Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Skoda Octavia 3 vRS, EvilRed Powered


Recommended Posts

Колата като визуален и силов проект е завършена в по-голямата си част от предишния й собственик, Тони @v13. Изпипал е всичко до най-малкия детайл, вложил е адски много мерак и желание във всичко направено. Заради което аз няма какво толкова да добавям или променям по нея. Който иска да види всичко от самото начало на един стоков vRS до сегашното състояние на колата, може да погледне тази тема на Тони. А няма какво да променям по колата, защото Тони е направил всичко така, все едно аз педантично съм го правил за себе си. Поклон за което!

 

Но пък точно заряди всичко това не мисля за достатъчно колата да се появява само тук-там на някоя снимка от клубно мероприятие или мое пътуване. Искам тя да продължава да си има тема тук, във форума, в която да стартирам с малко повечко първоначална информация, а в последствие да бъдат отразени различни неща, свързани с нея. За някои от вас ще бъде интересно да четете за общите ни емоции с този разкошен автомобил, за други това би било досадно, но пък биха се радвали на снимките, които ще пускам. А за трети може да е полезно инфото за разни текущи ремонти, проблеми и вложени част.

 

Стартирам с малко предистория. Може би от сантимент. Няма значение. Всичко започна още през 2020-та година. Тони ми изпрати снимки на една сива бензинова  Octavia 3 vRS, която току що беше купил - видях я как слиза от автовоза, а после как се сдоби с клубни табли за номерата още преди да има регистрация в България. В последствие се виждахме вечерно време за по кафенце, следях проекта и развитието на автомобила от "първа ръка". Превъртаме лентата бързо напред до времето за поредното участие на Шкода клуб България на ежегодния VW Fest, в случая през 19-20 март 2022г. Колата определено има пълния потенциал да представи клуба достойно и да бъде видяна от гостите на феста. Обадих се на Тони, за да го поканя за участие. След кратко (абе май не беше много кратко) увещание, той се съгласи. Имаше само един проблем - уикенда имаше ангажимент, а и не обича показността. Разбрахме се да докара колата в петък до феста, а всички останали грижи по нея да ги поема аз, след което в неделя да дойде и да си я вземе.

 

На 18 март, обедно време, Тони докара колата на задния паркинг на Интер Експо центъра в София. Снимките са от преди влизането й в залата за участие:

19907295_2022_03_19VWFest010.thumb.jpg.6abe0f8a5d34f3243c7036e18f2a83b5.jpg

 

219406781_2022_03_19VWFest011.thumb.jpg.cb5d396409dd9faedac3da9a4d1bc7c2.jpg

 

1269075274_2022_03_19VWFest012.thumb.jpg.2eef35d6e609499d1cb3acbb0faa2375.jpg

 

1621946504_2022_03_19VWFest016.thumb.jpg.d196d25503f1e5c1cb69e31fd8075708.jpg

 

Много от вас знаят, че по-големия ми син Мони е голям автомобилен фен. Откакто порасна не е пропускал VW Fest. И тази година беше с нас, за да помогне на екипа да подготвим колите. Заедно с него измихме и лъснахме vRS-ката на Тони. Колата, предвид сезона, а и защото в понделеник щеше да пътува за Пампорово, дойде с монтирани зимни гуми. С дружните усилия на Коцето и Пепо зимните 18-ки паднаха, а на тяхно място бяха монтирани Neuspeed 19-ките с летните гуми:

842331419_2022_03_19VWFest019.thumb.jpg.254917a0e430bba7867112adb21617de.jpg

 

1499605516_2022_03_19VWFest021.thumb.jpg.89431c73bd5b9552005ea565f23918bf.jpg

 

VW Fest 2022 започна в събота. Приказки, аху-иху, много положителни емоции. А Мони не се отделя от колата. Показва я на гостите, припалва я за да я чуят, забавлява се. Остана ми време да я разгледам подробно и аз. Тони е изпипал всичко до най-малкия детайл. Дори човек да не е автомобилен фен, ще забележи отличния вкус, вложените мерак и средства. Някои от гостите на феста, които разбират от тунинг, изразиха положителен коментар относно избора на ECS Tuning за интейк, картерната вентилация и турбо пътищата, вместо може би по-популярния вариант на APR. Ама за това по-нататък ще пиша:

1240457495_2022_03_19VWFest029.thumb.jpg.7e04154b32d96dab780a80dc553aa73d.jpg

 

1496147650_2022_03_19VWFest031.thumb.jpg.4be50f981fff0897e20ce81f3bce1ab4.jpg

 

2002274603_2022_03_19VWFest037.thumb.jpg.63497bd5926dc3a52e6cf6e625436aa1.jpg

 

2066162457_2022_03_19VWFest041.thumb.jpg.a27d79390e0697d42ae9fab5a9b36f21.jpg

 

1424862546_2022_03_19VWFest059.thumb.jpg.036f2bc1557feefb31970afdd7e814d3.jpg

 

1911618161_2022_03_19VWFest060.thumb.jpg.d8c45e7fdba75309985bfb4d32454687.jpg

 

Дойде края на VW Fest 2022. Бях решил - ако Тони пусне някой ден за продажба колата, да я купя, ако мога да си я позволя. Мечти, ама пък без тях сме за никъде... Тръгвайки си, Мони беше доста тъжен. Видял е доста коли на феста през годините, но никога не му е липсвала някоя от тях. А за тази определено щеше да тъгува дълго време. Явно си допаднаха.

 

Превъртаме лентата отново напред, този път само с 3 седмици. Пропускам всички детайли и подробности. Накратко - разбрах, че Тони е пуснал колата за продажба. Но аз за съжаление нямах готовност и възможност да я купя веднага. Реших, че ще изпусна още един заслужаващ покупката клубен автомобил, така, както преди няколко години се случи с един друг - просто не бях подготвен. Звъннах му, поне да разбера защо продава колата. Отговори ми с едно изречение - "искам 4х4". Поговорихме си още, а на мен ми е адски тъпо. Такава кола да се продава, а аз да трябва да я подмина. Но пък какво толкова, двойката vRS си ме вози безаварийно, върви прилично, все още ми харесва, човек не трябва да е лаком. След 2 дена Тони ми звъни. Пита ме дали все още искам колата. Направи ми предложение, което само един ГОЛЯМ ЧОВЕК може да направи, гарнирано с огромна доза ДОВЕРИЕ и ПРИЯТЕЛСТВО. Прибрах се вкъщи. Показах няколко снимки на колата на жена ми. Тя я знае от преди, но да й ги покажа отново. Без да се замисли ми каза "ако не те притеснява, че е с ниско свалено окачване, взимаме я". Отидох в стаята на Мони, какво последва е ясно. Та ако не бяха Тони, жена ми и Мони, едва ли щях да се хвърля така, независимо, че колата е уникална. На мен ми трябва ежедневен автомобил, да возя децата на училище, да ходя на работа, да си пътувам на село и т.н. А тази кола, колкото и да е хубава, е доста ангажираща. Преспах или по-скоро премислях през нощта. На следващие ден се обадих на нашия приятел и клубен нотариус Боре @Боре. Насрочихме ден и час за изповядване на сделката. От обаждането на Тони до сделката всичко се случи толкова бързо, че не разбрах кога се озовах зад волана на колата на паркинга на НДК, тръгвайки си от кантората на Боре.

 

Тук искам да отворя една скоба. Освен всичко, което направи за мен Тони, към колата получих толкова подаръци, че се наложи той да ми ги достави с бус - оригиналните от колата генерация, интейк, пластмасова кора под двигателя, окачване и още куп неща, свалени и заменени с тунинг опциите им. Даде ми и непокътнатите кашони от Neuspeed джантите. Тонка, поклон и респект за всичко, приятелю!!! Иначе за протокола, към колата получих и цялата й документация - от ден първи при покупката й от първия собственик с посочени дати и километри, на които са сменявани всички консумативи, правени регулярни обслужвания и отстранявания на дребни гаранционни проблеми в сервиз на Шкода, както и всички документи за това какво е купувал и правил Тони по колата. Точните километри, на които я прибирам в моя гараж - 124 477км.

 

Тони ми беше натоварил летните джанти и гуми. Съответно с Мони първата ни работа беше да посетим клубния гумаджия в лицето на сервиз Интерпан. Тук, по препоръка на Ицето от сервиза, решихме да сменим задните фланци с друг модел. Ицо ги поръча и на следващия ден отново бяхме при него, за да ги монтираме:

138493913_Mixed2022107.thumb.jpg.983307dcb8e2267f4eb5ff31dfb58d4c.jpg

 

До тук всичко добре. Остана едно последно нещо, преди да мога да си отдъхна и да започна да се возя с кеф. Не бях съобразил да помоля Тони предварително да пробваме, просто бях изключил покрай цялата еуфория. Към гаража ми се стига след спускане по една не много стръмна рампа. Няма кола, която да е имала пробем с минаването й. Рампата не е нищо особено. Ама вече сме с ниско окачване и това си беше предизвикателство. Имах план Б - окачването е регулируемо, ако трябва ще го вдигна малко. Но с това щях да убия частично визията на колата. Пускам рампата, а Мони заляга, гледа и мери. Накрая ми махна с ръка да минавам, камък ми падна от сърцето. Минавам на 1 пръст разстояние от предния лип. Кеф голям. Да, не мога да добавя втори тунинг лип под оригиналния, както ми се искаше, ама това са бели кахъри. Иначе на работа проблеми нямам - имам подземно парко място, но там рампата е с минимален наклон.

 

Следващата стъпка беше да се разделим с вярната Буреноска, както я бях кръстил - Octavia 2 vRS, отново бензинка. Щеше много да ми липсва. Толкова усмивки и приятни моменти съм имал с нея, че... Ако имаше как, щях да я задържа. Няколко човека от клуба знаеха, че ще я пускам за продажба. Но още не я бях почистил и измил, затова нямах и снимки за пускане на обява. Звънна ми Данчо @roodnb, имал нужда от ежедневен автомобил. За 5 минути се разбрахме и след няколко дни се озовах отново при клубния нотариус Боре. Дали нарочно или не, паркирах синята Octavia 2 точно на мястото на паркинга на НДК, на което Тони беше паркирал тройката. Данчо си тръгна с усмивка, а ние с Мони тъжни. Не бях се качвал на метрото от НДК в посока вкъщи. Баси якото. Ако можех да го ползвам за ежедневен транспорт, хич нямаше да вадя колата от гаража. Това е последната снимка, която направих на синята Буреноска. Съответно следващата снимка е първата ми на коя да е метростанция:

1603357837_2022_06_24Octavia2vRSSale006.thumb.jpg.a93e01ebc00919f9fa3b3057e8c7b231.jpg

 

474611057_2022_06_24Octavia2vRSSale008.thumb.jpg.e7568a6bd47bd5d0635b46143df3c07f.jpg

 

В следващия пост ще ви запозная малко по-подробно с част от хардуера на колата. Само време да ми остане. Доста дълго ръчках Тони да пусне тема за колата си. Сега ми го връща и вика "минаха 10 месеца, спиш ли, че не пускаш" :)

  • Благодаря 5
  • Одобрявам 6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде честито!!! Супер е колицата!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честит ти Нов Член на семейството, Юли!!!

 

Да е все така стряскащо мощен, неповторимо красив и неотразим, царски удобен, недостижимо бърз и никога да не спира да кара теб, Мони и дамите да се усмихвате и с удоволствие да се намествате по седалките, на път за поредното незабравимо пътуване.

 

За мен е е голям кеф да чета как изчврпателно и колоритно описваш всички чувства и душевни трепети, които колата е предизвикала, както и радостта, която си изпитал, след като най-сетне сте се събрали.

 

И накрая, напълно съм сигурен и мога смело да кажа, че прекрасното ти село определено много ще си пасне с този страхотен и мощен звяр. ?

Редактирано от РусенскоВарено
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юли, честито! Много емоция има в разказа ти за колата. Пожелавам ти щастливи и безаварийни километри с този прекрасен автомобил! И цвета е много добър. :)

Знаеш, че не си падам по тунинга и не мога да коментирам, но ще те питам друго - Все едно ли ти е дали е комби или седан колата. Или в случая, това нямаше значение. Или пък предпочиташ универсалността на комбито и са съвпаднали нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито Юли, много е красива. 
Много километри, с безброй много усмивки на семейството в нея!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-накрая, да си кажеш?

Само не разбрах, защо детето излезе "виновник" за покупката на буркановоза?

Безаварийно да Ви вози целия отбор, Юли! Измисляй, какво да пипнеш по колата. Макар и много "пипната", колата трябва да продължава да се развива!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ееее доживях темата ?

Радвам се, че колата попадна на правилния човек и мога да спя спокойно през нощта :)

Дано продължава да те слуша и радва, както до сега!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за пожеланията ;)

 

Преди 14 часа, РусенскоВарено написа:

За мен е е голям кеф да чета как изчврпателно и колоритно описваш всички чувства и душевни трепети, които колата е предизвикала, както и радостта, която си изпитал, след като най-сетне сте се събрали.

И накрая, напълно съм сигурен и мога смело да кажа, че прекрасното ти село определено много ще си пасне с този страхотен и мощен звяр. ?

Ице, право в десетката. Наистина не става дума за някакъв автомобил с някаква визия. Всичко е навързано, дори повече отколкото съм го описал, ама така или иначе се поотпуснах да пиша, щеше да е досадно да включа всичко. Наистина има много емоция във всичко. А за селото - те знаеха синята, сега научиха и тази :)

 

Преди 12 часа, joro-120L написа:

Все едно ли ти е дали е комби или седан колата. Или в случая, това нямаше значение. Или пък предпочиташ универсалността на комбито и са съвпаднали нещата.

Жорка, труден въпрос. Знаех, че някой ден ще сменя синята vRS. Исках следващата да е като нея, да не е комби. Незнам защо, от вътре ми идваше като нагласа, не е защото не харесвам комби, имал съм. Но точно защото съм имал комби, при това доста хубаво, винаги съм искал да имам комби със спортен дух и визия, което при предишното по ред причини така и не успях да реализирам. Или с други думи казано, най-верния отговор в случая е - явно колата ме намери, а аз намерих нея. И също толкова вярно е, че конкретно за този автомобил нямаше значение дали е комби или не. Иначе - не съм търсил практичност, знаеш, че тя при Шкода, особено в Октавия и Супърб е в изобилие и така или иначе щях да я имам.

 

Преди 11 часа, zloQQ написа:

Най-накрая, да си кажеш?

Само не разбрах, защо детето излезе "виновник" за покупката на буркановоза?

Велко, защото само аз си знам какво е да го гледам докато се грижеше на колата на феста. Няма да излъжа, ако напиша, че 50% от решението ми е точно за да го зарадвам. Той вече разбира много от коли, на всяка авто среща, особено ако е с тунинг насоченост, ме кара да ходиме и много добре знае какво е паркирано в гаража. Наскоро ми каза "тати, всеки път като седна в тази кола, вътрешно се усмихвам".

 

Преди 11 часа, v13 написа:

Ееее доживях темата ?
Радвам се, че колата попадна на правилния човек и мога да спя спокойно през нощта :)
Дано продължава да те слуша и радва, както до сега!

Малко си ме ръчкал явно. Но по-добре по-късно отколкото изобщо. Или както ти казах одеве - пътеписа тепърва започва. Само време да има :)

  • Одобрявам 5
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз тъй като съм добре запознат със 3-ката и няма какво да кажа много , освен евала за положените усилия както и на Тони , така и твойте , но ще кажа ,че много се радвам, че си я купи, за да взема аз двойката :D

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
На 1.02.2023 г. at 10:53, roodnb написа:

Аз тъй като съм добре запознат със 3-ката и няма какво да кажа много , освен евала за положените усилия както и на Тони , така и твойте , но ще кажа ,че много се радвам, че си я купи, за да взема аз двойката :D

А пък аз много се радвам, че точно ти я взе. Защото знаех, че ще се грижиш добре за нея. И адски много се зарадвах, когато ми се обади с идеята да я вземеш. Щеше да ми е жал, ако беше попаднала в някой разсипник. А сега съм спокоен, че продължава да бъде гледана и обгрижвана както трябва.

 

Продължавам с още инфо в стил пътепис. Старата vRS винаги съм я карал бавно. От клуба ме бъзикат, че съм пенсионер. А аз обичам да блея, да не се напрягам от тарикати и т.н. По същия начин продължавам да карам и EvilRed. Който иска, да се пъне по светофарите, да ме изпреварва, дреме ми. Аз си слушам и се радвам на мотора и генерацията, карам вдясно на околовръстното, а на шосето си държа 90-100. И въобще не ме вълнува кой с колко лети. Е, понякога на някой немски аутобан разгръщам потенциала на автомобила, да му се порадвам. Но това се случва много рядко.

 

Колата е замервана с Audi S4 на 100-200км/ч. Шкодата е показала по-добри резултати, което ми е предостатъчно. Твърде вероятно е някой ден да й сменя кулера и турбината с IS38. Всъщност само това е останало немодофицирано по силовата част. Чувам доста негативни коментари за кола на предно и толкова коне под капака. Дори в сегашния й вариант. Да, за драг или светофарен проект, по-добрия вариант е 1.8TSI 4x4. Octavia vRS няма шанс на старт с това предно. Но голямото ми желание беше да имам точно EviRed, в сегашното й състояние, с всичките промени по нея. Стартовете не са ми приоритет. Но пък освен тях има и ластици на извънградско, където 4x4 не е с предимство, напротив. Та там има какво да се разгръща, ако на човек му е мерак. А IS38-цата бих я сложил заради кефа да седи под капака. Пък и предполагам е готино усещането да се телепортираш още по-бързо пред някой ТИР, когато това е необходимо. Иначе за мен е голямо удоволствие да се кара бавно сравнително бърза кола.

 

Окачването. В момента е с регулируем по височина Bilstein B14 - комплект пружини и амортисьори. Излиза доста по-скъпо от пружините на Eibach Pro Kit, но и дава доста възможности за реглаж (при Eibach реглаж няма) и по-добро пътно поведение на автомобила. Накланянето на купето при рязко влизане в завои клони към нула. Колата е като лагерница в това отношение. Очаквах да вози много твърдо и да друса. Но се оказа, че колата в почти всички отношения е много по-комфортна, включително и на дълъг път, сравнено с предишната ми vRS 2 със стоково окачване. Возията е изключително стегната, но паваж и напречни фуги се минават приятно. Вълнообразните асфалтирани участъци се усещат повече, но не е драма. Дупки не съм целил, но ако има липсващ повърхностен слой асфалт - доста се усеща. Не граничи с липса на комфорт, но се усеща. При рязко тръгване и рязко спиране няма накланяне на купето напред и назад, няма потъване или повдигане на предницата или задницата. Или е толкова слабо, че не се усеща/вижда. Или с други думи - пътно поведение на лагерница с доста висока степен на комфорт.

От опита, който имам, наличието или липсата на комфорт се усеща най-много на задните седалки. Жена ми не е претенциозна, но казва, че в момента отзад е много по-добре, сравнено със старата vRS. Чете си спокойно книга докато пътуваме, а на по-малкия син вече не му става лошо когато карам с нормална скорост по завоите на някой проход. Наясно съм, че всичко това се дължи не само на окачването, но и на редица конструктивни промени и разлика в размери между Octavia 2 и Octavia 3. Но пък съм доволен, че мога да имам автомобил с такова спортно окачване и това да не пречи на семейни пътувания. Всъщност, преди да взема vRS 3, съботно-неделните пътувания до село ги правихме с далеч по-комфортната и голяма кола на жена ми. А сега тази Шкода почти не я спирам, навсякъде с нея ходиме.

 

Снимка на задния Bilstein. Зима е, мръсничък седи, но на пролет пак ще бъде лъснат:

20230214_063710782_iOS.thumb.jpg.fc62916250e5e218df253539d6b50a14.jpg

 

Генерацията. Дава половината от удоволствието при шофирането. Включва всичко на 76mm, спортен каталиазтор Milltek (200 cell), а след него Bull-X. Отзад погледната, по мое мнение колата е много красива. Виждат се дебелите тръби, завършващи със спортните гърнета. В началото си мислех, че ще ги закачам на много места, но за сега дори не съм успял да ги одраскам. Звука, който дава цялата тази комбинация, е музика за ушите ми. При палене генерацията издава много интересен звук, труден е за описване, но да речем, че наподобява басово уригване. Да бе, знам, звучи смешно това описание, но не знам с какво друго да го оприлича. На място колата боботи много приятно. В движение определено се чува в купето. При поддържане на скорост на равно колата е сравнително тиха. Даже доста тиха за такава генерация. Но при ускорение или изкачване на баир басовото ръмжене драстично се увеличава. Не е дразнещо, напротив, много ме радва. Бих го определил като на ръба на комфорта, когато пътуваме семейно. Мисля си за една електрическа клапа, да отварям още генерацията, но за това по-натам.

 

20230214_063332763_iOS.thumb.jpg.ebeb3a96f5a449c0f8970922efafd3e1.jpg

 

За интейка и турбо пътищата писах вече по-горе - ECS Tuning и CTS Turbo. Много ми допада дизайна. Въздушния филтър е отлично изолиран от топлината на двигателя. Все още не ги чаткам нещата задълбочено, но от това, което съм чел и видял в Интернет, варианта на APR дава по-насочена струя въздух, но я загребва само от лявата страна на предната решетка. А варианта на ECS Tuning гребе въздух от цялата решетка, което пък означава повече дебит. И при двете марки филтъра е много добре изолиран от топлината на двигателя, като при ECS Tuning, за разлика от при APR, филтъра е много по-лесно достъпен за преглед и обслужване. Всъщност от APR имат и по-стар вариант, наподобява този на ECS Tuning, но филтъра не е добре изолиран от топлия въздух от двигателя. Клапана за картерната вентилация (PCV) - и той е подменен с варианта на ECS Tuning, към него е добавен и breather кита, като по-подробни снимки ще пусна на по-късен етап.

 

От горната страна на ръба на преградните стени заводски има едно уплътнение, което контактува с капака на двигателя, за да е още по-добре изолиран филтъра. Малко странно решение са имали от ECS Tuning за закрепването му, затова съм го свалил и ще го модифицирам скоро. Иначе монтажа на преградните стени наистина е Plug&Play - всичко пасва, все едно от Skoda са го мислили.

20230214_063621817_iOS.thumb.jpg.5eee782336d3833f583e6c4fa8c0253c.jpg

 

20230214_063628755_iOS.thumb.jpg.849f77c797162e8edee69c201cb3b26a.jpg

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 7
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Продължаваме с темата. На дневен ред идват джантите. Марката е Neuspeed, модела е RSe 102, а цвета е бронз мат. Размера е 19"x8.0, ЕТ45, централния отвор - заводския на Шкода 57.1mm. Теглото на всяка от тях е само 9.1кг, което за този размер е повече от добре. Който ме познава знае, че много държа на джантите на колите ми. А тези - това са най-красивите, които някога съм карал. Ниско тегло, изчистен, но въпроеки това красив дизайн, лесно се чистят, а и носят много на прах от спирачките. Конструктивно, както при Octavia 2, така и при Octavia 3, визуално задните колела седят доста при брани навътре в калника. С тези джанти, за да застанат на ръба на калника, отзад имаше 10mm фланци. Тони ги е взимал от Варна... Веднага ги махнах заради недостатък в дизайна. Ицо от Интерпан ми достави и монтира нови, които ми допадаха много повече. Няма да изпадам в подробности, за да няма сърдити, най-вече от Варна... Също така, благодарение на тези задни фланци, зимните колела са еднакво прибрани навътре като предните - визия, на която също държа.

 

Тука съм в Интерпан в деня, в който взех колата. Сваляме зимни гуми, стари фланци и монтираме летния комплект с новите фланци. Благодаря на Ицо и сервиза за отлично свършената работа и за професионалния съвет при избора на фланците:

581870717_Mixed2022107.thumb.JPG.ae5c0988d52f60b8f1b38dccecac143a.JPG

 

1433375197_Mixed2022108.thumb.JPG.93cb6a526615e88a3f47084156f37388.JPG

 

С летните гуми и Neuspeed-ките:

967696208_Octavia3vRSMixed2022045.thumb.JPG.b7288eb9e1523fcfa14c9313bb3e1958.JPG

 

Има доста противоречиви коментари на тема "за" и "против" използването на фланци. Имаме по-голям товар върху лагера на главината, а при кофти фланци - голяма вероятност за поява на вибрации (тресене). За съжаление или не, купето, стойката и визията при Octavia си ги искат отзад. Старите фланци не съм ги пробвал, че нямах ходене до немски аутобан. Но с новите - до 200км/ч в близост до Мюнхен - проблеми никакви, вибрации, тресене или каквото и да е - нула. За което благодаря на Ицо и сервиз за гуми Интерпан. А за лагерите, дали ще изкарат с 5-10К повече или по-малко, общо взето е все тая. До сега не съм имал проблеми с тях, на предишната Octavia бях с ET35 джанти.

 

На тази джанта сиви (сребристи) тежести не й отиват. Тони е слагал черни, монтирани в Exlusive Reifen. По стечение на обстоятелствата имах съмнение за дебалансирана задна джанта. Беше неделя, извън гуми сезона, съответно да се намери работеща и читава гумаджийница в 4 след обед е мисия невъзможна. Сетих се за един сервиз за гуми, доста хвален и прехвален, помня, че работи и в неделя. Обадих им се, изрично попитах за черни баланс тежести, потвърдиха ми, че имат и отидох при тях. Момчето свърши работа, беше супер любезен, останах доволен и си тръгнах щастлив. След месец забелязах, че на същата тази джанта тежестите са станали полусребристи. Естествено, ядосах се. Явно на въпроса ми "имате ли черни тежести?" отговора трябваше да бъде "имаме само сиви, но ще ги пръснем в черно за вас...". Както се вижда от снимката, обелили са се от водоструйката. А необелените и все още черни, са монтирани преди повече от 1 година в Exlusive Reifen. Точно тук, във форума, в темата за Exlusive Reifen някой изрази недоволство по въпроса защо сервиза за гуми не може да бъде случаен, ако човек иска качество, как нямало значение кой ще прави гуми/джанти и какво толкова специално имало в професията...

 

Миналия уикенд с Мони се заиграхме с джантите. Бях ги измил, преди да сложа зимния комплект. Но го направих докато бяха монтирани на колата. Сега ги измихме старателно. Реших и свалих всички тежести (затова имам снимка и на полусребристите тежести по-долу), а тези дни ще ги закарам на Exlusive Reifen. Така или иначе ще искам да пребалансират тази, на която бяха сивите тежести, та да направим всички наново:

20230219_152855726_iOS.thumb.jpg.456276e37249a3b62a4c79bda3fc77e7.jpg

 

20230219_143040319_iOS.thumb.jpg.a604c00cdec34ded45f5e89e2166c4e1.jpg

 

В ляво са две, пръснати с черен спрей за левче, в дясно са две, монтирани от Exlusive Reifen:

20230219_155022839_iOS.thumb.jpg.60946d2354017e4ff271b3796f82cb02.jpg

  • Одобрявам 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амиии... Честита баба Марта! Тази мартеничка се е возила всяка година на предишните две коли. Време е да заеме своето място и в EvilRed :)

 

20230301_065212098_iOS.thumb.jpg.d2169f69d2dc5537bd44a1141ced2cfe.jpg

  • Благодаря 1
  • Одобрявам 5
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колега и честита сбъдната мечта, колата е много арна и предният собственик добре се грижеше за нея, сигурен съм, че и вие така :)

И аз карам Октавия 3 нещо като РС и имам няколко въпроса:

- не е ли много неудобно с мултимедията без физически бутони (врътките)?

- возията с 19'' гуми не е ли много, много твърда?

- по нашите прословути пътища няма ли да се кривят самите джанти жестоко, както и гумите да дават фира?

Моята кола е със зимни гуми на 225/45/17 и возията се ядва, но летните са 225/40/18 и дооста друска, също така джантите при всяка смяна на гуми имат нужда от изправяне, та ми е чудно какво е положението с още по-големи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет и благодаря за включването и въпросите.

 

Мултимедията. Работи се много лесно с нея дори без наличието на хардуерни бутони. Липсата им дава възможност екрана да е по-голям, което за мене определено е плюс. Недостатък (макар че "недостатък" е доста пресилено) е, че докато шофираш, ако искаш да ръчкаш медията (не просто да смениш станция на радиото), става малко по-трудно, защото трябва да нацелиш точното място с пръст и си отвличаш вниманието от шофирането. Нещо, с което бързо се свиква. Освен това, ако имаш мултифункционален волан, както е при мене, почти не пипам медията в движение - станции, предишна и следваща песен/клип, сила на звука и други - всичко правя през волана. С други думи, ако трябваше сега да слагам медия, при наличието на мулти волан, отново бих сложил такава.

 

За гумите. Мисля, че всичко, за което пишеш е по-скоро въпрос на личен избор, вкус и усещане. Трудно може да се даде обективно и универсално мнение по въпроса. Предишната ми Octavia 2 vRS беше с летни 18-ки, в същия като твоя 225/40/18 размер. Возеше доста стегнато с тях, елемента на друсането не отсъстваше. На сегашната, с 19-ките, не мисля, че друса повече. Предполагам е заради Bilstein окачването, както и заради конструктивните разлики между Octavia 2 и Octavia 3. И при двете, като сложа зимните гуми (Octavia 2 - 17-ки същия като твоя размер, Octavia 3 - 18-ки) комфорта определено става по-добър. Но аз обичам по-твърдата и стегната возия. В допълнение, пролетно време помпам летните гуми на 2.8 атм., а лятото, в големите жеги, ги свалям на 2.7атм., за да компенсирам частично увеличването на налягането в гумите след загряване. Така правех на старата, правя го и на настоящата кола. Реално твоите зимни и летни гуми са същите като размер, каквито ползвах на Octavia 2 vRS. И съм сигурен, че твоята вози по-меко от двойката.

 

За джантите. От години не съм изправял джанта (чукам на дърво). Внимавам много, но най-важното е, че в общи линии се движа по познати пътища и винаги избирам по-добрия път, дори да е по-дълъг. Не само заради джантите, а заради колата като цяло. Ти да не би да си сменяш гумите в Диана? Защото там и с перфектна джанта да отидеш, винаги ще се окаже, че има нужда от изправяне.

 

Иначе, за съжаление, констатацията ти за пътищата ни е абсолютно вярна. Трудно се кара с големи джанти, а още по-тегаво е когато колата е ниска. Това е основната причина да не искам да минавам някой ден на 20-ки. Или поне за сега съм на този акъл. Винаги съм си пазил колите, но и никоя не е била като настоящата. Колкото е прекрасно, толкова е и ангажиращо да я караш всеки ден. Вече не става само с отваряне на вратата, палене на колата и стигане до точка Б.

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера и днес, по повод въпроса за мултимедията, се заиграх с нея допълнително. Дали ще е с врътки или не на практика няма никакво значение от към начин на използване. Искам да стартирам някое приложение, да задам адрес в навигацията, да избера песен от папка или папка с песни, да настроя еквалайзер, да избера плейлиста или конкретен клип в youtube, да набера телефонен номер, да отворя браузъра и да го ползвам, да си избера телевизионен канал за гледане и т.н. - това са все неща, за които врътки и копчета, дори да ги има, няма да са от полза. Единствено, ако човек търси максимално лесен контрол, би била удобна врътката за силата на звука. Но с наличието на мултиволан тя се обезмисля, нивото на звука се управлява през него. С което затвърждавам горното си мнение, че за мен медията няма нужда от врътки, т.е. човек спокойно може да се радва на по-големия екран.

 

По темата за колата. До сега, от всичко написано до тук съм пропуснал две много съществени неща. Споменах, че Тони е замервал колата на 100-200 и че е дала по-добър резултат от Audi S4. Освен на хардуерните модификации, основната заслуга за това е на Пепи @Pepino (Pepino Racing Team), който е модифицирал софтуера на двигателя и на DSG-то още докато колата е била стопанисвана от Тони. В последствие Пепи, по мое желание, върна колата в стоков вариант, покарах я, след което отново наля модифицирания софтуер. Исках да видя какво е било преди и какво е след промяната, защото не бях карал стокова vRS 3 и ми беше любопитно. За което искам да му благодаря още веднъж и тук, във форума.

 

Искам да благодаря и на Жорката @JORDITO за отлично свършената работа, който по желание на Тони е оледил (как звучи само) външно цялата кола - задни габарити, стопове, светлини за заден ход, осветлението на рег. номер, както и двете секции във всеки един от фаровете за мъгла. Той е човека, поставил мултимедията и който ми даде интересни и полезни съвети, свързани с нея. Всичко работи безупречно и не съм имал никакъв проблем с това, което е променил и надградил. Има и друго, за което съм му благодарен, ама за това ще драсна по-натам. Между другото, ако някой се чуди за LED, с крушките на Жорката във фаровете за мъгла - дори при пълен мрак, на 20 метра пред колата осветяват по-добре отколкото ксеноновите фарове. Мисля, че и осветлението в багажника е негово дело. Иначе в купето LED осветлението е монтирано в Шкода от първия собственик на колата.

  • Одобрявам 7
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти, Жорка. Основно бензин сипвам, ама миналата година мина не като да е без ремонти. Явно е вярно твърдението, че колкото по-сложно и с повече електроника набухаш нещо, толкова повече потенциални проблеми се генерират. Но пък като изключим финансовата страна нещата, всичко останало е забавно и интересно. И не съжалявам за нищо, още по-малко за избора точно на този автомобил. Ще пиша повече по всички въпроси, но продължение ще има следващата седмица, че някои снимки ми се губят. А ми се иска да показвам и нагледно всичко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Така като гледам, от 1 година и 8 дена не съм писал в темата. Не че няма какво да се пише, но... Работа, задачки-закачки, отделно се наложи да извървя един не много лесен път. И за писане във форума не остана много време. Както и да е. Колата продължава да е в топ форма. Кара се всеки ден. Само да набера пак инерция за продължаване на темата. Иначе до тогава една не лоша снимка от есента на 69-та година, га бЕхме млади с EvilRed:

 

Octavia3vRSMixed2022053.thumb.jpg.a72e387cb2254615b779d7611df1c557.jpg

  • Одобрявам 5
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.