Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Фолио челно стъкло


Recommended Posts

Здравейте, може ли някой който е по запознат с поставянето на фолио, да ми препоръча фирма и тип фолио за предното стъкло.

Иска ми се да поставя фолио и от вътре и отвън на челното стъкло на колата, с цел по голяма безопасност.

Благодаря предварително за насоките и мненията :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+ 1 за Булфолио, две коли са ми правили вече и не са марди.

Но ми стана интересно какво имаш предвид под "по-голяма безопастност"? Предните стъкла на автомобилите са ламинирани и така или иначе имат ефекта, който вероятно ти търсиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В БМВ форума от няколко дни се заговори, че полицаите проверяват за фолио предното и предни странични стъкла и глобяват.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е така от 3 години и кусур насам, когато един тапет от Реформаторския блок направи въпросната поправка в закона. Към оня момент е било топ проблем в държавата, нале. Anyway, закона е на наша страна, макар те да твърдят обратното, но... ако ти се занимава

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не знам кое фолио ще издържи на триенето на чистачките .. две пускания и всичко ще е надрано ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, vladkant написа:

..., с цел по голяма безопасност. ...

Безопасност в смисъл ?

 

Иначе, предно и предни странични стъкла не могат да се затъмняват ... освен според Правило 43 ... а то е разписано в едни 126 страници....

Цитат

Чл. 105. (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г.)

(1) (Изм. – ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.) Забранява се ограничаване на видимостта през челното, задното и през страничните стъкла на автомобила, осигуряващи видимостта на водача към пътя, както и намаляване на прозрачността им.

(2) (Доп. – ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г., изм., бр. 9 от 2017 г., в сила от 26.01.2017 г.) Ограничаване на видимостта, както и намаляване на прозрачността на стъкла, различни от челното и стъклата на предните странични врати, се допуска само при наличие на огледала за виждане назад от двете страни на автомобила.

(3) (Нова – ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г., изм., бр. 9 от 2017 г., в сила от 26.01.2017 г.) Намаляване прозрачността на стъклата по ал. 1 се допуска само в границите на стойностите, определени в Правило № 43 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации.

 

Накратко - аз не бих си го причинил, освен ако няма някакви наистина сериозни причини за това. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше писано за пропускливостта някъде из закончета/алинейки... Говорихме си точно с Борис, от Булфолио и конкретно за предните странични стъкла. Трябва да имат 70% пропускливост, което отговаря на 30% затъмнение. Сложих на моите почти прозрачно фолио - 7-8% затъмнение и мерихме с уреда в сервиза. Преди слагането, стъклата бяха с около 20% затъмнение, след т’ва, джаджата показа 27-28%. Демек - ако решат да мерят - в нормите съм. Т’ва изрично го изкоментирахме, защото аз също сложих на страничните, не за визия, а за безопасност. Малко или много - пръскат се и при кражба и при катастрофа, та реших да си спестя евентуални главоболия. За челното стъкло - няма смисъл - то си има специален пласт, който не му позволява да стане на сол и го държи цяло. 

Редактирано от zloQQ
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормите за автомобилни стъкла, през които се извършва "наблюдение на пътя", (сиреч всички без задни странични) е мин 70% светлопропускливост. Това няма значение защото:

1 - КАТ нямат уреди, с които да измерят

2 - Заяждат се за дори 100% прозрачно фолио

3 - В законите, които са им раздадени (книжки), чл. 105 е написан по тотално друг начин. Публикуваното по-горе е поправка, която беше направена няма и седмица след оригинала. А в книжките им е напечатан оригинала.

 

Винаги те поставят в хипотезата "Ако искаш обжалвай", което не е проблем, ако не спираха от движение. А те го правят, защото считат, че колата е технически неизправна, отново напълно в разрес със закона.

Спиран съм от движение за предни странични тъмни. Не отстъпих. Спряха ме от движение, жалих, нашамарих ги и жена ми изкара 274лв. хонорар. Ама какво от това? Спираха ме през ден буквално, в някои дни и по няколко пъти. Напрактика те отказват и без да ти налагат санкция. Въпреки, че съм правил опит да ги ограмотявам за горното...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, наясно съм че нямам право да затъмнявам челно стъкло и на предните врати :)

Нагледах се на едни клипчета в ютуб, и ми се иска да "заздравя" поне малко челното стъкло с безцветно фолио.

От това което видях като информация, има секюръти фолио- т евентуално ще е от него.

Ще направа консултация с няколко фирми които се занимават с такова нещо и тогава ще преценя дали да слагам :)

И то е ясно че, кот е писано- това ш стане....ама все пак някакви предпазни мерки :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм облепил с фолио страничните прозорци на Голфа с прозрачно фолио по една причина - ако някой "доброжелател" строши някое стъкло да не чистя след него .. челното стъкло на практика е подсилено със слой фолио между пластовете стъкло , докато страничните са закалени и не би трябвало да се разпада с летящи отломки , освен в случаите , когато предмет наруши целостта му , но тогава и фолио да има , няма да го спре. Ако искаш мога да ти пратя координати на фирмата , която опакова Отпадъка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 12 минути, vladkant написа:

Да, наясно съм че нямам право да затъмнявам челно стъкло и на предните врати :)

Нагледах се на едни клипчета в ютуб, и ми се иска да "заздравя" поне малко челното стъкло с безцветно фолио.

От това което видях като информация, има секюръти фолио- т евентуално ще е от него.

Ще направа консултация с няколко фирми които се занимават с такова нещо и тогава ще преценя дали да слагам :)

И то е ясно че, кот е писано- това ш стане....ама все пак някакви предпазни мерки :)

 

Секюрити фолиото, което е познато още като взломно е добро и се използва за прозорци на сгради по принцип. Говоря за това, което е на 3M и е истинско, разбирай и доста скъпо. Не че не е ок и на автомобил, но ти задавам следният въпрос - След като го гледаш по параграф "сигурност и безопастност", задай си въпроса, ако недай Боже се наложи някой да бъде ваден или сам да излиза през прозореца, какво ще правиш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, PRR написа:

Чл. 105. (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г.)

(1) (Изм. – ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г.) Забранява се ограничаване на видимостта през челното, задното и през страничните стъкла на автомобила, осигуряващи видимостта на водача към пътя, както и намаляване на прозрачността им.

(2) (Доп. – ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г., изм., бр. 9 от 2017 г., в сила от 26.01.2017 г.) Ограничаване на видимостта, както и намаляване на прозрачността на стъкла, различни от челното и стъклата на предните странични врати, се допуска само при наличие на огледала за виждане назад от двете страни на автомобила

 

Преди 14 часа, sauber написа:

1 - КАТ нямат уреди, с които да измерят

 

Реално погледнато уред не им трябва, защото в ал. 2 изрично е записано, че челното и стъклата на предните странични врати са изключени от възможността да намаляваш прозрачността.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо бъркаш, защото прозрачността дали е намалена или не, това се установява с контролен уред. То е все едно да ти кажат, че "караш много бързо", без да са го установили със съответното техническо средство. И второ, пропуснал си в члена ал. 3, която гласи:

(3) (Нова - ДВ, бр. 101 от 2016 г., в сила от 21.01.2017 г., изм. - ДВ, бр. 9 от 2017 г., в сила от 26.01.2017 г.) Намаляване прозрачността на стъклата по ал. 1 се допуска само в границите на стойностите, определени в Правило № 43 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации.

 

А в правило 43 пише това, което написах по-горе - има ли 70% или повече светлопропускливост - проблем няма.

 

В правото и правоприлагането има един определен принцип, който "гласи", че при предивяване на определено обвинение, така наречената доказателствена тежест лежи върху този, които предивява обвинението. Без значение дали говорим за убийство или каране със затъмнение прозорци. Когато някой ти каже, че прозорцитети са неправилно затъмнени, това е неговата субективна преценка и върху него лежи доказателствената тежест да докаже, че твърдението му е истина. В случая се получава обратното.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ивчо, на приятел, Ауди-то му е с доста тъмни предни странични и челно стъкло. Видимо по-тъмни от моите! Не са фолира и - така си го измъкна от магазина - май се водят фабрично тонирани. Ама явно има различни тонирани я. Мерихме с уреда за пропускливост - 29% заръчение. Е, ако той в ОК да кара така - с минимум 70% пропускливост, защо всеки един да не може да го направи, до определените граници?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има една врътка , на която се обляга този закон - производителите на автомобили слагат стъкла с прозрачност/пропускливост на ръба на закона и дори прозрачно фолио да сложиш , сеетломера ще го отчете .. въпроса е дали някой от носещите сини униформи ще се сети ако всички стъкла са еднакви ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, zloQQ написа:

Ивчо, на приятел, Ауди-то му е с доста тъмни предни странични и челно стъкло. Видимо по-тъмни от моите! Не са фолира и - така си го измъкна от магазина - май се водят фабрично тонирани. Ама явно има различни тонирани я. Мерихме с уреда за пропускливост - 29% заръчение. Е, ако той в ОК да кара така - с минимум 70% пропускливост, защо всеки един да не може да го направи, до определените граници?

 

Да, това е другият ташак. Че за тонирани стъкла нищо не казват на пътя, само ако има фолио ти мрънкят. А на последният ти въпрос отговора е - Принципа на работа в МВР е следният:

Всяко допълнително позволено и разрешено нещо е потенциал за бъдещ някакъв проблем, ерго допълнителна работа за тях. На мой въпрос към полицай (не катаджия) "Какво толкова ви вади очите, ако някой е с тъмни стъкла", отговора беше нещо от сорта на "Ами не можем да видим какво и кой прави вътре" ?! За туй предлагам, всеки ден да се попълва декларация, придружена с видео и аудио материал от деня на всеки пълнолетен гражданин и да се входира лично в близкото РУП. Да знаят ако сме направили някоя пакост...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 49 минути, sauber написа:

задай си въпроса, ако недай Боже се наложи някой да бъде ваден или сам да излиза през прозореца, какво ще правиш

Това не го помислих да ти кажа честно :)

Това което ме подтикна да разпитвам е, че гледах как влизат разни неща през челното стъкло по време на движение- железа, откачили се капаци и товари, и това ме стрестна и се замислих....

Да, недай си боже нещо се случи и се наложи някой да се вади от колата ми, и то без нужните помощни средстра с които разполагат в пожарна и т.н., не знам....

По скоро го погледнах от страх от взлом и такива инциденти...

Благодаря че обърна нещата и от тази гледна точка :)

За това реших и да попитам и да потърся съвет- две глави са по добре от една :)

А господа полицайти въобще не ме притесняват, да възможно е да ми създадят главоболия и да ме поразкарват малко да се занимавам с Българската бюрокрация, но това не ме притеснява, те са просто едни (тук ще завълча) с малки заплатки орица които просят по улицата за залък лЕб щот така ги научихме- но не искам да обръщам темата, и без това ми е болна....

Т с една дума, от клипчета в ютуб се вкарах във филм и се чудя какво да правя- дали да слагам секюръти фолио на предния джам и страничните, или да се надявам и моля да не ми се случи нищо лошо :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@sauber, хахахах, малоумници са повечето, нямам думи. Ясно ми е, че ако искат да се заяждат, ще ми се съберат грижи и проблеми. До сега обаче, колкото пъти са ме спирали за проверка - никога не са се захванали за стъклата. Те, реално не се вижда да са тъмни, дори на фона на задните са си леко тонирани само. Има и друг момент, не знам при останалите дали е така. Взимат документите през прозореца и поглеждат на задните седалки и в момента, в който видят бебешката седалка, независимо с малката ли съм или без нея - “Благодарим Ви - лек ден!” Ама и аз вече съм се кротнал, отдавна не съм спонсор на КАТ. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Производителя е сертифицирал тези стъкла и носи отговорност за тях. Алинея 1 ясно казва ЗАБРАНЕНО намаляване на прозрачността им. Аз го разбирам целия 105, че каквото ще да ти е (страничното) предно стъкло, нямаш право да му променяш пропускливостта. Каквото е излязло от завода това е, но сертифицирано за определено ниво на пропускливост. Та онзи с Аудито щом си е купил колата така произведена и тя отговаря нормите, никой копче не може да му каже. Това че, някой си е купил кола без тонирани стъкла и после реве си е негов проблем. Впрочем и на мен предното стъкло е бая тъмно, като го погледнеш отвън все ми се струва лилаво заради някакво скапано оловно покритие, дето спира всякакви вълни. И прорезите горе до огледалото страшно ме дразнят, защото си личи, че без него е по-светло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 20 минути, vladkant написа:

Това не го помислих да ти кажа честно :)

Това което ме подтикна да разпитвам е, че гледах как влизат разни неща през челното стъкло по време на движение- железа, откачили се капаци и товари, и това ме стрестна и се замислих....

Да, недай си боже нещо се случи и се наложи някой да се вади от колата ми, и то без нужните помощни средстра с които разполагат в пожарна и т.н., не знам....

По скоро го погледнах от страх от взлом и такива инциденти...

Благодаря че обърна нещата и от тази гледна точка :)

За това реших и да попитам и да потърся съвет- две глави са по добре от една :)

А господа полицайти въобще не ме притесняват, да възможно е да ми създадят главоболия и да ме поразкарват малко да се занимавам с Българската бюрокрация, но това не ме притеснява, те са просто едни (тук ще завълча) с малки заплатки орица които просят по улицата за залък лЕб щот така ги научихме- но не искам да обръщам темата, и без това ми е болна....

Т с една дума, от клипчета в ютуб се вкарах във филм и се чудя какво да правя- дали да слагам секюръти фолио на предния джам и страничните, или да се надявам и моля да не ми се случи нищо лошо :)

 

Предното стъкло има ламинация, демек допълнителен ефект от фолиото няма да имаш. Фолиото все пак не е балистично. Тоест ако кинетичната енергия от някакъв предмет е достатъчна да пробие ламинирано предно стъкло, надали фолиото ще го спре. Страничните...това, което вече ти казах - недай си боже, по-добре не. За взлом ще ти помогне, а за инциденти не трябва да те притесняват. Те са така направени, че се пръскат на нережещи топчета.

 

преди 17 минути, zloQQ написа:

@sauber, хахахах, малоумници са повечето, нямам думи. Ясно ми е, че ако искат да се заяждат, ще ми се съберат грижи и проблеми. До сега обаче, колкото пъти са ме спирали за проверка - никога не са се захванали за стъклата. Те, реално не се вижда да са тъмни, дори на фона на задните са си леко тонирани само. Има и друг момент, не знам при останалите дали е така. Взимат документите през прозореца и поглеждат на задните седалки и в момента, в който видят бебешката седалка, независимо с малката ли съм или без нея - “Благодарим Ви - лек ден!” Ама и аз вече съм се кротнал, отдавна не съм спонсор на КАТ. 

 

Аз реално имам само един проблемен случай ако не бройм това, че съм спиран 50 пъти и съм водил безмислени разговори по една минута. И просто попаднах на класически милиционер скапаняк, който гордо ми обясняваше "Знаеш ли колко коли съм спрял от движение. Има един дето си излиза с колата само като не съм на смяна. Знаят ме, полицай съм 30 години". На което му казах "Явно това ти е най-голямото постижение в системата, щото с 30 години стаж като гледам и офицер не си станал", на което той млъкна. Та беше извикал КАТ, дойдоха, показаха ми в книжката им кво пише и че не знаят да има корекция в члена. Казах им "Ок, правете каквото трябва", написаха един протокол, ПАМ, взеха ми талона на колата и си тръгнах. След 2 седмици талона го имах, колата пак си беше с тъмни стъкла, жена ми с 300 кинта напред. Ама си е разправия и увисваш без кола ако ти е само една. След което просто взех решението, че не ми се губи вече време в разправии. Защото ако бързаш за някъде и те спре някой такъв fucktard, увисваш там час да чакаш КАТ да дойдат и да те спрат от движение.

Друг въпрос е, че 90% от колите на НСО са на фолио и близо 50% от колите в МВР. На което обяснението е, че са със специален режим на движение. Ами аз съм чел какво е "автомобил със специален режим на движение", защото ми се е налагало да карам такъв. И не ми е известно стъклата да имат общо със специалният режим на движение...

 

п.с. - Даже ми каза "Ако го свалиш фолиото те пускам без да викам колегите". Което ако човек ме познава ще знае, че е много лош вариант за комуникация с мен. Даже мислех да пусна сигнал срещу него, защото на негов въпрос "За кво си ги затъмнил" отговорих "Защото имам проблем с очите и слънцето ми пречи повече от на другите", той ми отговори "Аз имам проблем с х*я и за това не ходя да е*а". В крайна сметка се отказах, защото разпитах кой и какъв е, на което много народ ми каза, че принципно е читаво ченге и много гонел авто апашите. Но човека просто си е с такъв капацитет, кво да го правиш...

 

преди 13 минути, ID A написа:

Производителя е сертифицирал тези стъкла и носи отговорност за тях. Алинея 1 ясно казва ЗАБРАНЕНО намаляване на прозрачността им. Аз го разбирам целия 105, че каквото ще да ти е (страничното) предно стъкло, нямаш право да му променяш пропускливостта. Каквото е излязло от завода това е, но сертифицирано за определено ниво на пропускливост. Та онзи с Аудито щом си е купил колата така произведена и тя отговаря нормите, никой копче не може да му каже. Това че, някой си е купил кола без тонирани стъкла и после реве си е негов проблем. Впрочем и на мен предното стъкло е бая тъмно, като го погледнеш отвън все ми се струва лилаво заради някакво скапано оловно покритие, дето спира всякакви вълни. И прорезите горе до огледалото страшно ме дразнят, защото си личи, че без него е по-светло.

 

ал. 3 е разковничето. А това дали колата са фабрично затъмнени или не, никой не може да ти го каже. Аз мога да отида да си тонирам всички стъкла на 5%. Това, че няма фолио, значи ли, че е ок и е фабрично. А това лилавеене за което говориш, би трябвало да е така нареченото А-термично стъкло, което не пуска слънцето да напича толкова вътре и помага за температурата в купето. Или нещо от сорта беше, не помня.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш печат с пропускливостта или номер на сертификация. Просто тука е жунгла некаква, жунгла и полисмените хич не са в час. Води се климатично комфортно предно стъкло S358, но пак е по-тъмно от страничните предни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.