Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с маслен филтър


Recommended Posts

Здравейте, оставих да ми сменят маслото и човекът по някакъв начин "скъса" филтъра на 2. И нипелът(не знам дали може да ме разберете за какво иде реч с това определение) на филтъра остана на мястото, където се слага самия филтър. След това майсторът, който ми е и добър приятел и не му казах нищо, хванал на  менгеме новия филтър и го разглобил на две и го завинтил на резбата на стария, която е останала. Според вас проблем ли ще е. Не видях да тече като си взех колата. Някакви мнения, съвети и т.н.

 

Стар филтър image.png.a57054458978590606448d479386509e.png

 

 

нов

image.png.1f513bf6584b5dbfe3831e3d1b4f9deb.png

 

Нипел- премахната част от новия

 

image.png.32ee7ed0abcb70225ede1c58b0164b91.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На блока оригинално има нипел. Не е останал от стария филтър.

На първата снимка е филтър, какъвто трябва да бъде. Новият филтър е с някакъв преходен нипел, който трябва да се отстрани, за да се навие филтъра на мястото си. Всичко е наред.

Другия път търси маслен филтър за Лада.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, joro-120L написа:

На блока оригинално има нипел. Не е останал от стария филтър.

На първата снимка е филтър, какъвто трябва да бъде. Новият филтър е с някакъв преходен нипел, който трябва да се отстрани, за да се навие филтъра на мястото си. Всичко е наред.

Другия път търси маслен филтър за Лада.

Благодаря за отговор, колега, но не съм казал модела и сигурно за това става объркване. 1.8ТSI O2 BZB e моторът. Ето така изглежда захвата на филтъра. И предполагам, че производителите за по евтино са го наравили с нипел, а не цял.

 

 

image.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Dare написа:

Благодаря за отговор, колега, но не съм казал модела и сигурно за това става объркване. 1.8ТSI O2 BZB e моторът. Ето така изглежда захвата на филтъра. И предполагам, че производителите за по евтино са го наравили с нипел, а не цял.

 

Помислих, че филтъра е за 120ката от профила, въпреки, че видях и гаража. А и на първата снимка ми прилича на такъв филтър. Извинявам се.

За новите Шкоди съм пас. Поздрави :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземаш една ножовка и правиш един или два прореза в останалата част от резбата , развиваш , обезмасляваш и новия нипел лепиш с някакво лепило за резби .. излишно е да пиша за парцали в дупките за да не напълниш маслените магистрали със стружки :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, ID A написа:

И моята е с нипел. Даже нипела де разви задна с филтъра, но го завихме обратно.

При мен няма и слагат нипел на филтрите, като слагат и някакво лепило на резбата, която влиза във филтъра, но явно е трябвало по-силно лепило. Сигурно е можело да се развие, останалият нипел в колата но като карам не виждам да има теч. Ако някой е имал подобен проблем моля да сподели. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, The Best Forman написа:

Вземаш една ножовка и правиш един или два прореза в останалата част от резбата , развиваш , обезмасляваш и новия нипел лепиш с някакво лепило за резби .. излишно е да пиша за парцали в дупките за да не напълниш маслените магистрали със стружки :)

Благодаря за съвета, но малко рисковано звучи заради стружките, ще пробвам с клещи гарга да го хвана. Може би после ще намажа рeзбата с такова

image.thumb.png.7e7f99fe19bfeda5d0ec4f4f948366d3.png

Редактирано от Dare
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е нужно да мажете каквото и да било, явно филтъра е бил с по-ниско качество и затова нипела се е развил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, Vladi_a написа:

Не е нужно да мажете каквото и да било, явно филтъра е бил с по-ниско качество и затова нипела се е развил.

Спор няма, колега. Това е филтъра и не е нужно да се развива на две, но нямаше как да сложа нов филтър. Майсторът ме извика да видя и ме пита дали съм съгласен да направи така и с новия. Филтрите са Hengst, така че не мога да се съглася, че са ниско качество. Питането ми беше дали някой е имат подобен проблем при свалянето на филтъра, защото за първи път ми се случва да се развие на две части. Как после се маха останали нипел( един колега предложи да го срежа, което мисля, че е над моите възможности) и дали слагате нещо на резбите, защото и предишния път си спомням, че беше мъка развиването. Може би с повече масло трябва да мажа пластмасите. Ще пробвам да развия новия филтър и ще се надявам да се развие с нипела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На следващата смяна, ако пак се развие, хванете нипела с клещи и го развийте. При Фабиите масления филтър е без нипел и нипела си стои навит на блока.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип технологично правилно е нипела де е стегнат от едната страна на свръзката. Т.е. по - трудно разглобяема страна, или с по-голямо усилие, а не да тръгва да се развива от която страна си иска. Това създава проблем и при монтажа, защото не се знае коя страна на резбата ще стегне първо. В случая филтъра върви с нипел. Така е логично, защото резбата към филтъра е по-къса и по-ненадежна при чести манипулации. Момента на затягане или прибиране на филтъра при монтаж трябва да стане откъм широката страна на резбата. Там има и повече витки и стягането е по-стабилно.

В този случай, завода производител трябва да подсигури нипела от развиване от към страната на филтъра, дори и да е неразглобяема връзка, но това не е направено. Ако филтъра върви без нипел, то нипела трябва да е стегнат на блока и да не тръгва от там да се развива при смяна на филтъра. Нещо не е измислено както трябва.

 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Истината е, че маслара е затягал колкото сила има (не искам да обидя никой, но според мен в това е проблема). Ако филтъра се стяга на ръка (без скоба и други инструменти) няма да се стига до такива ситуации.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Vladi_a написа:

Истината е, че маслара е затягал колкото сила има (не искам да обидя никой, но според мен в това е проблема). Ако филтъра се стяга на ръка (без скоба и други инструменти) няма да се стига до такива ситуации.

Имал съм случаи, затегнат от мен филтър на ръка, при последваща смяна да не мога да го развия. В този момент използвам помощни средства, обикновено шило или стар ангренажен ремък, а затягането отново е на ръка. Не бях попадал на такъв тип филтър с нипел към него, обикновено нипела си е на блока. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.