Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смених Superb III Combi 1.6 TDI за Superb iV Combi


Recommended Posts

След 1 месец, 800км градско и 2500 извънградско вече имам преки впечатления, които да споделя с вас. 

 

Купе, багажник

Вътре е като предишния модел. Таблото е дигитално, но след разцъкване си останах на класическия дисплей - оборотомер отляво и киломентраж отдясно. В средата информацията е доста по-богата и по-подробна. 

Багажникът е със 100-тина литра по-малък. "Мазето" под гладкия под го няма. Там е мястото за кабели и зареждачката, които могат да се поберат в нишата отляво. Там пък е акумулатора, но над него спокойно се събират кабеляците. Така ще имате 30-40 литра повече място за дребни места в малкото "мазе".

 

Возия

Колата се усеща по-тежка (мисля е +300кг), особено на по-неравни пътища - подскача задницата все едно има 3-ма едри мъже на задната седалка и багажника е пълен. От друга страна се усеща по-стабилна при високи скорости и по завои. 

Спирачките са много лигави... защото не са спирачки. Може би 35% от спирачното усилие се извършва от електромотора, така наречената рекуперация. Но ако трябва да спрете бързо, скачате на спирачките и истинските накладки влизат в действие.

 

Нови (за мен) опции

Фаровете са LED. С Light Assitant се справят отлично. По-рязко разцепване на светлината при приближаване на автомобил съм виждал при Ауди и БМВ, оборудвани с лазерни фарове. За LED са си ОК. 

Line Assist - това е нова опция за мен, голяма борба пада докато мина от една лента в друга или да сека завоите. Направих мигача да мига 1 път, защото направо лудвах с цък-цък-цък наляво и после цък-цък-цък надясно. 

Нова опция за мен е и (не знам как се казва на английски) предвиждането какво предстои на пътя от адаптивния круиз контол. Ако си със 120 и идва ограничение 100, колата ще намали предварително. Съответно ако идва 130 - ще си поускори малко преди знака. Ако идва завой, кръгово, ще те информира и ще намали. В задръстване си спира и тръгва (ако си стоял по-малко от 1 мин на място), запазвайки дистанцията до предишната кола. 

 

Градско/зареждане

Минавам между 10 и 30 км дневно през работната седмица. Батерията издържа 30-42 километра при температури 0-10-15 градуса. Предполагам, че през лятото ще го докарам на 50+ км.

На ток динамиката е повече от прилична. При ниски скорости се чува само изкуствено генерирания шум, двойните предни стъкла помагат да е още по-тихо.

При тръгване от покой, ускорението от 0 до 20 км/ч се осъществява от ел. двигателя, където бензиновия би докарал разход 50л/100км. Ако си в хибрид режим, след 20км/ч ще включи бензиновия двигател. Може да се движиш до 130км/ч само на ток. 

Ако кик-даунеш педала, ще се включи бензиновия двигател. Внимание! До този момент бензиновия двигател не е работил и е студен. Не е желателно да го пържите. 

За тези 800 км градско съм изгорил около 3 литра бензин.

Вариантът „Ще зареждам всеки втори ден“ не съществува. Зареждам всеки ден, на всяко място където мога и не е прекалено скъпо. Бавно се превръщам в тесла-джия, който си прекарва живота на зареждачките :)

Зареждането е бавно. 5 часа от контакта и 3 часа на публична зареждачка. Максималната скорост на зареждане е 3.6kW, дори да се закачите на мощна 150 kW зареждачка, нещата няма да станат по-бързо.

 

Извънградско

Задвижването е в режим милд-хибрид, т.е. работи бензиновия двигател, но електрическия подпомага. При спускане и без газ, рекуперацията е щадяща, не убива интерцията.

При движение по междуградски пътища, спазвайки ограниченията 90-100км/ч колата прави разход 6л/100.

 

Магистрала

На магистрала спазвайки ограниченията и средна скорост за 600км от 100км/ч, заради преминаването през 2 не-шенгенски граници, докарах разход 6.5. При по-юнашко каране по същия маршрут, поддържайки 160-170 и средна скорост от 120км/ч разхода бе 8.1.

Преживях лек културен шок, когато от автономия 1200км с предишната кола, на 600км ми светна лампата за гориво.

 

Кикдаун/Спорт

Тук идва интересното.

Колата си е чичарско комби с тоя 1.4 литра турбо-бензин. В града на ток е една идея по-забавна. Обаче включиш ли спорт режима или кик-даунеш ли педала на газта, едни 218 коня се появявват на мига и колата става тотално различна. Ускорението от 50 (защото 0-50 е само въртене на гуми) до 200+км/ч е линейно, няма я турбо-дупката  или това лашкане при превключване на скоростите.

 

В заключение

Всеки ден: Приличен градски електро автомобил АКО минаваш до 50км на ден, но трябва да има къде да зареждаш евтино/безплатно.

През уикенда: Голямо комби за ваканционни пътувания.

На магистралата: Интелигентен комфорт и системи за безопастност на които можеш да се довериш.

Спорт: Когато има нужда, с лекота може да покажеш задния си номер на разни 2-литрови дизели.

 

Редактирано от ivanhoe
  • Благодаря 7
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звучи супер!

Дано да те радва дълго време!

Един колега се беше разпънал да си взима такъв. Бях звънял в Еура Тек и ми казаха да забравя модела. Повечето карантии по хибридната част се правели в Украйна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Минавам само да кажа, че след последния софтуерен ъпдейт Andoid Auto-то ми вече работи безжично. Крайно време е да си сменя телефона с такъв поддръжащ wireless charging и да разкрам всичкото кабел дето ми се мотае.  

  • Благодаря 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.