Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Марта > [ŠKODA 130L]


roodnb

Recommended Posts

@roodnb , @malkiq

Това видео е едно от най-хубавите неща, които са качвани в този автомобилен форум !

Шапки - долу !

За положения труд , адмирациите са най - малкото .

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 182
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • roodnb

    69

  • joro-120L

    22

  • malkiq

    18

  • __smirnoff__

    16

Най-важното в тея проекти е приятелството, без всичко друго може, но не и без него! received_705012663868862.thumb.jpeg.84dc64f8caf98927306649decd64a006.jpeg

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 9
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Перфектна работа! Изпипана. Пожелавам всичко да е наред и да няма проблеми с мотора. Много ме кефи, че капачката за маслото е червена. От край време се отбелязва с червено, където има масло. Капачки, пробки...На баща ми S100 бяха червени. Моята е черна.

 

Коце, избери си една скоростна кутия за следващата фланелка:

 

274773814_3196417450599832_7332045446760379259_n.thumb.jpg.5a9aadb28db06bdfa822a9f630f8ff5e.jpg

 

 

п.п. за незапознатите, заводски се лепи на предното стъкло. От 1000МВ до последната задномоторна.

 

SKODA-120-L.JPG-1440x960.thumb.jpg.995381da5f15ad10cbd71f241d2b49f1.jpg

  • Благодаря 2
  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм приготвил една такава лепенка за ГЛС а, а скоро ще ми трябва и още една за кола с по малко порти

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 56 минути, joro-120L написа:

Перфектна работа! Изпипана. Пожелавам всичко да е наред и да няма проблеми с мотора. Много ме кефи, че капачката за маслото е червена. От край време се отбелязва с червено, където има масло. Капачки, пробки...На баща ми S100 бяха червени. Моята е черна.

 

Коце, избери си една скоростна кутия за следващата фланелка:

 

274773814_3196417450599832_7332045446760379259_n.thumb.jpg.5a9aadb28db06bdfa822a9f630f8ff5e.jpg

 

 

п.п. за незапознатите, заводски се лепи на предното стъкло. От 1000МВ до последната задномоторна.

 

SKODA-120-L.JPG-1440x960.thumb.jpg.995381da5f15ad10cbd71f241d2b49f1.jpg

Аз пък се нареждам за една 5-ца ?

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не очаквах такъв ефект от тези стикери. Идеята ми беше Коцето да си изработи/ако иска и има възможност/ правилната фланелка. :) Мисля, че ще е оригинално.

Стикерите не ги предлагам аз. Коцето трябва да знае къде са. В интерес на истината, заводски тази схема е с боя. С годините се напуква и започва да се люпи. Разрушава се. Затова е нормално да я няма вече по стъклата, вкл. и при мен. Въпрос на време е да поставя една 5-ца.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Боре написа:

 

Ами, освен да се наредя и аз ...:unsure:

Казах, че за твойта кола има... В жабката ти е, чака да ти сменя кутията и ще я лепна, когато няма да е лъжа! 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще оспамя темата, ама с този на вид безобиден стикер, поставен на предното стъкло, чехите за пореден път показват колко са рационални. До сега не съм виждал такъв автомобил. За соц. говоря, а може и въобще да няма. На другите положението на предавките е изобразено на топката на скоростния лост. А тук, както си следиш пътя, без усилие си гледаш и скоростите, ако автомобила не ти е познат и, ако ги забравиш. Без да се взираш и да си отнемаш вниманието към лоста. Разбира се на "отворените" шифиори това не е нужно, но хората са се подсигурили. ;)

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за успешното сглобяване на двигателя! Много ми е приятно да чета такава тема - действа надъхващо, колкото и коли да си правил.

По темата за лепенките на стъклото - в това отношение всички Шкоди след Октавия са добре измислени. 1000МБ вече има пиктограми навсякъде и човек може да се ориентира. В оная епоха конструкторите все още нямат единно мнение кое къде да е и понякога има съвсем странни решения - от рода на мигачи на дясното лостче, или клаксон на лостчето за мигачите или чистачките... Чак в края на 70-те са приети универсални пиктограми за европейските коли. Дори на 120 от 1977-78 примерно лампата за бензина е с нарисувана фуния, а не с колонка, както е на 100 и на МБ...

Та за лепенката на стъклото - от соц колите освен Шкода и Варшава има такава лепенка, както и още една с максимално допустимите скорости по време на разработването. Не помня дали източногерманските нямаха също, мисля че да. От съветските - само военните версии са с по една камара табелки и пиктограми по таблото - пише по една камара послания, за да може войникът да се оправи с 3 или 4 лоста плюс система за промяна налягането в колелата.

Другото любимо са надписите под капака. Волга или Варшава са с по 3-4 лепенки с указания плюс предупреждение на капачката на радиатора - Затваряй плътно, отваряй внимателно! И шкодата си има надписче там, както и лепенка, когато е заредена с антифриз.

Чак в 70-те идва модата на лоста за превключване на предавките да има пиктограма. Съответно нерядко човек не знае къде е задния ход на съответната кола.

Преди 20+ години като почнах да се занимавам с коли няма да забравя първата 124ка Мерцедес на клиент, която трябваше да препаркирам. Ръчна спирачка с педал, задния ход някъде си... Изненада!

По същия начин и до ден днешен се дразня на нормалната ми кола, която логично е с 6 предавки и задна е до първа. Мене си ме кефи да е като на Шкода или Жигула - надясно и назад. Изобщо не говорим за колите с "обратни скорости" - и такива съм карал.

 

 

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 25 минути, m_g написа:

Мене си ме кефи да е като на Шкода или Жигула - надясно и назад.

 

Логично. Тръгваш назад, лоста назад и позицията далеч от другите предавки. Не като Москвич - надясно и напред. И ЗиЛ е така.

При Жигули и Лада има една интересна особеност и ти я знаеш. Не знам как я пропусна. Първо натиск надолу, надясно и назад.

 

преди 38 минути, m_g написа:

От съветските - само военните версии са с по една камара табелки и пиктограми по таблото - пише по една камара послания, за да може войникът да се оправи с 3 или 4 лоста плюс система за промяна налягането в колелата.

 

 Някои имат табелки и на тавана. :)

 

п.п. Данчо, извинявай още веднъж, но като се започнат някакви техн. въпроси не се сдържам. Ако решите - трийте или местете спама другаде.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Привет на всички :)

Реших , че се посъбраха достатъчно неща да напишем едно ъпдейтче.

1-во ще започна със това , че след като сглобихме двигателя , беше редно да оправим още малко фасона , тъй като главата макар и шлайфана с припаснати клапани , беше като грозното патенце.
Освен това трябваше да се сложат и колекторите.
Въртеше ми се в главата идея за керамично покритие на изпускателя , обаче се оказа , че това първо е безумно скъпо , а и понеже е чугун има вероятност да се пукне.

За сметка на това обаче една термо боя " уж до 800 градуса държи " може би мъ дойде тамън. Не знам за колко време , ама поне за началния фасон ще стане.

 

279107752_343408321189899_6598524471426963638_n.thumb.jpg.3afbb471dfce059dd5ed8c4566152e10.jpg

 

279159990_986959718874703_6516898684910169752_n.thumb.jpg.6fde86669518fbfaff1c20c92e2f0ae8.jpg

 

279233508_518785476469396_4103694738613983541_n.thumb.jpg.f07b8f23782beab037ff99e8bb921839.jpg

 

Естесвено както може да се досетите , имаме нова гарнитури за колекторите. Главате също видно от снимките е боядисана, както и конзолата за алтернатора.
Само да вметка , колектора преди да го боядисам , мина на пясък :)

Такам , до тук добре , мотор имаме , време е на скоростите.
Някой от вас може и да знаят ,а може би не , но сухото окачване от донора ще се ползва в друг клубен проект , нооо аз все пак си исках 5-та скорост.

За това се погрижи , познайте кой :D

 

И ми намери 5-ца но мокра. вида в който я взех е следния.

 

283799612_348216417380141_3598738078042936839_n.thumb.jpg.886956306c90059d529da78724dd041a.jpg

 

А след като я отворих изглеждаше така

 

279359055_3255641464708225_6615075344831181525_n.thumb.jpg.e4fef75d86c5665b4a6d1a3c408cbeb0.jpg

 

Към момента кутията е лъсната и няма помен от нагари и други гадости , но не е сглобена , защото имам нужда от помоща на същия тоз , познайте кой , дето нали :D

Така че снимки на готовя продукт надявам се скоро.

 

Такааа , moving forward  , съгласете се с мен ,че е грехота да съм дал около 1500 лева за да събера двигател в този вид , и да сложа старите ръждиви тръби за антифирза.
Ето съгласни сте , само не знам защо приятелката ми не мисли така практично .

Както и да е , де имаме чисто нови тръби от неръждавейка , направени по модел на оригиналните

 

281155200_1618889081800372_8673066603813991468_n.thumb.jpg.363b3e3d4740f0300aaf34164f8af37c.jpg280737158_579198130099922_3513672060127213474_n.thumb.jpg.b5b7936b10268a8750d267f79974a9e8.jpg

 

281187608_446153997318627_1752156816896274573_n.thumb.jpg.3abe0c989d744b678f3ea77dd0b0f1c9.jpg281290645_1080629186131101_2371761374248363852_n.thumb.jpg.d25ed3a29d45d9ed635268b59cc3f6d6.jpg

 

Паралелно с това , се надявам да намеря в най-скоро време чисто нови всички гумени съединения , както и малките тръбички за парното и маркучите.

За нещастие с ново парно няма от къде да се сдобия към този момент , и е много вероятно да се опитам да реставрирам старото от донора.
Целта е ( макар че е ясно че няма да е за дълго ) , но искам в новия ичистен почти до блясък мотор да се завърти чиста течност а не да си нося старите наслагвания.

 

Така и последното нещо за днес е следното.

Чакайки Коце да ми помогне  ( апропо , както му казах и на него , не може да се оплаче , щото бая работа му отметнах по този проект ) реших да подхвана стартера.

Имам в нас , не помня от къде 2 стартера , който ги разглобих и идеята ми е да събера един ревизиран с нови четки , шайби , шалтер , втулки абе каквото ново мога да купя от магазина.
Четох в форума не малко неща , но за нещастие повечето теми са много стари и снимките към тях вече ги няма , та искам да попитам.

От тези два ротора отдоле:

 

283970352_1003684600305880_3330834191030036234_n.thumb.jpg.064f1da8048e3e6e520a79fdbb4cf22e.jpg


Левия или десния е по-добрия ? или е по-новия ?

Според каталога десния е от 88-89-та година , и май го има във фаворит. или поне по номера от каталога : 115904130 излиза тази снимка


Освен това ми прави впечатление , че десният има по дълъг ход на бендикса с около - 4мм . Видно е че и двата бендикса имат разлики и мисля ,че на десния се вижда по-дългия ход.
Статорите и на двата е видно ,че имат разни надирания , което смятам е нормално.

 


Поздрави на всички ,

 

  • Одобрявам 7
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесно се движат нещата! 

 

по подов стартерите - разглобявал съм 4 стартера, и всички са били досущ като този десния. И на двете ми японки1985-та години изглеждаха така, и сега отворих темата да видя на Биляна какъв е, мислейки, че като е 1979-та ще е друг, но и той е такъв. Не знам дали е оригинален, разбира се, единствено на червената ми 105-ца знам, че е от завода. Четвъртият, който съм отварял, също беше такъв, но нямам идея от коя година е. 

 

Както и да е, възможно е през годините да са различни. Възможно е и да са от различен външен производител, кой знае коя фирма им ги е произвеждала като външна поръчка. Имат видими разлики твоите. 

 

ето го този, който "уж" е 79-та: 

ра-та-та-та-та - стартер

 

на другите не намирам снимки, но и те са от този вид

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, __smirnoff__ написа:

Чудесно се движат нещата! 

 

по подов стартерите - разглобявал съм 4 стартера, и всички са били досущ като този десния. И на двете ми японки1985-та години изглеждаха така, и сега отворих темата да видя на Биляна какъв е, мислейки, че като е 1979-та ще е друг, но и той е такъв. Не знам дали е оригинален, разбира се, единствено на червената ми 105-ца знам, че е от завода. Четвъртият, който съм отварял, също беше такъв, но нямам идея от коя година е. 

 

Както и да е, възможно е през годините да са различни. Възможно е и да са от различен външен производител, кой знае коя фирма им ги е произвеждала като външна поръчка. Имат видими разлики твоите. 

 

ето го този, който "уж" е 79-та: 

ра-та-та-та-та - стартер 306 kB · 0 downloads

 

на другите не намирам снимки, но и те са от този вид

 

Екстра , полезно инфо :)

 

@Izolini сподели , че е възможно левия да е ладов, което няма да ме учуди де. Утре ще погледна за староруски символи .

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо им няма на колекторите .. удари им една шкурка и ги сглабяй с нови втулки .. под секрет ще ви кажа , че това е неубиваема техника .. дебелината на пластинките на колектора е над 4 мм. и на практика може да се износи ако стигне кола от София до Варна само на стартер ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, fulcrum написа:

IMG_20220520_181612.jpg

Кире, малко подробности може ли? От каква кола е, и какво се преработва, за да пасне?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такам ,

Мина викенда , на госит дойдоха @malkiq и @The Best Forman да ми помогнат за скоростите.


Така де реално те ги сглобиха , аз само гледах от страни , понеже съм доста невежа в това отношение.

Важното е ,че в крайна сметка и това бе отметнато. :D

 

Първата снимка е само за да се види нагледно ,че всичко е лъснато :D

 

284226915_690096395554153_8716040732390755079_n.thumb.jpg.5d4e2713ae1857982a7123100a9b84d5.jpg

 

283631743_578596530248411_4851170490972409382_n.thumb.jpg.22e804754bb10399eca168b2f396da00.jpg

 

283981512_566032555048397_6491230607010484448_n.thumb.jpg.9640591f7c16e0e4bee9789cbcf7503a.jpg   284264134_377647517514991_6530039980928835885_n.thumb.jpg.63842ddca6465787219c53fca0f36b3b.jpg

 

А съвсем скоро следва и поста за Стартера.

Поздрави

 

 

 

 

 

 

  • Одобрявам 10
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Привет на всички :)

Събора мина , Кауфланд феста мина и реших да пусна един кратък анонс.

 

Предния път , когато Гената и Коце бяха в нас да ми помогнат за скоростите , Гената огледа двата ротора , които имах от двата стартера , които разглобих и даде неговото експертно мнение , че от по-горният пост , левият ротор е по-читавия.

Отделно се сдобих с нови четки , и втулки , както и нов шалтер за соленоида. Всичко беше старателноп почистено , а самият соленоид , както и статора , бяха и боядисани.


Та смених втулките , смених четките както и шайбите под ротора и шалтера , и се надявам да имам вече 1 работещ и ревизиран стартер.

284240029_1143008952911961_6883264544188419126_n.thumb.jpg.8c51d9415db3355cadee17c71b48af21.jpg

 

288543244_400214935385679_352954600809830201_n.thumb.jpg.223f6d76e87e761e314350b250a042c6.jpg  288996055_708432740414089_4654685708258499792_n.thumb.jpg.e10059e47e915cf557bdcd2fd92fc3d9.jpg

 


Освен това , си купих от Мегапартс 2 броя дифузьори с 2 перки Бош от Фела.


От двата събрах 1 така както трябва да бъде , а именно , избрах по-читавия , а от по-ръждясалия , само си отрязах ушите. Изгладих премерих и напаснах.

Резултата е следния , 

 

289090838_744851433527683_8876773032597042425_n.thumb.jpg.b0cb4ee218bf36096cf918f6d665934c.jpg

 

289442429_785666619473033_1463217442114804392_n.thumb.jpg.482c44c8394f7eb2a888ff90a292c10e.jpg

 

289043922_764920871335690_7059059691224112290_n.thumb.jpg.4341545f8eab00dec8a1fe8739cdebb1.jpg

 

Всичко е премерно и готово за заварка , след което следва Пясък и боя.

Паралелно с това си набавих и чисто нов преден радиатор , защото все пак , не върчи да позлваме стария ръждив. Той обаче от своя страна свърши супер работа , за напасването :)

Малко по-малко пъзела се нарежда . Останаха още няколко дреболии , които трябва да подготвя , но се надявам скоро да е в движение :)

Поздрави на всички :)

 

 

 

  • Одобрявам 7
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Привет на всички ,

Минавам с 1 кратък пост за днес , а утре ще има продължение .


Днес взех всички останали ламарини , надявам се последните от пясък и боя.

В това число и дифузьора от по-горната снимка .

 

Коце беше така добър да завари ушите след което пясък и боя.

 

image.thumb.png.f151601e27e87e45f655cdb3459b7e7a.png

 

image.thumb.png.f9d666f21bb55eb688f45fb216fbb6ba.png

 

 

Перката беше почистена старателно както и мотора , който е Бошовски :)
 

image.thumb.png.5463c819177fd7c3a745ef1bec7b9b4e.png

 

И съответно бяха монтирани на чисто новия радиатор , който си чакаше в кашона :)

 

image.thumb.png.126daebb11ec857dda79972c31a0c4a1.png



Все още не съм ги монтирал на колата , следващите седмици предстой да я докарам пред нас и да разглобя всичко , което ще пречи , и паралелно с това ще я натъкмя с помоща на информацията , която ми даде Момчил :)

Утре или в неделя следва и поста за задното окачване , което е почти готово и то.

А паралелно с това днес разговарях със сервиза над нас , които бяха така любезни да ми позволят за 1 weekend да ползвам подемника.
С тях се разбрахме , за първата седмица на Септември , което ще рече , че ако не ми мине котка път 3-ти и 4-ти Септември ще женим Мотор-Скорости-Купе :)

Stay Tuned

Поздрави на всички

 

 

 

  • Одобрявам 8
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Данчо, ще си позволя да кача тик правилното разположение на куплунга на двигателя на перката, за да спестите всички колеги време и неприятности при монтажа на дифузьора и радиатора. При другите две позициционирания спрямо дифузьора опира в торпедото 

 

Разстоянието до специфичната издувка за стария вентилатор в торпедото на коша не достига с 30 мм за свободно разположение на буксата и се налага външно извеждане с презапояване на изводите и. Ще се наложи да мръднеш назад с 15 - 20 мм и клаксона с разпробиване на един отвор 8мм,той също ще попречи на новия дифузьор. 

 

И не на последно място - ще се наложи да прекроиш или разкараш закрепването на резвевната гума,новия дифузор също ще пречи. Аз присаждам механизъма от 105/120 Естел 1.

IMG_20220730_074109.jpg

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за показното Кире , това го бях пропуснал, иначе за лоста дето подпира резервната гума , за него знам, че иска натъкмяване. И ще го боря преди да почнем да сглобяваме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такам


Weekend-a се заиграх със задното окачване,

Както предполагам знаете цялата идея е да събера всичко ново готово и подготвено и когато дойде денят , да съберем всичко на една количка и пада старата механика и и на нейно място идва новата.


По този повод бях решил да събера чисто ново задно окачване , което да включва :

1. нови задни тампони

2. нови задни амортесьори

3. Нов комплекет семеригинги на всяка полуоска.

4. Нови лагери

5. Изцяло обновени спирачки , което включва : нови барабани , нови накладки , нови пружинки

6. Нови жила за ръжчната

 

За целта Коце ми даде едни полуоси , които седяха в пещерата на аладин , които обаче имаха нужда от цялостен ремонт , защото вътре в барабаните беше тежко ръждясало.
За сметка на това , кожусите бяха нови и боядисани.

 

 

IMG_0214.thumb.jpg.d8c48795a7f92a7445c589e6f657e212.jpg   image.thumb.png.12935c0d2632089c80b21f836013e164.png

 

 

image.thumb.png.1050603602443d8030081e77a5da369d.png

 

 

След , което ето и крайният резултат

 

image.thumb.png.98c1e6193942bc8e3ed0726c4d0245f4.png

 

 

 

IMG_0232.thumb.jpg.dcf6a3801dbdb13a12fcc42edf676485.jpg

 

 

 

 

IMG_0244.thumb.jpg.489a500dac83950670ad2c100157af96.jpg

 

 

IMG_0245.thumb.jpg.5d7515a257595214ec471c8a63b24789.jpg

 

 

Чисто новите барабани са на стелажа , и ще бъдят монтирани последни ,

 

Продължаваме напред с последните щрихи :)

Поздрави

 

  • Одобрявам 12
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.