Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Моите приключения със Skoda 100s


РетроБоби

Recommended Posts

Глава 33. Бензинова помпа. 

Моята оригинална бензинова помпа се прецака и не можах да я оправя, заради това прибегнах към възможно най-безболезнения и мързелив ремонт. А именно минаването от механичната помпа към електромагнитна бензинова помпа. Необходимите материали които трябват са: 

1.Реле което работи на 12 волта 30 ампераScreenshot_2022-04-07-20-57-40-507_com.android.chrome.thumb.jpg.9875c45a6f9e8a0a9ff9d7c4b4f3a8fd.jpg

2.Обувка за реле Screenshot_2022-04-07-20-57-55-206_com.android.chrome.thumb.jpg.b29ed8086d0b83679995be73cc5a77b0.jpg

3.Букса за бушон за кола Screenshot_2022-04-07-20-58-20-028_com.android.chrome.thumb.jpg.2f5aebfb83d72918aecee1b9609bb341.jpg

4. Малко кабел 

5. Електромагнитна помпа (като аз си взех на 0,2 бара) Screenshot_2022-04-07-20-59-31-258_com.instagram.android.thumb.jpg.6721ed4b2ed815bc3f8c266863c491b2.jpgScreenshot_2022-04-07-20-59-18-569_com.instagram.android.thumb.jpg.7e0b1bbdee1b37efbd1a6ce4bd50831f.jpgScreenshot_2022-04-07-20-59-12-925_com.instagram.android.thumb.jpg.a009b1fb798006ba0b6e06280ac31de9.jpg

6. Бушон 10 ампера. 

Всичко излезе около 45 лева заедно с помпата. 

Помпата има само + и - и нищо друго. По-сложно беше връзването на релето. Аз бях купил реле с 5 обувки, но трябваше такова с 4 обувки. Помпата започва да работи веднага след като дам на контакт. Тя си работи постоянно без да спира. Релето нямам голям спомен как го вързахме, защото не го връзвах аз, но като се прибера ще направя по-подробни снимки и ще коригирам темата. 

Оставих си и оригиналната помпа, като не съм я премахнал . Реших така да направя, като резервен план, ако електрическата помпа се прецака, да мога само да преместя един маркуч и да продължа да карам. (да, сегашната ми механична помпа не работи, но просто не ми остава време да си намеря нова от 120 за да я сложа). Това е като цяло, отново се извинявам за схемата за връзване на релето, но възможно най-скоро ще опитам да напиша повече. 

  • Одобрявам 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 61
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • РетроБоби

    25

  • joro-120L

    6

  • __smirnoff__

    6

  • roodnb

    5

Поздравления за ентусиазма. Малцина им се занимава с такива велики дела.

По темата за бензиновата помпа. Механичната помпа задължително трябва да минава гориво през нея. Оставиш ли я на сухо, мембраната се къса и при пускане на бензин през нея същия обикновено отива в картера. Обикновено това се случва с коли на газ, на които в резервоара няма нищо. Преди 20г като карах Жигула, редовно ми точеха бензина и като не обърна внимание, помпата отиваше на боклука. Та - търси вариант да се оправи, сложи от 120, ако става, и не я оставяй никога на сухо.

 

По темата за снижаване и втвърдяване. Шкодичката не прави изключение от останалите стари коли. Втвърдиш ли я, много страда каросерията. Купето е на 50 години, неизбежно почва да се цепи, къса заварки и няма да живее дълго. Тенекеджии, които да ти се навият да правят ремонт на такъв кокал, не са много и ще береш излишни ядове. В добавка Русе не е писта. Колкото и да са пооправили пътищата в последните години, пак си има къде да изджасаш колата. Даже и без да се вреш по Средна кула. С ниско окачване почти гарантирано ще й разгониш фамилията - не е трудно да я осуркаш на легнал полицай или при елементарно качване на бордюр. Имай предвид, че купето на 100-тицата си е много паянтово, не че на 105/120 е здраво, ама това е още по. Колата е правена за икономична - малко коне, малко кила и няма какво да в нея да се съпротивлява. От всичките ми познати, които преди 20г караха ниски соц коли, са останали единици със същата кола. Примерно Марио с бяло черната 1500, който кара писта. Всички други изхвърлиха по 3-4-6 коли, които още карат де. Сгъне коша, изгние и айде нова.

Шкодата в сток вид вози не лошо и е доста проходима - особено зимата с 14ките може да ти служи безотказно.

В тоя ред на мисли - покарай, виж как е и си помисли дали си струва заради едната фаца да унищожиш 100-цата за 4-5 години каране. Пък и тая изглежда читава, аз такава в движение в Русе не съм срещал, а колкото и да е, в годините бая съм попътувал из региона. Вложи средства, боядисай я си гледай кефа. Ферари от нея няма да стане.

 

За външния грънец - мойта имаше такъв като я взех. По чешките чертежи от соца, изглеждаше добре, ловеше се към лявата стойка на бронята на тампон. Бръмчеше си както се полага.

IMG_5153.thumb.JPG.b42328fc37ea5bf3a22d9c98ef123d83.JPG

 

Беше ми ясно, че ще има обич и любов без лубрикант и директно помолих Косьо да си ми я даде със стандартното гърненце. Имаш ли голям кюнец, се набиваш на очи, а това не е добре.

Сам можеш да провериш на кой от колегите в Русе бързата и наистина много хубава Лада отседя година в районното. За изменения в конструкцията могат да си те спрат от движение и изобщо ще си абонат. Само като те видят, че си млад и с някаква соц кола, директно режат главата от кръста. А и са си прави - не малко младежи се изпоочистиха с такива мунинг машини. По същия начин не си затъмнявай предните джамове и не слагай 15-см бяла лента на предното стъкло с надпис Racing, Tuning или Move Over.

И друго - сложиш ли отворено гърне, колата става зверски шумна. Ще решиш да идеш до Варна и още на Гецово ще ти бучи главата. Пък и си качил някоя девойка, не върви да се надвиквате.

Още повече на стандартното моторченце с 42 коня, дето на първия баир ще ти настръхне косата, като ти се залепят два три тира на задната броня. Страшни олигофрени са и си е кофти усещане. Даваш газ, тя не може да откине, а на онова 40-тонното отзад му гледаш питата на радиатора в огледалото...

Пък и стоковото гърне на 1000МБ и 100 си е шумно и вади бая по-дрезгав звук от това с двуцевката на 105/120. Мене поне много ме кефи как звучи Шкода 100.

 

Не е съвсем лишено от смисъл да помислиш за 5-ца кутия с къси полувалове и 4,22 главно. Сваля шума. Иначе, нейната си 4-степенна с 4,44 пък е доста здрава и неубиваема.

 

 

 

Редактирано от m_g
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 11.04.2022 г. at 11:56, m_g написа:

Поздравления за ентусиазма. Малцина им се занимава с такива велики дела.

По темата за бензиновата помпа. Механичната помпа задължително трябва да минава гориво през нея. Оставиш ли я на сухо, мембраната се къса и при пускане на бензин през нея същия обикновено отива в картера. Обикновено това се случва с коли на газ, на които в резервоара няма нищо. Преди 20г като карах Жигула, редовно ми точеха бензина и като не обърна внимание, помпата отиваше на боклука. Та - търси вариант да се оправи, сложи от 120, ако става, и не я оставяй никога на сухо.

 

По темата за снижаване и втвърдяване. Шкодичката не прави изключение от останалите стари коли. Втвърдиш ли я, много страда каросерията. Купето е на 50 години, неизбежно почва да се цепи, къса заварки и няма да живее дълго. Тенекеджии, които да ти се навият да правят ремонт на такъв кокал, не са много и ще береш излишни ядове. В добавка Русе не е писта. Колкото и да са пооправили пътищата в последните години, пак си има къде да изджасаш колата. Даже и без да се вреш по Средна кула. С ниско окачване почти гарантирано ще й разгониш фамилията - не е трудно да я осуркаш на легнал полицай или при елементарно качване на бордюр. Имай предвид, че купето на 100-тицата си е много паянтово, не че на 105/120 е здраво, ама това е още по. Колата е правена за икономична - малко коне, малко кила и няма какво да в нея да се съпротивлява. От всичките ми познати, които преди 20г караха ниски соц коли, са останали единици със същата кола. Примерно Марио с бяло черната 1500, който кара писта. Всички други изхвърлиха по 3-4-6 коли, които още карат де. Сгъне коша, изгние и айде нова.

Шкодата в сток вид вози не лошо и е доста проходима - особено зимата с 14ките може да ти служи безотказно.

В тоя ред на мисли - покарай, виж как е и си помисли дали си струва заради едната фаца да унищожиш 100-цата за 4-5 години каране. Пък и тая изглежда читава, аз такава в движение в Русе не съм срещал, а колкото и да е, в годините бая съм попътувал из региона. Вложи средства, боядисай я си гледай кефа. Ферари от нея няма да стане.

 

За външния грънец - мойта имаше такъв като я взех. По чешките чертежи от соца, изглеждаше добре, ловеше се към лявата стойка на бронята на тампон. Бръмчеше си както се полага.

IMG_5153.thumb.JPG.b42328fc37ea5bf3a22d9c98ef123d83.JPG

 

Беше ми ясно, че ще има обич и любов без лубрикант и директно помолих Косьо да си ми я даде със стандартното гърненце. Имаш ли голям кюнец, се набиваш на очи, а това не е добре.

Сам можеш да провериш на кой от колегите в Русе бързата и наистина много хубава Лада отседя година в районното. За изменения в конструкцията могат да си те спрат от движение и изобщо ще си абонат. Само като те видят, че си млад и с някаква соц кола, директно режат главата от кръста. А и са си прави - не малко младежи се изпоочистиха с такива мунинг машини. По същия начин не си затъмнявай предните джамове и не слагай 15-см бяла лента на предното стъкло с надпис Racing, Tuning или Move Over.

И друго - сложиш ли отворено гърне, колата става зверски шумна. Ще решиш да идеш до Варна и още на Гецово ще ти бучи главата. Пък и си качил някоя девойка, не върви да се надвиквате.

Още повече на стандартното моторченце с 42 коня, дето на първия баир ще ти настръхне косата, като ти се залепят два три тира на задната броня. Страшни олигофрени са и си е кофти усещане. Даваш газ, тя не може да откине, а на онова 40-тонното отзад му гледаш питата на радиатора в огледалото...

Пък и стоковото гърне на 1000МБ и 100 си е шумно и вади бая по-дрезгав звук от това с двуцевката на 105/120. Мене поне много ме кефи как звучи Шкода 100.

 

Не е съвсем лишено от смисъл да помислиш за 5-ца кутия с къси полувалове и 4,22 главно. Сваля шума. Иначе, нейната си 4-степенна с 4,44 пък е доста здрава и неубиваема.

 

 

 

Мерси много за коментара и за съветите. За бензиновата помпа (ами счупи ми се плочката между помпата и двигателя и сега ще купя нова и мисля да я затапя като изрежа парче метал и сложа нови гарнитурки). А за возията и как се държи колата, тези дни беше много добре. Изминах 180 километра вече в разработката. Колата се държи доста адекватно. Карах до Разград, вярно бавничко, но стигнах. Но е доста шумно вътре, но се свиква. Бях изненадан как катереше баирчетата (с колкото вляза преди баира с толкова и излизаше). Сега да не си помислите, че съм скъсал колата от газ. Бавно и внимателно я карах, като знаех, че аз съм я правил и си нямам много доверие. За скоростната кутия съм в процес на търсене на пет степенна, защото, ако карам със тази на дълги пътища малко изнемогва. А и сегашната трябва да я ремонтирам защото тече масло от нея. А за ауспуха наистина ме изненада, като каза, че може да се заядат. Въпроса ми е каква е толкова голяма конструктивна промяна която съм направил, аз само сменям гърне. А и си мисля или поне се надявам с това гърне което ще сложа колата да стане няколко идеи по-тиха. IMG_20220416_173252.thumb.jpg.3c2add800b296541ce9cfe8e9d8126aa.jpgIMG_20220416_160424.thumb.jpg.933cd0e2a7baa5d2bed9439a6d239eb3.jpgIMG_20220416_152446.thumb.jpg.b44763d357b609bde8b2b0788f6c1f3e.jpg

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, поздравления за разходката!

Щом не си имал драми на Писанец и на Дервента, екстра! Как е със греенето по баирите?

Като се замисля, май никога не съм минавал по тоя край със стара кола. Е, купувал съм си Варшава от Шумен и Волга от Силистра...

Първите 1500км не я гази - 80-90 макс. Все пак й дават 120 таван. Задължително смени масло и филтър на 500км и после пак като покараш - да речем на 2000км. Виж как ще ти цапа маслото и колко твърди частици ще остават вътре. Шкода 100 е с непълнопоточен маслен филтър и пречиства само едни 10-15% от маслото в даден момент. Съвременните масла имат хубави миещи присадки и всичко остава в маслото. Навремето карах Варшава с двата филтъра - груб и фин. Грубият не чистеше нищо, разчитах само на финия, който е както в Шкодата - свързан паралелно на главна маслена магистрала. За 2000км маслото ставаше на нищо. Накрая си сложих нисов преходник и сега е с един пълнопоточен (финия е изолиран) и се държи чудесно. Та не съм фен на тия непълнопоточни филтри.

 

Така или иначе бягаш от стока, помисли си за един манометър на шано място.

Сегашната ти кутия си е бая къса, с 4,22 и петица вероятно ще поразтовари. Вече 3,9 ще й дойде много.

Много играе и диаметъра на гумите. Ш100 е стандартно със 155-14, което е грубо 155/82R14, което сам си го сметни какво прави.

За заяждането - и за окачването, и за гърнето могат да се заядат. Нямаш право да си с различно от стоковото такова. Също за без броня или ако имаш клетка вътре, при което си демонтирал задна седалка. Пък и чисто практически - ако ти е само за писта и да ти стои в гаража, ок. Ама да имаш тоя бидон отзад , все ще се намери къде да го закачиш.

Шкодата е с  голям надвес и отпред, и отзад и страда от бордюри. Поне си с ламаринен картер - криви се, а не се троши директно като алуминиевия на 120.

Всеки си знае, на вкус и цвят флумастрите са различни. Аз примерно обичам да мога да изляза извън пътя и да не треперя на колата. Из какви ли не джендеми съм ходил без драми.

IMG_20210821_151658804_HDR.thumb.jpg.64cfb84fe1cccd5fec2c96cdcb39bf59.jpg

 

 

Редактирано от m_g
  • Одобрявам 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 18.04.2022 г. at 16:03, m_g написа:

Браво, поздравления за разходката!

Щом не си имал драми на Писанец и на Дервента, екстра! Как е със греенето по баирите?

Като се замисля, май никога не съм минавал по тоя край със стара кола. Е, купувал съм си Варшава от Шумен и Волга от Силистра...

Първите 1500км не я гази - 80-90 макс. Все пак й дават 120 таван. Задължително смени масло и филтър на 500км и после пак като покараш - да речем на 2000км. Виж как ще ти цапа маслото и колко твърди частици ще остават вътре. Шкода 100 е с непълнопоточен маслен филтър и пречиства само едни 10-15% от маслото в даден момент. Съвременните масла имат хубави миещи присадки и всичко остава в маслото. Навремето карах Варшава с двата филтъра - груб и фин. Грубият не чистеше нищо, разчитах само на финия, който е както в Шкодата - свързан паралелно на главна маслена магистрала. За 2000км маслото ставаше на нищо. Накрая си сложих нисов преходник и сега е с един пълнопоточен (финия е изолиран) и се държи чудесно. Та не съм фен на тия непълнопоточни филтри.

 

Така или иначе бягаш от стока, помисли си за един манометър на шано място.

Сегашната ти кутия си е бая къса, с 4,22 и петица вероятно ще поразтовари. Вече 3,9 ще й дойде много.

Много играе и диаметъра на гумите. Ш100 е стандартно със 155-14, което е грубо 155/82R14, което сам си го сметни какво прави.

За заяждането - и за окачването, и за гърнето могат да се заядат. Нямаш право да си с различно от стоковото такова. Също за без броня или ако имаш клетка вътре, при което си демонтирал задна седалка. Пък и чисто практически - ако ти е само за писта и да ти стои в гаража, ок. Ама да имаш тоя бидон отзад , все ще се намери къде да го закачиш.

Шкодата е с  голям надвес и отпред, и отзад и страда от бордюри. Поне си с ламаринен картер - криви се, а не се троши директно като алуминиевия на 120.

Всеки си знае, на вкус и цвят флумастрите са различни. Аз примерно обичам да мога да изляза извън пътя и да не треперя на колата. Из какви ли не джендеми съм ходил без драми.

IMG_20210821_151658804_HDR.thumb.jpg.64cfb84fe1cccd5fec2c96cdcb39bf59.jpg

 

 

Ами по баирите не вдига температура, обаче постоянно я следя и треперя, заради това съм монтирал още един вентилато, който ще го вържа с термодатчик който ще сложа след термостата и като вдигне темоература над 80-85 градуса да включва перката, друго нещо на което съм се бъзнах е маслен радиатор и си мисля, че така ще забравя за високата температура. А относно бронята, това е само временно докато наглася ауспуха. След това ще си сложа броня. Ето снимка и на щастливи ВЛЮБЕНИ мои приятели от днес. Приятна вечер и скоро се надявам да имам материал за нова тема. IMG_20220421_191133.thumb.jpg.37a69aa376c914724bd5fa0aabd3ab58.jpgIMG_20220416_192212_1.thumb.jpg.5dd1e7ed5d65498f6082c524faef2919.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш да забравиш загряването - премести радиатора отпред .. не знам какво си говорите с Коце , но по мои наблюдения направи всичко това по 100янка и още малко и ако я подкараш ккато си трябва , пак ще загрее .. тези автомобили са измислили прегряването .

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
Публикувано (Редактирано)

Здравете, здравейте. Завърнах се след дълга пауза. Предполагам се вълнувате за какво ще ви разкажа. Не е кой знае какво, но леко съм разочарован. Без повече овъртания започвам. Не ми оставаше време да работя по колата, но когато имах свърших следните неща. Продължих подобряването на охладителната система, като сложих тяло и термостат от 120. Тялото го срязах и заварих на ново за да паснат тръбичките. Това нямаше да е възможно да го разбера без помоща на Малкия, като най-любезно ми предостави чертежите си (снимки) за да придобия представа. Имах около 3-4 термостата с неясен произход и не знаех дали работят. Взех една тенджера напълних вода и започнах да чакам. Оказа се че някои термостати дори не работят и избрах според мен най-добрия. Ще ви излъжа на колко градуса отваряше. Та сложих го и дори не съм обърнал и едно кръгче след това да видя какво съм свършил. Мина се малко време и рехих да правя ауспуха. Преди време си купих гърне от един битак в Кубрат от Suzuki Bandit 1200 за смешни пари, като исках да го сложа и да изглежда като бегачка, нищо че колицата едвам крета. Намерих човек който да ми направи тръбите и след две седмици бяха готови. Честно да ви кажа представях си го по друг начин.IMG_20220620_204711.thumb.jpg.7fc84a426caa6a81a6e5f058cf2d9120.jpg

 

Мислех си че тръбите ще са по-дебели и формата ще е леко по-различна. Но както и да е след време може на ново да се прави, ако нещо не ми хареса, но за сега ще си е така. Пратих си междуверенно и предните джанти да се разширят. Човека ги разшири след две седмици. Направо ми се стопяваше душицата. Толкова много се мъчих тези две седмици да ги видя тея джанти. И накрая дойдоха. Изработката беше перфектна както и очаквах, но има едно голямо НОООО. Оказа се, че джантите са сбъркани. Не са толкова разширени колко трябва. Бях доста разтроен след това. Писах и на човека, но спря и да ми отговаря, но аз съм упорит. Все пак искам като я правя да си е както трябва и се старая да няма половинчати работи. IMG_20220612_153955.thumb.jpg.0f8a5b01fa3649f41c4ebb2ffb35f40c.jpg

По-дълбоката е заднат (5см)

IMG_20220612_154031.thumb.jpg.f26264d41ca5b3905979104c32257299.jpg

IMG_20220612_154017.thumb.jpg.e94da1a505c253b82ab48b4a61f67219.jpg

А тези двете са предните (2,5) 

Монтирах допълнителна електрическа перка която е пред радиатора уж да охлажда по-добре, но все още не съм я вързал никъде. Не съм я вързал, защото искам един преходик, който в бг струва към 30 лева, а от китайците ми струва скромните 7 лева. Няма да обеднея с 20 лева, ама няма и да ги дам.

Screenshot_2022-06-21-05-16-51-766_com.android.chrome.thumb.jpg.8a7e4d48d1d22ea61569628c603161bf.jpg

 

 

Screenshot_2022-06-21-05-15-54-949_com.alibaba.aliexpresshd.thumb.jpg.a71a6b7a8755fc0bcc50e7f2a0fb304e.jpg

Ето както представлява и не мисля, че има разлика. 

Поръчах и още малко шашми от китай, ще разберете по-напред като го направя, че ако сега издам и не се получат нещата ...  . Та този преходник, на него се завива термошалтера за перката. Като този термошалтер идеята му е като водата стигне промерно 85 градуса, вклчва перката и я изключва когато темперстурата на водата стигне примерно 80 градуса. Има най-различни варианти от темперстури. На мен най-близък до желанията ми се оказа термошалтер от Iveco daily 2 дизел.

IMG_20220530_131138.thumb.jpg.c8c263418a8c24c5e0a01b43b2450516.jpg

 

Темперстурата на включване и изключване са точни. Звънях по моргите да пирам за такъв шалтер, ама ми казаха същите цени като нов и ме съветваха направо нов да си взема и така ще си и стане. 

Въпреки, че съм махнал шок тампоните отпред и съм срязъл местата, на които се държат тези тампони, като мина през дупка направо имам чувството, че полупавам сътресение. По този начин карам колата от 6 месеца. И вчера я вкарах в бокса, за да махна стсбилизиращата щанга и гледам, че леглото (там където се удря този тампон в носача) не съм го срязъл и че това легло е на не повече от 4 пръста от магарето. Просто съм забравил да ги изрежа. Махнах първо стабилизиращата щанга с идеята, че мога да се размина без рязъне. Напрсвих едно кръгче и пак биеше, но доста по малко. Прибрах я пак в гаража вдигнах я на крик и запопна хирургичната намеса от доктор Радев. Доста пъти съм работил с ъгошлайф, но толкова не съм се притеснявал май никога. Притеснявах се защото рязането е доста близко до резервоара и през цялото време се молих са не гръмне. Покрих го уж много добре, ама знам ли. След малко операцията приключи и отидох на едно кръгче. Вече си е както трябва много съм доволен. Може би някои от вас няма да одобрят това което съм причинил на колата, но какво да направя като така ми харесва. В крайна сметка части все още има за тази кола и може да си се върне в заводски вид. За сега мисля, че е това като работа по колата. 

Бях на събор в с. Рибарица (без колата, защото имаше проблеми) преживяването беше супер. Един от най-яките събори. Организаторите се бяха погрижили за всичко имаше яко забавление и смях. Важното е, че се запознах с хора които са много навътре в нещата и обменихме опит и контскти, но мисля че по-важно е, че станахме приятели. А за тези които не са дошли... Много изпуснахте и трябва да ви е яд ??. Това е даги приятели всичко за сега от мен. Надявам се до нови срещи (Соколски манастир). 

FB_IMG_1655750243613.thumb.jpg.7a129cb95413b93187774624ea70e8fc.jpgIMG_20220619_011225_176.jpg.ed608237b70225315c58914fbc75ce7f.jpgFB_IMG_1652689194544.thumb.jpg.ceefdb7bc3cd0a5e53da7c85c9041f86.jpg

 

 

 

 

Редактирано от РетроБоби
  • Одобрявам 5
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер става колицата! А джантите ще ги нагласиш, то при това наше хоби често се случва нещата да не станат от първия път :)

 

Изключително много се радвам, че се запознахме на живо, обменихме опит, а и има ще много какво да си кажем и покажем :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, __smirnoff__ написа:

Супер става колицата! А джантите ще ги нагласиш, то при това наше хоби често се случва нещата да не станат от първия път :)

 

Изключително много се радвам, че се запознахме на живо, обменихме опит, а и има ще много какво да си кажем и покажем :) 

Стана ми ясно, че не става от пъривя път, ама и с ядове не става. Дано скоро пак се видим, пак така на маса. Както си трябва. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Здравейте скъпи приятели. Отдавна не съм писил нищо, но най-накрая аз се завърнах. На бързо да обощя до сега какво съм направил по колата, ако на някой не му се четат тези дълги романи. До сега съм направил цялата предница с носачите, резервоара, спирачната система, нови мъркучи, задни носачи, полуоски и баранани, основен ремонт на двигател, бензинова помпа, изчистих и изшкурих цялото шаси отдолу след което го минах с ръждопреобразувател, грунд, антикор и накрая боя. Направих на ново инсталажията за задните светлини и кабелаците на двигателя и динамито и още някакви дреболии които сега не се сещам какви бяха.  Това което остана е скоростната кутия от която течеше масло и много ме дразнеше. Но не се наемах, защото ми се струваше трудна задча и си нямах никаква представа за какво става дума. 

Но за някаква случайност или не в един мрачен и проливен ден моята клета шкода се наводни. В купето имаше 10 сантиметра вода и кал, целият акумолатор беше в кал. Поизпистих я и реших са направя едно кръгче... Ноооооо цялата кола започна да се тресе и да вие и някак си не и се искаше да се движи. Легнах отдолу под колата и какво да видя, от полуоските течеше вода и ми стана ясно че нещата не са добре. Бръкнах в скоростната кутия да видя какво е "маслото", но се оказа по близко като консистенция на пясък отколкото на масло. Това беше знакът, че времето ѝ за ремонт дойде. 

Уж скоростна кутия се държи на не повече от 12 болта, но падна истинска борба да я сваля тая проклета кутия. С триста мъки молитви и рев тя излезе.

Запопнах внимателно и старетрлно да я огеждам и лека по лека да я разглобявам и чистя, като внимателно и прилежно сортирах всяко едно болтченце и гайка. 

Отне ми два или три дена чистене на капаците на кутията, след което започнах внимателно да чистя и преглеждам валовете за за някакви повреди както и лагерите, но се оказаха в доста добро състояние. Следвяше едно бързо и интелигентно сглобяване на кутията и дойде време на стартера, защото не искаше да върти и реших да го погледна. Отворих го и какво да видя. Изненада, отново кал. Изчистих го и го ориведох в приличен вид. И след като бях готов беше време за връщане на кутията обратно в колата. Но преди да я върна трябваше да изпистя мястото където стоеше кутията защото само там не бях минал с антикор. Учудващо за мен кутията влезе доста лесно за разлика от смъкването. Прихванах я към двигателя и към купето и дойде време за проклетите камъчета на полуоските (преди няколко месеца като смъквах полуоските за да ги ревизирам о реставрирам се мъчих 2 или 3 часа да вкарам камъчетата с полуоските в диференциала). За мой късмет този път ми отне не повече от 10-15 минути (май съм задобрял доста :D). Закачих още няколко дреболии, като стартер, кабелаци, помпа на съединителя и дойдре време да налея масто (налях 3 литра, ако някой знае колко точно да налея, моля да ми напише). Поогледах я и от никъде не течеше масло, запалих с нетърпение колата и реших да направя кръгче. Движеше се доста добре и още не можех да повярвам, че тая кола се движеше след като аз съм и направил ремонта. IMG_20220905_154342.thumb.jpg.2beafec2cbcf952ed82b3ecfb5649d42.jpg

Това е маслото на кутията.

IMG_20220906_203332.thumb.jpg.4b1c7bb8c72fad5713b468ed593b705a.jpgIMG_20220906_203337.thumb.jpg.92b052e620d39398a37a8767ebf1b43b.jpgIMG_20220906_203350.thumb.jpg.157d339db65d0ecf0e701c3f1d2dcdd3.jpgIMG_20220906_203324.thumb.jpg.bab9d904ed66f9cff130cc6f5a56e043.jpgIMG_20220907_155323.thumb.jpg.94c5c05e5c2c63406c3858d272778a16.jpgIMG_20220908_193333.thumb.jpg.29e3276777132a4dd028d9d3e014c2a4.jpgIMG_20220909_190900.thumb.jpg.ea53624b447b5dd0f3394ab6475dfb76.jpgIMG_20220909_222401.thumb.jpg.8ab623a28577c50217378abea08687f5.jpg

  • Одобрявам 7
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво! С голям интерес следя темата ти, а и всички подобни за стари Шкоди. Радвам се на ентусиазма ти и още повече на това, че каквото пипнеш по колата става и започва да работи като ново. От опит знам че, не винаги всичко става от първия път, но това не трябвада те отказва. 

Поздрави! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 26 минути, ghost_rider написа:

Браво! С голям интерес следя темата ти, а и всички подобни за стари Шкоди. Радвам се на ентусиазма ти и още повече на това, че каквото пипнеш по колата става и започва да работи като ново. От опит знам че, не винаги всичко става от първия път, но това не трябвада те отказва. 

Поздрави! 

Еееееее благодаря ти много. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей РетроБоби,

Не съм писал в темата, но това не пречи да я следя с интерес. :)

 

Преди 6 часа, РетроБоби написа:

(налях 3 литра, ако някой знае колко точно да налея, моля да ми напише).

 

Тук мога да ти помогна с малко информация. Количеството масло в скоростната кутията по книга е 2.5л.

Отстрани на кутията има контролна пробка за ниво. По памет, трябва да е от страната на стартера, защото на снимките е другата страна и не я виждам. При наливане на маслото, а и при проверка, тя трябва да е развита и от нея да просълзи масло. Не да тече. Всъщност, това ти определя нивото и количеството. По-голямото количество масло, в случая 3л. не мисля, че е проблем, но може да го изхвърли. От семеринг, от отдушника. Направи си го по норма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, joro-120L написа:

Здравей РетроБоби,

Не съм писал в темата, но това не пречи да я следя с интерес. :)

 

 

Тук мога да ти помогна с малко информация. Количеството масло в скоростната кутията по книга е 2.5л.

Отстрани на кутията има контролна пробка за ниво. По памет, трябва да е от страната на стартера, защото на снимките е другата страна и не я виждам. При наливане на маслото, а и при проверка, тя трябва да е развита и от нея да просълзи масло. Не да тече. Всъщност, това ти определя нивото и количеството. По-голямото количество масло, в случая 3л. не мисля, че е проблем, но може да го изхвърли. От семеринг, от отдушника. Направи си го по норма.

 

Мерси много. За пропката знам, но не можах да я развия и да видя кога започва да сълзи. Един стар майстор на шкоди ми каза, че със щеката на двигателя меря маслото като от чертичката на максимума трябва да имам 8 милиметра. Но щом съм около 2,5 - 3 литра мисля че е добре. Благодаря ти много 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 52 минути, РетроБоби написа:

Един стар майстор на шкоди ми каза, че със щеката на двигателя меря маслото като от чертичката на максимума трябва да имам 8 милиметра

 

Да, и това съм го чувал. Не го написах в поста, защото не съм сигурен на какво ниво отговаря на щеката. Не ми се е налагало да го прилагам. Това означава, че рядко съм проверявал маслото в скоростите. Когато е била на канал по други поводи. ;)

Иначе с щеката е по-лесно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Контролната пробка е отдясно, едва ли ще да е съвсем невъзможно отвиването. Иначе - да, трябва да е над горната черта на щеката по спомени. Половин литър отгоре според мен не е чак такъв проблем.

Това с наводняването не звучи добре.

Докато не е кучи студ, свали тапите на всички кухини по дъното - прагове и където още има и с течаща вода промии кухините.

Остави хубаво да изсъхне и след това напръскай вътре консервант за кухини. Това със сигурност ще удължи живота на Шкодата.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, m_g написа:

Контролната пробка е отдясно, едва ли ще да е съвсем невъзможно отвиването. Иначе - да, трябва да е над горната черта на щеката по спомени. Половин литър отгоре според мен не е чак такъв проблем.

Това с наводняването не звучи добре.

Докато не е кучи студ, свали тапите на всички кухини по дъното - прагове и където още има и с течаща вода промии кухините.

Остави хубаво да изсъхне и след това напръскай вътре консервант за кухини. Това със сигурност ще удължи живота на Шкодата.

 

Благодаря за ценния съвет. Утре ще ги погледна 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кутията изглежда страхотно след твоята намеса. Дали си се сетил да промиеш или поне да погледнеш какво се случва в ръкавите на полуоските, защото там вероятно също е постъпила някаква кал и вода. Също така аз бих проверил кормилната кутия за наличието на вода. Хубаво е да се гресира цялата предница наново, според мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, SKODA 105 RS написа:

Кутията изглежда страхотно след твоята намеса. Дали си се сетил да промиеш или поне да погледнеш какво се случва в ръкавите на полуоските, защото там вероятно също е постъпила някаква кал и вода. Също така аз бих проверил кормилната кутия за наличието на вода. Хубаво е да се гресира цялата предница наново, според мен.

Аа сетих се и ги почистих полуоските внимателно. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Здравейте скъпи фенове и фенки. След доста месеци затишие за жалост ще ви споделя, че проекта със шкодата се закучи много яко. Това е така поради няколко причини. Първата причина която е и основна- липсата на време. Оказа се, че да работя в друг град и да уча в трети е доста доста сложно и малко куцам със свободното време (добре дошъл Боби в света на големите). Втората причина е, че си купих нов мотор и нямаше как да не му обърна внимание. Та ако на някого му е интересно за мотора, той е Triumph Street triple 675 2009г. И се занимавах малко и с него. Но нека да се върнем на темата за шкодата. Всъщност започнах да я шкуря и да я подтготвям за боя. И тук дойде трудната част. Избора на цвят. Все още нищо не съм решил. И се колебая много. Мислех си отново да е бяла но да е мат, но @malkiq ми изпрати една черна стотица и ми потекоха лигите. И се оказа че я подтготввм, а дори цвят не съм избрал, но както и да е. Друг проблем, който много ме замисля и не мога да заспя, защото отвътре ме човърка постоянно е мисълта за двигателя. Малко съм разочарован от него. Може би аз очаквах нещо велико за 1000 кубиков двигател. Та налях му антифриз и все от някъде леко капе и това ме влудява,  защото всичко по него е сменено с чисто ново, дори гарнитурата отстрани, която е на повдигачите съм я сменил два пъти, защото от там пък сълзеше масло (сега е по добре). Та още като правих ремонта по двигателя имаше дефекти по него. И така скъпи колеги стигнах до извода, че песента му е изпята и искам да го сменям с нещо по-нормално.  Двигатели за които си мислех са 1.4 mpi или пак някакъв малолитражен но да е примерно след 2010г.  И ето тук е третата причина за зациклянето ми. Не знам как ще оправя документите. Разбрах че 1.4 пасва за скоростната ми кутия, но е по мощен от това, което закона позволява, но е лесен за монтаж и е здрав мотор, докато другите малолитражни нови двигатели, нищо не знам, но си мисля, че е по-възможно да го регистрирам. И това е общо взето. Просто исках да споделя какво ме мъчи и до къде съм я докарал. 

  • Благодаря 2
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересна идея за цвят, на мен също ми допада. Виждал съм черна стотица, особено като си я представя ниска - супер! Мотора, за съжаление, е тегава тема за всички ни, законово са трудни нещата, но както и при всяко нещо - има ли желание, има и начин. Дръж ни в течение, може да споделиш и за подготовката за боя, ако искаш :)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, __smirnoff__ написа:

Интересна идея за цвят, на мен също ми допада. Виждал съм черна стотица, особено като си я представя ниска - супер! Мотора, за съжаление, е тегава тема за всички ни, законово са трудни нещата, но както и при всяко нещо - има ли желание, има и начин. Дръж ни в течение, може да споделиш и за подготовката за боя, ако искаш :)

 

Ще прикача файл да видите каква е черната стотица, бял мат и аз не съм виждал не знам дали ще е добре. За двигателя ще се мисли нещо, дори вчера баща ми е говорил с някакъв негов познат точно по тази тема за смяната на мотора и казал, че има някаква врътка и може да стане. Така че съм обнадежден и като разбера нещо и ако се окаже , че може да се получат нещата. Ще видите обяви във фейсбук че търся фабия 1.4 mpi ?received_1130864637576935.thumb.jpeg.f829f58cc80107231947da9d76b52790.jpegreceived_549892629931240.thumb.jpeg.3330b0ae0685e083968fefa87c72bb19.jpeg

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен, черният цвят не е подходящ. Не върви на дизайна автомобила, по-скоро ми наподобява на автомобил от погребална агенция. И не на последно място - слива се с масата автомобили. Тази кола трябва да се откроява и първото забелязано е цвета. Нещо свежо трябва да е според мен. Но, в крайна сметка, ти си решаваш.

Цвета на тази Шкодичка може да не се взема под внимание. Харесва ми как е направена.

 

1147662_617168911667863_618176068_o.thumb.jpg.e1bbe626b4af15ac9f6642f39db53c67.jpg

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жорка, всичко на ред ли е, да не си болен нещо... Аз ли не довиждам или ти харесва "съсипана" не оригинална 100тичка!?!?

Ах как топличко ми стана на душичката!!! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.