Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Octavia 1 - Бианка


Recommended Posts

Привет, 

След края на фелицията се наложи да започне търсенето на друга кола за вкъщи. Както до преди няколко месеца си виках, че никога няма да имам бяла кола на газ, така и не след дълго попаднах на обява за бяла Octavia 1 преди фейслифта, 1.6 бензин, 1998 г. След малка разходка до Димитровград ви представям новият член на семейството ни - Бианка:
IMG-1b4476a32fd021b220b96a05846f8e45-V(1).thumb.jpg.6497f5ac165cf05e819ff2b14c1f1536.jpg
 

Пътуването беше безпроблемно, колата се държа изненадващо добре,...

 

IMG_20230316_132113.thumb.jpg.9b0ea1dae232d2d5aa994e86c3897533.jpg

 

IMG_20230316_130839.thumb.jpg.c7dd5150b829098eef9135ca638cc93b.jpg

 

...обаче се заинатих, че няма да я закараме вкъщи с половин броня и още по път до Пловдив се спряхме на една морга, където си набавих липсващите парчета...
 

 IMG_20230316_154722.thumb.jpg.ace5d90670b72f4e5f9b6be7d129a4a6.jpg

 

Следващата спирка беше при Люси за по-обстоен оглед и закрепване на ножа, след това се запознахме с баба фелка, която беше така добра да ни снабди оригиналното шкодово радио, антена и една - две емблемки:


IMG-a58081cb37e3b3178f36afd9998e9ed0-V.thumb.jpg.0ff9f6cf03321c0504218fceca0bcc36.jpg

 

Не се минаха и два дена и дойде време да се похвалим на месечната пловдивска среща:

 

P1050832.thumb.jpg.5dd96c93d1b0b30247f6abcc947e0070.jpg

 

Скоро след това едно посещение до КАТ, за да сложим правилните номера:

 

IMG-3b39abc2626ef02939da091f08a0430e-V.thumb.jpg.48493bd4d1232154549067c8bc72d138.jpg

 

Интериорът на колата има доста забележки, опитах се да го освежа с малко боя, останала от фелицията, но не му стигна и замислям по-сериозна заигравка нататък във времето:
 

IMG_20230326_164146(1).thumb.jpg.261c84e0f1ceb9a372cd0bf3f05ffa65.jpg 

 

IMG_20230326_174415.thumb.jpg.2a5e84886f75d309ae93b72ab3218ddf.jpg

 

Както сигурно забелязахте на горните снимки под стоповете беше сложено отвратително грозно фолио, което ме тормозеше откакто видях колата за пръв път, но реших да почакам и да го махна при смяната на стоповете. 
Единият беше спукан и предвид, че дизайнът не ми харесва толкова много, реших направо да взема два фейсови:

 

IMG_20230331_160509.thumb.jpg.0ee4ad619a6e7e8cd78992c0686bad7c.jpg

 

Наложи се малко преправяне за да паснат, но резултатът мисля, че си стува. (с махането на фолиото лявата лайстна остана без боя, но чакам времето да позволи за боядисване)

 

IMG_20230331_174947.thumb.jpg.d217e5a58eac275dcb5911ce57c98baa.jpg

 

Освен това имаше малко проблеми с паленето и неравномерна работа на мотора  - едни нови свещи и вече мърка :)

Това е за сега, колата е сравнително запазена, има не малко забележки по боята, но от друга страна няма точка ръжда. Въртят ми се разни идеи и с известна доза грижи и внимание се надявам да заприлича на това, което ми се иска. Въпреки това съм отворен и за предложения какво може да се направи по нея.

Въпреки, че аз няма да мога да се класирам за Първенец тази година, нашите имат желание да се появят, така че ще можете да я видите и наживо на 8ми.


Поздрави?

Редактирано от Rosen Raychev
  • Одобрявам 7
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се много за развитието на нещата! Октавията ми хареса, нямах възможност да я огледам по-подробно на срещата в Пловдив, но ще наваксам на Първенец! Успех, Роска, знам, че ще се справиш прекрасно със забележките и ще ги отстраниш за нула време! Честито още веднъж! Количката си изглежда доста свежо! :)

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита да ви е и много безаварийни километри!

Колкото до идеите - има много и все перверзни .. гледай в буквалния и преносния смисъл като на бял лист.

Както си започнал с ФЛ стопове , може да продължиш с предницата , дискове отзад , още по-големи отпред , L&K салон и табло , мотор поне 1.8 20V , шест степенна кутия и др. 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря?

С Жорката си говорихме по повод предницата... Идеалният вариант е фейслифт + vrs броня, но от друга страна много ми харесва със стъклените фарове, които и без друго са в много добро състояние. За сега мисля да я оставя така с идеята да намеря по-дълбок нож и да го боядисам в цвета на колата. 

За салона мисля ново табло и разбира се l&k(черната кожа) или направо черно рекаро от голф 4 + кожен мултиволан и други дреболии.

Редактирано от Rosen Raychev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита да е! Кой мотор е, куция или още по-куция? Не се обиждай, питам понеже знам какъв е 101 коня мотора, а пък старата ни семейна октавия беше със 75 коньовия. 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 19 минути, ghost_rider написа:

Честита да е! Кой мотор е, куция или още по-куция? Не се обиждай, питам понеже знам какъв е 101 коня мотора, а пък старата ни семейна октавия беше със 75 коньовия. 

1.6 АЕЕ е според мен .. мисля си , че преди 2000 година не е слаган 102 коня на Октавия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Роска,честито и безаварийно.

По-добре изглежда колата с фейсовите стопове. Белият цвят и стои добре. Може да е и добра основа за нещо такова :)

 

carpixel.net-2001-skoda-octavia-rs-wrc-edition-33820-wide.thumb.jpg.5476c1ec6e1ddbb9657da89423a19681.jpg

 

п.п. сн.2 показва как не трябва да се държи волан

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, The Best Forman написа:

1.6 АЕЕ е според мен .. мисля си , че преди 2000 година не е слаган 102 коня на Октавия.

АЕЕ е 75 коня и е същия, който е слаган и на фелицията. Като гледам с такъв тук-там се намират и октавии, но повечето са като моята - 101 коня(ако не се лъжа AKL). 

Преди 2 часа, joro-120L написа:

п.п. сн.2 показва как не трябва да се държи волан

Като го видиш съботата, може да му дърпаш ушите на баща ми?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, joro-120L написа:

Роска,честито и безаварийно.

По-добре изглежда колата с фейсовите стопове. Белият цвят и стои добре. Може да е и добра основа за нещо такова :)

 

carpixel.net-2001-skoda-octavia-rs-wrc-edition-33820-wide.thumb.jpg.5476c1ec6e1ddbb9657da89423a19681.jpg

 

п.п. сн.2 показва как не трябва да се държи волан

Just now, Атанас написа:

Жоро, с ентусиазма на Роската, може и да я задмине тази?

 

 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Rosen Raychev

Роска , 

Честито и от мен . 

Много безаварийни километри и незабравими спомени да имате .

Колата си изглежда свежарка , а с твоя ентусиазъм ще стане кукла.

Успех с всички промени които планираш ?

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, Rosen Raychev написа:

За салона мисля ново табло и разбира се l&k(черната кожа) или направо черно рекаро от голф 4 + кожен мултиволан и други дреболии.

Честито и от мен.
На това бяло купе един RS (черно-бял) салон ? 

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Logrus написа:

На това бяло купе един RS (черно-бял) салон ? 

 Бежов от L&K ще е убиец!

 

Преди 7 часа, Rosen Raychev написа:

Като го видиш съботата, може да му дърпаш ушите на баща ми?

Е, от цялото ми мнение това ли забеляза? Що не му каза да си оправи ръцете за снимката? ;)

Нещо за примерната снимка??

 

Преди 11 часа, Rosen Raychev написа:

За салона мисля ново табло и разбира се l&k(черната кожа)

L&K О1 има ли с черна кожа? Щот не знам.

 

Преди 6 часа, Атанас написа:
 Жоро, с ентусиазма на Роската, може и да я задмине тази?

Снимката по-горе я качих, за да покажа каква му препоръчах да я направи при представянето на колата на срещата в Пловдив. Ако го изпълни това, ще съм много щастлив. Но, както виждам, все още не е решил vRS или L&K. На Роската не му липсва въображение и добър вкус. Може и нещо по-стойностно да измисли.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снимката, която си качил доколкото разбрах е обикновена vrs, с разликата, че по случай годишнина са направени 100 бройки в такава разцветка. Честно казано не ми е съвсем по вкуса, а и специалното е да е една от истинските бройки: https://www.carthrottle.com/post/e6g997r/.
Идеята ми за автомобил отвън е да е възможно най-изчистен, леко нисък и с хубава джанта - давам пример с тази хубавица качена на 18ка BBS CH:
87064048_179837893431463_4968668461526941696_n.jpg.7b1c593c9c38e43ec86a6f5bc04df092.jpg

 

Салоните още не съм ги научил съвсем, понеже до сега главно се интересувах от моделите на шкода преди фелицията и всичко това ми е ново. Отделно преди време ми направиха подарък каталози с всички екстри и какво се е предлагало навремето за фелицията, а за октавията почти нищо по-интересно не намирам в интернет. Бях попаднал на тема в английския форум, където салонът е L&K, но черен:

 

01D976DA-CDA2-48FC-A04D-8DE4E4ADAF4C.jpeg.74cf31e00c2b82b66c23da8873f1a68f.thumb.jpeg.06d6968ef567c7236285c93a81823179.jpeg

 

a7696d6d46c48340076caa944a2f.thumb.jpg.eb619f8bb70c9c2d93290e143604433b.jpg

 

За бежовото си говорихме на срещата и там ме притеснява фактът, че трябва да се търси в много добро състояние заради редкия цвят. Иначе седалките изглеждат идентични, но някъде четох отзиви за тях, че не са толкова удобни и затова се насочих към черното рекаро от Vw:

 

2020_04_20_12_34_22_IMAG0363.thumb.jpg.5281cc39aef8c3b17a0466ed5cb31606.jpg

 

Vrs салонът съм съгласен, че много ще отива, ако успея да го намеря цял с белия мокет и всички салтанати, също е вариант.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че бежовия салон е по-популярен от черния за L&K и има по-голяма вероятност да го намериш. Това, ако ще я правиш L&K.

При vRS или Рекаро салон ще трябва да се насочиш към цялостна vRS визия.

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Рекарото от Голф 4 е страхотна седалка, една от най-удобните на които съм сядал. Друга работа е да намериш такава в добро състояние. Определено го препоръчвам. Вече 5 години съм с такова на Октавията. 

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.facebook.com/groups/511755445842792/permalink/1895473430804313/?sale_post_id=1895473430804313

 

... ако имаш нужда и интерес... Мой приятел ги продава, че се качи на 17", та може да ти ги достави лично, и той е в Пловдив. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 21 часа, joro-120L написа:

 Бежов от L&K ще е убиец!

Въпрос на вкус - на мен бежов салон ми е повече за тъмна кола.

А и RS броня, свалено окачване, 18-ки баници (май верно ще се сменя и мотора, че да може да ги търкаля) - всичко това не ми се връзва с Л&К салон, но друг взима решенията, ние само си чешем езиците ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, Logrus написа:

Въпрос на вкус - на мен бежов салон ми е повече за тъмна кола.

Росен се притесняваше, че черен салон няма да върви на бяла кола. Същите притеснения има и за бежовият салон. Затова повече мнения са добре дошли, за да вземе някакво решение.

 

L&K

https://www.autobazar.sk/foto/skoda-octavia-1-8-t-110-kw-laurin-klement-unikatny-stav/23955380/?debug=0#galeria-1

 

vRS

https://www.autobazar.sk/foto/skoda-octavia-rs-1/17836886/#galeria-1

 

Роска, като ги гледам тези двете, много ти е трудна задачата, за да преобразиш твоята. Зависи и до каква степен/проценти на оригиналност/ ще бъде. Дефицитни части са.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, ghost_rider написа:

https://www.facebook.com/groups/511755445842792/permalink/1895473430804313/?sale_post_id=1895473430804313

 

... ако имаш нужда и интерес... Мой приятел ги продава, че се качи на 17", та може да ти ги достави лично, и той е в Пловдив. 

Благодаря много, ще го имам предвид. 

преди 57 минути, joro-120L написа:

Затова повече мнения са добре дошли, за да вземе някакво решение.

Точно така, това е една от причините да има тема за колата. 

преди 58 минути, joro-120L написа:

Роска, като ги гледам тези двете, много ти е трудна задачата, за да преобразиш твоята. Зависи и до каква степен/проценти на оригиналност/ ще бъде. Дефицитни части са.

Който търси, намира. ? В крайна сметка още не съм решил каква ще бъде точно и отделям повече време да събирам идеи от хората из нета. С който и да говоря по въпроса мненията са все различни, а разбира се идеята е да е по мой вкус. Виждал съм наживо бели коли както с бежов, така и с черен салон, но докато не видя точно тази едва ли ще мога да реша... Накрая може би решението ще се вземе според това какво и кога ми попадне в добро състояние първо. 

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже в темата се говори за подобрения за Октавия 1, искам да ви споделя, че попаднах на обява за спайдър 17 ки на стойност 1100 лв. Някои хора злоупотребяват със забранени субстанции ми се струва. Вярно, джантите са готини и редки, но все пак. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито! Да си я караш със здраве!

Да си кажа и аз мнението за развитието на колата. Определено бих заложил на Рекаро от Голф, ако може да се намери в добро състояние, разбира се. За таблото е ясно, фейслифтово, както и ти си решил. За екстериора, аз май не бих сложил рс броня. О1 ми е любимата РС-ка, но винаги леко ме е дразнило това, че не съвпада долната линия с праговете и задната броня. Бих я направил фейслифтова със сигурност, но с нормална броня и сплитерче за нея, както на снимката. Джантите някакво ОЗ или нещо подобно 17”, малко снишаване, евентуално спойлерче от РС отзад и ще стане бонбон. :) 
Каквото и да решиш да правиш с нея, пожелавам ти да стане дори по-добре от очакванията ти.

812BA5D9-F41F-4765-8349-799005474D1B.jpeg.052a789e23622a8043411d239ccf7e4e.jpeg

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 5.04.2023 г. at 22:36, Rosen Raychev написа:

Идеята ми за автомобил отвън е да е възможно най-изчистен, леко нисък и с хубава джанта - давам пример с тази хубавица качена на 18ка BBS CH

Според моите разбирания за естетика, 17" е максимален размер на джанта за този автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 56 минути, joro-120L написа:

Според моите разбирания за естетика, 17" е максимален размер на джанта за този автомобил.

Ако беше рапър от Бронкс , щеше да виждаш от 20" нагоре ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.