Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дискусия за DSG, принцип на работа, проблеми.


Ivaylo_Simeonov

Recommended Posts

преди 32 минути, PRR написа:

Жоре, не съм съгласен с това. Т.е. не съм напълно съгласен. Да, дизела се държи доста по-добре в ниските в сравнение с бензина, но от гледна точка ускорение разликата между 6та и 3та е брутална! Просто няма място за сравнение. Съответно се очаква, че след като съм смазал kick-down-а, следва да получа абсолютния максимум и от двигателя и от кутията, както при бензин, така и при дизел. 

 Пепи, така е. Опитвам се да обясня с примери, че тази функция на М с кикдаун трябва да я има още повече при бензиновите мотори. Защото Юли допуска, че при бензин може и да отсъства. Това щеше да е упоменато и в Уикипедия.

При какви обороти дизела достига максимална мощност, и при какви, бензиновият двигател. Риторичен въпрос. Не търся отговор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 86
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • joro-120L

    35

  • Izolini

    15

  • Mishelle

    8

  • PRR

    6

преди 30 минути, PRR написа:

Освен на Юли бутона за kick-down-а да не работи и само да си чешем пръстите :D 

 Става сложно тогава. Не работи, но само в режим М. :)

Чакаме Марто. @mRt

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 16 минути, joro-120L написа:

 Става сложно тогава. Не работи, но само в режим М. :)

Във всички други режими кутията ще смени предавките, просто защото задкормилното устройство е поискало това, натискайки педала до край, въпреки че kick-down-а не е настинат (приемаме, че не работи). Но в ръчен режим се очаква, че кутията няма да сменя предавки, освен ако kick-down-а не е натиснат ... ама, ако приемем, че не работи, нищо няма да се случи.

 

Спирам с предположенията до тук, да видим какво ще каже Марто.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чакаме го Марто. Въпреки, че си го е написал. В следващия си пост само споменава, че му е станало интересно и ще се позаиграе със "свалките". Интересен ми е резултата.

На 20.02.2023 г. at 19:34, mRt написа:

Юли ,

И при мен е така ...

На ръчен режим НЕ сваля предавка с kick down и пълна газ. Пробвал съм и с по-ниски обороти и с по-високи.

 

Иначе не го мислете. На Юли бутона за кикдаун си работи в D и S. Разликата с него и без него е достатъчно голяма, за да съм сигурен в това :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, PRR написа:

Във всички други режими кутията ще смени предавките, просто защото задкормилното устройство е поискало това, натискайки педала до край, въпреки че kick-down-а не е настинат (приемаме, че не работи)...

 Накара ме да отворя книгата за Супърба, та да се запозная с някои неща. Сериозно. :)

 

IMG_0472.thumb.jpg.9d9cd1e5309476f11ae2cbf3f28b6d2b.jpg

 

Кик даун при М/типтроник :

Цитат

Ако натиснете педала за газта в кик даун позиция, скоростната кутия ще превключи на по-ниска предавка в зависимост от скоростта и броя на оборотите на двигателя.

цитат от същото място, няма повече подробности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 20.02.2023 г. at 11:18, The Best Forman написа:

Или ти е "оглупяла" кутията , или не са изпълнени всички условия за да свали предавка .. не забравяй , че следи торк -а , обороти , скорост и др.

Пробвай в режим S сигурен съм , че ще свали и повече от една при кик даун.

Без да съм чел книгата , мога да кажа - аз казах ли ви ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, някой да ти оспорва казаното?

Книгата я снимах за друго, ама не се сещаш. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В книжката на моя супърб не пише изобщо за kick-down-а в ръчен режим :D Само пише, че е наличен и при Eco режим на каране ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Юли, знаеш ли след ремап-а какво е направено по твоята? Има си stage на нашите кутии точно за тоя дерт, да сваля предавка при по ниски обороти или да не сваля изобщо над определени! На мен ми направи впечатление последните дни следното! На Д с кикдаун на равно и леко надолу до 2200-2400об макс сваля предавка, на баир до 2500-2700об. На С на над 2200-2300об без значение наклон и тн не сваля при кикдаун! Което ми харесва! Трябва да го питам Пепи какво е правил със софта на кутията на моята! На 1.8тси с ремап-а бустът е наличен при около 2000об… напълно нормално е да не сваля след тази граница! На М не съм си играл, не съм видял нужда да я карам на М, на С си има високите обороти, усеща се мотора и по звука се ориентирам вече кога ще сменя, тогава отпускам леко газта и успявам да си я държа в обороти, когато не искам да минава на по висока предавка(това при завои с по силно каране). Иначе тя си ги реди много добре, на С си е самолетче! 
За мен лаунч контрола на старт е върха! Така ги наказвам с него, като електричка върви, кутията задължително е на С, ама не разтоварва бууста на турбото и сменя нагоре много яко, не разбираш, че нещо се случва, ако не гледаш оборотомера! С лаунч няма С само, няма М… а Д да не говорим! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, b3lq7a написа:

Юли, знаеш ли след ремап-а какво е направено по твоята? Има си stage на нашите кутии точно за тоя дерт, да сваля предавка при по ниски обороти или да не сваля изобщо над определени! На мен ми направи впечатление последните дни следното! На Д с кикдаун на равно и леко надолу до 2200-2400об макс сваля предавка, на баир до 2500-2700об. На С на над 2200-2300об без значение наклон и тн не сваля при кикдаун! Което ми харесва! Трябва да го питам Пепи какво е правил със софта на кутията на моята! На 1.8тси с ремап-а бустът е наличен при около 2000об… напълно нормално е да не сваля след тази граница! На М не съм си играл, не съм видял нужда да я карам на М

.......
За мен лаунч контрола на старт е върха! Така ги наказвам с него, като електричка върви, кутията задължително е на С, ама не разтоварва бууста на турбото и сменя нагоре много яко, не разбираш, че нещо се случва, ако не гледаш оборотомера! С лаунч няма С само, няма М… а Д да не говорим! 

Може би тук е ключа от бараката. И аз се замислих вчера над факта, че софтуера на кутията не е оригиналния, а е модифициран заедно с този на двигателя от Пепи доста преди да взема колата. Т.е. нямам наблюдение преди/след, за да знам разликата. Вчера по друг повод минах през Пепи и го попитах кое, как и защо. Обясни ми подробно устройството и принципа на работа на кутията, разказа ми много неща. Но по тази тема все още съм гол и бос, та не вдянах кой знае колко много. Но в основата на всичко разбрах, че моята DQ250 още от завода й е заложено да работи по корено различен начин от аналогичната DQ250 на Жорката - различни платформи, различни двигатели, различен софтуер.

 

В допълнение, миналата седмица я закачих на VCDS, изтрих (reset) всички запомнени от стила ми на шофиране настройки и направих адаптация. Причините за това са две. Първата и основната, защото ми беше интересно. Втората - кутията се беше адаптирала към лежерния ми начин на шофиране. Както наскоро ми казаха - ако аз спя и карам бавно, DSG-то също спи. Та реших да го посъбудя. Ефект определено има. Но за съжаление ще бъде за кратко. Маршрутите ми не позволяват настъпване - трафик, по-малки улици, светофари и т.н. Често вечерно време минавам по заобиколен маршрут, за да се кача на околовръстното, но...

 

Пробвай М. Много е готино. Особено когато ускоряваш. Ти избираш дали да набира като на S или да щадиш колата и да сменяш малко по-рано. И за среднощни закачки, ако не ти трябва да изцеждаш колата, М е отличен избор :)

 

Лаунча ми го обясниха как става. Ама ми е жал за колата. Може би някой ден ще го пробвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, Mishelle написа:

Но по тази тема все още съм гол и бос, та не вдянах кой знае колко много. Но в основата на всичко разбрах, че моята DQ250 още от завода й е заложено да работи по корено различен начин от аналогичната DQ250 на Жорката - различни платформи, различни двигатели, различен софтуер.

Юли и аз не съм много в час. Базирам се на знания, опит и принципи на автомобил с ръчна кутия.

Сега разбрах, че има кик даун в М режим. Така, че продължавай да споделяш за DSG.

Да, нормално е алгоритъма на кутиите да е различен. Най-малкото, като обороти при смяна, може би и предавателни числа....

Но, това не може да е причина да бъде лишена от кик даун при М. За софтуера, ти си знаеш дали е вариант/причина.

 

Преди 6 часа, Mishelle написа:

 В допълнение, миналата седмица я закачих на VCDS, изтрих (reset) всички запомнени от стила ми на шофиране настройки и направих адаптация.... - кутията се беше адаптирала към лежерния ми начин на шофиране. Както наскоро ми казаха - ако аз спя и карам бавно, DSG-то също спи. Та реших да го посъбудя.

Гената по-рано в темата писа същото. Отговорих. Сега пак ще отговоря.

Не знам, това внушения ли са, в инструкция ли го пише някъде, но аз нямам такива усещания за кутията. Когато спя и тя спи, тоест сменя и държи на по-ниски обороти. Това е следствие плавното боравене с газта. Как я настъпя/без да стигам до кик даун/, веднага се събужда и става друга кола. Започва да сменя почти, като на S.

 

И не на последно място - Искам да благодаря на модератора, който е поправил правописната ми грешка в горния пост. ??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 55 минути, joro-120L написа:

Не знам, това внушения ли са, в инструкция ли го пише някъде, но аз нямам такива усещания за кутията. Когато спя и тя спи, тоест сменя и държи на по-ниски обороти. Това е следствие плавното боравене с газта. Как я настъпя/без да стигам до кик даун/, веднага се събужда и става друга кола. Започва да сменя почти, като на S.

Не са внушения. Това е абсолютен факт.

  1. доказателство: когато си взех колата от Еуратек след смяната на кутията ми казаха "карали сме я да я пробваме, но няма и 5 километра, при това много плавно, само да изреди до 7 и да ги върне обратно. Поне още 20 километра ще се адаптира към стила ти на каране. Сега е със заводски настройки и сменя във възможно най-икономичен стил."
  2. доказателство: когато си взех колата след ремонта на кутията в Дивалс ми казаха, че е "ресетната и адаптирана до заводски настройки и около 30 километра ще се адаптира до твоя начин на каране."
  3. доказателство, което ако искаш вече можеш да отдадеш на внушение: след като сложих волана с пера за смяна на скоростите напълно спрях да правя резки подавания на газ в режим Д. Вместо да мачкам педала и да чакам първо връщам до необходимата предавка и тогава подавам газ. След известно време се нарадвах на придобивката и опитах да карам както преди в режим Д. Е да, ама не!  Кутията беше станала "ленива", при мачкане на газта мислеше повече, след пускане на педала веднага започваше сама да качва предавки за да свали оборотите, при плавно подаване на газ в ситуация, в която преди връщаше 1-2 предавки за да влезе в обороти сега не връща изобщо а се мъчи на 7ма с 60. Затова вече ако ще карам "на ура" съм на М, дори да е само за определен период с ползване на перата, ако се влача си седя на Д.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Izolini написа:

1. доказателство: ...Сега е със заводски настройки и сменя във възможно най-икономичен стил."

 Моята кутия също е със заводски настройки. Другото в мнението не го коментирам, защото това изречение изчерпва всичко.

 

Преди 1 час, Izolini написа:

2. доказателство: когато си взех колата след ремонта на кутията в Дивалс ми казаха, че е "ресетната и адаптирана до заводски настройки и около 30 километра ще се адаптира до твоя начин на каране."

 Виж горното

 

Преди 1 час, Izolini написа:

3. доказателство, което ако искаш вече можеш да отдадеш на внушение: .....

Не, няма да го отдам на внушение. Много добре си го описал. Важното е всеки как си усеща автомобила.

Между другото, забелязал съм, че по принцип не си доволен от кутията. Може би, защото е DQ 200, ако не бъркам номерацията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 34 минути, joro-120L написа:

Моята кутия също е със заводски настройки. Другото в мнението не го коментирам, защото това изречение изчерпва всичко.

Това означава ли, че кутията не се адаптира към стила на шофиране?

преди 35 минути, joro-120L написа:

Между другото, забелязал съм, че по принцип не си доволен от кутията. Може би, защото е DQ 200, ако не бъркам номерацията.

Основното, от което не съм доволен, е "светкавичното" прехвърляне от 1 на 2 в мижави обороти и колата се мъчи на полусъединител, тресе и се случва да прегрее кутията. Изобщо това не е камион, че да го карам с 1200 оборота! А ако и точно тогава е в регенерация мъката е пълна. И не е само при моята, 250 прави същото. Не мога да разбера защо не е направена да прехвърля след преминаване на поне 1500 оборота, както не дава да минеш от 1 на 2 в ръчен режим преди достигане на 1500? ММТ кутията на Тойота също се води ръчна роботизирана, ами не сменя на 2ра преди да мине 1500 оборота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, The Best Forman написа:

Аз мога да я избавя от мъките с регенерацията ;)

Зъбите ли ще ѝ извадиш? Или само ще ги умъртвиш?

Мастър Пепи каза "работи, продухва се, няма да пипаме там!". Ти що се буташ без топка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Izolini написа:

Това означава ли, че кутията не се адаптира към стила на шофиране?

Адаптира се, но не е нужно да мина 30км. за това или някакви софтуерни намеси. Става на момента, веднага. Зависи колко газ съм подал. Няма грам замисляне. От лежерно към спортно или по-динамично каране. Веднага си реагира и започва да сменя на по-високи обороти. Всичко зависи от педала на газта. Така е и от 1ва на 2ра. Тръгвам от място с газ и първа я сменя над 1500обр. Ако тръгна лежерно, я сменя по-рано.  Или, ако си карам нормално с постоянна скорост на средни или ниски обороти и трябва да ускоря извънредно, с повече газ/без кик/, на секундата сваля една или две надолу и тръгва.

Не трябва да те притеснява, че дизела държи ниски обороти. Той така е конструиран и му е добре. Форсажите при дизел не са препоръчителни. А и няма смисъл да се държи в обороти. Наложи се такова мнение, заради продухването на ДПФ, но и 2000-2500обр. са достатъчни, за да е в кондиция. При регенерация, като я усетя в града, задължително минавам на S да държи обороти. Там сменя след 2500обр.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ице, заради еко-меко-шитните вкарва веднага втора. Така е проектирана, поне от това, което съм чел.

Не е лошо да се изместят мненията в отделна тема. Интересна е :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, zloQQ написа:

Ице, заради еко-меко-шитните вкарва веднага втора.

 

Ами вкарва я. Дизела има тяга. Може и от място да тръгне на втора без проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 18 минути, joro-120L написа:

 

Ами вкарва я. Дизела има тяга. Може и от място да тръгне на втора без проблем.

Абсолютно, Жоре!

Малко в страни от Шкода и дизел... Дачия Дъстър 1.3 турбо 150 магарета дето е, спокойно може да пропусне първа предавка. Даже мисля, че го пише в книжката. 1-ва е, когато се джитка off-road. Или джопаш у Искъро...и правиш вълнички. Не пропуска през прага водичка - това установиха редица учени, а @Боби Доктора го потвърди чрез изпитание :)

 

917811266_IMG_20230202_1550435063.thumb.jpg.1decd3998e2e3170e634432bda31b6e3.jpg

 

Между другото, баш "Доктора" имаше сериозни оплаквания от DSG-то, но онова, палавото 7 степенно, което слагаха на бензиновите О2.

 

 

Редактирано от zloQQ
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, zloQQ написа:

Между другото, баш "Доктора" имаше сериозни оплаквания от DSG-то, но онова, палавото 7 степенно, което слагаха на бензиновите О2.

И на дизеловите е същото, съгл. линка, който даде на 3та стр.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Direct-shift_gearbox

 

Цитат

7-степенна DSG скоростна кутия със сух съединител, най-често срещана на VAG-автомобили от 2007 г. до днес. С обем на двигателя между 1,0–1,9 литра. (Максимален въртящ момент 250 Nm)

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 23.02.2023 г. at 9:38, Mishelle написа:

Пише, Жорка. И аз по-горе съм го написал - пише, че в режим M при кикдаун, аналогично на условията в режим D, ще свали предавка(и) надолу.

На 23.02.2023 г. at 12:28, joro-120L написа:

Не мога точно да коментирам цитата.

Сега вече мога да кажа няколко думи. Проведох по-задълбочен тест на М с кик даун и се оказа следното. Общо казано, без да конкретизирам с цифри: 2ра не я пробвах. От 3та вкл. нагоре, на всички предавки, в зависимост от скорост на движение и обороти, сваля от една до няколко предавки. Примерно, ако съм на 5та, може да свали на 2ра, 3та, или 4та., според горните условия. Тоест, кутията се държи точно, като в режим D, Юли. Доволен. Прави го много адекватно и съобразително, като да не очакваш. Абе, умна кутия. Почти колкото мен.:) Припокриват ни са критериите за смяна на предавки.

 

Целта също бе да проверя, дали винаги ще сваля само на втора/така направи при предишния ми еднократен тест/, както е при Ицо на 3та, в случая. Не е така. Ице, нещо не е наред.

На 22.02.2023 г. at 18:57, Izolini написа:

Днес направих още няколко проби при различни обороти. Резултата и при 2000, и при 2500 оборота винаги е един и същ - кутията рязко сваля предавките. Проблема е, че винаги удря 3та, което единия път вкара оборотомера в червено. Или аз винаги съм бил с почти една и съща  скорост (съмнявам се, защото след кик-даун оборотите варираха между 4000, 4500, 5000, 5200 при различните проби), или алгоритъма е зададен така.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 25.02.2023 г. at 10:51, joro-120L написа:

Сега вече мога да кажа няколко думи. Проведох по-задълбочен тест на М с кик даун и се оказа следното. Общо казано, без да конкретизирам с цифри: 2ра не я пробвах. От 3та вкл. нагоре, на всички предавки, в зависимост от скорост на движение и обороти, сваля от една до няколко предавки. Примерно, ако съм на 5та, може да свали на 2ра, 3та, или 4та., според горните условия. 

 

 

Днес ми остана време и на мен за малко тестове....

За да съм коректен.... Първото ми мнение беше грешно.

И при мен се случва същото като при Жоро .

На М ръчен режим или с перата , без значение , при kick down сваля по няколко предавки надолу. От 6 , 5 , 4 , 3 .... С ниски , средни и по-високи обороти .

Грешното ми първоначално впечатление явно е заради това , че ползвам по-рядко ръчен режим и най вече заради НЕактивирането на Кик Даун в ситуациите от преди , явно съм останал с усещането че е натиснат ... Да , ама не .

При пълно натискане на газта до долу , точно преди да щракне бутона , тогава НЕ сваля нищо , а си ускорява на същата предавка . На 6та 5та 4та 3та без значение оборотите , тогава не сменя.

 Юли @Mishelle  вземи я сгази още няколко пъти за пробата ... ?

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Да събудя темата....

Приятели един въпрос и от мен. Щом е дискусия. :)

Получавам значителни вибрации само на ниски обороти на втора скорост,когато съм на D. (двигател 1.6 TDI-CAYC)
Почти винаги на светофар при потегляне в задръстено движение. Ако превключа на S почти не се получава проблем. Понякога усещам по незначителни вибрации и на задна скорост.
Дали ще е решение да се сменят маслата в скоростната кутия? Колата е на 50к километра, но и мина вече десетия рожден ден.
Или накладката за втора скорост е за смяна.
Благодаря предварително за коментарите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Levcho написа:

Получавам значителни вибрации само на ниски обороти на втора скорост,когато съм на D.
Почти винаги на светофар при потегляне в задръстено движение. Понякога усещам по незначителни вибрации и на задна скорост.

Дали ще е решение да се сменят маслата в скоростната кутия?

Колко са маслата в кутията? Не е решение смяната на маслото. Проблема е в съединителя, или в управлението му.

п.п. стана ми ясно от някои постове, че мехатроника е с отделно масло. Може да започнеш от него. Ако се оправи със смяна на масло, това е най-евтиния вариант.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.