Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Загуба на мощност (1.8 AGN) - проблем с генерацията?


ndandanov

Recommended Posts

Привет, Колеги!

 

Имам проблем със загуба на мощност и предполагам, че той е породен от генерацията. Автомобилът е Skoda Octavia 1 с бензинов двигател 1.8 20V (код AGN) и АГУ (инжекцион).

 

Онзи ден след минаване през дупка по междуградски път започна да се чува тракане при празен ход и при динамична промяна в оборотите на двигателя. На канал успях да видя, че звукът идва от първото гърне, на чието място би трябвало да е катализаторът - някъде под скоростния лост. След този инцидент работата на двигателя не изглеждаше повлияна в негативна посока, като изключим звука. Продължих пътя си и нямаше проблем с работещ климатик и натоварен автомобил.

 

Днес, след около 500 км пробег, колата започна да губи мощност при работа над 2000 оборота, което особено силно се усеща при изкачване - максималната скорост в такива случаи е до 60-70 км/ч. При спускане по магистралата можах да развия докъм 140 км/ч, без да имам нужда от повече. Звукът на двигателя с промени, а тракането изчезна и се появява в много редки случаи. Според бордовия компютър, разходът в сравнително нормални граници при шофиране без наклон нагоре. Работата на газ и на бензин е почти идентична.

 

Диагностиката показа следните грешки:

VCDS-Lite Version: Release 1.2
Monday, 27 May 2019, 18:29:28:0
Control Module Part Number: 06A 906 018 AM
  Component and/or Version: 1,8l R4/5V  MOTR HS V02
           Software Coding: 04000
            Work Shop Code: WSC 31480
                      VCID: XXXXXXXXXX
6 Faults Found:
18010 -  Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
        P1602 - 35-10 -   - - Intermittent
16514 -  Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
        P0130 - 35-10 -   - - Intermittent
17916 -  Idle Control Sys: Upper Regulation Limit Reached
        P1508 - 35-10 -   - - Intermittent
17978 -  Engine Start Blocked by Immobilizer
        P1570 - 35-10 -   - - Intermittent
00561 -  Mixture Adaptation
        15-00 -  Adaptation Limit (Add) Not Reached
00561 -  Mixture Adaptation
        12-00 -  Adaptation Limit (Mul) Exceeded

След изчистването им (преди последните 60 км), единствено грешка 18010 се появи отново. По спомен съм срещал останалите и преди, когато колата си работеше нормално.

Изключих за няколко минути и едната клема на акумулатора, поради което е възможно да се е появила грешка 18010.

 

 

Поради това според мен има две възможни причини за проблема:

1. Тръбата в първото гърне е изгнила от конденза, отчупило се е парче, което е тракало. Впоследствие поради неравностите на пътя е застанало на пътя на потока от газове и с това ефективно намалява площта на изпускателната система. В резултат изгорелите газове не се отвеждат ефективно от двигателя, което е осезаемо най-вече когато той се натовари.

 

2. От вихрите след колата пред мен на пътя попадна сравнително тънка клонка, над която минах. Тя се закачи за пода на моята кола и се счупи. При това има малка вероятност да е повредила ламбда сондата или нейните проводници.

 

Вследствие на това възникват и няколко въпроса:

1. В това състояние изминах около 100 км. Каква е вероятността да съм повредил двигателя или други възли по автомобила с този пробег?

2. Коя от възможните причини за проблема е по-вероятна?

3. Какви са предполагаемите стъпки за отстраняване на проблема? Според мен първо по важност е да се смени първото гърне, а може би и следващото, понеже е доста ръждясало отвън.

Ако това е правилно, то с какви компоненти и къде е добре да бъде извършен ремонтът? Предполагам, че е най-добре да се намерят оригинални гърнета. Добра идея ли е да търся катализатор, с който да сменя първото гърне?

 

Видях темата за добър сервиз в София и може би е добре към него да се насоча:

 

Какво бихте ме посъветвали Вие?

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 С избушено гърне си нарушил потока газове към сондата.

За това ти вади грешки в нея.

Мери нещо,но явно не е коректно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм с AGN и при мен сондата е преди катализатора. Поставена е отгоре, а кабелите й са добре хванати и влизат в кутия, така че не вярвам да си я повредил с минаването през клонката, за която писа. Единствено може да я бърка пробива в генерацията, или просто да й е дошъл края. И в двата случая имаш загуба на мощност.

Колкото до катализатора - често се заменя с т.н. "резонатор" или "права тръба". Остава ти да си прецениш момента от екологична гледна точка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.