Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Колеги, дайте идея ако сте имали подобни проблеми.


Gremlin4e

Recommended Posts

Проблем 1 : Преди около година, Октавийката ми почна да "причуква" от време на време при смяна на предавки...
Сега в момента се усеща още по-ясно и става и на място при връщането на съединителя(тоест, натискам педала на съединителя като е на място колата и като го връщам се чува онова почукване, става и в движение при смяна по-ниските предавки).Минах на няколко майсторчета, които или ми споделиха че не чували и "вижадли" проблем или чуха но израза беше "Оооо нищо не е това, при много коли го има...не е проблем..."
В крайна сметка никой не се нае да търси и да оправи проблема, а на мен ми се струва че ще остана без съединител или скорости някъде.....та колеги някой ако има подобен опит да, моля да сподели.

Проблем 2 : На жената паркетна джиБка :D при студена кола волана блокира на половин оборот и в двете посоки...и издава "бесен"  " пискащ" звук...
Дето се вика, веднага се замислих...рейка...!? Попрочетох за рейкаджиите из форумите и ми настръхнаха косите направо! Все пак говорих по телефона с този дето бил близо до Орион в София в Люлин, та той ми каза че не може в момента да ми обърне внимаание защото му били болни механиците, но ми каза да проверя каретата и някакъв си ремък на рейката(wtf...ремък на рейка...)

Та колеги някой ако има и в тая насока идеи...моля споделяйте опит!
Благодаря предварително!
А и все пак ако знаете някой читав рейкаджия в София,ей така за всеки случай ;) 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рейки са ми правили в 9ти блок на Техническия университет ул. Росарио 1, Жизет и един сервиз в Дружба почти срещу Дизелор, Air Shox

В техническия и в Жизет (поне преди 10-на години) искаха свалена рейка да им се занесе, защото нямат цялостно оборудване да разглобяват те колата и да им стои и да заема място/подемник или каквото и да било. 

Сравнение не се наемам да правя, може би в ТУ цената е една идея по-приемлива. Част от колите, чиито рейки са ми правили, предполагам вече не са между "живите", но по други причини. 

 

П. П. Ти провери ли дали има масло в казанчето на тази рейка (ако е хидравлична)? Да не останеш и без помпа, докато откриеш проблема...

 

А по първия въпрос - да не ти се е разтропал маховика (ако е демпферен)?

Редактирано от ghost_rider
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах такъв проблем на Фабия 1.9 101к.с свалих скоростната кутия и се оказа скъсан феродов диск.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами честно казано...през трима майстори я минах Октавийката...единия си е баш моя дето си я прави винаги и нямам забележки...всичките казаха "нищо и няма"...и с един 4-ти ме свърза мой приятел по телефона който ми изрази мнение че може да е някъква си щипка на педала или на жилото ли...така и не го разбрах точно. Нямам идея честно...засега я карам така пък каквото стане...дано не става дето се вика ;)

А относно на жена ми щуротията, днес ще говоря с някво майсторче на един познат който е с подобна КИА, ще видя ако приеме да я погледне ще рапортувам и за този проблем тук, пък дето се вика дано помогна и на някой друг ако му се случи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак нещо ми звучи странно, но признавам не съм сигурен на 100%. Съединителя не е ли хидравличен при теб? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 15 минути, ghost_rider написа:

Пак нещо ми звучи странно, но признавам не съм сигурен на 100%. Съединителя не е ли хидравличен при теб? 

Да, хидравлика е! Мен ме е страх диска нещо да не хлопа някъде...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето това се беше получило при мен.Ако забелязваш докато мърдам диска наляво надясно ,вала на кутията е неподвижен.

Редактирано от Nasko_79
Допълване
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първия проблем е много ясен и силно изразен в майсторството в БГ мошено-измамо-механиците... Хахахаха свиркай си и ръчкай докато не почнат да влизат трудно скоростити... У нашета държава има 3 майстора които като цяло знаят че аджиба тиез скоростие върват също както двигателя сосе масъло, което противно на всички авто религий също се сменя от време на време... Хвана ли ми мисълта, щото съм си блонди и дори и сам трудно си следя смисълта... Моя съвет е да скокнеш да ти направят пладнешки обир за няколко бутилки от онова магическото скоростно масло дето е в Сивите бутишлета дето е за първично зареждане, НЕ сменяй със Супер-дупер на еди кой си маслото а купи оргиналдъ-то мани ги кво ти говорят и слушай кво ти пее радиото. Ако си обичкаш колата, смени скоростното масло с онова гумираното в сивите бутилки с AUDI логото най-горе и бъди изумен от трансформацията... Ако чак след това констатираш нередности може тук там някоие жило да трябва да смениш и си ти... ДАЛИ съм прав АМААА мноооого лесно много просто и много критично важно е да провериш на студен автомобил преди първо палене сутрин или ти с отворена шоферска врата или някой да почне да превключва скоростите на незапален мотор пак казвам, застани отпред при кооолата и се заслушай... Колкото повече се чува метал да озвучава превключването толко по-критичен си за точно това де ти пеем... Успех :)

 

P.S. Приема на едно аналгинче преди да влезеш в магазина и да поръчаш маслото, чувайки цената му е почти сигурна помощ всеки един ден от седмицата. Знам знам :) Мен мнооо ми помогна...

Spoiler alert:

Около 90лв. е бутилката, теб мисля че 2-3 ще те оправят...

Редактирано от Uns7opAbL3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен почукването идва от някаква луфт някъде (може да е демпфер).Ако е до масло ще има виене или нещо от сорта.А не само при превключване на предавките.

Редактирано от Nasko_79
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 19.02.2022 г. at 2:58, Uns7opAbL3 написа:

Първия проблем е много ясен и силно изразен в майсторството в БГ мошено-измамо-механиците... Хахахаха свиркай си и ръчкай докато не почнат да влизат трудно скоростити... У нашета държава има 3 майстора които като цяло знаят че аджиба тиез скоростие върват също както двигателя сосе масъло, което противно на всички авто религий също се сменя от време на време... Хвана ли ми мисълта, щото съм си блонди и дори и сам трудно си следя смисълта... Моя съвет е да скокнеш да ти направят пладнешки обир за няколко бутилки от онова магическото скоростно масло дето е в Сивите бутишлета дето е за първично зареждане, НЕ сменяй със Супер-дупер на еди кой си маслото а купи оргиналдъ-то мани ги кво ти говорят и слушай кво ти пее радиото. Ако си обичкаш колата, смени скоростното масло с онова гумираното в сивите бутилки с AUDI логото най-горе и бъди изумен от трансформацията... Ако чак след това констатираш нередности може тук там някоие жило да трябва да смениш и си ти... ДАЛИ съм прав АМААА мноооого лесно много просто и много критично важно е да провериш на студен автомобил преди първо палене сутрин или ти с отворена шоферска врата или някой да почне да превключва скоростите на незапален мотор пак казвам, застани отпред при кооолата и се заслушай... Колкото повече се чува метал да озвучава превключването толко по-критичен си за точно това де ти пеем... Успех :)

 

P.S. Приема на едно аналгинче преди да влезеш в магазина и да поръчаш маслото, чувайки цената му е почти сигурна помощ всеки един ден от седмицата. Знам знам :) Мен мнооо ми помогна...

Spoiler alert:

Около 90лв. е бутилката, теб мисля че 2-3 ще те оправят...

Благодаря за колоритното мнение :)
Масло не е...поради простата причина че за разлика от БГ майсторете...язе акъл си имам у шамандурата наречена моя глава :D:D :D
Или казано по друг начин....на всяка смяна на масла филтри и т.н.(а това е всяка година поне веднъж, въпреки че вече не правя нито по 8 нито по 10 хилки в км на година) се сменя и маслото на скоростите...а проблема си е наличен въпреки смяната на маслото(ест. тук е момента да кажа че се слага масло каквото ми препоръчат в магазина, но все пак маслото на скоростите се сменя и то редовно!)


А тук да добавя и по темата с колата на жена ми...
Ходих при майстор само да я качи и да я погледне и естествено това което ме ужасяваше и бях убеден че е така си ми го показа майстора нагледно...течаща рейка!
Март месец или когато реши че може да ме вземе този при Ориона ще я карам и ще драсна впечатления ако намеря тема за него или просто тук в моята тема.
А пък "търсенето на Немо"......ъъъ така де...проблема на Шкодилака си продължава!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 19.02.2022 г. at 20:07, Nasko_79 написа:

Според мен почукването идва от някаква луфт някъде (може да е демпфер).Ако е до масло ще има виене или нещо от сорта.А не само при превключване на предавките.

Ами всъщност то не е само при смяна на предавки а по-скоро при самото връщане на педала на съединителя. Дори и на място, без смяна на предавки, само натискаш педала и като го пуснеш...връщайки се се чува едно "тък" или "туп" и аз не знам как да го определя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като го натискаш на място,включваш ли скорост,или шумът идва от натискането на самия педал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
Публикувано (Редактирано)
На 22.02.2022 г. at 21:47, Nasko_79 написа:

Като го натискаш на място,включваш ли скорост,или шумът идва от натискането на самия педал.

И със включване и без...все си се чува едно тупване или похлопване...нещо такова. И е при връщането по-скоро отколкото при натискането на педала.

Редактирано от Gremlin4e
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Чудех се къде да питам, викам тук е подходящо. 

От известно време имам следния проблем при загряла кола при включване на задна скорост и потегляне назад се чува изтъргване на метал, все едно метал в метал се търка, чува се осезаемо в купето, идващ шум отзад. Мислех, че е проблем със скоростите, докато един ден не ми го направи без да включвам на  скорост, просто колата беше под наклон и я паркирах назад без да включвам на задна. Спирачните апарати са обслужени и ръчната не задържа. Ако някой е имал подобен проблем, моля да ме насочи, благодаря предварително. 

Колата е О1 1.8т 4*4 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно...само при загряла кола ли го прави? В смисъл, пробвал ли си на студена?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това тествах-на студена, не го прави, само на загряла. 

Като днес изтърга и при пускане напред, без да съм включил скорост, което вече ме втрещи. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Непосредствено преди маневрите, когато чуваш този звук, ползваш ли ръчната?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, ръчна не, просто спирам като натисна спирачката и маневрирам назад дали на скорост или не няма значение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок. Пак е свързано със спирачките. Все си мисля, че е оттам. Бавно връща някой цилиндър. Според мен няма от къде да дойде този шум.

п.п. прочетох по-горе, че са обслужени. За всеки случай, провери дали не затопля някое колело.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 21 минути, joro-120L написа:

Ок. Пак е свързано със спирачките. Все си мисля, че е оттам. Бавно връща някой цилиндър. Според мен няма от къде да дойде този шум.

п.п. прочетох по-горе, че са обслужени. За всеки случай, провери дали не затопля някое колело.

Има уловка - колата е 4х4 ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, joro-120L написа:

Ок. Пак е свързано със спирачките. Все си мисля, че е оттам. Бавно връща някой цилиндър. Според мен няма от къде да дойде този шум.

п.п. прочетох по-горе, че са обслужени. За всеки случай, провери дали не затопля някое колело.

Да и това съм проверил, преди да ги обслужа задно дясно задържаше и грееше цялата джанта, сега го няма. 

Лошото е, че вече почна и като я пускам напред да го прави осезаемо и да мести шума отзад напред.Това е само при загрял автомобил, при студен, при маневри никакъв шум от никъде, в движение също... 

Редактирано от Trezeguet
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При студена и загряла кола, разлика отзад, поне за която аз се сещам в случая е само гърнето. То загрява. Да омеква някой тампон като загрее гърнето и да отпуска и да опира някъде... Та, огледай и изпускателната система в тоя ред на мисли. Баси, шах и мат изглежда положението, хахаха

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, Trezeguet написа:

Да и това съм проверил, преди да ги обслужа задно дясно задържаше и грееше цялата джанта, сега го няма. 

 

Предлагам следното нещо. Вдигаш на крик колелата, като започнеш от задните, натискаш спирачка, пускаш и веднага проверяваш на ръка как се върти колелото и дали има задържане или закъсняло освобождаване. Също и с ръчната. За целта е добре да има още един човек. Поне да се елиминират спирачките, като вариант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като смених преди два дни гумите, я направихме тази проба, върти се всичко нормално .

Единственото нещо, което ми хрумва да е нещо по задвижването, Кардан или нещо от сорта, некъв лагер и аз не знам какъв, който като загрее почва да стърже, но не съм наясно, какво има. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.