Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Новия модел на Skoda - електрическия Enyaq iV


Mishelle

Recommended Posts

А, аз имам предвид само за в града. На къси разстояния. 20-30 км прéко сили дето се вика :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Панели по 450 вата са с размерите на 2 по 200 вата. Шел от много години прави състезания за пробег на коли със слънчеви панели и ако ги погледнете участниците, ще разберете защо е неприложимо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, The Best Forman написа:

Много ми е интересно (но няма как да ги питам производителите) - като толкова мислят за екологията , защо в нито един електрокар няма вграден соларен панел .. аз примерно има пробег до 10 км. и като си паркирам колата на слънце , от 9-17 ще възстанови и така ще мога да карам без да зареждам от мрежата повече от веднъж месечно , ама явно щото енергията от слънцето е безплатна :)

Не е като да няма и такива проекти ама нещо гледам че не ги карат много :)
https://sonomotors.com/en/sion/

Тези дни си мислех че това със слънчевите панели най-много подхожда на кемперите като се има предвид голямата площ на покрива и навикът им да седят дълго време на едно място. То и сега е обичайно да имат слънчеви панели.

Иначе още като почнаха идеите за многото електрически коли прогнозирах, че това скоро ще принуди всички държави в Европа да строят ядрени електроцентрали. Няма какво друго да достави толкова ток. Да не говорим пък ако и камионите се електрифицират.

Редактирано от Сале
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

За пълнота на предишните ми проучвания и опровержение на констатациите ми, че към днешна дата с Ениака прословутия маршрут София-Варна не е много реалистичен, добявам няколко карти на различни фирми ангажирани с изграждането на инфраструктура от бързи зарядни станции в България. Не са всички, а тези, които на първо четене намерих. На картите са отбелязани зарядни станции с 50 kW и нагоре (60, 100, 150). 

 

Зарядни станции на ABB:

image.thumb.png.41eb14d950a851d594f3d1edcb1265d0.png

 

Зарядни станции на Fines Charging:

image.thumb.png.019dc9a0af83ea12d0b8109bbee2a134.png

 

Накратко изводът е, че дори пробегът на Ениак-а да е 400 км (а не каталожните 500 км), то с едно половин часово спиране дали във Велико Търново, дали в Шумен, могат да се заредят едни 100 - 150 км пробег, с които да си се стигне напълно спокойно до Варна, че и да остане. Надявам се в близките 1-2 години да се работи още по-активно за развиването на тази инфраструктура, за да може въпросът с пробега и зарежданията да стане все по-неглижируем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Вече може да се види в шоурума на Тотлебен. ?

20210521_162649.jpg

20210521_162702.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кефи ме колата с точно тези джанти! :) Правилният размер! Дали ще пуснат и vRS? Нещо замряха клюките в тази посока. За момента само за това се говори:

https://www.skoda.co.uk/news/details/skoda-enyaq-iv-sportline-model-open-for-orders

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...

За много години на всички Шкода маниаци (електрофили и електрофоби)! :) Сега заразглеждах ценовите листи на Еуратек и видях, че вече е излязла и 4x4 версията на Ениака. Струва само 94 хил. лв. Е, като се добавят още няколко задължителни екстри (термопомпа, зарядни кабели, навигация и цвят различен от безплатния) цената ще удари стотака, но аз лично очаквах 4x4 версията да е доста над 100 хил. Освен това е с 265 коня и ускорява до 100 км/ч за 6.9 секунди. Лично аз ако исках да взимам чиста електричка в момента Ениака със сигурност щеше да ми е най-отгоре в списъка. Досега поне не съм видял за тази цена 4x4 електрически SUV с каталожен пробег ~500 kм. 

 

И все пак предвид, че пробега по магистрала и в студено време би паднал под 300 км, аз лично за момента май се насочвам към плъгин хибрид. Но за това ще пиша скоро в отделна тема, тъй като бих искал да събера малко чужди мнения относно намерението ми да изсипя една торба пари за електрически (или полуелектрически) автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
  • 3 седмици по-късно...

Купе vRS версията е много приятна, да не кажа, че това е първата шкода, която мога да кажа, че наистина много ми харесва на външен вид.

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 32 минути, Stucata написа:

Купе vRS версията е много приятна, да не кажа, че това е първата шкода, която мога да кажа, че наистина много ми харесва на външен вид.

 

 

Абсолютно! И аз така се чувствам :) Първата Шкода от доста време насам, която ми харесва много на външен вид. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.