Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Дайте съвет Октавия 1 прекъсва 2000 куб.


Иван Стоянов

Recommended Posts

 Колата е Шкода Октавия 2004 год. 2000 куб. 116 коня. Газова уредба БРЦ инжексион. Преди около 20 000 км. както си карах на газ и изведнъж чека на колата започна да премигва и колата започна да тресе и заработи на три цилиндара. Реших, че е някой инжексион. Минах на бензини и колата заработи нормално без никакъв проблем. Карах я така може би около 50 км. след това отново минах на газ и нямах никакъв проблем работеше си нормално. След това колата започна все по-често да ми прави този проблем. На газ прекъсва минавам на бензин и заработва нормално. В последно време започна сутрин като я паля на бензин в началото заработва нормално и след 30-40 сек. двигателя започва да работи неравномерно притриса и чека започва да мига като загрее малко и проблема изчезва. Ходих на газаджия каза ми, че проблема ми бил електически. От там на майстор на диагностика. На диагностиката даде липса на запалване в трети цилиндър. Решихме да изчистим грешките и да я карам няколко дни само на бензин и след това пак диагностика, и отново проблема беше липса на запалване в трети цилиндър. Сменихме свещи и кабели, но проблема не се реши. Мисля за бобина, но страното, е че като загрее проблема изчезва. На последък като е на газ и започне да работи на три цилиндара и да претриса минавам на бензин и после пак на газ, но проблема остава, а преди изчезваше. Ако искам да продължи да върви нормално трябва да спра да изчакам 15-20 мин и тогава няма проблем обръщам на газ и върви нормално. И това го прави когато си иска няма някаква закномерност. Моля ако някой се е сблъсквал с подобен проблем да сподели.  

Редактирано от Иван Стоянов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Запали вечер по тъмно при студен двигател и гледай кабели и бобина. Голф 4 на дъщеря ми работеше на три цилиндъра ,бобината светеше яко и след смяната и се оправи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

А газовите дюзи в какво състояние са? Може дюзата на трети цилиндър да не затваря и да изпуска газ…

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходих на диагностика на газта. Казаха ми че всичко е наред и да търся прлоблема в свещи или кабели, за това ги смених и за по сигурно смених и бубина, но решение на проблема няма. Установих едно нещо на последък когато започне да прекъсва и да тресе  когато е на газ и с клещи като стисна маркуча за газта на трети цилиндър, за да спра принудително газта към него колата се успокоява и започва да каботи нормално. Когато пусна газта започва да прекъсва и тресе отново. Питах газадията, каза ми че трябва да прави проблема пред него, за да го хване. Но за съжаление тя работи така когато си реши.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитай с размяна на газовата дюза на трети цилиндър с някой друг. Ако проблема се появи на другия цилиндър - значи е газовата дюза. Ако остане на трети- може да впръскват едновременно и газовата и бензиновата. Тогава трябва да се проверят инсталацията на газовия компютър и самия газов компютър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря! Възможно ли е газовия компютър да бърка работата на колата сутрин когато е студена на бензин. Защото сутрин докато загрее колата работи много лошо на бензин и премигва чека. Казаха ми, че ако компютъра на газта прави проблеми може и той да бърка работата на колата на бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е от неправилни настройки на газ да палиш трудно сутрин на бензин. Бензиновия компютър има адаптация за горивната смес. Ако сместа на газ е богата бензиновия компютър сваля бензиновите времена на впръскване (съответно и газовите падат) докоато ламбда сондата покаже, че сместа е наред. При оптимална смес бензиновия компютър запаметява времената на впръскване, при което когато реално превключиш на бензин, те са по-ниски и горивото е по-малко, затова има проблеми и на бензин. 
Според мен най-правилно е да се занулят trim-овете ида покараш само на бензин. Ако колата пали и работи нормално ден-два, трябва да настроиш газовата правилно.

 

 

Дано съм обяснил разбираемо :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А възможно ли е да има повече от един проблем - пълнене на цилиндър/ри със стичащо се масло през гумичките на клапаните и проблем с бобина на топло?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава ще пуши доста, и нали колегата е казал, че е сменил бобината. Винаги може да свали свещите за сверка :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми прилича на месене на горивата. Докато работи на газ, на моменти пускат и бензиновите дюзи, а след палене преди да прехвърли на газ, освен бензина някоя дюза пуска и газ в цилиндъра. Това обяснява нормализирнето на работата, когато и спеш газта на 3-ти цилиндър в момент в който работи на газ. Ако остане без гориво ще прекъсва, а вероятно тогава се впръсква и бензин. Ако не си правил експеримент, изгори газта докрай, колкото може и виж как ще се държи след палене, докато загрява. Тогава би трябвало да е нормална работата на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същия ефект ще има и ако просто откачи маркуча към газовите дюзи след като е изгасил :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 5.05.2023 г. at 7:58, ghost_rider написа:

И на мен ми прилича на месене на горивата. Докато работи на газ, на моменти пускат и бензиновите дюзи, а след палене преди да прехвърли на газ, освен бензина някоя дюза пуска и газ в цилиндъра. Това обяснява нормализирнето на работата, когато и спеш газта на 3-ти цилиндър в момент в който работи на газ. Ако остане без гориво ще прекъсва, а вероятно тогава се впръсква и бензин. Ако не си правил експеримент, изгори газта докрай, колкото може и виж как ще се държи след палене, докато загрява. Тогава би трябвало да е нормална работата на двигателя.

Колега благодаря за мнението. Колата сутрин пали нормално и след около 30 сек. почва да тресе и работи неравномерно. И аз това си помислих дали не впръсква и газ, но нали газовия клапан на бутилката е затворил и не пуска газ, защото когато обръща на газ аз го чувам че чатка и тогава колата обръща на газ. За това си мислех че вероятно няма да меси газ и бензин, но не съм сигурен. Иначе когато работи на газ и започне да прекъсва или по скоро не прекъсва, а дави колата защото като стисна маркуца на 3ти цилиндър и веднага се успокоява. Немога да разбера от къде идва проблема та отваря и бензинов инжектор. Ходих на газаджия прави диагнвостика, но ми казва, че трябва да отида при него когато работи така. Но за зла участ това го прави когато си реши тя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 4.05.2023 г. at 7:16, Vladi_a написа:

Възможно е от неправилни настройки на газ да палиш трудно сутрин на бензин. Бензиновия компютър има адаптация за горивната смес. Ако сместа на газ е богата бензиновия компютър сваля бензиновите времена на впръскване (съответно и газовите падат) докоато ламбда сондата покаже, че сместа е наред. При оптимална смес бензиновия компютър запаметява времената на впръскване, при което когато реално превключиш на бензин, те са по-ниски и горивото е по-малко, затова има проблеми и на бензин. 
Според мен най-правилно е да се занулят trim-овете ида покараш само на бензин. Ако колата пали и работи нормално ден-два, трябва да настроиш газовата правилно.

 

 

Дано съм обяснил разбираемо :)

Да и на мен така ми казаха, че вероятно газовия компютър настройва грешно бензиновия. Тя като цяло пали съвсем нормално. Сутрин след като я запаля работи добре около 30 сек. и след това започва да тресе и чека да премигва и като загрее се оправя. Не мога да разбера от къде идва проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 22 часа, Иван Стоянов написа:

Колега благодаря за мнението. Колата сутрин пали нормално и след около 30 сек. почва да тресе и работи неравномерно. И аз това си помислих дали не впръсква и газ, но нали газовия клапан на бутилката е затворил и не пуска газ, защото когато обръща на газ аз го чувам че чатка... 

Това, че го чуваш, не е гаранция че затваря напълно. Все пак търсим всеки възможен проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо не разбирам от газов инжекцион. Само малко от карбураторни. Чета темата и се ограмотявам.

 

На 2.05.2023 г. at 8:21, Иван Стоянов написа:

Установих едно нещо на последък когато започне да прекъсва и да тресе  когато е на газ и с клещи като стисна маркуча за газта на трети цилиндър, за да спра принудително газта към него колата се успокоява и започва да работи нормално. Когато пусна газта започва да прекъсва и тресе отново.

 От цитата излиза, че вкарва бензин. Не е лошо да се измери компресията на трети цилиндър. Диагностиката казва, че няма запалване в този цилиндър. А гориво/а и ток има. Смесвал съм газ и бензин и на 4те цилиндъра и знам какво става, но двигателя не гасне.

 

На 9.05.2023 г. at 14:14, Иван Стоянов написа:

Не мога да разбера от къде идва проблема.

 И на газ и на бензин проблеми. Някои неща ще се изяснят, когато направиш това:

 

На 5.05.2023 г. at 7:58, ghost_rider написа:

изгори газта докрай, колкото може и виж как ще се държи след палене, докато загрява.

....и изобщо при всички режими. Покарай я по-дълго само на бензин, без да има газ в бутилката.

Да питам, Има ли кран на бутилката/сондата? Ако има, завиваш го и караш на бензин.

И още един въпрос, При изпълнение с газов инжекцион, има ли бензинов клапан, който да спира горивото към дюзите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато двигателя работи на бензин, газовите дюзи не впръскват, но щом има налягане до тях, може някоя да пропуска, което може да води до подобно поведение. 

По въпроса за бензиновия клапан, не съм сигурен, @Vladi_a, може да каже. Мисля че бензина просто се връща в резервоара, а дюзите са изключени, но също може някоя да пуска бензин и да се получава същия ефект с давене и неравномерна работа. 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газаджията е казал, че всичко е ток и жици! :)

Да, трябва тотално да се елиминира/спре едно от горивата, за да има някакъв резултат. Нека да е газта, че е по-лесно.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма бензинов клапан, само дюзите се спират :)  Аз затова също посъветвах да се откачи маркуча към газовите дюзи (за да няма налягане на газта) и да се занулят трим-овете, след което да се покара на бензин и да се види какво ще стане.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапанът, който се чува когато колата минава на газ, не е гарантирано че затваря напълно - стига да има малко боклуче под котвата му (люспичка ръжда например), за да пропуска по малко дори когато е затворен. На самата бутилка, независимо с обикновена или с ГИ си трябва да имаш кранчето, за което Жоро спомена - затвори го докрай (съвет - затвори, отвори и пак затвори защото и там понякога остава мръсотия и не уплътнява от първи път) и виж как ще се държи колата. На някои уредби съм го виждал "маскирано" като месингов болт, но обикновено е кръгла "врътка" с накатка отстрани. Ако всичко е наред изключи газовата електрически (например й разкачи захранването), за да не може да си отваря разните там клапани и дюзи, отвори кранчето на бутилката и виж как ще се държи колата - почне ли пак да притриса е ясно че мешаш горивата. 
Виж, ако се окаже че плюе бензин когато си на газ ще е по-кофти. Имаш ли опция да запалиш директно на газ като елиминираш подаването на бензин?  
Другото, което се сещам (че го ядох, а и продължавам да го ям с моята кола) е: след като елиминираш газчицата е хубаво да се нулират тримовете на бензин, след което да я покараш 200-300 км. за да се обучи бензиновият компютър и чак след това да се правят нови настройки на газовата, вече съгласно бензиновите. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Здравейте колеги! След много ходене по мъките и доста майстори накрая намерих къде ми бяха проблемите на автомобила. Да разкажа на кратко за това как се справих и дано съм полезен на някой колега от форума. Първо исках да остраня проблема, който го имах сутрин на бензин. Оказаха се мръсни инжектори на бензина. Въпреки, че доста хора ми казваха, че няка как от тези инжектори да работи по този начин колата. Изчистих инжекторите и на другия ден колата просто заспа и заработи нормално. След това наблегнах на проблема с газта. Оказа се, че газовата дюза на трети цилиндър когато реши започва да пуска газ към цилиндъра постоянно. Докато другите пускат на импулси тя в един момент започваше да пуска постоянно и това дави този цилиндър. Сега съм предвидил смяна с нова.

  • Благодаря 2
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.