Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Марта > [ŠKODA 130L]


roodnb

Recommended Posts

Мтакаааа , добър вечер на всики :)

мисля че е време за ъпдейт, за тези които следят развитието основно тук :)

 

Да започнем първо с по-старите неща.

Подобно на Ивчо и с негова помощ и аз събрах един 5-цов лост с втулки и плочка. Оказва се че някой 5-цови кутии нямат въпросната плочка , други имат , за сега аз съм решил да я оставя.

 

 

IMG_0529.thumb.jpg.5c7c4a03b20c3089d13d57ca7cbece37.jpg

 

IMG_0531.thumb.jpg.0267aab58c80d9d764a9bd5ab719cca8.jpg   IMG_0532.thumb.jpg.3b2bdad521e4c1fc0db3184438da91b8.jpg

 

След скоростите , остана последният възел , който исках да те нов , и това е парното.

 

Ново парно нямаше никъде , за това разглобих старото , изчистих всичко , боядисах го , смених радиатора , ново кранче , сложих си нови дунапренчета на клапите и си отрязах от микропореста гума нова гарнитура.

Отденло конзолата с лостчетата беше боядисана и всичко друго почистено.

IMG_0538.thumb.jpg.edf30f5339df159d8917732f34f432cb.jpg   IMG_0540.thumb.jpg.48f119d26577977991a1fb4d49e9c7e1.jpg

 

 

 

За днес толкова , а утре ще кача и още снимки и инфо какво свършихме ,

НО

 

Само искам добавя ,че мотора е вече вътре и всичко работи :) , но за това утре :)


Поздрави

 

 

  • Одобрявам 8
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 182
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • roodnb

    69

  • joro-120L

    22

  • malkiq

    18

  • __smirnoff__

    16

Преди 1 час, roodnb написа:

 

IMG_0532.thumb.jpg.3b2bdad521e4c1fc0db3184438da91b8.jpg

 

 

Данчо, след шест страници тема, кусур да ти намеря.:)

Поднови схемата на скоростите с бяло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре , искаше ми се, обаче е много пипкаво това и ме е шубе да не стане по-грозно от сегашното ? хубавото е , че това може да стане по всяко време ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземаш една клечка за зъби и почваш. :) Не е трудно, защото е вдлъбнат релефа. Това позволява и да излезеш от контура да се забърше без да се докосва вече направеното. Можеш да ползваш всякаква обикновена боя, която се разрежда с АМВ и бензин. Дори и латекс, но не знам колко ще изкара. Ацетонова не е за предпочитане, защото може да реагира с материала на ръкохватката и да засече при забърсването. Друг вариант, също добър е да изчистиш бялото и да си останат черни.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет на всички,

Та нека доразкажа , какво се случва с колата , защото предния пост хвърлих бомбата и си бягах :D

На 20 метра от нас има 1 сервиз и бях говорил с момчетата ако могат да ме пуснат за 2 дни да сменим двгителя. Така и стана и средата на Септември я качихме на подемника.

Преди да продължа искам предварително да благодаря на @malkiq , на @The Best Forman както на Пепо и на Пепи Тризлинцев за помоща през тези два дни. Без тях нямаше никакъв шанс да се справя с това уж лесно начинание.
Макар да бях разглобил колата изцяло пак нямаше как да станат нещата.


Та качихме я колата подемника , свалихме преден мост , двг и скорости както и тръбите за антифирза.
Предварително аз вече бях свалил всичко останало , антифриза беше източен , както и всчичко , което би забавило работата.

Освен това , Коце дойде със всички необходими инструменти и стойки , които ни трябваха.

Та , качихме я , предния мост падна , ДВГ+Скорости паднаха , тръбите паднаха. Използвах момемнта да зачистя, където можах да бръкна , повърхностната ръждица , след което навсякъде с ръждопреобразувател . Оставихме я колата да дръпе малко и на следващия ден в неделя минах с грунд и шегрен и червена боя. Тук искам да отбележя , че не гоня професионализъм а да запечатам каквото мога за известно време.

 

и така в неделя , събрахме всичко , новите тръби , всичко се монтира , като естествено не минахме и без премеждия и перипетии , но бяха лесно остранени :)

Ще кача няколко няколко снимк

 

Коцето нещо му се ядосва , ама се натъкмиха нещата

305996279_5369690489811157_3395431058020488822_n.thumb.jpg.af45b42418a2ef99825a7f9771c44e37.jpg

 

Ще го качваме

306055814_858433451752911_5237618196388074371_n.thumb.jpg.c16b68a8cdeea67825559b4dd58558c0.jpg

 

И окачването най-после на мястото си

305919376_812924930141916_1985981937043237410_n.thumb.jpg.6009cdefe7aa49f3109378e26f630d69.jpg

 

 

 

И в допълнение едно 5-минутно видео на тези два дни. :)

 

 

 

Oтновно искам да благодаря на всички замесени по проекта , защото наистина без вас нямаше как да се случат нещата.

 

Какво следва.
Колата е в движение макар и само в двора , имаме топло , имаме всичките 5 предни и една задна скорост , колата е объвъздушена , Перката се вкючва и спира и колата се охлажда.
Коце и Патрик казаха ,че мотора звучи много добре , което за мен стига да съм сигурен ,че е окей :D

 

Живот и здраве тази седмица , колата ще претърпи малко клъцни срежи и след това в КАТ.
Плана е до края на годината да е станала 130-ка а другата пролет следва боя :)

Поздрави на всички

 

  • Благодаря 4
  • Одобрявам 7
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси Данчо за интересния клип. Хубава музика, но очаквах накрая да чуя и мотора. ;)

Най ме изкефиха: Коцето с книгата на 3:00, следва тлф. "обади се на приятел"... , Скоростите.... 3:20 ?   и, по-бърза центровка на запалването не съм виждал - Гената 3:35.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Страхотно! 

Много ми харесва презцизността и вниманието към детайла, огромно браво!

 

и както вече казах - баси, колко е яко на подемник! :D Не, че и на земята с палетни колички не става, амаааа друго си е :D

още веднъж - браво, искам скоро да се возя! :)

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре , до края на седмицата ще ти направя бръмчащо клипче ;)

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, roodnb написа:

Жоре ето :)

 

Данчо, трогнат съм от вниманието. Два клипа и то специално за мен. :)

Ще си позволя няколко думи. Не знам каква е причината да не запали веднага, от първия път, затова започвам по ред. За по-лесно палене - Подкачва се гориво с помпата, докато й "омекне" лостчето. Това става, когато карбуратора е пълен/даже се чува как се пълни/, иглата е затворила и помпата спира да качва. След това, преди да стартираш, помпиш с педала на газта 3-4 пъти, за да може ускорителната помпа на карба да вкара гориво във  всмукателния колектор и да се улесни паленето. След като запали, не трябва да я изпускаш да гасне. Като усетиш, че оборотите падат на смукач, припомпи газта, за да ги държи. Тази нестабилност е за кратко, както се вижда и на клипа. Такива са. И мойта е такава и на баща ми беше същата. Като се има предвид, че и времето е топло. При по-студено време тези хватки с газта трябва да се прилагат по-дълго време. Ако пропуснеш един ден да не я палиш, задължително ръчно подкачване на помпата.

За втория клип - Двигателят работи чудесно. Чуват се клапаните. Може Коце нарочно да ги е оставил по-хлабави. Това не е проблем.

Всичко изглежда чудесно! Поздрави. ...... и да сложиш маркуча за картерната вентилация.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркуча ще бъде сложен.
Истината е ,че не припомпах педала на газта а попринцип го правя.
От друга страна към момента това е стария 120-ков карб и тоя номер с по-трудното палене го правеше и на 120ковия мотор.

Обаче хубавото от днес е,че прикючих със освежаването на 130-ковия карб.

Сменени са му гарнитурите и мембраната на ускортителя както и беше щателно почистен , а клапите и механизмите се движат с лекота и на последно място проверих капака дали е крив , според мен не е.
Проверен по номер си е 130-ков , освен това всички жигльори отговарят на каталожните данни. Остава да бъде монтиран и настроен , нещо което аз не мога за съжаление , но добре ,че има кой да го направи :D

 

314309653_445983400994444_4560837092748587890_n.thumb.jpg.c3ad21d35379dc598a06db16a673adcd.jpg313916921_1291283921627746_3025304313770317036_n.thumb.jpg.73e3278d875b0b0292783f93028445fc.jpg

 

image.png.4fdd543a86dadd0837c454b5bc1d28ec.png

Освен това не съм се похвалил , но и филтърната кутия е нова с хубава боя.

 

 

 

За сега , следващата стъпка е ламарината с рамата от 130 , което се планува с идните дни.

Силното ми желание е до края на годината да помоля модераторите да сменят името на темата на Марта 130 Л само , но ще поживеем и ще видим.

 

 

 

 

 

 

 

  • Одобрявам 4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре , аз пуснах делкото "някъде" колкото да запали , но предполагам , след като е запалил двигателя никой не го е "стрелял" :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, The Best Forman написа:

Жоре , аз пуснах делкото "някъде" колкото да запали , но предполагам , след като е запалил двигателя никой не го е "стрелял" :)

Ако ми кажеш какво трябва да се направи :D ще го направя иначе , никой не го е пипал по спомен :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 54 минути, roodnb написа:

Освен това не съм се похвалил , но и филтърната кутия е нова с хубава боя.

 

Видях го това. Новото си личи. И по поцинкованите скоби и по пластмасовата тръба на въздухоприемника, която с времето се захабява и не може да изглежда така.

Дано новия карбуратор да се държи по-добре. Не е невъзможно.

 

преди 30 минути, The Best Forman написа:

Жоре , аз пуснах делкото "някъде" колкото да запали , но предполагам , след като е запалил двигателя никой не го е "стрелял" :)

 

Да, видях те на клипа. "Поразяващата ръка". :)

Аз мисля, че причината е в това, което писах по-горе. Така и изглежда. Това не е автомобил да седнеш вътре, да си кръстосаш краката и да врътнеш ключа. Иначе, центровката може да я прецизираш с една пробна лампичка. Но пак казвам - този ритуал, за който писах си е задължителен при палене на студен двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коце с книгата няма да коментирам, ще кажа за Коце с телефона... Освен 30те служебни разговора имаше и един шкодаджийски: 

-Гена, кво правиш? 

-Нищо в нас съм.

-Абе ние с Данчо събираме колата, не знам аз ли съм тъп или ти нещо си усрал тва делко

-Батееее може и дете да са, не знам!

-А искаш и да ти направя кафе и да дойдеш да проверим кое е? 

-Оффф писна ми, кат правихме ГЛС а не гледа ли? 

-Гледах

-А стотицата кат правихме не гледа ли? 

-Гледах

-А кат правих на Данчо той не гледа ли? 

-Абе каза, че е гледал!!! 

-Оффф слагайте кафето ще ви еВа и лапетата... 

 

 

Аз съм го казал "Немаш ли зъболекар, имаш проблеми с тоците!!!" 

  • Одобрявам 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 3.11.2022 г. at 19:34, joro-120L написа:

Чуват се клапаните.

Принципно записите с телефон винаги усилват шумовете и не може да се добие точна представа за нещата. Аз поне на място не успях да чуя никакви нетипични шумове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, malkiq написа:

Коце с книгата няма да коментирам, ще кажа за Коце с телефона... Освен 30те служебни разговора имаше и един шкодаджийски: 

 

Коце, разказ по картинка. Да върви приказката. Мои си интерпретации.

 

Преди 4 часа, SKODA 105 RS написа:

Принципно записите с телефон винаги усилват шумовете и не може да се добие точна представа за нещата.

 

Усилват, ако ги има. Не може да се усили нещо дето го няма.

 

Преди 4 часа, SKODA 105 RS написа:

Аз поне на място не успях да чуя никакви нетипични шумове.

 

Ми де да та знам. Мое да си глух. То затова ти е толкова изострено зрението. ?

п.п. супер! значи моята ще я харесаш, щото има повече шумове от на Данчо. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
На 6.11.2022 г. at 11:32, joro-120L написа:

 

 

....

 

Усилват, ако ги има. Не може да се усили нещо дето го няма.

 

 

Ти не бъди толкова сигурен ...??

 

По темата :

шапка ви свалям за задружната работа и се радвам за новия двигател!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, desislav stanev написа:

Ти не бъди толкова сигурен ...??

 

Мдаа, пусни си ламповия усилвател, без грамофона и да видим какво ще чуеш.

Ти, като аудиофил можеше поне да кажеш какво чуваш и чуваш ли нещо на клипа. /аудиофилите са големи слухари и чуват даже движението на тока по кабелите на уредбата ;)/  Нямаше как да замазвам положението и да казвам, че е перфектно, щото други кибици, гледайки клипа ще си кажат - тоя е еб@си глухара. А и не ми е в стила. :)

п.п. и пак да кажа - Това, че се чуват клапаните не е проблем! Може нарочно да са оставени по-хлабави. Лошото е , ако са натегнати. Също, след монтаж на главата, след известно време се изисква и допълнителна регулировка на клапаните. Така, че всичко е наред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правете капаните точно по ккнга, и за 130 мотора е 0,15 мм смукателен, 0,20мм изпускателен.Тогава и само тогава мотора има отчетлива работа, пъргавина и сила. Хлабавия клапан,, замазава" звука на мотора, ,, броенето" на цилиндрите не е отчетливо. Натегнатия клапан както казва Жоро се чува по ясно и разбива леглото. Ето видео с моя 130 ков мотор, но с карб от Лада Самара /Москвич Алеко, преди да го сваля от моя екс Шкода :

Редактирано от fulcrum
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам чувството, че ме подлагате на тестове. :)

Кире, трябваше да си качиш клипчето и в твоя тема. Тук ще стане яко спам от моя страна, щото има какво да се коментира.

Съвсем не си за пример. При теб нещата са по-сериозни. Ясно се чува чукане, което ми прилича на бутален болт. Това може да се установи, като при работещ двигател вадиш и слагаш една по една лулите на всеки цилиндър. Ако чукането спре при неработещ цилиндър е бутален болт. Даже ще си знаеш и на кое бутало е.

 

Преди 6 часа, fulcrum написа:

Правете капаните точно по ккнга, и за 130 мотора е 0,15 мм смукателен, 0,20мм изпускателен.

 

Не са ли 0.20 / 0.20? Или греша? На 120LS са така и затова си мисля, че тези стойности са и за 130. Наистина, няма от къде да го прочета черно на бяло. Може би съм го чувал някъде.

 

Преди 6 часа, fulcrum написа:

Натегнатия клапан както казва Жоро се чува по ясно и разбива леглото.

 

Не съм казал такова нещо.:) По-точно прегаря леглото, щото не затваря добре. И въобще не се чува, защото всички хлабини/луфтове са обрани.

 

 

оператор @SKODA 105 RS

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

искам само да вметна, че на живо мотора работи като часовник! Много приятно, тихо и нежно - точно както трябва да е

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Бих искал да помоля админите да сменят името на темата на Марта - 130 L

 

406E5B1C-080A-45CE-ACE8-774017AC1671.thumb.jpeg.3b2bb77c2ab89787782d63a4db7e804d.jpeg

 

Първата голяма стъпка от проекта е приключена.

 

Следва боя ?

  • Одобрявам 11
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • PRR changed the title to Марта - 130L

Честито! Милиони километри да и навъртиш!

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.