Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Износване гуми - неравномерни ли са тези разлики


Levcho

Recommended Posts

Здравейте съфорумци.

Имам въпросителен по износване на гуми.

Карам около 20к със същи гуми и не съм ги въртял, значи предните са все отпред. (Bridgestone 225-45-17)

Вчера измерих гумите и видях разлика от около 1,5мм външна/вътрешна част. Трябва ли да постъпя към някаква профилактика за настройка на предница.

Гумите вече са износени и мисля да ги махам но все пак искам да знам дали да се тревожа и дали има повреда някаква. Имам и лек проблем, колата леко тегли надясно.

 

Гумите ги меря ;  Има три канала по средата, меря външния и вътрешния канал. Така ли е правилно?

 

Долбочина гуми е както следва.

Предна дясна   Външен канал 4мм. вътрешен 5.4мм

Предна лява   Външен канал 3.5мм. вътрешен 4.7мм

Задна дясна   Външен канал 4.3мм. вътрешен 5мм

Задна лява   Външен канал 5.3мм. вътрешен 5.6мм

 

Благодарско предварително за коментарите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е нормално да е толкова голяма разликата в износването.  Износването трябва да е равномерно по цялата ширина грайфера.

Редактирано от Penata
  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предните може да се износват повече странично(и вътрешната и външната част на гумата) отколкото в средата, но би трябвало да е равномерно. Това е заради наклона на колелата при завой. При теб обаче ми се струва, че има нужда от реглаж, особено щом има и теглене в едната посока. Доколкото знам, твоята кола е с независимо окачване и отзад, та и там има нужда от реглаж, щом и те са неравномерно износени, макар че тези стойност които си измерил, ми се струват пренебрежимо малки. 

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, ghost_rider написа:

щом и те са неравномерно износени, макар че тези стойности които си измерил, ми се струват пренебрежимо малки. 

 

Струва си реглажа, ако е видимо износването. С просто око. Никога не съм мерил грайфер. Ако ми направи впечатление на око, тогава вземам мерки.

Това не е реплика, само да продължа мисълта. Иначе съм съгласен с това, което си написал по-горе.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Недейте да подхождате толкова едностранно. @Levchoне е споделил как кара. Примерно моите гуми са винаги износени повече от външната страна заради поднасянето в завоите.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, joro-120L написа:

Ице, дърпането във волана е притеснително.

Доколкото нямаше споделени данни за актуално налягане в гумите не е сигурно колко е притеснително.

От един сервиз на "премиум" гумаджии ми изкараха колата с предно ляво на 2,6 и предно дясно на 1,6. Волана не просто беше дръпнал, направо цялата кола беше полегнала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, Izolini написа:

Доколкото нямаше споделени данни за актуално налягане в гумите не е сигурно колко е притеснително.

 

Това мисля е елементарно и трябва да се има предвид от автора на темата. Предполагам.

п.п. има и естествен наклон на дясно, на пътя за оттичане на водата. Трябва да се прецени дърпането, но не трябва да е постоянно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятели благодаря много за коментарите. Това с наклона на пътя не съм го имал в предвид за износването на дясната гума, доста логично.

Що се отнася за налягането на гумите съм много стриктен, дори може да се каже че съм 'гевезе'.

Гумите са винаги 34 PSI, По указание трябва да са 33 PSI но аз помпя плюс 1 PSI. Меря винаги със собствен манометър марка Michelin.

Колата дърпа на дясно, да, забелязах го и го пробвах най малко 3-4 пъти, на права отсечка в последните 5к километри.

А има ли вероятност твърдия характер на гумите да са развалили реглажа по време на пробега? Вибрациите на твърдия каучук могат ли да повлияят на реглажа. Гумите са Bridgеstone с ДОТ 42/16.

 

Миналата седмица сложих зимните гуми които са все още на 3-4к километра пробег. Все още не съм купил нови летни гуми.

Да, с просто око няма да се забележи тази разлика, но все пак разлика от над един милиметър не е малка, мисля.

Не знам само дали едната страна на колата дали не е по тежка от другата и поради това да се износи едната страна по вече.

В смисъл, дали разпределението на тежестта в двигателната част е еднаква в ляво и дясно.

В събота мисля да ходя да проверят реглажа дали има отклонение.

 

Благодаря отново и ако има някакви други коментари ще са ми от полза. :)

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Levcho написа:

Това с наклона на пътя не съм го имал в предвид за износването на дясната гума, доста логично.

 

Това с наклона го казах, че заради него може да дърпа колата надясно, а не че износва дясна гума.

 

Преди 1 час, Levcho написа:

А има ли вероятност твърдия характер на гумите да са развалили реглажа по време на пробега? Вибрациите на твърдия каучук могат ли да повлияят на реглажа.

 

Не

 

Преди 1 час, Levcho написа:

В събота мисля да ходя да проверят реглажа дали има отклонение.

 

Най-добре. Ако ти кажат, че е наред ги питай що дърпа надясно.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, joro-120L написа:

 

Това с наклона го казах, че заради него може да дърпа колата надясно, а не че износва дясна гума.

Не

Най-добре. Ако ти кажат, че е наред ги питай що дърпа надясно.

 

:) Това с наклона го възприех че ; Поради наклона към дясно, центъра на тежестта на автомобила се отклонява към дясно и затова десните гуми са по вече износени. Ей гати физиката, може да се лъжа. :)

Просто съм изтървал коментара че е бил за дърпането. Канализирах се и мисля само за износването. :)

 

Ще видим в събота.

 

Благодарско за мненията  :)

 

 

 

 

 

 

 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам няколко въпроса. Първият е риторичен - Що не си ги въртял толкова време? :)

Вторият е - до колко си сигурен в прецизността на измерването? Щото чак десети от милиметъра... Самите аматьорски уредчета са с разделителни чертички, които са по 1мм. Отделно от това, като мериш в каналите за охлаждане, те не са с прав ъгъл спрямо блокчетата на протектора. Ако мериш ТОЧНО в центъра на канала е едно, ако мериш по към края му към протектора, може и 2мм. разлика да има. С това се опитвам да ти кажа, че не съм сигурен до колко меродавно е такова замерване.

Иначе ако ще сменяш гуми, купуваш ги и отиваш на един реглаж и всичко е 6. Аз ходя и на профилактичен на всеки 2-3г. Не е скъп, а дава спокойствие. Но по принцип куц реглаж ще "заглади" гумите и по-бързо от 20К километра според мен. И то доста по-чувствително. Но това важи за куц последно правен. Не за някаква промяна в геометрията, която е настъпила някога си. Може преди 15К може преди 1000 км.

Колкото до биенето в някаква посока...Пак е субективно колко точно бие. Моята кола също има лееееко биене в дясно, но според мен е от някой поомекнал тампон, който й дава наклон на... :) Защото гуми, джанти и окачване са ми в безупречно състояние и почти всичките компоненти (гуми, джанти, окачване) са чисто нови :)

 

 

 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, sauber написа:

Аз имам няколко въпроса. Първият е риторичен - Що не си ги въртял толкова време? :)

Вторият е - до колко си сигурен в прецизността на измерването? Щото чак десети от милиметъра... Самите аматьорски уредчета са с разделителни чертички, които са по 1мм. Отделно от това, като мериш в каналите за охлаждане, те не са с прав ъгъл спрямо блокчетата на протектора. Ако мериш ТОЧНО в центъра на канала е едно, ако мериш по към края му към протектора, може и 2мм. разлика да има. С това се опитвам да ти кажа, че не съм сигурен до колко меродавно е такова замерване.

Иначе ако ще сменяш гуми, купуваш ги и отиваш на един реглаж и всичко е 6. Аз ходя и на профилактичен на всеки 2-3г. Не е скъп, а дава спокойствие. Но по принцип куц реглаж ще "заглади" гумите и по-бързо от 20К километра според мен. И то доста по-чувствително. Но това важи за куц последно правен. Не за някаква промяна в геометрията, която е настъпила някога си. Може преди 15К може преди 1000 км.

Колкото до биенето в някаква посока...Пак е субективно колко точно бие. Моята кола също има лееееко биене в дясно, но според мен е от някой поомекнал тампон, който й дава наклон на... :) Защото гуми, джанти и окачване са ми в безупречно състояние и почти всичките компоненти (гуми, джанти, окачване) са чисто нови :)

 

 

:) Добри въпроси, радват ме.

Не съм въртял гумите, това е моя грешка. Просто от заблуденост или аматьорски.  Друга причина е че тези гуми ми дойдоха като бонус и не ги ползвах с кеф. Затова ги пренебрегнах.

/Всъщност имам практика и знания поне от 35 години, все още помня схемата за смяна (ротация) на гуми от книжката на Лада'та на баща ми. Но досега не го направих./

 

За измерването. Меря с калибриран шублер (Mitutoyo) и най малко от три точки. Поради това съм сигурен за изсносването.

 

Да, най добре е да се направи реглаж, както си писал за спокойствие, което ми е нужно.

 

Но всички обективни коментари са ми от полза и благодаря.

За биенето към дясно, забелязах го няколко пъти но не го взех в предвид както при износването на гумите.

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днеска минах реглажа за предница. Имало е отклонение. Дърпането изчезна. Поръчвам и 4 нови гуми.

Благодаря на всички за коментарите. Вече всяка година ще въртя гумите, това ще ми е за урок.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер, че се е решил проблема!

Отивай си всяка пролет да ти правят един баланс и да ги "въртят". 20-30 лв. е :)

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.