Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

O2 1.6 BSE Прекъсва/губи мощност


peshko_beshko

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Преди два месеца монтирах темпомат на О2 1.6 BSE.
От тогава забелязах на няколко пъти Двигателят да "заглъхне" и да загуби мощност докато се движи автомобила.
Ако пусна газта и оставя на свободна (изключа предавките) се оправя за 2-10 секунди.
Някой път се оправя и като продължа да шофирам. В това време педалът на газта като че ли не реагира.
2 пъти направи подобен проблем веднага след запалването - тогава оборотите се колебаят м/у 600 и 1000.
И отново за 2-10 секунди се оправя.

Мисля че не е свързано с впръскването на горивото, защото се случва и на безин и на газ (LPG).

Първоначалното ми предположение беше за проблем с дроселовата клапа.
Понеже забелязах, че когато шофирам на темпомат копютърът се опитва много фино да управлява подаването на въздух/гориво, за да поддържа скоростта с точност до 1 км/ч. Пък колата е на 10 години...

Когато се случи проблемът, светва за малко червената ламна на двигателя и светва и остава да свети лампата на ASR-а.
Включих VAG-COM-а и прочетох грешките:

Address 01: Engine (BSE) Labels: 06A-906-033-BGU.lbl
Part No SW: 06A 906 033 NT HW: 06A 906 033 MP
Component: BSE S71 1.6 2VG 8459
Revision: --H01--- Serial number:
Coding: 0044071
Shop #: WSC 73430 790 00090
VCID: 7EF34BFF29F77C7BB1-802A

5 Faults Found:
17756 - Ignition Coil Power Output Stage 1
P1348 - 000 - Open Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 928 /min
Mass Air / Rev.: 174.4 mg/str
Lambda Factor: 1.008
Temperature: 85.5°C
Bin. Bits: 00000100
T.B. Angle: 3.3°

16685 - Cylinder 1
P0301 - 000 - Misfire Detected - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
RPM: 2432 /min
Mass Air / Rev.: 250.7 mg/str
Temperature: 85.5°C
Lambda: 0.0 %
5
(no units): 0.0

16688 - Cylinder 4
P0304 - 000 - Misfire Detected - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 2432 /min
Mass Air / Rev.: 250.7 mg/str
Temperature: 85.5°C
Lambda: 0.0 %
5
(no units): 0.0

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 000 - - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 2432 /min
Mass Air / Rev.: 250.7 mg/str
(no units): 0.0
(no units): 0.0
Lambda Factor: 1.086
T.B. Angle: 15.0°

17620 - Cylinder Shut-Off; Bank 1
P1212 - 000 - - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 2432 /min
Mass Air / Rev.: 250.7 mg/str
Temperature: 85.5°C
Lambda: 0.0 %
(no units): 0.0
(no units): 0.0

Readiness: 0000 1000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels:. 1K0-907-379-MK70M.clb
Part No SW: 1K0 907 379 AK HW: 1K0 907 379 AK
Component: MK70 M MASR 0106
Revision: 00H35001
Coding: 0017665
Shop #: WSC 73430 790 00090
VCID: 7BF542EB3AE5695396-802E

1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
013 - Check DTC Memory - Intermittent

Доколкото разбирам първата грешка казва че има проблем с бобината.
Втората и третата са за липса на запалване в цилиндри 1 и 4.
Четвъртата е като 2 и 3 но за множество цилиндри.
Петата пък е някакво изключване на цилиндри (каквото и да значи това ?!?).
Грешката от ASR/ABS-а пък само показва че има записани грешки.

Та въпросът ми е възможно ли е да е бобина ?
Или по-скоро свещи ?
Тоя мотор (1.6 BSE) с колко бобини е ?
Чувал съм че има двигатели с 2 и 4 бобини.
Тия с две подават искри на 2 цилиндъра едновременно - единият е в работен цикъл, другият не.
Така свещите "искрят" два пъти повече.
И това може да обясни проблеми със запалването на 2 цилиндъра едновременно.

И ако е нещо по запалителната система, да предполагам че монтирането на темпомата е просто съвпадение, или ?

Премам всякакви съвети ?

П.П. Свещите са сменяни преди около 40 хил км.

П.П.2. Случва се доволно рядко (засега), за да мога да я закарам на "майстор". Веднъж на 50 - 100 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свещите също с си изпяли песента за тези километри, така че няма да е излишно да се сменят и те. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колеги !
А може ли да ме ориентирате бобините две ли са ?
И ако да само едната (проблемната) ли да сменя ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колеги !

Видях в тубата че е една комбинирана бобина (coil pack).

 

Някой може ли да препроръча марка за бобина и кабели ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.