Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Защо компресора на климатика не се пуска на под 5°C?


toma_todorov

Recommended Posts

Здравейте! Fabia MK1 2006 1.9tdi AXR. Мога ли да направя така, че компресора на климатика да се включва, независимо, че навън е под 5 градуса. Предният прозорец доста трудно се разпотява само на парно. А и докато загрее...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно за да не замръзне, защото ако навън е 5, то "питата" ще е под нулата и за нула време ще замръзне. 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени си филтъра на купето и отстрани влагата/течовете. Защитата не е сложена там по нечия прищявка. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 17.12.2022 г. at 21:16, niki написа:

Смени си филтъра на купето и отстрани влагата/течовете. Защитата не е сложена там по нечия прищявка. 

Тези неща съм ги сторил. Колкото и да е сух един автомобил, няма как да не му се запотяват стъклата през зимата или при дъждовно време. Въпроса е друг, защо не работи компресора при под 5 С (виждал съм други автомобили, на които си работи и си действа ако изсушител на въздуха)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или има друг проблем или имаме различни критерии за бързо разпотяване. Тези автомобили не са били от ВАГ групата. Аз знам, че при всички ВАГ автомобили (или поне тези, които не са по-нови от Фабия 1) компресорът не работи при температура под 5 градуса. 

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 19.12.2022 г. at 15:32, niki написа:

 Аз знам, че при всички ВАГ автомобили (или поне тези, които не са по-нови от Фабия 1) компресорът не работи при температура под 5 градуса. 

Аз пак да питам... (за трети път) Защо не работи под 5 градуса?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно защото е стар модел. Примерно, на О2 компресора не може да се изключи. Може би @Logrus ще се изкаже по-компетентно по въпроса...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не смея да се ангажирам с категорично мнение, тъй като не съм напълно запознат с авто климатиците, но е напълно възможно Пепи да е прав и да има някаква защита - предполагам, че Патрик @SKODA 105 RSRще е по-полезен по темата.

Иначе при О2 нямаш съединител и компресорът се върти непрекъснато, но с отворени клапани (т.е. не работи) - вместо да е отцепен от електро-магнитния съединител, като на по-старите модификации.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следващият въпрос е... След като не бачка, как така става, че запотяването изчезва за 30 секунди? Пробвал съм само на парно - не става. Включвам от копчето АС и изчезва скоропостижно. Има някаква "фатка" тук, ама не знам кое как се случва :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами като натиснеш копчето тръгва - имаш бутон за размразяване на предното стъкло, нали? Би трябвало да работи като нагревателя за задното - с някакъв таймер 

И на двете коли го имам като опция (ама не я ползвам - оставям ги да си греят 10-тина минути) и не съм обръщал внимание дали има защита от ниски температури, ама и моите са дело на френската инженерна мисъл, та кой знае какви бисери има натворени ?

П.П. За такова копче говоря.

Утре, ако се сетя ще пробвам как е при мен.

IMG_20221221_140224_387~2.jpg

Редактирано от Logrus
  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се включа и аз. Тия копчета ги има при климатроник. Моята не е толкова лачена и е с обикновен климатик. Прилагам същия трик с включването от копчето на климатика и има положителен ефект, дори и при по-ниски температури. Бях научил жена ми да го прави още като беше с Клиото, та и до ден днешен си го ползва и на Октавията. 

В интерес на истината, не съм си правил експерименти при различни температури, да наблюдавам кога, как и дали включва коморесора, но е факт, че този трик помага за по-бързото сушене на стъклата. Може би при голям студ наистина не тръгва и сушенето става по-бавно, чак когато дойде топлото (а както знаят повечето от вас, при дизела топлото идва ...на пролет...).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ползвам тоя бутон всяка сутрин. Заедно с температурата на макс. Така сработва при мен (О2 дизел) допълнителния електрически нагревател. Нямах идея, че това копче включва компресора. На О1 си беше болка това с потенето на стъклата. Мястото на филтъра там е кретенско...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, ghost_rider написа:

Да се включа и аз. Тия копчета ги има при климатроник.

Абсолютно прав си - ама нали гледам в моята какво е ?

 

Иначе пробвах - при -6 ми тръгва компресорът и ....се оказа, че някой ще трябва да ми го дозареди ?

Днес трябва да се чуя с един юнак, който поправя авто климатици и ще го питам за тази евентуална защита.

А това, което ми хрумва на мен е че по-скоро е проблем, а не защита - възможно е при ниските температури да има нещо което пречи на компресора да тръгне - например повишено съпротивление, заради позамръзнало масло....ама това са си някакви мои размисли.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.