Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Халдекс gen.2 проблеми + решение


ma_in

Recommended Posts

Създавам темата за да улесня живота на някой колега, който като мен може да се сблъска с проблема.

 

Как работи халдекса - генерация 2:

Както всеки знае, това е диференциал за 4х4, той не работи с директно зацепване на зъбни колела, а чрез съединител, който зацепва на степени и се управлява от модул.

Този модул се намира на самият халдекс диференциал, под колата.

Освен, че управлява диференциала, също така подава ток на помпа, която върти маслото и има филтър. Управлява го директно с клапан - една желязна "пишка", която излиза от модула и влиза в корубата и там върти нещо.

Може да се види отдолу на колата и не е сложен за демонтаж. Главните проблеми с него са, това че има капак, който е залепен със силикон и този силикон с времето започва да пропуска вода и наводнява платката.

Окабеляването включва 2 кабела за ток, CAN шина (2 кабела) и мисля, директна връзка към някои датчици - педал за газ, ръчна, крачна спирачка и може би нещо друго.

Има една букса която е връзката на модула с кабелите, т.е. на самият модул. Тя е потенциален проблем, ако е пропуснала вода и не прави добра връзка.

Кабелите минават директно от модула през купето под задната седалка от към шофьорската страна. Тук има друга букса, която също може да бъде проблемна заради влага, а и може да влязат гризачи, да гризкат кабели. От там отиват през левия праг към CAN модула (намира се под волана) и бушнното табло до волана, предполагам и към другите датчици там около таблото (не съм разглобявал напред да проследявам). Бушонът при мен беше №6, който дава ток на халдекс, сервото и таблото, но има още поне 2 варианта, вкл. с отделен бушон.

Като технология - работи постоянно зацепено 95:5 предно:задно. Според това колко е натиснат педала и дали има приплъзване и т.н. предава практически до 45+% до задните колела.

Информация от Paco - не бива да се кара над 2-3000 км. с неработещ халдекс, защото помпата не върти маслото през филтъра и е възможно да се налепят разни частици по съединителя и после и съединител. Също така кабелите на тази генерация автомобили е доста невероятно сами да се прецакат, защото за разлика от B5 и голф4 платформите са направени доста по-качествено.

 

Симптоми на проблема:

В началото ми светваше ESP лампата и изгасваше, ако изгасиш и стартираш колата. Така няколко дни.

След това започна да не изгасва лампата или да изгасва все по-трудно.

Накрая не изгасваше. Понякога даже светваше ABS лампата.

 

Диагностика:

В началото грешката беше: 01324 – Control Module for All Wheel Drive (J492) 004 – No Signal/Communication

След това започна да не го открива: Address 22: AWD Cannot be reached

В същото време ABS модула и CAN  се оплакват, че не откриват халдекса. 

Грешките там са такива: Address 03: ABS Brakes ... 01324 - Control Module for All Wheel Drive (J492) 004 - No Signal/Communication

Address 19: CAN Gateway (J533) ... 01324 - Control Module for All Wheel Drive (J492) 004 - No Signal/Communication


Ходене по мъките:

В 3 сервиза ми казаха директно по телефона, че имам проблем с АБС модула.

Трансексперт ми казаха, че могат да ме вземат след 3 седмици, но аз имах много пътуване и реших да търся алтернативи.

Закарах я в друг сервиз (специализиран за VAG, със сертификати и т.н.) и установиха, че е от халдекса, но не разбират.

Реших, че явно е космическа технология и трябва да отворя форумите да се поинтересувам, има ли такъв специалист на тази технология в нашата страна.

Всички пътища водеха до Paco - Пацо - Пламен. Намерих му телефона, човека се оказа доста в час с технологията и ми я обясни набързо и ми показа как стоят нещата.

Свалихме модула, сложихме го на негов стенд, който симулира разни тоци и сигнали - работи и дава ток към помпата. Разглоби го и вътре нямаше следи от вода.

Тук приключихме, защото той няма сервиз и не искаше да бара по-нататък по колата, за което евала, че не бърка където не се чувства силен.

Реших, че жив-умрял, ще чакам Трансексперт. През това време си изтеглих сервизна програма и след известно четене и размисъл почти бях сигурен, че ще да е нещо от кабелите или CAN модула, защото халдекса се връзва към ABS модула само през CAN модула, а щом и двамата не го виждат, значи е или от кабелите към шината или от самият CAN модул. Другото е към бушона и може да е прекъснат кабела за тока.

 

Развръзка:

Като ми дойде часа в Трансексперт се разбрахме да започнат от кабелите и после вече да хвърляме боб.

След час ми се обадиха, че кабелите са бетон и се връщаме към първоначалния виновник - халдекс модула.

Е, халдекс модула беше, след неговата замяна вече 1 седмица няма проблеми.

Тук е момента да изкажа благодарности за направеното в Трансексперт и бързото оправяне на проблема и други неща, които ме предупредиха, че не правят, но направиха.

Толкова бях доволен, че не си развях членската карта, а платих каквото ми казаха.

Също така обещах на Paco да му дам обратна връзка с това какво е било, та знам че той чете този форум и го смятам за изпълнено.

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.