Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна масло на скоростна кутия - Octavia 2017 с 7 DSG и двоен съединител


niki8881

Recommended Posts

Привет, другари! 
Искам да попитам - кога и трябва ли да се смени маслото

на скоростната кутия на 7-степенен DSG модел на Skoda Octavia от средата на 2017г. 

До колкото знам има "Dual single-disc dry clutch" , което по родните места му се викало

сух съединител. В момента колата е на 90 000 км. 

 

Поздрави и успешен ден ! 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

Преди 3 часа, niki8881 написа:

Искам да попитам - кога и трябва ли да се смени маслото на скоростната кутия на 7-степенен DSG, сух съединител.

Какво казва производителя?

  • Объркан съм 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При VAG интервала за "големите" обслужвания обикновено е на 60 000 км. При мен кутия се обслужва на 60 000, ремък и ролки на 120 000 и т.н.

На единият ти въпрос - да, масло трябва да се смени. Необслужваеми кутии има само по кварталните сервизи. Повечето DSGта са на 60 000 км.

Ако сефте се сблъскваш с автомобил с АСК, мога да ти дам няколко насоки:

- Компримис с интервала не се прави

- Компромис с маслото не се прави

- Компромис с филтъра не се прави

 

Кутиите не са като моторите, значително по-претенциозни са. Прави всичко точно както е по спецификация и ще бъдеш щастлив. Пестене 100-200-300 лв. от масло, съвсем спокойно може да докара ремонт за 4000-5000 лв.

 

п.с. - Обади се в Еура тек. Хем знаеш, че ще свършат всичко по спецификация, хем можеш да си сигурен за консумативите. При смяната на маслото на някои кутии е необходима машина. Излишно е да казвам, че са единици местата, на които имат такива машини.

Редактирано от sauber
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 23 часа, niki8881 написа:

Привет, другари! 
Искам да попитам - кога и трябва ли да се смени маслото

на скоростната кутия на 7-степенен DSG модел на Skoda Octavia от средата на 2017г. 

До колкото знам има "Dual single-disc dry clutch" , което по родните места му се викало

сух съединител. В момента колата е на 90 000 км. 

 

Поздрави и успешен ден ! 

 

според Еуратек посочената от теб кутия е необслужваема, но има колеги, които по изрично настояване са сменили маслото на мехатроника в ЕТ. имаше писано някъде точно за тези кутии, че се сменя и типа на маслото при обслужване, но не се сещам къде съм го срещал.

на моята DQ381 (7 степенно DSG в маслена баня) интервала на обслужване по предписание на производителя е 120 000 км.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, joro_kem написа:

според Еуратек посочената от теб кутия е необслужваема

+1 Но е добре да се сменя маслото към 100-120к км. Или, на такъв интервал.

 

Преди 2 часа, joro_kem написа:

моята DQ381 (7 степенно DSG в маслена баня) интервала на обслужване по предписание на производителя е 120 000 км.

Адаш, кутиите със съединител в маслена баня са с интервал 60 000 км. Не чакай 120к.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, joro-120L написа:

Адаш, кутиите със съединител в маслена баня са с интервал 60 000 км. Не чакай 120к.

Исках да я обслужа, когато беше на 60000, но ме отсвириха...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно. Остава да си със сухи. Ако си до 250Нм. Съединителите отделят феродов прах, който замърсява маслото.

Както се цапат джантите от накладките, това да отиде в маслото. Затова и интервалът е къс.

На моят Супърб е сменяно в ЕТ през 60к км. Пише го в серв. книжка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 8 часа, joro-120L написа:

Странно. Остава да си със сухи. Ако си до 250Нм. Съединителите отделят феродов прах, който замърсява маслото.

Както се цапат джантите от накладките, това да отиде в маслото. Затова и интервалът е къс.

На моят Супърб е сменяно в ЕТ през 60к км. Пише го в серв. книжка.

DQ381 е със сигурност кутията, 340 Nm е двигателя. Сигурен съм, че е по-добре да се обслужи на 60 000 км., но в сервиза казват друго.

Ето какво са писали в "братовчедския" форум по въпроса: https://www.briskoda.net/forums/topic/482244-dq381-service-intervals/

п.п. качвам и снимка, за да не се затрие линка

DSG types.jpg

  • Благодаря 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубава таблица. Само 381 е с такъв интервал. Явно има нещо специално. Или ми прилича на лонг лайв маслата при ДВГ.

Инж. си знаят. Личното ми мнение е, че бих търсил начин да го сменям на 60к.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 34 минути, joro-120L написа:

Или ми прилича на лонг лайв маслата при ДВГ.

Чиято идея не е дълъг живот, а смените на масло през полезния живот на колата влизат в таблицата, по която се определя еко нормата на колата. По-малко смени, по-малко отпадъци. А че така колата е отпадък след 200к км - ние от източна Европа ще я купим.

 

А от таблицата излезе, че моята кутия е необслужваема...

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 35 минути, Izolini написа:

А от таблицата излезе, че моята кутия е необслужваема...

Точно така е. И от други места съм го чувал. Няма от какво да се замърси маслото. Карал съм служебка, ръчка 500к без смяна и без проблем с кутията, която също бе необслужваема.

За смените, може 381 да има конструктивни разлики. Маслото на съединителите да е в отделен картер, с отделна пробка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

Тъкмо и аз мислех да пусна подобна тема.

Кутията в моя автомобил е DQ200, ужким без нужда за обслужване. Така твърдят и в ЕТ.

Но това е доста не логично-няма нищо безкрайно, като и маслото си има живот, дори и да не е в условия на висока температура или замърсяване от нагар и подобни.

Доста майстори твърдят че има нужда да се сменят маслАта дори и на СУХАТА 7 степенна кутия, като втория вид масло охлаждало платката (мехатроник).

Интересно ми е да прочета още коментари.


 

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоро смених и двете. Това в мехатроника беше с идеален цвят, но беше по-малко от необходимото. Маслото в кутията беше абсолютно черно, освен това беше прекалено гъсто. След смяната се усеща значително по-бързо смяна на предавките и намалено време на полусъединител между първа и втора. Изчезна и боксуването, което беше започнало да се появява при рязко подаване на газ (сега превъртат не съединителите, а колелата).

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.