Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Хибридна версия на Супърб 3


Mir4o_74

Recommended Posts

Здравейте маняци, обмислям закупуване на Супърб 3 хибрид, споделете мнения, опит, моля. Ще ми е много полезно. Благодаря предварително. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти,

Карах няколкостотин километра такъв в Швеция. Пушка е. Но това са едни първи приятни впечатления. Рядък и доста нов е, надали ще успееш да намериш сериозна информация.

Въпроса е от къде му обмисляш покупката? В момента е спрян, защото кабеляците и някакви други неща се правят в Украйна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже е хибрид, ето малко инфо за разхода. Само на ток, зимата пробега е около 20-30 км. Лятото е около 50. Извънградско с нормално каране в хибриден режим (демек не си на НУЛА с батерията) - около и дори под 5/100. Магистрала, с прилична скорост - 7/100. Най-готино за джоба е пътуване под 50 километра. Там разхода на гориво е 0. Вечерта слагаш щепсела и "пълниш" на все още смешна цена батерията. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само ако на някой му е интересно. Този Хибрид с L&K в Швеция излиза около 40 000 лв. за 5 години, СЛЕД като теглиш чертата. Какво имам предвид... В Швеция в момента има бонус за купуване на електричка/хибрид + програма за слагане на панели по къщите. Средностатистически шведски шофьор като купи кола+панели, сметне си разхода, сметне колко ток ще успее да продава в мрежата, колко нафта/бензин ще спести, излиза, че колата стъпва на около 40 000 лв. Което си е топ сделка за такъв автомобил! Стъпва кажи речи на половин цена. Само дето я няма :D

 

 

Редактирано от sauber
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За поръчка на нов автомобил ли става въпрос или за употребяван? На бързо хвърлих око на ценовите листи в Еуратек и не успях да видя в списъка PHEV модела. Иначе онзи ден видях в квартала един Superb iV. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 47 минути, Мonster написа:

На бързо хвърлих око на ценовите листи в Еуратек и не успях да видя в списъка PHEV модела.

 

Преди 23 часа, sauber написа:

В момента е спрян, защото кабеляците и някакви други неща се правят в Украйна.

 :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дам, аз и заради това мнение реших да отворя да погледна в Еуратек. Значи предполагам, че колегата по-скоро обмисля варианта с употребяван автомобил (в един от българските сайтове видях 2 такива коли, които в момента се продават).

 

Един въпрос от мен относно начина на работа на хибридната система при този модел - колата позволява ли пълно изтощаване на батерията или е, както моделите на Тойота, при които последния киловат от батерията се съхранява, като ДВГ дозарежда батерията и така хем се редува непрекъснато ДВГ и електро задвижване, хем си разполагаш винаги с пълните конски сили при нужда? Или ако трябва да формулирам по-просто въпроса - след изтощаване на батерията само на конските сили на 1.4 TSI двигателя ли се разчита или ако я настъпиш си пази ток и за пълната мощност?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 24.06.2022 г. at 12:14, Мonster написа:

За поръчка на нов автомобил ли става въпрос или за употребяван? На бързо хвърлих око на ценовите листи в Еуратек и не успях да видя в списъка PHEV модела. Иначе онзи ден видях в квартала един Superb iV. :)

Здравейте, Благодаря за отговора. Харесал съм тази която е в мобиле. БГ. Бялото комби. Със швейцарски номер е. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 23.06.2022 г. at 13:56, sauber написа:

Здрасти,

Карах няколкостотин километра такъв в Швеция. Пушка е. Но това са едни първи приятни впечатления. Рядък и доста нов е, надали ще успееш да намериш сериозна информация.

Въпроса е от къде му обмисляш покупката? В момента е спрян, защото кабеляците и някакви други неща се правят в Украйна.

Здравейте,тук от БГ е автомобила. Употребяван 2020г.

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 24.06.2022 г. at 9:34, sauber написа:

Само ако на някой му е интересно. Този Хибрид с L&K в Швеция излиза около 40 000 лв. за 5 години, СЛЕД като теглиш чертата. Какво имам предвид... В Швеция в момента има бонус за купуване на електричка/хибрид + програма за слагане на панели по къщите. Средностатистически шведски шофьор като купи кола+панели, сметне си разхода, сметне колко ток ще успее да продава в мрежата, колко нафта/бензин ще спести, излиза, че колата стъпва на около 40 000 лв. Което си е топ сделка за такъв автомобил! Стъпва кажи речи на половин цена. Само дето я няма :D

 

 

Благодаря за отговора. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 20 часа, Mir4o_74 написа:

Здравейте,тук от БГ е автомобила. Употребяван 2020г.

 

 

 

 

Давай смело. Пасат GTE мисля е със същите карантии. Да, рядък модел е, но мисля, че е вече на 7 години тази хибридна версия. Не се е чуло да има драми. Би следвало да е ок :) Аз честно казано също се замислям за хибрид. С предимно градското каране в София тип тръгни-спри и навиците ми за къси разстояние, би ми било голямо удобство.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О, за града (под 40-50км.) е перфектното решение според мен. Нямам възможност за момента, иначе да бях взел отдавна една Тесла 3. Ако още живеех в щатите, със сигурност щях да търкалям електричка :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отклоняваме се от темата, но... Аз не мисля, че 100% електрички ще бъдат вариант скоро. В държавите, в които населението не е на гъсто, живее в къщи, има добри места за ел. инфраструктура - може би. Но тоk + малък турбиниран бензин мисля, че ще владее автоиндустрията след около 5г. и това ще продължи поне 15г.

 

п.с. - Да не говорим, че в Европа тока НЕ стига при около 2-3% електрически автомобили. Не знам ако станат 20% как точно ще се оправяме, освен с режим на тока...
п.с.2 - А да не говорим пък електропреносната мрежа в държави като България в какво състояние е. И как крашва в просто по-студени дни. Ако забучим и по едно зарядно, game over

 

@Mir4o_74 , разгледай и пасатите. Да, малко по-стари са. Малко ще жертваш от пространството при задните седалки, но пък може да изпадне някоя топ оферта. До колкото е възможно в момента да изпадат топ оферти за коли...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина е отклоняване от темата, но определено не е спам, хахаха. Ако модераторите решат - да трият.

 

В световен...или по-скоро, в Европейски мащаб - наистина 100% електрички в скоро време ще е "шок и ужас". Но, понеже за момента, локацията ми е Бг. и си мисля, че тук, такъв проблем...няма как да има.

Защото:

- Няма стимули за покупката и ползване.

- Няма достатъчна покупателна способност в джоба.

- Много резерви в мисленето спрямо електричките - ще заминат бързо батериите, а са скъпи, няма инфраструктура, няма сервизи за тях, не мога да стигна до морето с 200 без да спирам, къде да я зареждам през нощта...

Аз, проблем от такова естество нямам, с изключение на плиткия ми джоб в момента, но т'ва е временно! Нямам против стигането до така заветното море с едно спиране, за да заредя едни 20-30% и да стигна безпроблемно до крайната дестинация.

Нямам проблем и със зареждането, понеже си имам гараж вкъщи. Бързо зарядно на дали ще ми трябва вечер, докато си е в гаража колата, демек, ще си ползвам... контакта.

Разгледал съм моментната инфраструктура и местата със зарядни станции - достатъчно ми изглеждат и бих стигнал без проблем до повечето дестинации до които редовно се разхождам.

Пределно ясно ми е, че батериите са консуматив! И в даден момент, може би ще се наложи да се сменят извън гаранционно макар да се съмнявам в това.

 

Определено ще ми е доста по-тънко ползването на електричката. Карам 90% градско и със сигурност ще я зареждам 2 пъти седмично.

Метнах се до Резово в петък вечер, събота покарах колело, плажче и вечерта около полунощ - обратно до София, че неделя имах работа. 1000 км по километраж, 60 литра, 210 лева за нафта. Електричката щеше да ми изкахрчи прЕко сили 20kWh/100 или общо 200kWh x 0.30 стотинки (макар да е по-евтино на контакта), щеше да ми струва 60 лева или 1/3 от нафтата. Е, нямаше да мога да карам така, както го карах дизела, вероятно щях да спра да дозаредя някъде и да хапна, но съм ОК с т'ва. Ако искам по-бързо - самолета е наличен, имаше билети, както и кола под наем.

Та...в Бг., на дали скоро ще изпитаме проблем по отношение на инфраструктурата и електропреносната мрежа по отношение на електричките. Осигуря ли си малко спокойствие - мятам дизела на пазара и го превръщам в първоначална вноска за мотокарче :)

 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям мнението за електричките. Пробегът на Ениак 80x или IONIQ 5 (моите два фаворита от сегашните модели) е напълно достатъчен за повече от 90% от нуждите ми. Останалите под 10% са редките по-дълги летни пътувания, които правя всяка година, но както @zloQQ вече спомена - те ще се взимат с едно спиране за 30-40 минути на бърза зарядна станция. Ежедневните зареждания ще са в контакта вкъщи и това не товари мрежата повече от готварската печка вкъщи, която очевидно не работи през нощта. Аз за сега не се престраших да направя тази стъпка, тъй като цените на тези коли са доста високи и като давам толкова пари не искам и да чувам думата компромис, било то и за само 5% от пътуванията ми. За това наскоро реших да сменя семейната кола с плъг-ин хибрид, който освен, че беше с около 15 хил лв. по-евтин от споменатите чисто електрически модели със сходно оборудване, за разлика от тях покриваше 100% от ежедневните ми нужди. Но за това малко по-късно.

 

Сега искам да се върна на темата за конкретния модел на Супърб. Вчера попрочетох за него, за да се запозная малко повече с характеристиките му и ми се искаше да споделя мнение, което се надявам да бъде полезно на колегата @Mir4o_74. Като човек, който наскоро закупи плъг-ин хибрид (с известна тъга тази седмица ще се сбогувам с Йетито), първото най-важно нещо, което бих дал като съвет, е изборът на конкретния модел да бъде съобразен с ежедневните нужди и най-вече необходимия пробег при градско пътуване. Плъг-ин хибридът има смисъл ако колата ще се кара предимно в града, но и от време на време на дълги извънградски пътувания.  Ако дневният пробег влиза в рамките на около 35 километра (този пробег го пиша на базата на мненията в тази тема в британския форум на Шкода), тогава конкретната кола би била подходяща, тъй като ще се спести доста гориво от градското пътуване. Ако обаче често ще минаваш и повече километри, може би не е лоша идея да погледнеш и конкуретни модели, които предлагат по-голям чисто електрически пробег. За да е по-лесно за четене ще извадя с тирета плюсове и минуси на модела, които виждам на базата на тази и тази статии.

 

Плюсове от моя гледна точка:

 - Това е Шкода. След 6 безпроблемни години с моето Йети определено съм фен на марката.

 - Откъм интериор и екстри ще остнанеш на 100% доволен от колата, тъй като все пак това е Супърб и нещата са изпипани.

 

Минуси от моя гледна точка:

 - Бавно зареждане - цели 4 часа за пълнене на едни 40 км електрически пробег. Ако имаш 20-30 километра до работа и можеш да зареждаш, както вкъщи, така и в работата, то потенциално можеш да направиш и повече електрически пробег за деня с тези две зареждания, но това е условие, което ти знаеш дали е изпълнено при теб.

 - Освен малкия (за моите нужди) пробег, колата по някога включва двигателя, дори когато си й казал да е в изцяло електрически режим и има пълна батерия. До колкото прочетох при под -2 градуса по Целзий го включва, което си е доста чест сценарии зимата. При рязко ускорение или баир мисля че също има потенциал да го направи този номер (тук не съм на 100% сигурен, да ме поправи някой ако греша).

 - Колата не е 4x4, а парите не са малко. Това важи за всички плъг-ин хибриди на VW груп. И Тигуана го пускат със същия 1.4 TSI двигател и само с предно (няма изобщо версия с 4x4). 

 - Колата не изпозва двигателя, за да зарежда батерията, а само регенеративното спиране. Когато тръгнеш на по-дълъг извънградски път, при който се поддържа постоянна скорост и не се ползва регенеративното спиране, батерията ще свърши след не много километри и напрактика оставаш само с конските сили от ДВГ-то. За размерите на Супърб 1.4 TSI ми се струва малко слабичък двигател, особено на фона на конкуретни модели от други марки.

 - Не съм карал колата, но от статията, а и от шесто чувство :)  очаквам, че DSG-то и наличието на турбо убиват малко идеята за моменталното ускорение, което иначе е характерно при електромобилите. 

 

Цената няма да я коментирам много, но определено не са малко пари. Сега пазарът е доста изкривен заради недостиг на коли - и аз тази седмица ще продам Йетито на цена, за която преди години не съм мислил, че може да му се вземе, а то вече мина 6 годишнината си. Това, което трябва да се отбележи е, че конкретния Супърб, макар и на само 2 години, си е каран (и то по време на пандемията) цели 60 хил км. За сравнение моето 6 годишно Йети е на под 97 хил км в момента. Като сравнение за цената ще кажа, че плъг-ин хибрида на Тойота, който поръчах Януари, тогава струваше само с 11 хил лв повече от този Супърб, като става въпрос за чисто нов 4x4 автомобил, който идва с 10 години гаранция. Последните месеци вдигнаха цената на няколколко пъти и вече разликата е по-голяма, но това се случи и с цените на всички конкуренти модели. Плюс на Супърба е, че можеш да го платиш днес и утре вече да го караш. Тойотата успя да пристигне за 5 месеца и половина, тъй като се произвежда в завода в Япония и там няма проблем с доставките. За Тойотите, които се произвеждат в завода във Франция (например Yaris Cross), сроковете в момента са повече от година, заради проблеми покрай войната в Украйна.

 

За финал ще дам с тирета плюсовете на Rav4 PHEV, която аз харесах още преди година и половина и дебнех момента, в който ще почнат да я продават и в България, за да я поръчам напрактика при първа възможност:

 - 306 конски сили в хибриден режим (под 6 секудни до 100 км/ч), като батерията никога не се изтощава до край, за да можеш винаги, когато ти потрябва, да разполагаш с пълната мощност.

 - Задвижване на четирите колела, сравнено със само предно при плъг-ин хибридите във VW груп.

 - Голяма 18.1 kWh батерия, сравнима по размери с чисто електрическия VW e-up, който и до ден днешен се ползва от услугата са споделени електромобили на Spark в София и Пловдив. 

 - Голям градски пробег - ето една тема, в която различни хора потвърждават за електрически пробег дори над 100 км при определени условия и скорост (при максимални дадени от Тойота 98 км градско).

 - Голям пробег и при по-големи скорости - ето едно видео, в което мадамата направи 84 км чисто електрически пробег при положение, че караше в Normal режим (с Eco би се спестило още малко) и на доста места караше с 80 км/ч, а на места дори и по скоростни пътища със 115 км/ч.

 - Може да се кара в изцяло електрически режим без да се включва ДВГ изобщо дори при високи скорости (до цели 135 км/ч). Единствен случай, при който ДВГ се включва насилствено е ако навън е под -10 градуса (което за България е сравнително рядко) и искаш да ползваш парното. Ако си ОК при -11 градуса да караш без парно, тогава пак можеш да си караш в изцяло електрически режим без ДВГ. :) 

 - Дори след като батерията падне до около 1.5 кWh, колата минава в хибриден режим и редува ток и бензин, като освен регенеративното спиране, двигателят също активно участва в зареждането на батерията. Това е същата технология, която Тойота изполват от дълги години при обикновените си хибриди и като цяло е доказала се във времето според мен (дори да е имало проблеми в началото, отдавна са ги изчистили).

 - Безстепенна скоростна кутия, осигуряваща моменталното ускорение, характерно за електромобилите. В случая не става въпрос за старото и чупливо CVT, а за eCVT (общото е само в звученето, а като технология са изцяло различни).

 - Колата идва с 10 години гаранция, което означава, че като я продавам ще я продам в гаранция, дори да е след повече време.

 

Като минус спрямо Супърба може да се вземе предвид по-грубоватия интериор и по-кофти мултимедийна система и табло. Тези проблеми обаче до голяма степен са оправени в модела за 2023та, където вече има изцяло дигитално табло, по-добра откъм резолюция мултимедия и безжично Android Auto. Предполагам ако решиш да поръчваш колата след около месец, докато пристигне вероятно ще дойде направо модела от 2023та.

 

За да не се проявявам като дилър на Тойота, ще дам още две идеи на модели от други марки, които са със сходни предимства като Rav4:

 - Mazda CX-60 PHEV, която е малко по-голяма като размери, със сходна батерия и пробег (съвсем малко по-малки) и дори е с още 20 конски сили отгоре. Линкът е от британският сайт, където вече се продава. В България не знам кога ще пуснат този модел, но предполагам може да се пита. 

 - Mitsubishi Outlander PHEV ще бъде обновен съвсем скоро с нова батерия - цели 20 kWh, които ще осигурят още по-голям пробег.

 

Като цяло според мен все повече марки ще пуснат нови модели PHEV, осигуряващи по-голям пробег, доближаващ ги като практичност и дори икономичност до чисто електрическите коли. Потенциален минус за теб може да е фактът, че всички горе изброени са SUV модели. Ако си от хората, които не харесват SUV, тогава Superb-а може да се окаже точната кола за теб.

 

Малко дълго се получи, но се надявам да е било полезно като разсъждения. В крайна сметка в момента всичко на пазара се продава и то на високи цени, така че каквото и да вземеш, ако решиш, че не ти харесва, вероятно ще успееш да го продадеш за същата цена (независимо дали вземеш употребяваната Шкода или чисто нов модел). Парите не са малко, така че ако решиш да скочиш на Супърба, за да спестиш чакането, трябва доста добре да провериш, че няма някакви скрити проблеми. Успех от мен с избора!

 

 

 

 

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото към @Mir4o_74 - ако виждаш резон в моите разсъждения и би помислил в посока на японските плъг-ин хибриди, то днес видях в мобиле обява за Suzuki Across Plug-in, която не случайно са я описали с "Toyota Rav4 Suzuki Across Plug-in" и я намерих с търсене на Rav4, понеже двете коли са доста доста идентични. Като интериор е почти 1:1, като изключим емблемата на волана, която е сменена с тази на Сузуки. :D Отвън разликата е само в дизайна на муцуната, а като екстри мисля, че почти нямат разлики. Цената изглежда прилична (само 9 хил. лв над Супърба, който си харесал), а колата още няма година и е само на 17 хил. км. Предлага се от ТМ Ауто, което е представителството на Тойота. Ако ти харесва като вариант, може да я погледнеш на живо преди да е заминала (подозирам, че до седмица-две ще се продаде). Аз не съм я виждал на живо и нямам идея има ли някакъв проблем или просто има друга странна причина за продажбата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.