Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Моите приключения със Skoda 100s


РетроБоби

Recommended Posts

Глава 1. "Въведение"

Здравейте, на всички!

Нов съм тук и заради това ще се представя. Аз съм Борко от Русе и преди година, когато навърших 18 години си купих и първата кола Skoda 100s от 1976г. Не беше планувано да е Шкода, исках да си вкарам от Македония Застава и да я направя точно копие на Fiat 1000 tcr ,нооо затвориха границите и си останах само с мерака. След известно търсене из България по разни групи и стайтове, открих две Зазки на цената на една. Деня преди да ги купя бях на гости в приятел и си говорих с баща му за моите идеи, когато той ми спомена, че в едно хале има една стара Шкодичка, но не знае модела. Обадихме се и на следващия ден отидох, огледах я и се спазарихме. Та стига толкова със скучното въведение, време е да кажа повече за Шкодичката. received_1923970414433876.thumb.jpeg.2851a3c67fffd8ed2abe7c4e90803ab3.jpeg

received_183752953679976.thumb.jpeg.94a0ef3164a0bf769b660f953377b018.jpeg

received_298077258712663.thumb.jpeg.047c3a4722ae51f5b8d2f2fc1457f30f.jpeg

 Шкодичката е била купена от тираджия през 76та, като този човек си е водил бележки къде е ходил, зареждал, спирал и дори има ръчен брояч, да измерва колко е минал, но пред 86г. прави някаква катастрофа с тира и му взимат книжката, доживот. Човека се ядосва, затваря я в гаража си, вдига я на дървени трупчера и я маже с парафин. Така колата стои непокътната до 2015 или 2016г. , когато човека от когото я купих случайно влиза в гаража където е шкодата и я купува и съответно и той я затваря в друг гараж, от където пък аз я купих. По-сложно беше прехвърлянето е КАТ. Отне ми два дена да оправим документите и доста ядове, но накрая си струваше. И така слагам край на Първа глава! 

  • Одобрявам 12
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 61
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • РетроБоби

    25

  • joro-120L

    6

  • __smirnoff__

    6

  • roodnb

    5

Честита придобивка!
 

Колата изглежда много добра основа за нататъшно развитие, аз лично чакам с нетърпение развоя на събитията и следващата глава от разказа! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За България може да се каже, че този модел вече си е находка(ако няма ръжди). Тези които са в движение най вероятно се броят на пръсти. 

 Поздравления! С много мерак да работиш по колата и да стане така както си го замислил. 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оха , честито и добре дошъл във форума и клуба на задномоторкаджиите.

Със здраве да си я караш , да и се кефиш и много навъртяни километри.  Много е хубаво , когато човек още от малък се зариби , а и успеее да си намери нещо така рядко и старо.


Тук , седим и чакаме сега втората глава , още снимки и описание. Пък ние ще помагаме с каквото можем :)

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито, колата изглежда в чудесно състояние, като се има предвид историята и !

С удоволствие прочетох Глава І /първа/ от твоя разказ, чакам продължението в останалите глави !

Да ти носи само усмивки и чудесни емоции !

 

Поздрави !

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста запознат съм с целия проект и да знаете, Боби ще ви откачи ченетата със следващите глави!!! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, malkiq написа:

Доста запознат съм с целия проект и да знаете, Боби ще ви откачи ченетата със следващите глави!!! 

Бе аз очаквах, че няма да спре до тук, а вече има поне още 2-3 глави развитие. Готови

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не кажа 5...

За момче на 19години нямате идея какви знания има!!! Даже ме отвори на някви техники, които не знаех... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Глава 2. Огън 

След като я регистрирах, не знам как издържах две седмици, но нищо не бутнах по колата. Та минаха тея две седмици и отидохме да я палим. Проверихме всичко, изчистихме карбуратора, завъртяхме коляновия вал да видим изобщо върти ли се, все пак колата не е карана от 86та и още куп дреболии. И дойде време да завъртя ключа и да и чуя гласа, ноооооооо вместо да я чуя единственото което чух бяха викове "ПожаАааар, пожаааааар, колата се запали!". Та наистина колата се запали, бързо налях вода и тъкмо да я излея, там където е огъня, гледам,че това са й кабелите на колата. И не ги изгасих, за да не направя някъде другаде късо. И си изгоряха след две минути сами. Слязох под колата да проверя какви са щетите и единственото, което беше изгоряло беше кабела за стартера. Питате се как така се е запалила. Много тъпа грешка от моя страна. Кутията на въздушния филтър я бях откачил и я бях сложил до алтернатора и там тя е натиснала снопа със кабелите и ето ви рецепта за хубав пожар. Оправихме проблема и след като напълнихме карбуратора си запали като по учебник. Звучеше прилично, не течеше от никъде масло и се качих да я покарам. Возеше супер меко, не се усещаха дупките, абе бях много впечетлян от това. Прибрх я в гаража и трябваше да смъкна резервоара, защото беше много ръждясал. След като го смъкнах, започнах да се чудя как да го изчистя от ръжда и след доста търсене открих един магичен метод наречен електролиза. Някои от вас може да са запознати с този метод, но за тези които не са, това е разтвор с дестилирана вода и сода каустик, може и нормална вода от чешамата (по принцип с дестилирана вода реакцията е по-добра), но ако трябва да правите двеста литра, както аз правя, трява да дадете 100 лева поне за вода. Някак си ми свидеше да ги дам и го правя с нормална вода. Та да продължа. Разтвора както аз го правя, може да не е верен, но получавам доста добри резултати. 

1 стъпка

*На 20 литра вода слагам по 1 килограм сода каустик. 

(Вчера правих нов разтвор като за може би на 130 литра вода сложих 5 килограма сода каустик, пак вършат перфектна работа).

2 стъпка

*разбъркване - не е хубаво да дишате изпаренията от реакцията защото сода каустика си е все пак отрова 

3 стъпка

* пускане на ток. Аз направих в един двеста литров бидон серпентина от арматурно желязо което е пуснато просто ей така във водата 

 

IMG_20220331_195022.thumb.jpg.28fffc1d585e966e3b4fe640277c745d.jpg

На арматурното желязо  закачам "+" от зарядно за акомулатор, а на "-" закачам детайла, който искам да изчистя от ръждата (аз обикновенно закачам детайла, който искам да изчистя от ръжда с тел и отгоре както се вижда на снимката съм пробил дупка в дървената греда и там си захванах телта, за да държи детайла във водата и да не опира в дъното на бидона.

   

Това е принципа! Доста е елементарен, но спестява изключително много работа.  

А това са снимки на малка част от нещата които съм изчистил по този начин 

received_191129716348064.thumb.jpeg.9ffe0c44451c03ceb998651cb29a80b9.jpegreceived_1721134704756162.thumb.jpeg.7a6185047e9d8e495a85604524b21caa.jpegreceived_339446777690744.thumb.jpeg.4a4273c0e501c1bb3fca0ad2296d7f6a.jpeg

За мое съжаление и за ваше не съм снимал как направих резервоара и колко добре се изчисти. Стана като нов. По моите записки, които си водя, той ми излезе 60 лева със боя. 

Така мисля да сложа край и на "Глава 2". 

Благодаря за страхотните коментари, много ме мотивират да работя по упорито. 

received_1163050774177373.jpeg

  • Одобрявам 6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евала ,

 

доста добре изглеждат нещата след обработка и жалко ,че не си снимал резервоара.

Би ли споделил , горе долу колко време държиш детайлите в бидона.  Последно време особено из фейсбук станаха модерни ( или поне на мен ) клипчета с това как хора реставрират разни предмети , и доста често съм виждал да се чисти ръжда с електролиза , но за малки детайли. Обикновенно ги държат по спомен , около 12-тина часа.

 

Също така , за всеки детай сленяш разтвора или ползваш разтвор много кратно .

Иначе продължавай в същия дух :)

Поздрави

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 2.04.2022 г. at 11:19, roodnb написа:

Евала ,

 

доста добре изглеждат нещата след обработка и жалко ,че не си снимал резервоара.

Би ли споделил , горе долу колко време държиш детайлите в бидона.  Последно време особено из фейсбук станаха модерни ( или поне на мен ) клипчета с това как хора реставрират разни предмети , и доста често съм виждал да се чисти ръжда с електролиза , но за малки детайли. Обикновенно ги държат по спомен , около 12-тина часа.

 

Също така , за всеки детай сленяш разтвора или ползваш разтвор много кратно .

Иначе продължавай в същия дух :)

Поздрави

Ами държа ги различно, но ми се е случвало голям детайл, като резервоара да го държа 24 часа. Аз периодично го поглеждам. Например след два часа изваждам детайла да видя какво се случва. И така периодично го вадя. Но е важен ампеража. На нисък ампераж както е при мен отнема много време. Ако имаш токоизправител и можеш с по-голям ампераж, това което правя за 24 часа може да стане за 5 примерно. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 9 минути, РетроБоби написа:

Ами държа ги различно, но ми се е е случвало голям детсйл като резервоара да го държа 24 часа. Аз периодично го поглеждам. Например след два часа изваждам детсйла да видя какво се случва. И така периодипно го вадя. Но е важен ампеража. На нисък ампераж както е при мен отнема много време. Ако имаш токоизправител и можеш с по-голям ампераж това което правя за 24 часа може да стане за 5 примерно. 

Мда , зачетох се и аз.

 

на няколко места намерих информация,че ползват точно зарядно за акумулатор. и че горе долу 12-24 часа според зависимост от детайла , на около 8 Ампера

Иначе става и със сода бикарбонат , което е по-здравословно.

 

Но определно се надъхах и аз , че имам 1 резервоар , дето трябва да се случи нещо с него

 

Поздарви :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 2.04.2022 г. at 11:43, roodnb написа:

Мда , зачетох се и аз.

 

на няколко места намерих информация,че ползват точно зарядно за акумулатор. и че горе долу 12-24 часа според зависимост от детайла , на около 8 Ампера

Иначе става и със сода бикарбонат , което е по-здравословно.

 

Но определно се надъхах и аз , че имам 1 резервоар , дето трябва да се случи нещо с него

 

Поздарви :)

 

Последно картера правих и го изчисти за около 4 часа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл, Боби!

Тайно се надявах да се регистрираш в нашият форум и да представиш този доста интересен проект, понеже знам за него от Коцето (@malkiq).

Доколкото знам, в момента колата е в доста напреднал стадии от проекта, така че се надявам скоро да споделиш и останалата част от него, а и като цяло каква ти е визият за 100тицата.

Както и другите колеги по-горе казаха, ако имаш нужда от нещо, с радост ще помагаме, за да може по-скоро да ни представиш колата на някоя среща.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, SKODA 105 RS написа:

Добре дошъл, Боби!

Тайно се надявах да се регистрираш в нашият форум и да представиш този доста интересен проект, понеже знам за него от Коцето (@malkiq).

Доколкото знам, в момента колата е в доста напреднал стадии от проекта, така че се надявам скоро да споделиш и останалата част от него, а и като цяло каква ти е визият за 100тицата.

Както и другите колеги по-горе казаха, ако имаш нужда от нещо, с радост ще помагаме, за да може по-скоро да ни представиш колата на някоя среща.

 

 

Благодаря много. Та идеята ми е шкодето да се лепи по асвалта и да е със разширени джанти. И да я направя годна за нормално даижение и да не е опасна. Правя я по такъв начин, че промените които правя нвкой ден ако си има друг собтвеник тази кола да миже да си я върне в оригинален вид. Та това е идеята. А на @malkiq съм му много благодарен страшно помага (абе голяма работа е) и заслугата да съм тук във форума също е негова. Благодаря ви и че предлагате помощ и сте готови да ударите по едно рамо. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Глава 3. Предницата 

Разглобих по предницата абсолютно асболютно всичко, всяко едно болтпенце, всяка една бурмичка. И кисна в елетролизата вадя всяка една част, след това грунд и боя. Влязох с предницата в такъв филм, че не беше истина.  Толкова скучна и еднообразна работа, направо ми се повдигаше по едно време от миризмата на грунда и боята. Смъкнах секторната кутия защото течеше, ревизирах я и сложих нови гарнитури, а гарнитурите които не си откирх си ги изрязах сам от лист клингерит, ако не се лъжа. received_539320567441280.thumb.jpeg.27ffc2d7780087528ac664929ce90b57.jpeg

 

 

received_2770285476565387.thumb.jpeg.2af04511705f132c157f7afa451f0b47.jpeg

 

Поиграх си и със всички болтпенца по носачите и предницата. received_191987566177015.thumb.jpeg.94bef3186d1071c2b501d243ba90d34e.jpeg

Та след дълга и изтощителна борба резултатите са тези:received_690779715636326.thumb.jpeg.4e1d47449aee57303195c10514f053ee.jpegreceived_790537141821960.thumb.jpeg.7ac273b68f24403d1a648b05b4fa5347.jpegreceived_1016856322394672.thumb.jpeg.448e5b6c78ce5140978928738795d723.jpegЗа съжаление нямам още снимки и на резервоара, защото цялата предница я правих наведнъж и не се сетих да снимам. 

Възползвах се от това, че всичко беше разпиляно за да прешкуря колата отдолу, да прегледам за ръжди и да намажа новия антикор. Като цяло исках да го пръсна с пистолет, първо защото щеше са стане много бързо и второ, щеше да е по-красиво, но се оказа, че пистолета който имах не е за това и трянваше да мажа с четка. Мазането беше ужасно, защото направих грешката да го разредя, защото продавачната каза, че ще е гъсто и мога да го разредя малко. А то стана като вода. Но пък смея да твърдя, че след леко зор се получи доста прилично. Дойде време за сглобяването. Сложих всичко както си е оригинално, но исках да я направя по- ниска. И тук помогна много @malkiq

(понеже не исках да режа оригиналните пружини на колата, защото искам оригиналните части да ги пазя), писах му и той ми каза да търся по моргите от БМВ. И така и направих. Намерих си същия диаметър, и ги отрязах с много голям кеф. Първо отрязах една врътка, наложих на колата и никалва разлика, после с още една врътка и пак няма разлика, така продължих докатато не стигнах 4 врътки и пак колата стоеше вдигната. Тогава Коце ми каза, че трябва да обърна носачите. И така направих. Имаше малък проблем с обръщането защото вътре на оста на носача има едни мнооооого гадни за вадене и слагане зегерки. 

received_542216343804253.thumb.jpeg.3a9e4da4940987a5379af29187636b51.jpeg

received_1115241769300270.thumb.jpeg.8effba4429482ce53374bea5234bb1c4.jpegreceived_179905397431138.thumb.jpeg.3dc578a7a112ce0fec65f2e3ca62fc3a.jpegСлед като преодолях проблема сложих носачите с голямо нетърпение, смъкнах колата и тя направо заспа. Стана муцка. Амортисьорите които са отпред не са оригиналните, а са от лада, като оригиналните също ги пазя. Гумите които разширих обаче не са оригиналните, защото след като огледах гумите видях, че на джантите е щампована годината на колата, а на гумата е щампован първият регистрационен номер на колата и реших да ги запазя. Заради това си купих джанти които пък за сметка на това еконт изгубиха. И получавам SMS, че имам пратка и като отидох да взема джантите от еконт, само една джанта имаше. Другата не знаят къде е. Малко по-късно ми се обадиха от еконт, извиниха се и казаха, че доставката на джантите ще е за тяхна сметка. След като най-сетне джантите дойдоха при мен, изчистих ръждата пак с електролизата и ги пратих в Стара Загора при един човек, който ги разшири и станаха трепач.Screenshot_2022-04-04-02-28-09-139_com.facebook_orca.thumb.jpg.398a98f26539c4ce81e20b12d88feb83.jpg

 

С това мился и да приключа днешната глава. received_840675056876638.thumb.jpeg.2fa8a2f75276215f093d9466fe7d9eac.jpeg

  • Одобрявам 8
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на Коцето съм го казвал, и тук ще го кажа - стотицата свалена на земята ми седи адски красива! Браво за положеия труд, и продължавам да чакам с нетърпение следващите глави :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Глава 4. Задница. 

След като направих всичко по предницата дойде време и на задницата. Така си бях направил плана в главата. Първо от по лесната част в която съм сигурен, че ще успея да направя, към по сложната част, а именно двигателя и скоростната кутия. И да, в следващата глава ще пиша за основният ремонт на двигателя, но преди това, малко по-скучната част, а именно полуоските. Свалянето им беше доста лесно, ноооо махането на барабанния диск си беше едно голямо приключение. От едната страна даже спуках диска докато се опитвах да го изкарам с помощта на челюсти за вадене на лагери и ударен гайковерт. Но уви не се получи, само прецаках диска. След товв отидох в един сервиз и на 20 тонната преса успя да излезе.received_1390787457987703.thumb.jpeg.397228cd106106bf306b0529af7cdbdf.jpeg И започна добре позната процедура. Киснене в електролиза, грунд, боя, киснене в електролиза,грунд, боя и така в един безкраен, скучен, но донякъде интересен процес който те учи на страшно търпение. Частите които не успях да възстановя си ги купих, както и поднових всички маркучета по спирачната система.received_204358381541892.thumb.jpeg.bdcffed19e3709b76b8bef44ab9cec11.jpeg След което следваше сглобяване. Ето тук вече си беше истинското мъчение. Там където ги слагах полуоските нямаше канал, като на полуоските има едни джидавки на които не им знам името, те трябваше да влязат супер точно в скоростната кутия. След много ядосве, блъскане, викане, псуване как може да го измислят така накрая успях да ги сложа. 1:0 за мен. На следващият ден не можех да се движа от мускулна треска на рамената и тъцете така че резултата се изравни 1:1 за шкодата. Дойде време за рязане на пружини. Знам, че правилно е да си купя пружини, а не да режа, но исках да е по-бюджетно. Отрязах една врътка пак няма разлика, после още една и така рязах докато джантата не стигна калника (никой не ми беше казал, че след това пружината ще се смъкне още като покарам), след две кръгчета джантата вече се скри от калника. Няма да лъжа ефекта стана жесток, а разстоянието между калника и джантата е толкова малко, че единственото което влиза е карта за обръщане на реда от играта uno. С това и лесните ремонти приключиха.received_2077689769035793.thumb.jpeg.110ede9ff8e97d85c49689716dffaa6a.jpeg

В следващата глава вече ще пиша за двигателя. 

Не искам тази глава да е прекалено кратка, заради това ще споделя за един процес, който е интересен, но доста сложен за направа. А именно електрополиране. Разтвора който съм направил е специално за хромникел и неръждаема стомана, като целта е да възвърне блясъка на хромникела. Звучи яко и е яко, но е доста опасно защото се използва в процеса сярна киселина и фосфорна киселина. А и трянва да имате токоизправител. Сложа и опасна работа, но ако искате да разберете повече за това ако е интересно, ще напиша отделна глава за това.IMG_20220406_100335.thumb.jpg.d42148e37aeab93cd7e4d0d2f687c868.jpg А резултата е следния:

преди received_522377689015924.thumb.jpeg.a940d9382b0b85c06383984dc784dd8a.jpeg

 

след received_323267926158037.thumb.jpeg.be178004dcfbb7fce2ec7c1b218b300a.jpeg

received_1971463256335932.jpeg

received_1474319152949256.jpeg

IMG_20220406_145207.thumb.jpg.f38f431b8142b6d835c2644ff5633d17.jpg

Редактирано от РетроБоби
  • Одобрявам 8
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво значи ако искаме ?
 

Ми искаме :D

аз много бих искал да видя снимки на блока и всияко , което си направил с него. Аз моя го боря от страната на изпускателя , само че колкото и да се пробвах с медна четка да мъ върна блясъка , не мгоа да го почистя така както искам. От друга страна не искам да го давам на пясък , защото обикновенно се пясъкоструй навсякъде без да се мисли много много. Има едни пичове около варна с водно бластиране , дето уж било най-доброто , ма е на майната си .

 

Не ще тръгна да бъркам киселини , но ми е интересно при теб как и какво. Но ще те помоля за по подробен преразказ :D


Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 15 минути, roodnb написа:

Какво значи ако искаме ?
 

Ми искаме :D

аз много бих искал да видя снимки на блока и всияко , което си направил с него. Аз моя го боря от страната на изпускателя , само че колкото и да се пробвах с медна четка да мъ върна блясъка , не мгоа да го почистя така както искам. От друга страна не искам да го давам на пясък , защото обикновенно се пясъкоструй навсякъде без да се мисли много много. Има едни пичове около варна с водно бластиране , дето уж било най-доброто , ма е на майната си .

 

Не ще тръгна да бъркам киселини , но ми е интересно при теб как и какво. Но ще те помоля за по подробен преразказ :D


Поздрави

Много се радвам, че има заинтересувани.

Този процес за електрополирснето съдържа сярна киселина фосфорна киселина и вода и е доста опасен предупреждавам от сега и трябва да имате противогаз и костюм против кисели както и специални ръкавици за киселини. Та да започвам с по-подробното описание на процеса. 

Пропорцията е 70% фосфорна киселина, 20% сярна киселина, 10% вода. Като трябва да има постоянна температура на разтвора между 60-80 градуса. Тук за разлика от електролизата се смята ампеража, защото е много важен. Плътността на тока трянва да е   40-80 A/dm2. Когато разтвора е готов, слагате както в електролизата предмет (може планка от неръждаема стомана) на който ще трябва да закачите минуса, а на детайла който искате да полирате закачате плюса. И това е общо взето. Аз правих опити само със фосфорна киселина и не стана след това добавих и сярната киселина, но ампеража ми е слаб и не мога да полирам големи детайли. Друго важно нещо е, че ако даден детайл има заварка, заварката потъмнява, защото разтвора е направен само и единствено за неръждаема стомана, а в заварката има други сплави и вместо да стане лъскаво, дори този разтвор разхлабва заварката, защото я разяжда. Мислех си, че е лесно като електролизата, но уви доста по-сложно е. Това е моят опит с този електро-химичен процес. 

  • Благодаря 3
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има заинтересувани, на мен също ми е много интересен процеса и чета с удоволствие

 

Относно потъмняването на заварката - как е заварявано, за да потъмнява? В смисъл направено ли е както трябва - с аргон и с неръждаем добавъчен материал? Работя с неръждавейки, и потъмняване на заварки съм срещал при киселинни продукти само когато за добавъчен материал е използван обикновен черен добавъчен материал. Затова ми стана любопитно, ако искаш и ти се занимава, мога да осигуря някоя проба на заварени с черна тел и с неръждаема тел елементи, за да видим как се държат заварките? Неръждаемият добавъчен материал също е няколко вида, обикновеният (304) се влияе от киселините, докато другия (316) издържа. 

Редактирано от __smirnoff__
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, __smirnoff__ написа:

Има заинтересувани, на мен също ми е много интересен процеса и чета с удоволствие

 

Относно потъмняването на заварката - как е заварявано, за да потъмнява? В смисъл направено ли е както трябва - с аргон и с неръждаем добавъчен материал? Работя с неръждавейки, и потъмняване на заварки съм срещал при киселинни продукти само когато за добавъчен материал е използван обикновен черен добавъчен материал. Затова ми стана любопитно, ако искаш и ти се занимава, мога да осигуря някоя проба на заварени с черна тел и с неръждаема тел елементи, за да видим как се държат заварките? Неръждаемият добавъчен материал също е няколко вида, обикновеният (304) се влияе от киселините, докато другия (316) издържа. 

И аз предполагам, че ако в заварката има черна тел потъмнява, защото на някои от пробите всичко беше окей. Бяхме говорили с преподавател от техническият университет, защото на някои от пробите имаше такова потъмняване на заврката, като каза, че най-добре се полират нещата, когато са направени с безшевна  заварка. А за пробите много благодаря, но за сега имам, проблема е, че не ми остава време да продължа с опитите, все нещо излиза. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Глава 5. Яката работа. 

Е всичко скучно мина и най-накрая дойде време за двигателчето. Понеже никога преди не бях отварял двигател, първо търсих някой майстор който да се наеме да го направи. Но след дълго търсене така и не успях да намеря. Един ден влязох в едно малко магазинче за части за шкода в Русе. И там се уговорих с един човек, който се съгласи да ми помогне, като аз сам трябваше да си направя двигателя, като той ще ме учи кое какво е и как работи. От тогава до сега минаха няколко месеца, като си бяхме останали с уговорката, но нищо не бях правил по Шкодата, защото беше много студено, а и имаше и празници и отделно моите задължения. Та след няколко месеца стоене на Шкодичката в гаража и страшен сърбеж по ръцете за работа, дойде и нейното време.IMG_20220329_191858.thumb.jpg.c117b215f91fc278a3213cf4742a4943.jpg Преди седмица човека дойде прегледа шкодата и каза че работи на 3 цилиндъра. Отворихме капака на клапаните и какво да видим. Повдигача на смукателният клапан на първи цилиндър беше откачен и дори беше спукал капака на клапаните.IMG_20220327_133717.thumb.jpg.f02fa9b2628dd0e0431e72da5ce6fea9.jpgIMG_20220325_124445.thumb.jpg.62e41c65428a7083b0ecc94b2958001f.jpgIMG_20220327_133723.thumb.jpg.a0ce670118c272c89f7c5e52f4c9501f.jpg Позакърпихме нещата, направихме настройка на клапани и делко и звука и веднага се промени. Тръгнах да карам, но колата гаснеше и не качваше бензин в карбуратора. Смъкнахме бензиновата помпа и се оказа че клапанчетата и са издали багажа и изпускат. След звънене къде ли не, така и не успяхме да намерим. Тогава решихме да направим нещата малко по-модерни. Решихме да сложим електро-магнитна помпа , която надува на 0,2 бара. След бърз и културен ремонт, новата бензинова помпа работеше перфектно. Дори я тествах с висока скорост за да видя дали, ще смогне да пълни карбуратора. Нещата бяха супер, но имаше един друг проблем. Колата харчеше масло като бясна. Бях налял 1 литър масло, което свърши за не повече от 4 карания. Поръчах си почти всички гарнитури, и други чаркалъци които ми трябваха и започна разглобяването. Смъкнахме двигателя и започнахме бавно по бавно да го разкостваме.IMG_20220330_125554.thumb.jpg.928da37901020e97d5e1a8038e78416f.jpgIMG_20220330_151133.thumb.jpg.2710cd81fb5365450d0411f9ba8d9eab.jpgIMG_20220330_170003.thumb.jpg.962b3ca9e83537f7cd72675018ff3de7.jpg Скъсах един болт на главата който влиза в блока и един болт на термостата който и той влиза в блока. След като махнахме главата се оказа, че цилиндрите са пълни с вода. Картера беше пълен със стружки и какво ли още не. Голяма мизерия. След като разглобихме всичко до съставните му части, дойде време за досадното чистене. Чесно да ви кажа, не съм човек който се скатава и не се оплаквам от работа, но това чистене ми се стори безкрайно. Два-три дена чистих по цял ден и имах чувството, че нищо не съм изчистил и никаква работа не съм свършил, но най-накрая успях. IMG_20220331_143159.thumb.jpg.14ef15a87e0ca1c15cf76cc2d511fe7a.jpgIMG_20220330_180714.thumb.jpg.41ed3b31161e3f35b4a4e1f424eec57e.jpgЕдиният скъсан болт успях да го развия, но другият, който е за главата, какво ли не опитах, дори успях да счупя ударната отвертка. Накрая-двигателя победи и се наложи да го водя на доктор специалист (стругар). Стругарят свърши перфектна работа, като каза, че дори и той счупил някакъв инструмент докато се опитвал да го развие, но накрая успял. На следващият ден започнахме да го сглобяваме. Всичко вървеше горе долу добре, докато не дойде време за биелните болтове. И естествено по закона на  Мърфи се скъса последният болт на 4 ти цилиндър. И бях изумен как едно болтченце ти спира работата и нищо, друго не можеш да направиш. На следващият ден успях да си намеря нова биела от която взех два болта, като пак успях да скъсам единият, а знаех че имам само още един. С такова притеснение завих последният болт, че имах чувството, че за първи път влизам в гараж и за първи път завивам гайка. С много притеснение и много пот по челото успях да го завия. Дойде време и за главата. Започнах да завивам болтовете, като се молих нищо да не се къса. Първи болт супер втори супер, стигнах някъде до 5 болт и усетих как динамометричният ключ започна да се отпуска. Чувството което изпитах беше меко казано лошо. Веднага развих болта смених го с друг и след много много молитви всичко се зави безпроблемно. Сглобих двигателя и дойде време за съединителя. Бях толкова доволен, че имам чисто нов феродов диск който беше подарък и си казах, че спестих едно 50-60 лева, но радоста беше кратка. Оказа се за 120. На следващият ден (миналата неделя) отидох при един възрастен човек който прави съединители в един фургон (в този фургон времето беше спряло от преди 30 години, имаше стари плакати на голи жени, и още по-стари инструменти, буквално този фургон беше като капсула на времето). Та този човек успях да ми сложи нови феродови дискове и ми направи съединителя като от магазина. След бърз монтаж двигателя най-сетне беше готов за качване обратно е купето. Не можах да повярвам тоя малък двигател как тежеше. След 30 минути борба двигателя беше готов. Закачих сичко и беше време за палене. IMG_20220403_155109.thumb.jpg.6173aa53d46940e044b11b5fdbde1ef7.jpg

Нещата който смених са .... 

Май е по- лесно да кажа какво остана. Останаха оригиналните биели, както и колянов вал и разпределителен вал. Всичко остани в общи линии го смених. Двигателя в момента си е в оригинален вид, защото колата като я взех беше ма 24000 реални километра. И някак си ми свидеше да го напомпя. Защото евентуално ако колата има следващ собтвеник, предполагам ще оцени това. 

IMG_20220402_123956.thumb.jpg.eebcb0d894430671b39d0583c9ba8b4e.jpgIMG_20220402_182001.thumb.jpg.4f1f837babcbb5b54a55a79e1acf2650.jpgIMG_20220401_194452.thumb.jpg.a57d96b51be744281a2f697ef282a507.jpg

 

А ето тук се правя на майсторче :)

 

ЗА сега е това. Двигателчето го запалих и мърка. Опитах се да кача клип, но е прекалено голям и не успях. Надявам се скоро на някоя среща да и чуете гласа.

Нещата които искам да направя и са следваща стъпка е изнасянето на ауспуха отзад като на бегачките. За целта успях да си намеря ауспух от suzuki bandit 1200  от един битак. Проблемът е, че задната броня малко ми пречи. Помислих малко как да направя нещата и се сетих за съвета на Коце. Той ми каза направо да режа бронята, но оригиналната малко ми свиди да я срежа. Та ако някой му се намира такава задна броня и не му е жал да я пожертва моля да ми пише. 

Това е от мен. Пожелавам ви приятна вечер. 

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 8
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще дам една вечер , хората да прочетат за твоя , след което ще пиша и за моя ? евала , много добре , че си успял да намериш всички необходими части ?.

бих искаш да качиш снимки и една идея по подробно какво и как си правил по бензиновата помпа. Питам защото тези клапанчета , които ти не си намерил , няма никъде! Търсил съм и аз къде ли не и няма .

 

та е хубаво да знаем , ако някой ден се наложи как да заобиколим нещата ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, roodnb написа:

Ще дам една вечер , хората да прочетат за твоя , след което ще пиша и за моя ? евала , много добре , че си успял да намериш всички необходими части ?.

бих искаш да качиш снимки и една идея по подробно какво и как си правил по бензиновата помпа. Питам защото тези клапанчета , които ти не си намерил , няма никъде! Търсил съм и аз къде ли не и няма .

 

та е хубаво да знаем , ако някой ден се наложи как да заобиколим нещата ?

Ще обясня всичко подробно, но може да го направя на темичка която утре ще кача 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.