Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda Octavia 2 Scout кой код на двигателя да избера...


Lider

Recommended Posts

Здравейте,нов съм във форума и ме извинете ако нещо не разбирам или правя правилно.Решил съм да си закупя "нов" автомобил и се спрях на Skoda Octavia 2 Scout facelift 2.0Tdi CR 2010-2013г. , ръчна скоростна кутия,но все още не съм разбрал 140к.с. или 170к.с. е по-добрия вариянт(ще ви бъда благодарен ,ако някой ми обясни повече). Разбрах ,че са четири кода CBAA, CBAB, CBDB, CFHC , но така и не намерих информация кои са проблемните двигатели и кои не. Ще се радвам колеги ,ако някой от вас ми даде повече информация и дали съм се насочил добре и ако не ,то да ми обясни защо. Благодаря ви предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре си се насочил - чудна кола е Скаут-а! До колкото знам, само 140 коня са двигателите на тази модификация. @skauta ако има друго инфо - да сподели. CR не съм чул да имат нелечими болки. ЕГР, ДПФ...като им дойде времето - тогава ще решаваш. Евентуално дюзи в някой момент. Но, ако е подържана добре и карана с читава нафта, по-скоро само ще наливаш гориво и ще сменяш консумативи. Имай предвид, че е добре да смениш всички масла дето ги има в колата - двигател, раздатка, халдекси евентуално - на скоростната кутия. Ремък и ролки, водна помпа и вероятно - маслена. Аз поне за т'ва се сещам...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за информацията! Тъй като не съм притежавал дизелов автомобил събирам информация в едно тефтерче, какво трябва да знам и кое кога трябва да сменям. След покупката ми става ясно, че ще има едно влизане в бокса за смяна на такива консумативи. Ще се радвам, ако успея да запиша повече от тази информация, която би трябвало да ме касае. Благодаря още веднъж.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 минути, zloQQ написа:

Добре си се насочил - чудна кола е Скаут-а! До колкото знам, само 140 коня са двигателите на тази модификация. @skauta

 

Да ,сега вече разбрах. Благодаря

Screenshot_20220425-100643.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре си се насочил колега, каквото мога ще помагам, вече шеста година я търкалям моята и може да се каже, че доста опит натрупах и съм добре запознат. Дано намериш читава, че всичко дето идва тука е дроб и си е предизвикателство търсенето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Халдекс диференциала има и филтър освен маслото. На много места това го пропускат, а е важно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря,разбрах и това,някъде беше ми попаднало ,че на 80к км се сменя маслото и филтъра на хаудекса.Ако греша ме поправете.Само не разбрах ,кой от кодовете на двигателя да бягам! Ако изобщо имат проблемен двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Skauta, алтернативата ми е,ако не намеря читава Skoda Skout, то да търся пак в същите години и фейс но имали модификация bad road  или нещо подобно ,но така и не разбрах разликата им каква е. Освен във височината и корите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да е след 2010 година ,тогава навлиза CR, преди това са PD, не че са лоши. Аз съм с двигател CFHC, то мисля, че той е най-често срещан за другите много инфо нямам. Сега по въпроса, ако не намериш читав скаут може да потърсиш и такава Октавия с пакет лоши пътища и 4х4 ще върши същата работа, другото е само кори, нищо повече. Само си задай въпроса преди да купиш, дали наистина ще ти трябва двойното задвижване, щото си е разход, изисква редовно обслужване и то не е евтино, там точно е и слабото им място, чупят раздатки. Двама човека вече сме чупили и сме наясно, освен това имаш допълнителна тежест и съпротивление, което я прави по-спъната, но с читав ремап се компенсира. Обслужването е на 60к, не на 80.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Skauta благодаря ти ,точно между 2010-2013г я търся,до колкото разбрах от други теми след средата на 2010г трябва да бъде.А относно въпроса ти дали ми трябва ,мисля че да.Първо искам по-високо проходим автомобил(не искам джип,че там разходите по обслужване разбрах че е дебелец) писна ми да карам коли с предно предаване и страдат от недозавиване,другото което ми е по-важно е, че ходим семейството на палатки из планините и проходите,а зимата съм първа кипра в Пампорово (заклет сноубордист съм) и много ме дразнят когато не разчистят снега достатъчно добре , от време на време ходим с братовчед ми(заклет рибар и селекционер на канарчета,така ,че яко някой има и това хоби ,мога да предоставя тел.номер.) на някой язовир на риба пак с палатки . Не изключвам момента ,че с хубави зимни гуми пак мога да съм спокоен ,но като цяло щар по щар ми е страст , съвсем различно поведение има на пътя ,карал съм Субаро импреза и бях доста очарован ,но излиза скъпо удоволствие ,а на боксера не ми харесва това ,че след време почва да си гълта масълце и трябва обслужване. До сега съм нямал дизел и събирам информация от колеги, приятелите и от форума за специфичните неща ,които трябва да знам за дизела. За това се спрях на Скаут Ф.Л. и до след 2010г, а и визията е по-яка от обикновената . Разликата между Скаута и 4х4 ако не се лъжа е между 39мм до 16мм ,което разбирам ,че не е кой знае колко голяма разликата ,но си е разлика. За това съм тук всеки ден и се ровя и търся и чета коментарите ви във форума за да разбера какво трябва да знам и какво трябва да правя след покупка. Благодаря ви, че сте отзивчиви!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имай предвид, че 4х4 не компенсира лоши гуми, там също трябва да наблягаш за да е добра проходимостта. Това нещо от личен опит го установих. ? Евала, че си заклет турист, рибар, аз също, но без рибарство, редовно си правим преходи по еко пътеки, чак на палатки не стигам, но сме редовни в планините. Определено най-много съм бил доволен от клиренса на Скаута, винаги ми е бил достатъчен за лек офроуд.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата между Скаута и обикновенното 4х4  е около 2см и идва от размера на гумите 225/50/R17 спрямо 225/45/R17. Колата си е предно предаване и при необходимост се зацепва задния мост. Импрезата е постоянно зацепенa 40/60, ако не се лъжа. При префейслифтовия с PD двигател зимата загрява по-бавничко и е една идея по-шумен. Ако не те вълнува толкова външния вид може Laurin & Klement 4х4, която откъм екстри вътре е по-богата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Penata написа:

Разликата между Скаута и обикновенното 4х4  е около 2см ...

Според този скрийншот,само тези с пакет за лоши пътища са с височина 163мм и с разлика 16мм  от Скаута, предполагам всички други пакети са с размер 138мм или с разлика от 41мм,което си е разлика. Поне така си го обяснявам. Но алтернативата ми е точно този пакет за лоши пътища, ако не намеря читав Скаут. И с едни джанти 17" и подходящи гуми и ще е кукла! ?Като цяло Скаута ми харесва повече като визия,а и обмислям вариант за лек тунинг или по-скоро ъпгрейд,но трябва още доста да прочета преди да направя покупката и да правя подобни интервенции. Ще съм ви благодарен ако науча повече за колата, за това и не спирам да чета и да се информирам. Интересува ме кой от 4те кода на двигателя е читав и кои не. Ако някой може да ми помогне с повече информация.

Screenshot_20220421-163800.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При октавия 2 всички модели 4х4 са с пакет лоши пътища. Затова казах, че всяка една с по-балонни гуми ще постигне клирънса на Скаут. От тези мотори не съм чул да има някаква драма между различните модификации.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.