Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

EPC/Engine check light


alexander80

Recommended Posts

Преди няколко дена ми светнаха последователно първо EPC лампата, после Engine check-a. Колата е гаранционна и записах час за сервиз, който обаче няма да е скоро. Това, което аз можах да направя е да прочета кода на грешката - P003A \ $07E8. Проверка в Интернет ме доведе до това -

 

https://www.yourmechanic.com/article/p003a-obd-ii-trouble-code-turbocharger-supercharger-boost-control-a-position-exceeded-learning-limit-by-elan-mcafee

 

някакъв проблем с турбокомпресора. Не съм сигурен за значението на втория код, който излиза до първия като някаква допълнителна информация ($07E8) и как се комбинират двата. Отделно, това което забелязвам е, че след гасене на колата се чува някакво пищене, някъде от от двигателя за 2-3 минути и после спира.

 

Обстоятелствата при появата на тези чекове, бяха при малко претоварена кола, но мисля по-скоро че това е съвпадение :D

 

Някой имал ли е подобен проблем?

 

Става дума за Fabia mk3, 1.0 TSI

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕРС мисля , че светва при проблем с електрозахранчането (най-често генератора) .. провери заряда и състоянието на акумулатора .

Втората грешка може да следствие на първата (ако се е шашнало ЕКУ-то).

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, alexander80 написа:

Доколкото замервах акумулатора ми изглежда съвсем наред

Заряда на алтернатора колко е ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В общи линии при АГМ акумулаторите напрежение без товар - около 12.6 - 12.8 (това е за почти нов или годен акумулатор) и напрежение на заряд от алтернатора - от 14.2 до 14.6 (на моята съм мерил между 14.4 - 14.5 В).

Има и нещо друго - тез коли проявяват интелигентност и ако не е в ред заряда , ще изключат я хидравлика , я климатик .. най-показателно е , че на място няма да изключи двигателя старт/стоп системата.

Ако разбираш английски , ВИЖ какво пишат англичаните по въпрса.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще го прочета. Това забравих да спомена, че на километража изкарва съобщение, че старт-стоп не може да се активира,но предположих че е свързано с някаква защита когато свети engine чека да не гасне постоянно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единствената друга идея (препрочитайки първото мнение) е да изключиш управляващото моторче на турбината за да видиш дали ще изчезне това пищене след гасене на двигателя .. ако то е изгоряло или е блокирала геометрията , може да смущава работата на ЕКУ-то и да му претоварва веригите , но това са само догатки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Точно това е. Блокирало е моторчето (актуатор) на турбокомпресора, днес я диагностицираха. Добрата новина е, че това се подменя по гаранция, лошата, че не държат такива налични части и се чака да дойде от Чехия, а до тогава не може да се кара.

Редактирано от alexander80
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Днес, след 2 седмици чакане си взех колата.

 

След 2 гаранционни ремонта в Еуратек с ръка на сърцето мога да кажа, че това е най-неадекватния сервиз в София. И дори най-големия проблем не е колко е несериозно официален сервиз да няма налична тази не толкова екзотична част или, това че им отне 1 седмица да я монтират...

 

Впрочем документ за какъвто и да е извършен ремонт не ми дадоха. Не можели да дават документи при положение, че ремонта се поема гаранционно. Реално не знам правили ли са нещо по колата ми и какво са сменяли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бръкни в хладилника и пии една студена ... бира за здравето на колата !

 

П.П. За да не се чувстваш сам в "клуба" 

Screenshot_2021-06-04-17-03-27-048.thumb.jpeg.fd5b7eb5b876c4029a5155abbde8b700.jpeg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ох, ами успех колега, дано попаднеш на читав майстор. Всички сложили по едно етикетче, на което гордо се мъдри "инж.", ама работата им и отношението им изобщо не е "инеженерно"...

 

Колата дали са оправили не знам, но за сметка на това някой си е изсипал кафето (или някаква друга гадна течност) на седалката и за да затвърди доброто впечатление е опипал и тавана с мръсни пръстчета. Предния път пък някой явно доста е настоявал да вкара ключа в несъществуващата ключалка на стартера, при положение, че колата се пали с бутон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моита от почти два месеца не е гаранционна , а и повредата е ясна и не е трудна за отстраняване (втора ламбда сонда) ... колкото до золумите на монтьорите - пробвай с Астониш (има го в Мр.Бриколаж) за тапицерии или с безводния препарат на Сонакс като се затопли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С малко дете сме и притежавам богат набор от петна по салона, вече съм се специализирал в чистенето им :) Въпросът е, че такива нещица ме карат да се откажа от марката когато гаранцията изтече и се засиля живот и здраве да подменям колата, и то не защото не съм доволен от автомобила.

 

Между другото, препоръчвам с две ръце Сонакс-а за остраняване на мазнотии по белия таван - върши чудеса

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,радвай се че поне са ти сменили часта по гаранция.Защото при мен се правят на ударени.Имам протекъл преден ляв амортисьор и го заведох по гаранция.Казаха ми да ще го сменим,снимха го,поръчаха новия и ми к аза приемчика да се чуем след две седмици да оговорим ден и час.Звъннах им в сряда да ги попитам дошъл ли е амортисьора и те ми потвърдиха че е дошъл.Записах си час за 24-ти този месец,хем да го съчетая с гаранционото обслужване(смяна на спирачнатечност).Всичко ОК,записах час,и на следващия ден ми звят и ми казват”Пратихме снимки на чехите,но те не признават това омасляване на амортисьора,защото било малко и няма да го сменят по гаранция.Трябвало маслото да стигало чак под чашката където лягала пружината и чак тогава щели да го подменят по гаранция.Да съм карал така и след известно време да ходя пак да завеждам претенция,Направо бях във шок.Това се случва в Еуратек Бургас.Нямам думи,така че майната му на седалката и на тапицерията,чистят се.Важното е че са оправили проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Учудващо е , че са приели замяна на амортисьор по гаранция .. като искат мазнина до чашката , вземи една сприцовка и пусни малко да се стече :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, The Best Forman написа:

Учудващо е , че са приели замяна на амортисьор по гаранция .. като искат мазнина до чашката , вземи една сприцовка и пусни малко да се стече :)

И аз бих направил същото, ако ме върнат по този глупав начин... 

Понякога се радвам, че не карам гаранционна кола, именно заради такива гаври и разправии. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Абсолютно неоснователно са ти върнали колата. Напиши жалба до КЗП, ако ти се занимава. Колкото и да е странно за България, тази институция работи на принципа, че “клиента винаги има право”, дори понякога да няма.

Редактирано от alexander80
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е странно. Защото налагат и глоба, която им влиза в бюджета.

 

Иначе и на мен, когато прочетох причината за отказа, първо ми мина мисълта как оливам целия ам със спринцовка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.