоследък ми намалява антифризът.
Ако налея до максимума, след известно време отива до минимум. Повече не съм забелязвал да пада. Тъй като отскоро имам колата не мога да кажа от кога е  този проблем. Сменихме радиатора, термостата, охладителната течност, перката на радиатора. Маркучите около резервоара не са прекалено меки, не са и прекалено твърди, нито на загрял мотор, нито на студен (на студен са по-меки).
Отстрани, където съм снимал има една дупчица, като се повдигне това нещо, не зная как да го нарека, та предполагам е направено с цел да изхвръля излишния антифриз. Нормално ли е обаче да загрее колата и антифриза да е малко над максимума и да започне да изхвърля от там?
Понякога, когато колата е студена и отвъртя капачката се чува съскане, междувременно се наблюдава леко покачване на антифриза.
Предполагам, че има някакво налягане, но трябва ли да е силно изразено?
Автомобилът се кара градско по 2-3 км в посока до работата ми и 2-3 км обратно. Има слуз под капачката на маслото, но това го има откакто стана студено навън. При по-високи темп.(преди зимата например) го нямаше, както и тази слуз намалява, когато карам повече извън градско, но не изчезва напълно. Пръчката за маслото е чиста, така че долу
го няма това нещо. В казанчето също няма масло. През ауспуха излиза доста течност, докато загрее, после пак има, но не толкова много.
Понякога при по-дълги пътувания антифриза не се разширява а си стои на едно място.
КОЛАТА НЕ ПРЕГРЯВА.

Благодаря за помощта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, Lyudmil написа:

Понякога, когато колата е студена и отвъртя капачката се чува съскане, междувременно се наблюдава леко покачване на антифриза.

 

преди 4 минути, Lyudmil написа:

През ауспуха излиза доста течност, докато загрее, после пак има, но не толкова много.

 

Гарнитурата е заминала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, fabia 1234 написа:

 

 

Гарнитурата е заминала.

Благодаря за отговора, колега. Не би ли трябвало и другите симптоми да са налични. като смесването на течността с маслото? Прегряване? Бял пушек?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е крайна фаза колега , за сега при твоята кола вероятно гарнитурата изпуска между цилиндър и водна риза и вкарва налягане в охладителната система.

Това с маркучите - твърди/меки не е особен критерий ... най-добре е с манометър да се измери налягането в охладителната система и ако е над 1 бар - диагнозата е гарнитура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно. Ще посещавам отново майстора, за да го измери. Благодаря. Зная, че е трудно да се дават прогнози, но смятате ли, че може да се кара още така? Шофирам по 3-4 км до 10 на ден. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то по принцип може да караш докато спре на пътя ама щетите после ще са по големи. Сменяи си гарнитурата работа за 2,3 часа, няма центровка няма нищо сложно, вдигаш главата почистваш и пускаш, пък ако решиш ѝ прави ревизия и на нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Живея в Нидерландия и една такава процедура при добри механици със сервиз, а не с гараж, би струвала над 1000 евро. За смяна на датчика на кол.вал ми взеха 280 евро... Затова питам дали си заслужава да я оправям :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стискайте палци, в първия удобен момент отивам за тест. Кое би било по-добре, "combustion test"- за изгорели газове в охладителната система или с манометъра, както е споменато по-горе?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 20 часа, Lyudmil написа:

"combustion test"

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, направихме тест. Течността се оцвети, но не в жълто а в зеленишкаво. Промени си цвета, но не прекалено много, просо имаше синьозелен цвят. Какво значи това? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aми значи че гарнитурата е тръгнала, още малко каране и ще започне да се оцветява по-наситено. И къв е тоя майстор дето прави тест пък не дава диагноза, ако пък си си го купил и го ползваш всеки тест си има и упътване и цветни кодове така да се каже, иначе с дъгата трябва да го сравняваме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ясно, но от тук следва друг въпрос, защото при него правих същия тест на друг автомобил преди доста време. Има ли годност течността? И ако е да, какъв би бил резултатът от това? 
При двама механици отидох днес. Единият каза, че категорично е заминала гарнитурата, само защото видя няколко излезли капки от преливника на резервоара на охладителната течност. А на въпросният втори, който направи теста, му нямам много доверие, щото е малко... как да кажа... нямам му особено голямо доверие, заради друг мой автомобил, който е поправял, но е единственият, който знам да има такъв кит за този тест. 
Първият обяви цена от около 300 евро за гарнитура,масло,ремонт и охладителна течност, като даде срок от 1 ден за цялата процедура.
Вторият обяви цена от около 600 евро, не уточни за какво са, но предполагам всичко влиза в тази цена и каза, че не може да се направи за 1 ден, трябвали му поне два. 


П.п.
Забравих да спомена, че тази течност очевидно е доста стара. Използва същата, когато направи теста и на другия автомобил преди около година, а кой знае кога е била отворена. 
Вторият пич все пак каза да сменя капачката на разширителния съд, но не с нова от магазина а с оригинална от морга.

Редактирано от Lyudmil
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прави си колата и не се занимавай с капачки тя със сигурност си духа колата. Утре ще те остави на пътя и ANWB ще те одерат. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.