Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Екологични проблеми (Error: AdBlue (DEF). No engine start in 1000kms)


PRR

Recommended Posts

Историята накратко. Отивам в ЕТ за рутинна смяна на масла и филтри преди ходенето на ски в Австрия. Всичко е чудесно, докато приемчика не ме вика и казва "Ела да видиш" ... това:

20230126_130212.thumb.jpg.42c953e045eca47c32d91c7b3b279ce1.jpg

20230126_130217.thumb.jpg.4a3c33ed9201d400fcbbe963a88d1c82.jpg

 

Естествено, хич не бях очарован. Това е дюзата на AdBlue-то, която нормално би следвало да изглежда така:

20230126_163645.thumb.jpg.1af4452873d16322513eefe1ef6648dc.jpg

Горното е след измиване. Тази част се оказа проблемна, но не я сменят с акция, а само ако има проблем. И нормално, при положение, че дюзата струва 506лв, маркуча 326 и още 200+лв за труд ... без ДДС. Крайна цена 1250.96лв.

 

Както и да е. Попитах дали имат налични частите, че хич не исках да мина едни 2500км с кола, която всеки един момент може да ми каже "Error: AdBlue (DEF). No engine start in 1000kms". Уви, оказа се, че въпреки, че всеки месец имат поне по един клиент с този проблем, на склад имат НУЛА! Поръчката с доставката отнема около седмица. И така се оказа, че искам не искам ще пътувам с проблемен автомобил. Примирих се с факта, поръчах частта, проверих, че VCDS-а е ъпдейтнат и работи, разрових се из форумите за опциите за ресет на въпросния проблем и два дни по-късно бях на път за Австрия.

 

Всичко чудесно до границата между Сърбия и Хърватска, където на дисплея ми светна заветната грешка "Error: AdBlue (DEF). No engine start in 1000kms". Покарах още около 100км и на следващата бензиностанция отворих капака да видя "хавата". Естествено, дюзата отново беше побеляла и очевидно AdBlue-то си течеше. Реших, че вече няма какво толкова да губя, измих дюзата с чаша вода, свалих накрайника (бяла щипка, която се маха със стискане от долната страна), навих витка и половина тефлонова лента и сложиш обратно накрайника. Запалих и продължихме по пътя. Естествено, с паленето грешката излезе на таблото и светна удивителната. При проверка борда показваше, че AdBlue-то му остават 900км. Покарах така и в един момент осъзнах, че всъщност удивителна вече няма. Разходих се из менюто и чудо - AdBlue-то показваше 12500км :) Реших, че съм оправил проблема, но след още 250-300км грешката се появи отново. Уви, явно просто бях удължил пробега. Все пак, отново измих дюзата и продължих по пътя. И пак грешката се изчисти. След нови 250-300км пак се появи... И пак се къпахме. И така стигнах до Австрия, карах ски, т.е. всеки ден разхождах колата, миехме се след каране (да е топла и да изпари водата, а не да замръзне) и в крайна сметка се прибрах обратно в София на собствен ход.

 

Естествено, сърце юнашко не трае, не се стръпях да не разглобя "нещото". Ето какво представлява черната кутийка отвътре:
20230127_103735.thumb.jpg.581edf7fdcdbfaa5ef9a223e82c4eb60.jpg

Маркуча НЕ е спукан, но в бялата част има о-пръстен, който най-вероятно е заминал. Уви, ЕТ задължително сменят и дюзата и маркуча. Моите опити да уплътня и да оправя проблема с тефлон, макар и временно, не проработиха, но може някой и да намери начин да се пребори за по-малко пари.

 

Ето как изглежда сменената дюза с новия маркуч:

20230213_135925.thumb.jpg.259b22ef31777ef903842c7fdc9baf9e.jpg

 

Доколко пак няма да се прояви проблема, с уж оправената версия на дюза и маркуча, не знам. Поне имам две години гаранция и знанието как да удължа прехода, ако пак ми светна тая грешка. Надявам се да не ми се налага, а и на вас да не ви се случва.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай за отклонението, но ти ли плати сметката? Да, ясно че не я сменят по сервизна акция, а при евентуална проява на съответния проблем, но все пак си е някакъв вид фабричен дефект, а колата ти май до скоро беше в гаранция (или още е, не съм сигурен). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, PRR написа:

Моите опити да уплътня и да оправя проблема с тефлон, макар и временно, не проработиха, но може някой и да намери начин да се пребори за по-малко пари.

Самовулканизираща лента?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, ghost_rider написа:

Извинявай за отклонението, но ти ли плати сметката? Да, ясно че не я сменят по сервизна акция, а при евентуална проява на съответния проблем, но все пак си е някакъв вид фабричен дефект, а колата ти май до скоро беше в гаранция (или още е, не съм сигурен). 

Всичко си платих аз. Колата не е гаранционна от близо година ... за съжаление. А фабричните дефекти се отстраняват в този период. Тъпо е, ама не виждам какво мога да направя :( 

 

преди 4 минути, Izolini написа:

Самовулканизираща лента?

Предполагам, че ефекта би бил същия, ако не и по-лош. Първо защото тази дюза е точно над турбото, т.е. температурите там са високи и или ще се разтече или ще запече. И двете не ми вършат работа. Да не говорим, че дори с витка и половина тефлонова лента за ВиК едвам сложих маркуча, а с нещо по-дебело изобщо не го виждам :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи , спря ми пейсмейкъра .. пиши едно пояснение "забранено за възрастни" или сложи една червена точка на това тежко порно!

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 18 часа, PRR написа:

Предполагам, че ефекта би бил същия, ако не и по-лош. Първо защото тази дюза е точно над турбото, т.е. температурите там са високи и или ще се разтече или ще запече. И двете не ми вършат работа. Да не говорим, че дори с витка и половина тефлонова лента за ВиК едвам сложих маркуча, а с нещо по-дебело изобщо не го виждам :(

За мястото - ок, но иначе тази лента издържа до 250 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Izolini написа:

За мястото - ок, но иначе тази лента издържа до 250 градуса.

Ей , това не ти е строителна механизация , с тел не става ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 месеци по-късно...

Да изтупам темата от прахта. Аз имам същият проблем от вчера. Колата от 2 дни свети - No engine start in 1000km. Не знам дали сега ми се дават 1300лв точно преди празниците. 

 

Вашето мнение какво е ако софтуерно се спре AdBlue-то??

Редактирано от Jacky Adamov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да коментирам изключването на AdBlue-то, но поне временно решение е да "измиеш" с топла вода, задължително преди каране, клапана. Така ще се оправи временно и ще занулиш интервала. Но това е временно решение, а и AdBlue-то ще тече по двигателя, а тая гадост си е агресивна :( 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пластмасова чаша за чай (около 200ml) е достатъчна. С нея бавно и внимателно поливаш навсякъде където виждаш бяло. Би трябвало да го измие. След това палиш и караш. След известно време би трябвало да изгасне лампата. Не очаквай да е веднага. Понякога 10мин са достатъчни, понякога 1/2 час, понякога следващото палене, не открих логика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Огромно благодаря. Поне да видя дали нещо ми е останало в казанчето за адблу. Че много скъпо ще ми излезе това изпарение. 10л са 65лв :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако изолираш софтуерно АдБлу всичко безвъзвратно заминава... SCR, ,дюза,съплай модул... Връщането обратно ще е свързано със замяна на изброените компоненти с нови такива а те хич хич не са евтини..Принципно може да се наложи да избушиш катализатора и разбира се ще се простиш с Еврото завинаги.

Уплътняването на маркуча не е толкова лесно. Системите за впръскване на ад блу работят с налягане 5-9бара. Което не е малко за уплътняване как да е....

Редактирано от silent
  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.