Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Новия модел на Skoda - електрическия Enyaq iV


Mishelle

Recommended Posts

На 18.03.2021 г. at 9:21, Amonzzy написа:

Mat в новото видео за Id. 4 обяснява, защо слагат барабани отзад и какъв е +

Нищо не обяснява, а баш повтаря като папагал думите на VW и изразява надежда това да е вярно. Ако наистина не се използваха, да не ги слагат изобщо. Това са глупости. Тези коли са тежки (Id 4 е над 2 тона) и колкото и да не разчитат на задните , все си мисля, че с дискови би спирала по-добре. Иначе е ясно, че боя го изяждат основно предните. Според мен всичко е cost cutting related. ...а, да +това е грозно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Dacia Spring бих разбрал да e cost saving, ама за 80к id.4 като се има предвид цената на model 3 на Tesla би било доста тъпо....

Преди 2 часа, Stucata написа:

Нищо не обяснява, а баш повтаря като папагал думите на VW и изразява надежда това да е вярно. Ако наистина не се използваха, да не ги слагат изобщо. Това са глупости. Тези коли са тежки (Id 4 е над 2 тона) и колкото и да не разчитат на задните , все си мисля, че с дискови би спирала по-добре. Иначе е ясно, че боя го изяждат основно предните. Според мен всичко е cost cutting related. ...а, да +това е грозно.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Ех, доста надъхващо е, че сме съвременници на такива коли и че тепърва тези технологии ще се развиват и усъвършенстват. Много ми се иска в близките няколко години да успеят да му вдигнат range-a с още 100-тина километра, че сега с тези 500 взимането на София-Варна ми е малко на кантар. Ако успеят да го направят над 600 км мисля, че има добър шанс това да е следващата ми кола (като реша да сменям любимото Йети :) ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 22.03.2021 г. at 5:31, Мonster написа:

има добър шанс това да е следващата ми кола

И аз го обмислям като вариант. Не непременно този модел, а като цяло кола на ток, примерно след 3-4 години когато станат повече моделите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

За жалост, по интериора евтинията си личи навсякъде, пък колата струва колкото някой премиум модел... :( Пресована хартия, картон, и отгоре му малко тънък евтин плат от платненки за 5лв... пластмасовите кори не съвпадат една с друга, ужас... и това е за над 100 бона... 

 

Въпреки качеството, което явно вече ще е това, на дизайн ми харесва някак :) Ще я видим на живо как ще се вписва в градската архитектура, защото там всичко, което не е от този век, лъсва яко :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, shaft написа:

Ще я видим на живо как ще се вписва в градската архитектура, защото там всичко, което не е от този век, лъсва яко :) 

Тези камиони се вписват в градската среда колкото на свинче звънче :)
Автомобилната история помни много глупости, но тази се очертава като най-голямата - огромни коли с малък пробег  които стават само за градско и кратки пътувания извън града. За да не стане грешка София - Варна го имам за кратко пътуване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 51 минути, Сале написа:

Тези камиони се вписват в градската среда колкото на свинче звънче :)
Автомобилната история помни много глупости, но тази се очертава като най-голямата - огромни коли с малък пробег  които стават само за градско и кратки пътувания извън града. За да не стане грешка София - Варна го имам за кратко пътуване.

 

Ъъъъ... даа... София - Варна ще е някакво пътуване, като с Москвичите - тръгваш по нощите, за да няма трафик, спираш 15 пъти да заредиш ток. Изобщо, електромобилите не са за нашите условия - няма път, няма каране, няма нищо. Непрекъснато е газ-спирачка. Още повече и зарядни станции не се сещам къде има по трасето :) За в града и извън града на до 20-30км стават. Повече... не знам.

 

Мое приятелче излезе от София с един Спарк на 10 000км с 250-300км пробег на батериите.  Тръгна на 290км и на 20км от София дойде с оставащи 180км (изминал е към 35-40км общо). Чудеше се, дали ще се прибере обратно - звъня да ги пита пътна помощ има ли в застраховката... Прекрасно си е. :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ениак го видях миналата седмица на живо - със смесени чувства съм, по -скоро палче надолу. Много тумбест и масивен - това не ми хареса. А и съм фен на бензинеца

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както винаги доста подробно и забавно ревю от Мат. :) На мен ми харесва видяното във видеото и то по преобладаващата част от точките. Продължавам да мисля, че ако вдигнат малко пробега и падне леко надолу цената (второто е неминуемо, съдейки от новоизлезли модели на Шкода през последните години и последващи отстъпки в цената им), има добър потенциал това да е следващата ми кола след около 2-3 години като реша да сменям Йетито.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хареса ми колко е лесно да си отвориш панорамния таван :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми хареса в ревюто на Мат, че гласовият асистен се справя успешно с командата "Shut up, Laura, just go away!". Мисля, че това ще е една от най-полезните функционалности на този асистент, особено като се сетя за един приятел с жена на име Лора и особено ако не дадат опция (в което се съмнявам) да си сменяш името/командата за включване на гласовия асистент. :) 

 

Ето и още едно не лошо ревю, споделящо мнението ми, че прекалено заиграване с конфигуриратора, оскъпява значително колата и поставя под въпрос избора й спрямо по-премиум марките. За момента must have опциите изглеждат heat pump и fast charging опцията, но предполагам в бъдеще ще ги вкарат в стандартните пакети. Така някой с по-скромни изисквания като екстри би се задоволил с предлаганото без да се налага да добавя отгоре (и съответно без да се налага да чака колата месеци наред отгоре заради няколко добавени "дреболийки" :) ).

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нацъках минималната конфигурация, която би ме устроила и ... 99207лв :o Това без 4х4 опцията, защото още не се предлага. С нея ще скокне на 110к ... или два супърба 4х4. На тоя етап не е моята кола. Дано се усетят и пооправят цените, че иначе ще си я гледкам на картинка от дъвка Турбо ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, PRR написа:

На тоя етап не е моята кола

На този етап малцина ще я припознаят като своя. По ред причини. Да, цената не една от тях.

 

п.п. днес за пръв път видях по Цариградско едно зелено ID3... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента има едно залитане в интериорните дизайни, което не ме кефи. Всички се метнаха на добавените таблети, безумните слайдери, които очевидно не работят, и на "къдравите/рошавите" (т.е. разни ръбчета, окраски, вдлъбнатинки и т.н.) форми в интериора. Надявам се до 2-3 години да отмине модата на тия "извращения" и да се върнем към по-семплия и функционален дизайн. 

Конкретно за Enyaq - външно ми е приемлив, но за момента експлоатационните му показатели са далеч от нудите ми. Пробег под 500км означава да не мога да стигна до Варна без спиране, а това е нещо, което редовно правя. Да не говорим за по-продължителните пътувания в Европа, при които редовно преминавам границата от 1200км/ден. Липсата, на този етап, на 4х4 също е неприемлива. Цената вече я коментирах. Може би, след някоя и друга година и промяна в ценовата и интериорна политика на Шкода, може и да се заинтересувам... А може и да пуснат електро супърб до тогава... Само времето ще покаже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, PRR написа:

Да не говорим за по-продължителните пътувания в Европа, при които редовно преминавам границата от 1200км/ден.
...
Само времето ще покаже.

И на мен тези пътувания са ми приоритет, но в следващите петнайсетина години няма да са възможни с електрички поради много причини. Та колкото и да харесвам електрозадвижванията явно никога няма да си купя такава кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тесла Модел 3 за 130 000 евро и си ходите до Варна, защото е с рейндж от 860км. Също, прави 0-100 за 2.1 секунди, сиреч като ви застане Марешки на светофара с Вейрон, вадите средния пръст и му еба@в@те м@м@т@ ? 

От относно Ениак - на този етап, толкова. Пак е много като за продукт с марката Шкода. Все пак си е автомобил 100% на ток, с не чак толкова лоши параметри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 35 минути, zloQQ написа:

@Stucata - Бах го тоя модел 3 за 130€. Или не е "тройка"?

Пфу, Велко, моя грешка... Model S, ниво Plaid+ имам предвид, че разполага с 837км рейндж и 1020 коня.

Screenshot_2021-04-23-10-05-03-889_com.facebook_orca.thumb.jpg.0689e9eaaac7eb3cef4c0d1174e92320.jpg

 

Това са параметрите на ниво Plaid (без +), като разликата е само в рейнджа:

Screenshot_2021-04-23-10-05-37-932_com.facebook_orca.thumb.jpg.3069b5f40c28fe23dfaca7262c268197.jpg

 

Ето "ценичките" за нивата (Long Range e 3.2 до 100 и 663км пробег; Plaid e 2.1 до 100 и 628км пробег и Plaid+ също е 2.1 до 100, но е с пробег 837км., т.е. срещу 30 000 евро получаваш +200 км.пробег)

 

Screenshot_2021-04-23-10-06-00-443_com.facebook_orca.thumb.jpg.0b827e1f2e6ed87215f9e2244728b761.jpg

 

Screenshot_2021-04-23-10-12-03-911_com.android.chrome.thumb.jpg.c4b9dc6a97d6f41fc0dbae2ca25567b8.jpg

 

Screenshot_2021-04-23-10-11-19-886_com.android.chrome.thumb.jpg.aad25f7654e7e42c120efeb376cf8844.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ся махни 200-250км.от дадения рейндж,и може да се ориентираш реално.Колега ходи с нашата Тесла 3 до Ст.Загора(с кой акъл,не знам?) при пълна батерия за 480км. със скорост 110-120,показва 350км.ами ако бухнеш 140км/ч.Няма да изкараш и до там?.Иначе вика,изрязах я накрая,ама на 10км.преди да стигна София иначе на тръни??.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

700 км със спазване на ограниченията би трябвало да мине,което е повече от достатъчно и ако на фаст чардж за 30 мин.,можеш да върнеш едни 200-300км си цар!

Много брутална кола се очертава теслата plaid+

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е само Тесла, което лично мен ме обнадеждава, че нещата не са чак толкова далечни (не чак след 15 години). За пример ще дам Mercedes EQS с официален пробег от 770 км, който може да зарежда към 300 км за около 15 минути и от 10% до 80% за около 30 минути. Тези сметки за зареждането са само за бързите зарядни станции, които почти липсват в нашия край на Европа, но пък като гледам картата от централна Европа на запад става все по-гъста:

image.thumb.png.4c7277ec3c63edcc94005b636e8b1312.png

 

Вариантите ако днес тръгнеш с такава кола на по-дълго пътуване в Европа са - тръгваш с пълна батерия от София и спираш за 40 минути хапване/почивка или в Белград (около 400 км) или в Хърватска (на под 600 км). От там на сетне като продължиш на запад можеш да правиш и спирания за по 15 минути да зареждаш по 300 км пробег, тъй като станциите изглеждат достатъчно гъсто. Всичко това би било удачно само при положение, че колите в този район са достатъчно малко, защото в противен ще стане някакво брутално задръстване на тези единици зарядни станции с по 4-6 колонки за зареждане на батерии. Така или иначе в момента, в който колите започнат да се увеличават като бройка и броя на станциите ще почне да расте. Така като гледам има няколко сивички пинчета на картата в нашия район, които показват станции "Opening soon". Също така това е карта на Tesla Supercharger, не съм запознат дали има други бързи станции в Европа, ако някой се е интересувал да допълни информацията :). 

 

Вариантите за пътуване в България, ако приемем, че реалния пробег от 770 км е по-скоро 600 км са ти София - Варна (под 500 км) и общо взето връщането ще трябва да ти е на следващия ден, понеже няма къде да заредиш бързо тази кола (докато не направят бърза зарядна станция във Варна). 

 

Дано VW/Skoda пуснат скоро време коли с подобен пробег, та да се замисля за подобна инвестиция. За момента ми е далечно и ако днес купувам кола вероятно ще е Кодиак към 200 коня, който е към 70к лв и предлага всичко, което търся.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 20 часа, Мonster написа:

Вариантите ако днес тръгнеш с такава кола на по-дълго пътуване в Европа са - тръгваш с пълна батерия от София и спираш за 40 минути хапване/почивка или в Белград (около 400 км) или в Хърватска (на под 600 км). От там на сетне като продължиш на запад можеш да правиш и спирания за по 15 минути да зареждаш по 300 км пробег, тъй като станциите изглеждат достатъчно гъсто.

Дребните проблеми в тази идея са много :)
Хайде да вземем пример. Тръгваме четири човека в колата от София за една седмица на ски някъде не особено далече - да речем в Цилертал - Австрия.
Правил съм го неведнъж с различни коли така че имам представа и с бензин и с дизел. Дотам са около 1200 -1300 км. повечето по магистрали което е съществено в случая. На такъв път никой не иска да поддържа средна скорост 65-70 км/ч а по-скоро около 100-110.  С бензин или дизел времето е между 10 и 14 часа според колата, шофьорите и разбира се метеорологичните условия, но спиранията за зареждане, някоя и друга цигара, пикаене, хапване и дори подремване са в рамките на 4-6 по 15 минути. Хайде някой да ми обясни как аджеба който и да е съвременен електрокар бил той и най-скъпата Тесла може да го постигне това при зимни условия някъде между края на януари и началото на март когато тези над 1000 км. ги изминаваш при средна температура под 5˚ по Целзий.
И за капак когато стигнеш тази крайна точка искаш на следващата сутрин преди 8:00 сутринта да може да се разходиш на около 50-100 км. наоколо със същата тази кола за да хванеш първите лифтове щото отпуската ти е само една седмица. Ами не няма начин това да стане постижимо само на батерии в скоро време. В следващите 15 години със сигурност няма как :)

Редактирано от Сале
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.