Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дискусия за DSG, принцип на работа, проблеми.


Ivaylo_Simeonov

Recommended Posts

Тази кутия не държи изобщо 1ва предавка (освен ако не се потегля с пълна газ, което ти имитираш включвайки S), а веднага мята на полусъединител към 2ра. Когато започнат да се износват съединителите се получава точно това треперене. При мен изчезна след смяна на маслото на мехатроника (започна да "мисли" и сменя по-бързо) и адаптация. Все още се появява на моменти, но моите съединители са на 185к км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 86
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • joro-120L

    35

  • Izolini

    15

  • Mishelle

    8

  • PRR

    6

@Levcho, колата е на твърде малко километри, за да се налага смяна на съединтел. Изключвам, разбира се, евентуален проблем с него. Съответно, предполагам, ще си решиш проблема с подмяна на това 10 годишно масло. Ако с него не стане, както @Izolini е написал, следва стъпка 2 - адаптация. А може и да ги комбинираш.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друго, което се сещам, е да провериш тампоните на двигателя и изпускателната система. При ниски обороти и полусъединител двигателя се мъчи и тресе повече, ако има компрометиран тампон вибрациите ще са доста по-осезаеми. 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, Izolini написа:

Друго, което се сещам, е да провериш тампоните на двигателя и изпускателната система. При ниски обороти и полусъединител двигателя се мъчи и тресе повече, ако има компрометиран тампон вибрациите ще са доста по-осезаеми. 

Не мисля да е от тампоните, характерно на умрели обороти и само на втора скорост тресе, сякаш че се дави двигателя. На S не го прави.

 

Имах с години наред главоболие с тампони на двигателя. Друсане, тресене, хлопане от долу и подобни при студен двигател. Намерих мастор който имал опит. Каза че това е хронична болест на тампони на дизел двигателите при ВАГ. Гумата в тампона се пречупвала много бързо.

Вместо смяна на тампони, предложи да ги напълни със силикон. Приех, направихме го, оставихме на място да изсхъне за една нощ и тресенето изчезна, останаха минимални вибрации.

Пък дано да не е нещо свързано с маховик.

Ще планирам смяна на масло наскоро.

Благодарско

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, Mishelle написа:

@Levcho, колата е на твърде малко километри, за да се налага смяна на съединтел. Изключвам, разбира се, евентуален проблем с него. Съответно, предполагам, ще си решиш проблема с подмяна на това 10 годишно масло. Ако с него не стане, както @Izolini е написал, следва стъпка 2 - адаптация. А може и да ги комбинираш.

Не бях чувал за адаптация, ей сега ще разуча. Благодарско.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 18 минути, Levcho написа:

характерно на умрели обороти и само на втора скорост тресе, сякаш че се дави двигателя.

Все едно си карал моята кола. Но не е все едно се дави, а сякаш "чука аванса" заради ниски обороти. Проблема е в полусъединителя на втора. Аз даже прегрях кутията в едно задръстване на Хемус.

Другото решение е в такива случаи да караш на ръчни скорости.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 20 минути, Izolini написа:

Но не е все едно се дави, а сякаш "чука аванса" заради ниски обороти.

Това го запомни и ако идваш на събора да ми го разясниш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 19 часа, Izolini написа:

Все едно си карал моята кола. Но не е все едно се дави, а сякаш "чука аванса" заради ниски обороти. Проблема е в полусъединителя на втора. Аз даже прегрях кутията в едно задръстване на Хемус.

Другото решение е в такива случаи да караш на ръчни скорости.

Полусъединителя на втора също отговаря ли и за задна? Защото и на задна имам понякога характерни вибрации. Мисля че накладките  на полусъединителя отговаряха комплект за 2 скорости, непоредни, като 1-3-5-7 или задна и 2-4-6.

Дали е износване или нещо друго? Дали има надежда преди да се постъпи към смяна на полусъединител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 27 минути, Levcho написа:

Защото и на задна имам понякога характерни вибрации.

И при мен ги има, но са различни от тези между първа и втора. По отчетливи и груби, направо ритане, а не ситна вибрация.

преди 26 минути, Levcho написа:

Дали има надежда преди да се постъпи към смяна на полусъединител.

Има, казва се адаптация. Моите вече държат 186 хиляди, това им е втора или трета адаптация. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Levcho написа:

Дали има надежда преди да се постъпи към смяна на полусъединител.

Левчо, никой не е казал да сменяш съединител, и по-точно феродови дискове. Не знам защо мислиш за това. Ако си карал кола с ръчни скорости, трябва да си наясно с термина "полусъединител". Такава част в автомобила няма. Точно при режим на полусъединител се изисква повече прецизност за сцеплението на феродовия диск. Дали ще работят гладко или на тласъци зависи от управлението им. А те се управляват от мехатроника. При ръчна кутия - от левия ти крак. И точно на втора и задна има полусъединител, на първа е за по-кратко време само при потегляне и може да не се усети. На останалите предавки няма такъв режим. Затова - обслужване на мехатроника и да се обърне внимание на него, ако адаптацията, предложена от колегите не помогне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре, има някакъв минимален шанс да са се износили и за това да зацепват по-трудно. За съжаление легендите за тази кутия твърдят, че изкарват около 80 хиляди. Полицейските Рапиди са на по 150хил и отгоре, още не са сменяли (бензинови, но със същата кутия). Знам за съединител на Супърб 2 с ръчни скорости, който замина на 60 хиляди. Така че...

 

Да си знаете, че когато колата е в режим на регенерация, вибрациите са още по-лоши.

 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Izolini написа:

Жоре, има някакъв минимален шанс да са се износили и за това да зацепват по-трудно. За съжаление легендите за тази кутия твърдят, че изкарват около 80 хиляди. Полицейските Рапиди са на по 150хил и отгоре, още не са сменяли (бензинови, но със същата кутия).

 Ице, това не е симптом за износен феродов диск. Ако е износен ще приплъзва. Той не зацепва трудно, а не плавно. /Такова притрисане се получава при съединители от палцов тип, при неправилно регулирани палци на притискателя. Но, това са стари неща./

Нали знаеш, че при полусъединител има едно задържане и феродовият диск приплъзва в този момент за да се постигне плавно движение на автомобила, защото оборотите на двигателя са по-високи от тези на трансмисията, дори да е на празен ход. Там се получава тази компенсация, която гарантира плавност на движението.

Мерси за Васко кеца! Адаптация, да. Първо да се пробва с нея.

 

Преди 1 час, Izolini написа:

Знам за съединител на Супърб 2 с ръчни скорости, който замина на 60 хиляди.

Тук изключително много зависи и от задкормилното устройство.

 

Преди 1 час, Izolini написа:

Да си знаете, че когато колата е в режим на регенерация, вибрациите са още по-лоши.

Нямам такива, да чукам на дърво. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.