Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Простотията българска или тема за чесане на пръсти.


The Best Forman

Recommended Posts

Съмнявам се на тези "писти" да може да кацне и селскостопански самолет .. трите километра преди Пловдив бяха в окаяно състояние , ремонтираха ги и сега пак са на кръпки и вдлъбнатини .. освен ако не е самолет , който е пригоден да каца на пресечен терен , всичко друго ще се разглоби :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 1.6k
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    272

  • tuningmania

    190

  • The Best Forman

    179

  • Izolini

    166

Добро утро Гена и успешен ден! Всичко, което говоря в предния пост, да се разбира в минало време, когато настилката е била годна.

Една писта не е само асфалт. Важна е и основата. Няма вечен асфалт. А до тези ремонти минаха много години.

Примерно, 20г. не е мръднала. От 1984та г. е този участък. Тоест, след десетина години пистата става с отпаднала необходимост, предвид полит. промени и съкращенията в армията. Важно е и кой и как е ремонтирал в последствие.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, joro-120L написа:

Добро утро Гена и успешен ден! Всичко, което говоря в предния пост, да се разбира в минало време, когато настилката е била годна.

Една писта не е само асфалт. Важна е и основата. Няма вечен асфалт. А до тези ремонти минаха много години.

Примерно, 20г. не е мръднала. От 1984та г. е този участък. Тоест, след десетина години пистата става с отпаднала необходимост, предвид полит. промени и съкращенията в армията. Важно е и кой и как е ремонтирал в последствие.

 

Добър вечер, Жоре!

Ако помниш в началото (често пътувах до Асеновград между 1988 и 1990) и до колкото помня в началото само там настилката беше от някакъв бетон , после сложиха хАсфалта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, нямам никакъв спомен от онези години. Не ми се е налагало тогава да пътувам до София или по магистралата. Да е било един-два пъти. Помня го асфалт. Това не означава, че не е било бетон преди това. Напълно е възможно. Може и да съм карал по него. Нищо не помня. Бяло петно. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, The Best Forman написа:

Добър вечер, Жоре!

Ако помниш в началото (често пътувах до Асеновград между 1988 и 1990) и до колкото помня в началото само там настилката беше от някакъв бетон , после сложиха хАсфалта.

Гена, аз карам от 1992 и не помня някога да е имало бетон по нашите магистрали. Скапан асфалт, приличащ на бетон, да. Но бетон - не.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, като не помня, как да му кажа, че не е имало бетон. Той говори за отсечката на пистата. Технологично може да са слагали бетон за здравина. 88ма г. Пепи. Трасето София - Пловдив е пуснато 1984. Това пише в уикипедия. До 88ма да го бяха асфалтирали този бетон.

И като каза Пепи, асфалт, приличащ на бетон се сещам за оригиналния или първия асфалт на Тракия. Това го помня, като днес. Сигурно и вие го помните, защото доскоро имаше участъци с такава настилка. 40 години не мърда! Груб асфалт с едри камъчета релефни, с фуги, много шумен, същински бетон. Това беше с цел, при валеж водата да влиза във фугите между камъните и да няма аквапланинг.

 

Гената май си фантазира с този бетон. Не може бетона на тази отсечка да е бил наравно с асфалта.

1. ако е наравно, при последвало асфалтиране ще стане висок праг там.

2. за да е наравно асфалта, бетонът трябва да е по-ниско от асфалтирания участък. Така пък се влиза в дупка.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съсипаха я тази държава!

След като свалиха плакатите на Саманта Фокс и Лепа Брена от Градския транспорт и спряха сръбската музика в автосервизите , в петък минавам покрай 28 -мо СОУ и заварвам бригадата , която го ремонтира в почивка и с ужасТ установявам , че никой не употребява бира или ракия - всички на кафе и Фанта , а един беше даже на студена вода .. съсипаха я тая държава!

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Ако "зануляването е 50см ще се усеща. Ако се направи по дъгло ще е съвсем плавно и въобще няма да се усеща, че изведнъж си с няколко сантиметра по на високо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Гледам снимки от протестите на зрънчовците , ми тез трактори много чисти и нови бе , а като си отида на село само ЮМЗ и Беларус виждам .. да не би да ги пазят само за паради и протести (да не цапат жълтия плочник) ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До @The Best Forman - Европейския Народ им ги подарява без значение какво ще последва. Защо да не ги вземат? Рестото е върнато..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

НАП си смениха сметките , информираха ме с някакъв малоумен имеил (до тук добре) , ама като го генерираха , защо не вкараха IBAN -те на новите сметки или да ги прикачат към мейла като някакъв файл , ами сега всичко живо се опитва да ги види на сайта , ма той умрял ма ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добро утро!

Някой може ли на прост български език да ми обясни , какво означава да пуснеш битовите потребители на свободния пазар на ток? Как става това , при положение , че има единна енергопреносна система или е поредната схема за бързо забогатяване?

Наистина не съм наясно как произовдителите , които шепа централи плюс няколко кошаревски парка за възобновяема енергия ще продадат тока на лице Х , той ще си го складира в ... мазето и после ще ми го продаде , когато сключа договор с него .. малко съм объркан.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, прогнозно казваш "Аз през 2026та ще изхарча 25MW, като януари ще са 3, февруари 2.5, март 2, април 1.5, ... декември 3". Срещу това получаваш цена за MW от Х лв. Ако надвишиш ще плащаш цената с + някакъв процент, ако си отдолу, над определена граница, пак имаш някаква наказателна сума. Та, накратко, не го трупаш тоя ток, но даваш възможност на производителя да планира. И, на теория, си избираш производителя, примерно АЕЦ-а или въглищните централи ;) Отделно си плащаш преноса. И, лично мнение, тая схема ще е супер сложна за 90% от "грамотното" ни население. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де , всички произвеждат и хвърлят в енергопреносната мрежа , как ще съм сигурен (като нямам директна жица с АЕЦ -а , щот им е най-ниска цената) , че ще получавам точно от него , а не от някой парк за възобновяема енергия. Туй е мега тъпо и недомислено , както е с топлинните счетоводители , където плащаме по прогнозни , а не действителни разходи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, The Best Forman написа:

Добре де , всички произвеждат и хвърлят в енергопреносната мрежа , как ще съм сигурен (като нямам директна жица с АЕЦ -а , щот им е най-ниска цената) , че ще получавам точно от него , а не от някой парк за възобновяема енергия.

Гена, това не е тръбопровод, по който тече вода от Банкя и Хисаря и ти си платил за Хисаря, че повече ти харесва, а пиеш смес с банкянска. Плащаш си АЕЦа и ползваш. Кво те бърка мрежата. Тока няма цвят и вкус. Само стандартни параметри. Аз с моя акъл така го разбирам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, реално няма да ползваш точно тока на АЕЦ, нищо, че си се договорил с него. Но в енергийната система АЕЦ-а ще е вкарал твоя дял, а ТЕЦ-а на съседа ти. Както се случва и сега де, просто държавата прави регулацията, а не си я правиш сам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз силно се надявам да успеят да тогава да навлезе енергийния арбитраж - акумулаторни паркове, които да обират дневните излишъци от слънце/вятър (които в този момент са на изключително ниска цена, даже има случаи на отрицателна) и да ги пускат на пазара вечер, като по този начин ще докарат ТЕЦовете до отпадане от системата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не беше тъжно , щеше да е много смешно .. да си предплатил пломбите и зъбите , които ще ти извади зъболекаря , да си предплатиш прегледите при GP -то и Лопедиума и Стоперана , за да знаят фармацевтите колко пъти ще се осереш или настинеш ...

П.П  Плановата икономика не умря ли 1989 год.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 31 минути, The Best Forman написа:

П.П  Плановата икономика не умря ли 1989 год.

Умря във вида, в който я планираха тогава - "Петилетката за три години", "Да построим завод за керамични изделия в Плевен, нищо че суровината се вади от Пазарджик"...

Няма как да имаш успешен бизнес, без да си правиш подробен план да минимум една година напред. Дори на нашата Територия. Ти като си взел кабинета под наем, купил си оборудването и си го заредил с материали не си ли планирал за една година колко пломби трябва да направиш, за да си покриеш наема, тока, водата, консумативите, застраховката, членския внос към БЗС и да ти остане нещичко отгоре за да папкаш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В голяма част от здравеопазването може да планираш само разходите (изключвам наблюдение на бременност - само там има практика за "продажба на пакети").

Но пък що да не си купуваме пакетно хляб , бира и кюфтета :)

П.П. Дано не забравят любимата ми клауза в Общите условия - неуползотворените MW не се прехвърлят към следващия отчетен период ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е тези двамата ГражданЙе ми оправиха неделята .. отивам да си измия колата и си я измих спикойно , преместих се на сянка (далече от пеахосмукачките в единия край) и си я забърсвам , когато идва Гражданин нумеро уно до близката пеахосмукачка , където една жена си почиства колата и започва да вади текстилени стелки , събирали пепел от къра последните десет години , при което аз спокойно си премествам колата още по-далече , но близо до следващата прахосмукачка и още преди да съм изгасил мотора виждам Гражданина да се мести от предишната прахосмукачка на тази близката (със стелките само) и ги тупа , а излизащия облак може да засенчи исландски вулкан , всичкия пепеляк (благодарение на вятъра) се наби на жената в колата (и тя се опита да избяга , но късно). Скарах му се естествено и се преместих още по-далече и си мислех , че с това неделната простития свършва , но се прибирам вкъщи и на алеята пред входа камион (Граждани нумеро дуе се мести). Входната врата подпряна , въпреки всички указания да се разкачи автомата в тези случаи и естествено се ползват и двата асансьора (типично градска постъпка- жената носи сакове с дрехи , мъжа с хамалите влачи кашони и мебели) и всичко щеше да е странно спокойно ако не бяха претоварили големия асансьор .. идилия по градски :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@The Best Formanнаписах ти го на Вайбър, ще го повторя и тук.

На фирмите ми беше направен анализ по месеци, от който се видя потреблението. На тази база се направи пакета. И месечната ми сметка не скочи, даже  в началото падна, докато не изгригна заради глупостите с ковидуса и "специалната операция" на сифилистичната съветска мечка. Преди две години водих разговори да изляза и с частните си имоти на свободния пазар, но отговора от обслужващата ме мадама беше "НЕ, сега не е момента".

Сега съм замислил да направя батериен парк.

преди 7 минути, The Best Forman написа:

ако не бяха претоварили големия асансьор

Баси, тези асансьори са големи колкото гараж, не съм виждал досега претоварен такъв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно не си живял в почти петдесет годишен блок ;)

 

П.П  Ице , нали стигнахме до някаква логика в цялата операция .. за мен това беше важно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.