Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Простотията българска или тема за чесане на пръсти.


The Best Forman

Recommended Posts

преди 6 минути, Izolini написа:

Миро, is that you?

Не позна .. ако беше Миро , щеше да извади 3-4 публикации от сайтове , на които казвате фейк .. това е Боре , станал с лице към възглавницата  ;)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 1.6k
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    278

  • tuningmania

    190

  • The Best Forman

    180

  • Izolini

    172

Някой в час ли е как стои въпросът с принудителното репатриране и сваляне от отчет на автомобили с изтекла ГО, които са паркирани на обществени (да се чете: пред блока) паркинги?

На мой приятел са му турили лепенка (след "приятелски и добросъседски" сигнал) - колата наистина е недвижима собственост (за това и няма ГО и ГТП), но има платен данък и редовни документи, отделно че точно той няма друго возило, т.н. не заема повече паркоместа.

Редактирано от Logrus
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според последните промени 3 месеца след изтичане на техническия преглед автомобила се води скрап. Това е според ТАЗИ статия и постановлението е на МС от 8ми януари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 минути, Logrus написа:

Мерси Пепи ?

Поредното безумие е това, ама сефте...

 

Чаво, не е безумие, много си е правилно даже. Ти какво искаш, да превърнем улиците в автоморги ли ? 

Ако наистина мислиш така, значи тази тема за 37 страници, не е претърпяла и грам или сантиметър развитие, и наистина трябва да бъде заключена, а най-добре - изтрита !!!...

Щото, то в това се състои и въпросът с незаконните гаражи... ;) 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, Боре, като цяло съм съгласен - трябва да има подобни мерки, ама трябва да има и малко мисъл - в него случай говоря за Мерцедес Е клас от 2012г., някак не е като да иде реч за някоя гробница, която е ясно че ако не се махне, ще си изгние там.

Здраве да е, утре ще му направим ГО и ще я мина на преглед, че момъкът е в количка и е в лека невъзможност ?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Logrus написа:

Някой в час ли е как стои въпросът с принудителното репатриране и сваляне от отчет на автомобили с изтекла ГО, които са паркирани на обществени (да се чете: пред блока) паркинги?

На мой приятел са му турили лепенка (след "приятелски и добросъседски" сигнал) - колата наистина е недвижима собственост (за това и няма ГО и ГТП), но има платен данък и редовни документи, отделно че точно той няма друго возило, т.н. не заема повече паркоместа.

Най-рано 3 месеца след като е изтекъл ГТП, МПС-то може да бъде стикирано, за премахване от общинската земя. След това собственика има най-малко още 3 месеца, в които няма да го пипнат и собственика може да предприеме някакви действия. Може да си направи застраховка и да мине ГТП, да го продаде(ако е годно за каране) /предаде (за вторични суровини ако не става за друго, а и ще спре да плаща данъци) или просто да си я премести в частен имот (в двора на къщата на село ако има такъв и да си трупа колкото иска скрап там). Не мисля, че е нужно точно тук да обяснявам, че една кола не се ли кара също се съсипва. Щом не е карана повече от половин година, значи най-вероятно не му е необходима и най-разумно да я продаде, докато все още има някаква стойност. 

 

п.п: Винаги може да има и извънредна ситуация, но за почти всяка си има безболезнено решение.

Редактирано от ghost_rider
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 36 минути, Боре написа:

 

Чаво, не е безумие, много си е правилно даже. Ти какво искаш, да превърнем улиците в автоморги ли ? 

Ако наистина мислиш така, значи тази тема за 37 страници, не е претърпяла и грам или сантиметър развитие, и наистина трябва да бъде заключена, а най-добре - изтрита !!!...

Щото, то в това се състои и въпросът с незаконните гаражи... ;) 

 

Въпросът с незаконните гаражи опира до незаконно обсебване (или както ви е там термина) на чужда собственост. И е вид самоуправство.

Това че, някой си е платил данъка, би трябвало да му дава пълното право да си спре колата на улицата. Може човека да е в болница, може да иска да я възстанови и една камара причини.

ГТП и ГО какво отношение имат? Пълнене на частни джобове. Тази кола не се движи и не представлява опасност. С какво са по-различни тези коли, които стоят 360 дни на едно място и имат ГО и ГТП? Че чак някои си очертават местата и си пишат номера по асфалта? Боре ти си наясно, че както има 40 лв. годишен данък има и 500 лв., че и нагоре. Да вземат да въведат едно ограничение от 15 дни на едно място и тях да почнат да ги разкарват. Иначе какво се получава за тази разлика в данъка?

Нямам предвид, че закона не трябва да се спазва, но точно това е дело на онези весели младежи, които се имат за спасители. И е поредната глупост. И тези които плащат данъци, ще започнат да правят по един ГТП и една евтина ГО и пак ще си стоят. И пак ще се цака с език. Да ползваш един бус, като склад за едни 200-300 лева на година си е на сметка отвсякъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 минути, ID A написа:

 

Въпросът с незаконните гаражи опира до незаконно обсебване (или както ви е там термина) на чужда собственост. И е вид самоуправство.

Това че, някой си е платил данъка, би трябвало да му дава пълното право да си спре колата на улицата. Може човека да е в болница, може да иска да я възстанови и една камара причини.

ГТП и ГО какво отношение имат? Пълнене на частни джобове. Тази кола не се движи и не представлява опасност. С какво са по-различни тези коли, които стоят 360 дни на едно място и имат ГО и ГТП? Че чак някои си очертават местата и си пишат номера по асфалта? Боре ти си наясно, че както има 40 лв. годишен данък има и 500 лв., че и нагоре. Да вземат да въведат едно ограничение от 15 дни на едно място и тях да почнат да ги разкарват. Иначе какво се получава за тази разлика в данъка?

Нямам предвид, че закона не трябва да се спазва, но точно това е дело на онези весели младежи, които се имат за спасители. И е поредната глупост. И тези които плащат данъци, ще започнат да правят по един ГТП и една евтина ГО и пак ще си стоят. И пак ще се цака с език. Да ползваш един бус, като склад за едни 200-300 лева на година си е на сметка отвсякъде.

 

Иво, когато пишеш, поне следвай собствената си мисъл ;) 

 

Хем пишеш "Това че, някой си е платил данъка, би трябвало да му дава пълното право да си спре колата на улицата. Може човека да е в болница, може да иска да я възстанови и една камара причини."

 

Хем съвсем малко по-долу, пишеш"Да вземат да въведат едно ограничение от 15 дни на едно място и тях да почнат да ги разкарват." 

 

Е, сега ако ме светнеш, как ще се изпълни горното условие, ако вземем да приемем долното, ще те призная за Велик инДжЕенер на мисълта, даже за "Дипломиран" !!!

 

Да не говорим, че с тези безумни писания, връщаш темата в началото - данъкът върху ПС, не е наем за общинско паркомясто ;) 

 

Ноооо, с теб и аз нямам намерение да споря, пиши си на воля ...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вадиш изречение от контекста!

 

преди 21 минути, ID A написа:

Това че, някой си е платил данъка, би трябвало да му дава пълното право да си спре колата на улицата. Може човека да е в болница, може да иска да я възстанови и една камара причини.

ГТП и ГО какво отношение имат? Пълнене на частни джобове. Тази кола не се движи и не представлява опасност. С какво са по-различни тези коли, които стоят 360 дни на едно място и имат ГО и ГТП? Че чак някои си очертават местата и си пишат номера по асфалта? Боре ти си наясно, че както има 40 лв. годишен данък има и 500 лв., че и нагоре. Да вземат да въведат едно ограничение от 15 дни на едно място и тях да почнат да ги разкарват. Иначе какво се получава за тази разлика в данъка?

 

За разлика от вас юристите, инженерите имаме последователна мисъл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малееее, почвам да се чувствам много щастлив, че не съм ни инДженер, ни Хадвокатин, а съм си просто селско л...о ?

Както и да е - и за мен е логично, че при платен данък колата може да си стои там до безкрай, защото не се движи, т.е. не представлява опасност, т.е. не е нужно да има ГО или ГТП....... НО така си мисля аз - простото селянче, а некой важен човек го е намислил иначе ?

От линка на Пепи ми направи впечатление, че след като вдигнат колата и минат трите месеца, в които собственика може да си я потърси, то тя отива за рециклиране и цялата печалба е за фирмата за извозване и рециклиране..... някак не си представям, че ако бяха вдигнали Мерца на моя приятел, щяха след 3 месеца да метнат в пещта кола за 30 бона, все пак не е някой гнил Мохер или Жигулка !!!

Редактирано от Logrus
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, The Best Forman написа:

... . това е Боре , станал с лице към възглавницата  ;)

 

 

Ти па... Той така си ходи по принцип 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, ghost_rider написа:

 

п.п: Винаги може да има и извънредна ситуация, но за почти всяка си има безболезнено решение.

В случаят е така - момъкът се счупи доста и лежа 7-8 месеца по болници - хич не му беше до колата, а решението го намерихме - вече има ГО, утре я карам на преглед. Пък той дано скоро стане от стола с колелата и пак да й се радва - беше като малко дете, като си я купи ?

Пък ако междувременно разбера кой от "милите" му комшии (всички го познават и знаят какво му се случи) е подал сигнала столчето пак ще е в употреба ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, Logrus написа:

В случаят е така - момъкът се счупи доста и лежа 7-8 месеца по болници - хич не му беше до колата, а решението го намерихме - вече има ГО, утре я карам на преглед. Пък той дано скоро стане от стола с колелата и пак да й се радва - беше като малко дете, като си я купи ?

Пък ако междувременно разбера кой от "милите" му комшии (всички го познават и знаят какво му се случи) е подал сигнала столчето пак ще е в употреба ?

Затова казах, че винаги има отклонения от правилото, но в 80% от случаите, автомобилите са 20+ годишни и няма да се върнат повече в движение.
Не съм съгласен обаче, че като си платил данък и може да си държиш скрапа на улицата. Казваш, че твоя приятел няма други коли. Добре, но той не е единствения, представи си сега 20 пенсионери в един блок и вход, които не искат да си махнат стария изгнил москвич или корсичка, но всичките са обрасли на паркинга, а хората, които си използват колите всеки ден паркират в градинки, защото местата за паркиране са перманентно заети от паметници на глупостта. Следователно разнасят кал по и без това мръсните квартални улички, от там увеличаване на ФПЧ и унищожаване на зелени площи, детски площадки в междублоковите пространства и т.н... То и за недвижимите имоти не е достатъчно да си плащаш само данъка. Ако падне мазилка от фасадата и някой пострада носиш наказателна отговорност, независимо колко висок данък плащаш. Знам примера не е много подходящ, но идеята е, че данъка е периодична такса за притежанието на конкретно нещо (движимо или недвижимо имущество), което обаче не ти дава право на безхаберно отношение към собствеността ти. В случая с автомобилите, ти заемаш общинска собственост, а данъка МПС не е такса за паркиране. Виж ако земята е твоя, била тя двор или гараж, никой няма да те закача, ако щеш след 50 години да я сметеш с метлата, защото е изгнила от старост, твоя си работа, но на улицата правилата са други, а и всеки има право да я използва. Не е редно аз да си зарязвам всяка стара кола и да имам претенции за неприкосновеност, защото мога да имам и 20 коли излезли от употреба или, които просто не мога да поддържам, но съм се заинатил и не искам да се освободя от тях и ангажирам всички с псисъствието им.

Съгласен съм и с това, че щом колата не се движи е без значение дали е техничеки изправна и дали има ГО, но за сега няма друго валидно условие, един автомобил да се счита за МПС, а не отпадък, щом се намира на обсинска територия.

Четох по назад в темата, че можело собственика да е в чужбина и т.н и не било редно срока да е толкова кратък. Ами щом си заминал в друга държава да работиш и живееш, за какъв *** ти е тая кола на улицата? Не съм запознат как е на запад, а и не смятам, че за всичко трябва да се сравняваме със запада, но едва ли се толерира някой да си остави колата да гние на улицата с години и да няма последствия за това. Смятам, че самосъзнанието на хората е съвсем различно и те сами не биха си позволили да правят това нещо.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Връщаш номерата в КАТ, временно спираш от движение и данък не се дължи. Данък МПС служи за поддръжка на инфраструктурата уж. То и аз не съм съгласен един да плаща 40 лв, а аз 400, но това е положението. И въобще не става дума за трошки, обрасли в плевели, без номера и прочие.

Просто младежите спасители сътвориха поредната глупост и вместо да изпишат вежди, избождат очи.

И въпросът ми от по-отгоре пак стои, с какво кола с гтп, го и данък ( понякога от друго населено място) стои и заема с месеци място на улицата и е ОК, а този с изтекла ГО и ГТП не е ОК да стои, също месеци? Община разчита на данъка, какво я касае ГТП и ГО?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Logrus написа:

..., защото не се движи, т.е. не представлява опасност, т.е. не е нужно да има ГО или ГТП.......

Това, че не се движи не означава, че не представлява опасност. ГО-то не защитава собственика и МПС-то му, а тези около него. Хипотетично изоставено МПС може да се запали, при спиране на наклонена улица да му изпусне ръчната и да тръгне, може друго МПС да го удари, съответно премести и предизвика имуществени и неимуществени щети и т.н. и т.н.. Да, вероятността е малка, но съществува. 

Относно ГТП-то. Ако МПС-то не е технически изправно то няма право да стои и да заема общинско/обществено място. Логиката е близка до тази за ГО - какво гарантира, че технически неизправното МПС няма да се запали и/или тръгне поради техническата си неизправност? Или друг инцидент - примерно дете да се нареже на изгнилия заден калник? И още куп вероятни и по-малко вероятни/невероятни причини. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, ID A написа:

Връщаш номерата в КАТ, временно спираш от движение и данък не се дължи. Данък МПС служи за поддръжка на инфраструктурата уж. То и аз не съм съгласен един да плаща 40 лв, а аз 400, но това е положението. И въобще не става дума за трошки, обрасли в плевели, без номера и прочие.

Просто младежите спасители сътвориха поредната глупост и вместо да изпишат вежди, избождат очи.

И въпросът ми от по-отгоре пак стои, с какво кола с гтп, го и данък ( понякога от друго населено място) стои и заема с месеци място на улицата и е ОК, а този с изтекла ГО и ГТП не е ОК да стои, също месеци? Община разчита на данъка, какво я касае ГТП и ГО?

МПС без рег номера също не му е мястото на улицата. Не съм сигурен дали и за временно спиране от движение с връщане на номерата, което предлагаш ти, не се изисква бележка/декларация, че автомобила се съхранява в частен имот, а не просто изоставен на улицата. 

Като искаш много коне, ще плащаш. Защо гърците карат малолитражки? Защото са им високи данъците, а на тях не им се плаща. 

Рално акцента е върху ИУМПС (излязло от употреба МПС). Но няма как да разграничиш кое наистина е изоставено и кое ще тръгне отново. По възраст не става, може да видиш 30 годишна кола, която и трябва само ток и пресен бензин да запали и да се задвижи. В същото време може да срещнеш автомобил на 5-6 години, който изглежда що-годе добре, но под капака всичко да е леш и да не си заслужава вложението отново да се приведе в движение. Това не им дава право да стоят на улицата.

Независимо с каква регистрация е ок, докато всичко и е платено. В някакъв момент всичко изтича и е логично да има основание да се премахне, след като не се употребява. В големите градове, там където има зони автомобилите могат да стоят и при още едно условие, че си заплащаш абонамент за паркиране. Спреш ли да плащаш, колата изчезва (или поне така трябва да е). Не съм на мнение, че трябва навсякъде да е зона за да се заплаща абонамент и чак тогава, хората да се сетят, че наличието на тоя гнилоч на улицата води само до излишни разходи. Затова одобрявам намаления срок.

Подал съм над 50 сигнала през последния 1 месец за ИУМПС, жалко че всъщност нещата не се случват така стриктно както е описано. Много по-добре е да прибереш някоя скъпа кола паркирана тип, "ама аз само за малко", защото човека отива веднага, плаща и всичко приключва, докато изоставените я ги потърси някой, я не. После разкомплектоване, а тя цялата струва 300лв, и е на 30 години, никой не търси такива части, общо взето много работа за нищо. Част от сигналите, които съм подал са за автомобили без номера, които са били стикирани, че ще се премахват, но така и не са ги пипнали, а са потънали до праговете в кал в градинката. 

Редактирано от ghost_rider
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз минавам само да кажа, че на 13.04 щракнах едни ями на улицата, където живея и пратих сигнал през приложението "Call Sofia". Миналата седмица, едни пичове гледаха и мериха, и записваха разни неща. А вчера, дойдоха, изрязаха където трябваше и...няма вече дупки! За сега... 

Просто споделям, че, за пореден път, по е аз, се убеждавам, че приложението работи, сигналите се обработват и се отстраняват проблемите. Бях писал за липсващи знаци, за вандалски изпълнения в парка, неправилно паркиране... Ами - действа се по сигналите. Мен лично ме удовлетворява т'ва!

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, PRR написа:

Това, че не се движи не означава, че не представлява опасност. ГО-то не защитава собственика и МПС-то му, а тези около него. Хипотетично изоставено МПС може да се запали, при спиране на наклонена улица да му изпусне ръчната и да тръгне, може друго МПС да го удари, съответно премести и предизвика имуществени и неимуществени щети и т.н. и т.н.. Да, вероятността е малка, но съществува. 

Относно ГТП-то. Ако МПС-то не е технически изправно то няма право да стои и да заема общинско/обществено място. Логиката е близка до тази за ГО - какво гарантира, че технически неизправното МПС няма да се запали и/или тръгне поради техническата си неизправност? Или друг инцидент - примерно дете да се нареже на изгнилия заден калник? И още куп вероятни и по-малко вероятни/невероятни причини. 

 

Ясно. Идеята е, че щом си си купил кола, караш-не караш, плащаш. 

Няма смисъл да спорим тук - няма да променим нещата, само може да се изпокараме, но аз продължавам да смятам че няма логика. И вероятно бъркам, знам ли ?

преди 23 минути, zloQQ написа:

Аз минавам само да кажа, че на 13.04 щракнах едни ями на улицата, където живея и пратих сигнал през приложението "Call Sofia". Миналата седмица, едни пичове гледаха и мериха, и записваха разни неща. А вчера, дойдоха, изрязаха където трябваше и...няма вече дупки! За сега... 

Просто споделям, че, за пореден път, по е аз, се убеждавам, че приложението работи, сигналите се обработват и се отстраняват проблемите. Бях писал за липсващи знаци, за вандалски изпълнения в парка, неправилно паркиране... Ами - действа се по сигналите. Мен лично ме удовлетворява т'ва!

Пред двора ми има две ями, за които съм подал вече 4 сигнала и нищо, пред къщата на нашите път почти не остана - още по-голямо нищо. Просто наше село е към по-голяма община и нещата се случват само кога ни отпуснат некой леФ - т.е. рядко.

Хубаво е, че поне в града се взимат мерки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая бих се изказал като един виден столичен ЙОрист - като нема закони , що нема , а като има , що се прилагат :)

Сутринта станах неволен свидетел на скандал със стикеросана кола (някакъв жът стикер , който за първи път виждам) , понеже момата не може да спре на 100 - 200 м. от банката , а си бе цопнала колата пред кофите .. беше епично :)

Чаво , в случая на твоя приятел е , че няма рамка и ясен критерий (кола над ХХ години и т.н.) , а само гледат стикерите и лепят розовите листчета .. интересно ми е как ще уредят дерегистрацията на принудително бракуван автомобил и дали ще продължат да начисляват данък .

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз засега използвам "Гражданите". Преди години, незнам дали в следствие на моите сигнали или по други причини, едни скрапове, целите изпочупени от вандали и недоволни съседи, бяха премахнати, макар и доста след определените срокове. 

Вероятно трябва да опитам и "Call Sofia", най-малко защото другото приложение е за цялата страна, а това е за конкретен град и може би обръщат повече внимание на сигналите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, zloQQ написа:

Аз минавам само да кажа, че на 13.04 щракнах едни ями на улицата, където живея и пратих сигнал през приложението "Call Sofia". Миналата седмица, едни пичове гледаха и мериха, и записваха разни неща. А вчера, дойдоха, изрязаха където трябваше и...няма вече дупки! За сега... 

Просто споделям, че, за пореден път, по е аз, се убеждавам, че приложението работи, сигналите се обработват и се отстраняват проблемите. Бях писал за липсващи знаци, за вандалски изпълнения в парка, неправилно паркиране... Ами - действа се по сигналите. Мен лично ме удовлетворява т'ва!

Велко , видях , защо ти е проработило приложението  .. днес минавайки по краткия път успореден на ул. Гюешево , видях повече нови кръпки от колкото плочки имаш в двора .. та колкото и песимистично да звучи - уцелил си момент на планов ремонт ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, Logrus написа:

Ясно. Идеята е, че щом си си купил кола, караш-не караш, плащаш. 

Всъщност формулировката е много точна! В не малко от "западните" държави колата се приема за екстра и се третира като такава. Съответно вероятността да видиш изоставена на улицата и да не е в движение е повече от рядкост, да не кажа, че никога не съм виждал! 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... И инфраструктура също. Във всички страни, които съм посещавал като турист, ми беше много по-удобно и бързо в градовете да ползвам градския транспорт. Тук за да отида на работа трябва да сменя 4 превозни средства. Няма да споменаеам колко време ще ми отнеме, сами ще се сетите. С колата стигам за 20-30 минути.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.