Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дискусия за DSG, принцип на работа, проблеми.


Ivaylo_Simeonov

Recommended Posts

Преди 8 часа, Mishelle написа:

В петък си играх с DSG-то и забелязах неточност в информацията от Wikipedia:

 

Current variants of the DSG will still downshift to the lowest possible gear ratio when the kick-down button is activated during full throttle whilst in manual mode. In Manual mode this kick-down is only activated by an additional button at the bottom of the accelerator pedal travel; unless this is pressed the DSG will not downshift, and will simply perform a full-throttle acceleration in whatever gear was previously being utilised.

 

Пробвах при около 2500 оборота и ръчен режим, след даване на газ и активиране на kick down бутона - колата ускорява с пълна газ, но остава на текущата предавка, не сменя 1 или 2 предавки надолу, както пише в цитата.

 

Юли ,

И при мен е така ...

На ръчен режим НЕ сваля предавка с kick down и пълна газ. Пробвал съм и с по-ниски обороти и с по-високи.

На D и S вече е друго , там си ги цъка .

За смяната при ръчен режим - Да , качва сама предавка след прекъсвач и сваля при спиране ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 86
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • joro-120L

    35

  • Izolini

    15

  • Mishelle

    8

  • PRR

    6

Преди 1 час, mRt написа:

и с по-високи.

 

Марто, нищо против твоето мнение.

Няма логика да се пробва с по-високи обороти. Тогава кутията трябва да сменя нагоре, не да сваля. С други думи, ДВГ си е в прилични Нютон метри и няма недостиг на мощност, та да свали предавка. Аз мисля, че трябва да са критично ниски обороти, висока предавка и при подаване рязко на газ да свали. Както се прави на ръчна кутия. Това по принцип. А, дали ще го направи е друг въпрос.

Трябва автомобилът да се постави в подходящи условия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 10 часа, Mishelle написа:

В петък си играх с DSG-то и забелязах неточност в информацията от Wikipedia:

 

Current variants of the DSG will still downshift to the lowest possible gear ratio when the kick-down button is activated during full throttle whilst in manual mode. In Manual mode this kick-down is only activated by an additional button at the bottom of the accelerator pedal travel; unless this is pressed the DSG will not downshift, and will simply perform a full-throttle acceleration in whatever gear was previously being utilised.

 

Пробвах при около 2500 оборота и ръчен режим, след даване на газ и активиране на kick down бутона - колата ускорява с пълна газ, но остава на текущата предавка, не сменя 1 или 2 предавки надолу, както пише в цитата.

Въпреки разминаване, за мен е логично. В крайна сметка си в ръчен режим и се очаква кутията да е "тъпа" и да прави каквото и кажеш, а не каквото тя реши. В противен случай няма да е ръчен режима, а полу-ръчен.

Което не обяснява, защо са написали горното. И, когато ми се наложи да карам аФтоматик, се надявам ръчния режим да е като при теб, а не както в документацията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, PRR написа:

Което не обяснява, защо са написали горното. И, когато ми се наложи да карам аФтоматик, се надявам ръчния режим да е като при теб, а не както в документацията

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво трябва да видя на това клипче, освен, че сваля предавка и ... не тръгва :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, joro-120L написа:

 

Марто, нищо против твоето мнение.

Няма логика да се пробва с по-високи обороти. Тогава кутията трябва да сменя нагоре, не да сваля. С други думи, ДВГ си е в прилични Нютон метри и няма недостиг на мощност, та да свали предавка. Аз мисля, че трябва да са критично ниски обороти, висока предавка и при подаване рязко на газ да свали. Както се прави на ръчна кутия. Това по принцип. А, дали ще го направи е друг въпрос.

Трябва автомобилът да се постави в подходящи условия.

Жорка, не си прав - дискутираме само kick down. Малко общо написано, но на каквито и обороти да си, ако колата може да доускори по бързо на една или повече по-ниски предавки от текущата, в режим D и S кутията ще свали надолу. Горния ми пост беше във връзка с допусната грешка във Wikipedia, където пише, че по аналогичен начин скоростната кутия ще реагира и в ръчен (M) режим на управление. А относно споменатите от мен ориентировъчни 2500 оборота, не бях уточнил, че кутията беше на 6-та скорост. На същата предавка, дори да са 3000, кутията в D и S пак ще свали предавка при бензинов двигател. И на 4-та или 5-та скорост да е, при тези обороти пак ще свали предавка(и). Защото нютон метрите при бензина ги има налични, но не и максималната мощност. Но пак уточнявам - при kick down. Иначе при доускорение без kick down, дали ще свали предавка(и) зависи от много фактори - мощност на двигателя, наклон на пътя, товар в автомобила, текуща предавка, колко % е натиснат педала на газта и т.н.

 

Преди 15 часа, mRt написа:

За смяната при ръчен режим - Да , качва сама предавка след прекъсвач и сваля при спиране ?

За свалянето при намаляване и спиране го знам, ползвам го често. Ама за прекъсвача само съм чувал, има логика да е така, но не смея да пробвам :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Mishelle написа:

Жорка, не си прав - дискутираме само kick down. Малко общо написано, но на каквито и обороти да си, ако колата може да доускори по бързо на една или повече по-ниски предавки от текущата, в режим D и S кутията ще свали надолу. Горния ми пост беше във връзка с допусната грешка във Wikipedia, където пише, че по аналогичен начин скоростната кутия ще реагира и в ръчен (M) режим на управление. А относно споменатите от мен ориентировъчни 2500 оборота, не бях уточнил, че кутията беше на 6-та скорост. На същата предавка, дори да са 3000, кутията в D и S пак ще свали предавка при бензинов двигател. И на 4-та или 5-та скорост да е, при тези обороти пак ще свали предавка(и). Защото нютон метрите при бензина ги има налични, но не и максималната мощност. Но пак уточнявам - при kick down. Иначе при доускорение без kick down, дали ще свали предавка(и) зависи от много фактори - мощност на двигателя, наклон на пътя, товар в автомобила, текуща предавка, колко % е натиснат педала на газта и т.н.

 

Юли, говоря за М режим с kick down от самото начало и се опитвам да обясня защо не се получава това, което искаш.

Аз го разбирам така, или въпросната функция е свързана с: Когато кутията се постави в извънредна ситуация от незнаещо как се работи с ръчни предавки задкормилно устройство. Или, водачът е забравил, че е на М и не реагира по никакъв начин. Като защитна функция. Или ситуация налага бързо изтегляне.

Току що направих тест: На 5-та с 1200обр., кик даун и свали моментално на 2-ра. От първия път се получи и не съм пробвал други варианти - предавки-обороти. Също забелязах, че при М, под 1500обр., кутията не повишава предавка, колкото и да я ръчкаш.

Ако на някого се случи, да не мисли че е дефект.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 18 минути, joro-120L написа:

Току що направих тест: На 5та с 1200обр., кик даун и свали моментално на втора. От първия път се получи и не съм пробвал други варианти - предавки-обороти.

В клипа по-горе показвам точно това - 7ма предавка с 1200 оборота, кикдаун и веднага превключи на трета.

Преди 1 час, PRR написа:

Какво трябва да видя на това клипче, освен, че сваля предавка и ... не тръгва :D 

Ми не тръгна щото веднага върнах газта. В 8 часа на околовръстното такива неща не се правят. Пък и както нееднократно съм казвал/писал при мен след 4к оборота има много рев и малко ускорение. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 4 минути, Izolini написа:

В клипа по-горе показвам точно това - 7ма предавка с 1200 оборота, кикдаун и веднага превключи на трета

 

Да, Ице. Видях го. Благодаря. Имах едно излизане и реших да пробвам при мен как са нещата и да допълним темата.

Сваля или не сваля таз кутия предавки! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Mishelle написа:

Горния ми пост беше във връзка с допусната грешка във Wikipedia, където пише, че по аналогичен начин скоростната кутия ще реагира и в ръчен (M) режим на управление.

 

Да, ще реагира и това е така. Съвсем по аналогичен начин. И той е - сваляне на предавка/и. Но, не пише при какви условия ще стане - нали? /защото не съм го чел/

п.п. Юли, няма как да очакваш кутията да се държи, като на D и S. Ако искаш да е така, просто минаваш на един от тях.

И това е много, което го прави, като смесване на ръчен и автоматичен режим. Добре е измислена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 21 часа, joro-120L написа:

при подаване рязко на газ да свали.

 

@Mishelle  Юли, тук съм допуснал една неточност в изказа, която може би те е подвела. Неволна е, а и не съм очаквал, че трябва да бъда толкова буквален. Всичко трябва да се разбира в контекста на kick down.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жорка, на джимнито няма "kick-down" бутон и разчита точно на бързо/рязко натискане на газта. Доста тъпо решение. Та написаното от теб е валидно при някои не VAG автомобили.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 11 минути, PRR написа:

Жорка, на джимнито няма "kick-down" бутон и разчита точно на бързо/рязко натискане на газта. Доста тъпо решение. Та написаното от теб е валидно при някои не VAG автомобили.

 

Мерси, Пепи за инфото. ?

Трябва да съм принципен и точен в терминологията. В дискутирания случай има "kick-down" бутон.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стана ми интересно с тия "свалки"

Ще видя тези дни да си поиграя пак и ще пиша отново ?

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес направих още няколко проби при различни обороти. Резултата и при 2000, и при 2500 оборота винаги е един и същ - кутията рязко сваля предавките. Проблема е, че винаги удря 3та, което единия път вкара оборотомера в червено. Или аз винаги съм бил с почти една и съща  скорост (съмнявам се, защото след кик-даун оборотите варираха между 4000, 4500, 5000, 5200 при различните проби), или алгоритъма е зададен така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Izolini написа:

...или алгоритъма е зададен така.

 

И аз така мисля. 2000 - 2500обр. са нормални да си караш на съответната предавка. Без да търсиш смяна надолу. Даже е момент за преминаване на следваща предавка. Ако си толкоз упорит и ти се налага, имаш ръчно командване. И в този случай, ще ти е нужно само предавка надолу. Това прескачане на предавки има ефект при ниски обороти, защото тогава е необходимо прескачане/пропускане на предавки. Не е като при ръчна кутия от 5-та да минеш на 2-ра. Там става бързо и директно. При автомата не може да се пропускат предавки. Минаваш задължително през 4-та и 3-та., за да стигнеш до 2-ра.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 33 минути, joro-120L написа:

При автомата не може да се пропускат предавки. Минаваш задължително през 4-та и 3-та., за да стигнеш до 2-ра.

Жоре, пропускаш факта, че това не е автомат. Имаш си работа с ръчна скоростна кутия с роботизирано превключване. Значи робота може да превключи от 7ма на 3та директно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Робота си ти , в случая.

Ице, имаме автоматична роботизирана кутия, която е на ръчно управление. Айде мини с ръчното управление директно от 7ма на 3та. Невъзможно е. Затова хората са го предвидили с кик даун да става това, въпреки че си на М и трябва ти да се оправяш с кутията.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега те разбрах - водача в ръчен режим не може да върне директно от 7ма на 3та, може го само робота на кутията по предварително заложен алгоритъм.

На мен този "алгоритъм" не ми харесва. Вкарва двигателя в режим, в който не е оптимален за ускорение. Сякаш е създаден за бензинов автомобил и после е "изсипан" в дизелов поради липса на друго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 21.02.2023 г. at 12:21, joro-120L написа:

Току що направих тест: На 5-та с 1200обр., кик даун и свали моментално на 2-ра. От първия път се получи и не съм пробвал други варианти - предавки-обороти.

Жорка, това в режим M или D го направи?

 

На 21.02.2023 г. at 13:19, joro-120L написа:

 

Да, ще реагира и това е така. Съвсем по аналогичен начин. И той е - сваляне на предавка/и. Но, не пише при какви условия ще стане - нали? /защото не съм го чел/

Пише, Жорка. И аз по-горе съм го написал - пише, че в режим M при кикдаун, аналогично на условията в режим D, ще свали предавка(и) надолу. При мене в M не сваля при кикдаун, ако ще да съм с 1300 оборота на 6-та. Сваля надолу само ако паднат оборотите, примерно при спиране или намаляване на скоростта, което е нормално да го прави, за да се пази.

 

Преди 13 часа, joro-120L написа:

 

И аз така мисля. 2000 - 2500обр. са нормални да си караш на съответната предавка. Без да търсиш смяна надолу. Даже е момент за преминаване на следваща предавка. Ако си толкоз упорит и ти се налага, имаш ръчно командване. И в този случай, ще ти е нужно само предавка надолу.

 

Да, съгласен съм. Тези обороти са повече от достатъчни дори за бензинов мотор, ако караш спокойно. Но ако искаш бързо или максимално ускорение, са крайно недостатъчни дори за дизел (виж поста на Ицето по-горе) и тогава кутията не 1, а често 2 предавки надолу ще смъкне.

 

Преди 13 часа, joro-120L написа:

При автомата не може да се пропускат предавки. Минаваш задължително през 4-та и 3-та., за да стигнеш до 2-ра.

При автомата - да, прав си. Но това не важи за DSG. DSG, според това, което съм чел се състои от 2 най-общо написано ръчни скоростни кутии, смяната на предавките в които се извършва от робот (мехатроник). В едната кутия имаш нечетните 1-ва, 3-та и 5-та скорост (съответно и 7-ма за някои модификации), а в другата са четните - 2-ра, 4-та и 6-та (съответно 8-ма за някои модификации). Та ако си на 5-та скорост и в режим D или S натиснеш рязко педала на газта или ползваш кикдаун, ако кутията прецени и свали на 3-та скорост, нямаш минаване през 4-та предавка. Ако си на 7-ма и кутията смени на 3-та, признавам, все още не съм чел дали ще мине през 5-та или може да зацепи директно 3-та. Изреждането на предавките една по една надолу става само в ръчен М режим, защото компютъра на DSG няма как да знае, че искаш да идеш директно, примерно от 5-та на 3-та.

 

Между другото, интересна тема заформихме. Ще се опитам да намеря още инфо, само време да имам да чета. Интересно ми е много това DSG. Можем да отделим настоящите постове от тази тема и да си стане само за DSG.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Izolini написа:

Сега те разбрах - водача в ръчен режим не може да върне директно от 7ма на 3та, може го само робота на кутията по предварително заложен алгоритъм.

Точно така.

 Ице, вече две страници и в продължение на 4 дни говорим за DSG кутия в режим М и kick-down. Не смятам в началото на всеки пост това да го уточнявам. Мисля, че не е необходимо.

 

Преди 3 часа, Izolini написа:

На мен този "алгоритъм" не ми харесва. Вкарва двигателя в режим, в който не е оптимален за ускорение. Сякаш е създаден за бензинов автомобил и после е "изсипан" в дизелов поради липса на друго.

По-бавно трябва да ми четеш мненията::)

 

Преди 14 часа, joro-120L написа:

... 2000 - 2500обр. са нормални да си караш на съответната предавка. Без да търсиш смяна надолу. Даже е момент за преминаване на следваща предавка. Ако си толкоз упорит и ти се налага, имаш ръчно командване. И в този случай, ще ти е нужно само предавка надолу

 

 

 

Ами, недей да си в режим М. И какво толкова очаквате и изисквате от режим М. Значи, хем да си на ръчно управление, хем кутията да си действа автоматично. Ти закакво си там тогава и защо си избрал този режим? Нали ти искаш да командваш парада. Алгоритмите при режим М са да поправят грешките на водача или да му асистират в определени граници. Имаш избор на още два режима с добър алгоритъм.

п.п.Ице, говоря на "Ти" но е общо към водачите. Не конкретно към теб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Mishelle написа:

Жорка, това в режим M или D го направи?

На М, разбира се. Нали в първия си пост казваш, че твоята не сваля с кик даун и гледаме да помогнем/тестваме в случая. Това е и темата на разискване и коментари до сега.

 

Преди 3 часа, Mishelle написа:

 пише, че в режим M при кикдаун, аналогично на условията в режим D, ще свали предавка(и) надолу. При мене в M не сваля при кикдаун, ако ще да съм с 1300 оборота на 6-та.

Не мога точно да коментирам първото изречение от цитата. Факт е, че сваля предавки. На Ицо му забива все на 3та - и пак ще се повторя, че смисъла на тази екстра е да има ефект в ниски обороти. При теб щом изобщо не сваля, значи има проблем.

 

Преди 3 часа, Mishelle написа:

Да, съгласен съм. Тези обороти са повече от достатъчни дори за бензинов мотор, ако караш спокойно. Но ако искаш бързо или максимално ускорение, са крайно недостатъчни дори за дизел (виж поста на Ицето по-горе) и тогава кутията не 1, а често 2 предавки надолу ще смъкне.

На S кутията сменя на 3500обр./дизел/. При 2500обр. и след сваляне на две предавки в какви обороти ще се озове мотора. Без да иска. ;)

Земното притегляне ли ще трябва да преодолеем. Затова казвам, че предавка надолу е напълно достатъчна и можеш бързо да я бутнеш ръчно, нали сме на М.

 

Преди 3 часа, Mishelle написа:

При автомата - да, прав си. Но това не важи за DSG.

Значи, Ицо ми изкара този цитат, който е извън контекста, замълчах си. Сега, втори случай:

 

Преди 17 часа, joro-120L написа:

При автомата не може да се пропускат предавки. Минаваш задължително през 4-та и 3-та., за да стигнеш до 2-ра.

Ако се прибавят към този цитат и предните две изречения, нещата стават пределно ясни:

 

Преди 17 часа, joro-120L написа:

Не е като при ръчна кутия от 5-та да минеш на 2-ра. Там става бързо и директно. При автомата не може да се пропускат предавки. Минаваш задължително през 4-та и 3-та., за да стигнеш до 2-ра.

 

"Автомат" е нарицателно в случая. Разговорно всеки казва "кола с ръчни скорости" и "кола с автоматични". И пак повтарям, че е в смисъла на режим М.

 

Преди 3 часа, Mishelle написа:

Между другото, интересна тема заформихме. Ще се опитам да намеря още инфо, само време да имам да чета. Интересно ми е много това DSG. Можем да отделим настоящите постове от тази тема и да си стане само за DSG.

?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

Не мога точно да коментирам първото изречение от цитата. Факт е, че сваля предавки. На Ицо му забива все на 3та - и пак ще се повторя, че смисъла на тази екстра е да има ефект в ниски обороти. При теб щом изобщо не сваля, значи има проблем.

Няма проблем, Жоре. Двамата с Ицо казвате, че при вас сваля в режим М, виж поста на Марто - при него при кикдаун на М също не сваля. Следвам логиката от постовете - вие карате дизел, ние с Марто бензин. Явно има значение съответната кутия на какъв мотор е сложена. Иначе относно смисъла на М, не мисля, че е само за ниските обороти. При тях и D се справя отлично. Има редица други, според мен, по съществени предимства:

- на М можеш да управляваш кутията все едно е ръчна, което е страшен кеф. С тази разлика, че DSG сменя много по-бързо и не се налага отпускане на газта с всички произтичащи от това плюсове;

- предвид заложените ЕКО норми, DSG в D не винаги се държи адекватно, например в планински проход/преход. Винаги се стреми да държи ниски обороти, което при баир е смърт за съединител и маховик. Ицето потвърди, че и при неговия дизел държи много ниски обороти в подобни ситуации. На М ти определяш всичко.

- M може да дублира до голяма степен S, с тази разлика, че по желание на шофьора може да се щади мотора и да се сменя една идея по-рано при ускорение или когато не е необходимо 100% изцеждане на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Mishelle написа:

Двамата с Ицо казвате, че при вас сваля в режим М, виж поста на Марто - при него при кикдаун на М също не сваля.

Марто все още провежда тестове. Чакаме го да докладва./виж последния му пост/

 

Преди 1 час, Mishelle написа:

Следвам логиката от постовете - вие карате дизел, ние с Марто бензин. Явно има значение съответната кутия на какъв мотор е сложена.

Дизела се държи по-добре от бензина в ниските обороти. Тоест, има повече тяга. Логично е този кикдаун да върши по-добра работа при бензинови двигатели. Така, че не виждам смисъл да го няма при бензиновите автомобили.

 

Преди 1 час, Mishelle написа:

Иначе относно смисъла на М, не мисля, че е само за ниските обороти.

Не съм коментирал такова нещо. Конкретно се фокусирам в кикдауна, защо го има при М и поведението на автомобила.

Но, ако искаш, може да се разшири темата, както по-долу виждам.

 

Преди 1 час, Mishelle написа:

- предвид заложените ЕКО норми, DSG в D не винаги се държи адекватно, например в планински проход/преход. Винаги се стреми да държи ниски обороти, което при баир е смърт за съединител и маховик. Ицето потвърди, че и при неговия дизел държи много ниски обороти в подобни ситуации. На М ти определяш всичко.

Зависи от денивелацията на пътя. Колкото е по-полегат наклона, толкова е по-неадекватна кутията. Не може да предвиди, че колата се движи по завои и нямаш намерение да ускоряваш повече. Няма как. Напр. пътя Асеновград-Смолян. Там постоянно ми редува 4та - 5та на Д. Ако е прав участък, няма проблем, но като намаля за завой, а това става често или я държа с постоянна газ - 4та и пак 5та и така. Естествено, минавам на М и си я държа на 4та. Сигурно и S ще е подходящо. На по-стръмни участъци със завои си държи примерно 3та и не мърда. Там си я карам на Д. Всичко е според зависи. Също и при спускане на такива пътища е добре да е на М. Ефективно се ползва спирачното действие на мотора.

п.п. С всички останали неща, които не съм цитирал съм съгласен или нямам какво да добавя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 23 минути, joro-120L написа:

Дизела се държи по-добре от бензина в ниските обороти. Тоест, има повече тяга. Логично е този кикдаун да върши по-добра работа при бензинови двигатели. Така, че не виждам смисъл да го няма при бензиновите автомобили.

Жоре, не съм съгласен с това. Т.е. не съм напълно съгласен. Да, дизела се държи доста по-добре в ниските в сравнение с бензина, но от гледна точка ускорение разликата между 6та и 3та е брутална! Просто няма място за сравнение. Съответно се очаква, че след като съм смазал kick-down-а, следва да получа абсолютния максимум и от двигателя и от кутията, както при бензин, така и при дизел. 

 

Освен на Юли бутона за kick-down-а да не работи и само да си чешем пръстите :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.