Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

1.9TDI 105 kod BLS не загрява


EMIL H

Recommended Posts

Здравеите. моля пак за помощ.миналата година смених термостата и отново не мога да се стопля.5-6км  30мин задръстване и стрелката едва отлепя.колата е 1.9тди 105к код мотора BLS   DSG 6 скорости

IMG_0013.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нормално за 5-6 километра задръстване да не загрява, особенно ако е пуснато парното,мисля че би трябвало да има електрическо радиаторче,което да грее салона на колата независимо от двигателя 

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супърба го засичах, че минал 12 километра в града преди да стигне стрелката до 90, т.е. реални 75 градуса! Това при около 0. При -5 нещата стават още по-тегави. С октавията беше същото. Просто дизела загрява бавно, особено като си надул парното в купето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако колата се движи дори и бавно има някакъв шанс, но при висене по светофари и задръствания не загрява тоя дизел... И жената е на студено зимата 7 км до работа. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потвърждавам BKC е същата работа.

17 Километра и не може да докара нормална работна температура.

Инак парното е ок много бързо благодарение на калориферчето вътре.

Но, с неоптимални температури си идва и повишеният разход, аз от летен градски 6.5/100 сега си отидох на към 8/100.

Еднакъв стил на каране и маршрут но, не стига до 90 и това си е... най-много да видя 75 и като спусна обратно от Симеоново на долу пропада.

Все пак сутрин си е студено, вчера беше -8 което не е нещо необичайно за сезона.

 

п.с

за сведение старото ми ауди с 2.0 16V беше бетон в това отношение.

Никакви драми с заграване дори и в кучешки студове.

Но, бензина си е по-добрата технология и това си е...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има вариант да се монтира автономна печка,която да загрее антифриза,преди да е запален двг,но е занимавка да се намери читава и комплектна на втора употреба и човек ,който разбира да я обслужи и монтира 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес, на -4, минах 10км преди да стигне 67 градуса и само докато спусна от Японеца до Хемус свали на 64 градуса. В крайна сметка, почти без висене по светофари, след 11.5км достигна заветните 75 градуса, т.е. 90 на таблото.

Дизел - не може и да не харчи и да загрява бързо ;)

 

Това с печката ми е малко неразбираемо. Ако си в закрит гараж не можеш да го ползваш, защото ще задими брутално. Ако е на улицата трябва да припалиш печката поне 5мин преди да се качиш, което най-вероятно няма да направя. Реално ще ми "спести" 5мин студуване, което мога да компенсирам с подгряването на седалките. Ама, не съм ползвал такава "печка", може и да греша. Ама цена от Х хилки за тая екстра ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за помощта.Явно ще чакаме да се стопли  ха-ха.ВЕСЕЛА КОЛЕДА НА ВСИЧКИ БЪДЕТЕ ЗДРАВИ И БЕЗАВАРИИНО

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все се каня, но мисля да сложа някакъв щит/щора зад решетките долу в бронята и горе в капака да пази радиатора от студения въздух, за да загрява по-бързо. Това ми е идеята за спасение за кратки разстояния през зимата в града.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, ghost_rider написа:

Все се каня, но мисля да сложа някакъв щит/щора зад решетките долу в бронята и горе в капака да пази радиатора от студения въздух, за да загрява по-бързо. Това ми е идеята за спасение за кратки разстояния през зимата в града.

 

Какъв е смисъла радиатора да се пази, след като термостата не е отворил.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, ghost_rider написа:

Все се каня, но мисля да сложа някакъв щит/щора зад решетките долу в бронята и горе в капака да пази радиатора от студения въздух, за да загрява по-бързо. Това ми е идеята за спасение за кратки разстояния през зимата в града.

Щита е безмислен, защото така и така топлото не стига до него. На О1 имаше три подгревни свещи "боднати" в охладителната система, които при незагрял двигател се включваха при обороти над 1500 (или 1800, не помня точно). Така се скъсяваше доста времето за загряване, но на практика града аз така и не минавах много над тях, т.е. не помагаха в моя случай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, joro-120L написа:

 

Какъв е смисъла радиатора да се пази, след като термостата не е отворил.

Смисъла е да не навлиза студения въздух към двигателния отсег като цяло. Ако изобщо достигне до отваряне на термостата, да не ми изстива изведнъж едва загрелия антифриз. За целта аз държа и на кората под двигателя, да е в наличност и цяла, че някои хора я смятат за излишна и пречеща. 

 

Преди 9 часа, PRR написа:

Щита е безмислен, защото така и така топлото не стига до него. На О1 имаше три подгревни свещи "боднати" в охладителната система, които при незагрял двигател се включваха при обороти над 1500 (или 1800, не помня точно). Така се скъсяваше доста времето за загряване, но на практика града аз така и не минавах много над тях, т.е. не помагаха в моя случай.

Когато взех колата 2 от 3 кабела бяха скъсани, но аз ги възстанових и мисля, че сега работят. Не знаех, че тези свещи имат условие за работа по обороти, мислех, че с само на температурен принцип. Това още повече затруднява загряването, особено когато жена ми шофира, защото сменя предавки при по-ниски обороти, за което постоянно и се карам... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 53 минути, ghost_rider написа:

Смисъла е да не навлиза студения въздух към двигателния отсег като цяло.

 

Може да метнеш едно юрганче на двигателя, да му е топло.;)

Сега, сериозно - Да, така съм съгласен. Макар и малко, може да помогне.

 

преди 53 минути, ghost_rider написа:

Ако изобщо достигне до отваряне на термостата, да не ми изстива изведнъж едва загрелия антифриз.

 

Термостата затова е там. Дори и малко "хладен"/60-70гр./ антифриз да дойде от големия кръг, веднага затваря или намаля притока, за да поддържа оптимален режим.

И за да е по-ясна логиката, термостата се намира на изхода на двг. към радиатора, а не на входа.

 

Да споделя и аз. След 10км. градско е на 90гр. Иначе, топлото идва на третата минута, а стрелката не е отлепила. Със сигурност има някакви нагреватели, но не съм запознат на антифриза ли са или на въздуха и не зависят от оборотите на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ми е напълно ясно. 

Относно твоята кола, няма място за сравнение. При твоя клас и поколение, нещата са оптимизирани. Помислено е за комфорта на водача и пътниците и ако не греша, май имаш и ел. нагреватели на въздуха. Да не говорим за по-добрата топло и шумоизолация и т.н.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, ghost_rider написа:

... Не знаех, че тези свещи имат условие за работа по обороти, мислех, че с само на температурен принцип. Това още повече затруднява загряването, особено когато жена ми шофира, защото сменя предавки при по-ниски обороти, за което постоянно и се карам... 

Заслушай се и ще чуеш щракането на релето. Поне на О1 се чуваше. А причината да иска обороти е, че на празен ход алтернатора не може да насмогне на консумацията.

Що се отнася до ниските обороти - аз рядко минавам 2000 в градски условия. Не виждам никакъв смисъл да тормозя двигателя и да си вдигам разхода. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм го чувал досега или поне не ми е правило впечатление. Къде се намира релето, можеш ли да ме насочиш? 

А за оборотите, точно за да не тормозя двигателя и слуха си, предпочитам да сменям на малко-по високи обороти, че тези вибрации ме убиват. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 26.12.2021 г. at 16:11, ghost_rider написа:

...А за оборотите, точно за да не тормозя двигателя и слуха си, предпочитам да сменям на малко-по високи обороти, че тези вибрации ме убиват. 

 

Извинявам се за офтопика.

Имах същия, особено остър проблем с вибрациите и често прилагах това решение с по-високите обороти, докато не смених тампоните на двигателя. След това подобрението в акустиката и вибрациите беше осезаемо, като силно намаля и типичният дизелов шум в купето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един познат си сложи такава печка на Webasto. В зависимост от метеорологичните условия загрява колата по-бързо. При -10 за 10-15 мин печката си свършва работата. Според него разходът на гориво е пренебрижо малък. Удоволствието му струваше към 500 лв с монтажа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 15 часа, Peter_CLX написа:

 

Извинявам се за офтопика.

Имах същия, особено остър проблем с вибрациите и често прилагах това решение с по-високите обороти, докато не смених тампоните на двигателя. След това подобрението в акустиката и вибрациите беше осезаемо, като силно намаля и типичният дизелов шум в купето.

Благодаря за съвета, но в случая става въпрос за прекалено ниски обороти на превключване, просто не мога да я науча. Бих проверил тампоните, но не мисля че там има проблем. 

 

Относно печката, на Фабията на баща ми има, но сигурно за 11 години сме я палили 2-3 пъти и то за проба. Просто колата се кара малко, особено зимата. За мен би била полезна такава, но не ми е на дневен ред. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.