Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дискусия за DSG, принцип на работа, проблеми.


Ivaylo_Simeonov

Recommended Posts

Има ли тук някой със 7 степенна ДСГ кутия? След 2018 всички са с тази кутия, а добрите отзиви са прединмно за предишния 6-степенен модел.

Аз клоня към дизел 2018 или по нов с автоматик.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 86
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • joro-120L

    35

  • Izolini

    15

  • Mishelle

    8

  • PRR

    6

Аз съм с 1.5 и DSG.

 

Колата е 2020г. и е на 25000 км. иии кутията ми се струва "малоумна".

 

При тръгване, когато е на D, има един лаг, пускаш спирачката и има известно забавяне след като си натиснал газта и преди да тръгне и се получава удар. На S го няма това. В Шкода казват че няма никакви проблеми.

 

Друго неприятно забелязвам че извънградско, ако натисна педала на газта съвсем до край, да се активира kick-down, понякой път отцепва, мисли, мисли, мисли на коя предавка да отиде и тогава зацепва, или поне такова е усещането и това е съпроводено с вдигане на оборотите, бучене, но не тръгва веднага и леко се препотяваш, ако си тръгнал да изпреварваш. И тук Шкода казват че е наред всичко.

  • Благодаря 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@anttonev, лекарството за тези кутии е "S". Друга вариант - нов софт от "TVS" на/за кутията.

@Ivaylo_Simeonov, нямат грижи кутиите. Единствено мислят малко повече, както колегата е писал. И качват предавки заради еко нормите. Така се стига до движение с ~60 км/ч. на 7-а предавка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам стаж/около 1000км./ на Скала 1.5 7ДСГ, произведена 2019г. Никакви забележки към кутията. Адекватна във всички режими. Плавна, бърза и неусетна смяна на предавките.

Единствено не ми хареса, че при отнемане на газта тръгва по инерция. Но, при леко натискане на спирачката веднага сваля предавка и вече държи "на скорост". Понякога върши и добра работа. Зависи от пътната обстановка. Не го смятам, за недостатък на кутията. Така си е заводски заложено.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, zloQQ написа:

@anttonev, лекарството за тези кутии е "S". Друга вариант - нов софт от "TVS" на/за кутията.

И така съм я карал, ама пък седи на безумни обороти постоянно. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, anttonev написа:

И така съм я карал, ама пък седи на безумни обороти постоянно. 

 

Да. Според мен това не е решение.

За S е нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво имаш предвид под "безумни обороти постоянно"? Би трябвало единствено да сменя предавка на по-високи обороти. На празен ход ме трябва да има разлика. Принципно, най-доброто решение е нов софтуер от TVS. Не съм чел за недоволен техен клиент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, zloQQ написа:

Би трябвало единствено да сменя предавка на по-високи обороти.

 

Еми да де. Но, докато не смени предавката кво става. При поддържане на постоянна скорост, ДВГ държи 2500обр./при бензин може и да е повече/ вместо вече да е превключила кутията на по-горна предавка и да се е поразтоварил мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ПХ си е ок, ама като си на някоя предавка и пуснеш газта, оборотите седят колкото са били преди да пусна газта и падат с инерцията на автомобила.

Примерно е стигнала до 3500 об и като видя светофара в далечината и пусна газта и тя си седи на тия обороти и по някое време плааавно започват да падат, защото колата намалява и ако това продължи по-дълго сменя на следваща предавка все пак.

То това му е и идеята на спортния режим, да сменя на по-високи обороти, да седи на по-ниска предавка, та като дадеш газ и да тръгва адекватно, но на мен си ми бучи.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 20 часа, zloQQ написа:

@anttonev, лекарството за тези кутии е "S". Друга вариант - нов софт от "TVS" на/за кутията.

@Ivaylo_Simeonov, нямат грижи кутиите. Единствено мислят малко повече, както колегата е писал. И качват предавки заради еко нормите. Така се стига до движение с ~60 км/ч. на 7-а предавка.

По-доброто лекарство е на ръчна смяна. Да, тогава трябва да държиш и двете ръце на волана за да сменяш, съответно няма как да си държиш кафето и цигарата, но пък колата се движи точно както ти искаш. Това естествено важи за нашите коли с двигатели от сенокосачка. За някое 3,0 или 4,2 няма грижи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за коментарите!

Вярно е, че темата е Бензин или Дизел, но да попитам за автоматичните кутии след 2018.

Има ли такива дето подлежат на обслужване  - масло и филтри, или всички са "сухи".

Всички ли 7 степенни са "сухи" или има 7 степенен автоматик, които да са с масло?

Надеждни ли са "сухите" 7 степенни автоматици, след като 2018 вече няма нито една 6 степенна на пазара?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 32 минути, Ivaylo_Simeonov написа:

Има ли такива дето подлежат на обслужване  - масло и филтри, или всички са "сухи".

 

Всяка скоростна кутия има масло. На някои им казват "сухи", защото съединителя не е в маслена баня. Сухите съединители са, като при всяка обикновена, класическа ръчна скоростна кутия. При съвременните автомобили, производителя не препоръчва смяна на маслото на кутия със сухи съединители. Но, аз въпреки това бих си го сменял на 100-150к км.

При мокрите съединители, каквито са 6ДСГ, маслото задължително се сменя на 60к км. Причината е, че при експлоатацията дисковете отделят феродов прах, който замърсява маслото. Новите 7ДСГ, които те интересуват, мисля че са с мокри съединители. Колегите, които са запознати сигурно ще уточнят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 24 минути, joro-120L написа:

Новите 7ДСГ, които те интересуват, май и те са с мокри съединители.

Колегите, които са запознати сигурно ще уточнят.

Изглежда 7 степенните не са в маслена баня. Вече втори дилър посещавам и двамата заявяват, че скоростите са необслужваеми. Може би не бива да очаквам и да попадна на 7 степенна, която да със съединител в масло.

Все пак ако някой има достоверна информация, нека сподели. 

Най-вече трябва ли да ме притеснява нещо около експлоатацията на суха, има ли слаби места, надеждна ли е с оглед дългосрочна експлоатация?

Редактирано от Ivaylo_Simeonov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първите 7ДСГ или по-старите, със сигурност са сухи съединители и не се славят с добро.

Отнякъде ми се е набило в главата, че новите или заместниците на 6ДСГ са мокри. Виж, търси в нета инфо.

За поведението на нова 7ДСГ съм писал едно мнение на предната страница. Хареса ми кутията. В дългосрочен план не знам някой да има впечатления. Все пак, все още са нови кутии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Direct-shift_gearbox

Заповядайте другари :) Скролвате надолу и стигате до - List of DSG variants. Модел, максимален момент, сухи/мокри, модели на които се монтират...

 

 

Редактирано от zloQQ
  • Благодаря 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много готино четиво. Изчетох го цялото и научих някои нови неща, най-вече относно работата на DSG. Почвам да си търся още интересно инфо за тази кутия, благодаря ти! :)

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз благодаря за линка и подробната информация.

 

Преди 15 часа, Ivaylo_Simeonov написа:

Изглежда 7 степенните не са в маслена баня. Вече втори дилър посещавам и двамата заявяват, че скоростите са необслужваеми. Може би не бива да очаквам и да попадна на 7 степенна, която да със съединител в масло.

Важното е да се разбере какъв тип - DQ ...... е кутията на избраната от теб кола. Или да кажеш модел и двигател.

 

Цитат

* От моделна година 2017, Škoda започна да оборудва 2,0-литровия 150 к.с. дизелов и бензинов Superb със скоростни кутии DQ381 DSG. От моделна година 2018 скоростните кутии са включени в 2,0-литровия дизелов и бензинов Superb със 190 к.с. Тези скоростни кутии замениха използваната преди това 6-степенна "мокра" скоростна кутия с двоен съединител DQ250. По-новият DQ381 е "мокра" 7-степенна скоростна кутия с двоен съединител.

 цитат от горния линк.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

В петък си играх с DSG-то и забелязах неточност в информацията от Wikipedia:

 

Current variants of the DSG will still downshift to the lowest possible gear ratio when the kick-down button is activated during full throttle whilst in manual mode. In Manual mode this kick-down is only activated by an additional button at the bottom of the accelerator pedal travel; unless this is pressed the DSG will not downshift, and will simply perform a full-throttle acceleration in whatever gear was previously being utilised.

 

Пробвах при около 2500 оборота и ръчен режим, след даване на газ и активиране на kick down бутона - колата ускорява с пълна газ, но остава на текущата предавка, не сменя 1 или 2 предавки надолу, както пише в цитата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 23 минути, Mishelle написа:

В петък си играх с DSG-то и забелязах неточност в информацията от Wikipedia:

 

Current variants of the DSG will still downshift to the lowest possible gear ratio when the kick-down button is activated during full throttle whilst in manual mode. In Manual mode this kick-down is only activated by an additional button at the bottom of the accelerator pedal travel; unless this is pressed the DSG will not downshift, and will simply perform a full-throttle acceleration in whatever gear was previously being utilised.

 

Пробвах при около 2500 оборота и ръчен режим, след даване на газ и активиране на kick down бутона - колата ускорява с пълна газ, но остава на текущата предавка, не сменя 1 или 2 предавки надолу, както пише в цитата.

Или ти е "оглупяла" кутията , или не са изпълнени всички условия за да свали предавка .. не забравяй , че следи торк -а , обороти , скорост и др.

Пробвай в режим S сигурен съм , че ще свали и повече от една при кик даун.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 36 минути, The Best Forman написа:

Пробвай в режим S сигурен съм , че ще свали и повече от една при кик даун.

 

Гена, говорим за ръчен режим.

Аз не съм пробвал това нещо. Понякога съм забравял, че съм на ръчен и както си карам на трета, спирам на място и кога гледам, кутията си минала на първа. После тръгвам, но кутията си остава на първа. Това мога да споделя. Тоест, дори и на ръчен режим, кутията се съобразява с някои неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Mishelle написа:

Пробвах при около 2500 оборота и ръчен режим, след даване на газ и активиране на kick down бутона - колата ускорява с пълна газ, но остава на текущата предавка, не сменя 1 или 2 предавки надолу, както пише в цитата.

 

Юли, мисля че са високи оборотите, за да има исканата реакция.  Намали още малко, на същата предавка, или мини на следваща за теста. Колкото е по-висока предавката, толкова е по-вероятно това да стане. 5та, 6та, 7ма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 20 минути, joro-120L написа:

 

Гена, говорим за ръчен режим.

Аз не съм пробвал това нещо. Понякога съм забравял, че съм на ръчен и както си карам на трета, спирам на място и кога гледам, кутията си минала на първа. После тръгвам, но кутията си остава на първа. Това мога да споделя. Тоест, дори и на ръчен режим, кутията се съобразява с някои неща.

Ще остане на първа, докато не удариш прекъсвача, тогава прехвърля. Но аз не съм го пробвал, жал ми е, пък и дизела над 4000 оборота само тъпче. Информацията идва по линия ЕЖК (сподели ми го @Боре).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Izolini написа:

Ще остане на първа, докато не удариш прекъсвача, тогава прехвърля. Но аз не съм го пробвал, жал ми е, пък и дизела над 4000 оборота само тъпче. Информацията идва по линия ЕЖК (сподели ми го @Боре).

 

Логично. Трябва да има защита от претоварване на мотора. Не се знае какво магаре е зад волана и докога ще кара на първа или на която и да е. :)

Както си минава и в изходно положение при спиране на място, например. Иначе, като нищо щях да тръгна на трета от място.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и нещо друго - кутията следи какво е правено последно .. ако е карано "бабешки" , продължава да си сменя бабешки .. ако се покара спортно , тогава се държи различно , но пак в зависимост от заводски зададени параметри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, The Best Forman написа:

... кутията следи какво е правено последно .. ако е карано "бабешки" , продължава да си сменя бабешки .. ако се покара спортно , тогава се държи различно

 

Това е някакъв мит, който трябва да бъде развенчан! Аз нямам такива наблюдения! Кутията се държи, както й кажа.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.