Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Интересна "оборотна" история на ГАЗ с привкус на "горящата" мисFIRE...


Gremlin4e

Recommended Posts

Първо съжалявам за дългото заглавие, но ми се стори забавно :)

Второто за което съжалявам е че историята е за магарцедес а не ШКОДИлак... но за шкодичката имам история която ще споделя в П. П. 

 

Та на въпроса... 

Любимата ми женичка най-сетне се пропука и се нави да махаме "джипката" и да си купиме едно голямо просторно комби... идеята беше никакъв дизел, никакъв автомат, никакво френско, никакви скъпи марки тип хАуди и БМВ... и да има голям багажник

Гледахме за Октавийки и Суперчета...

Е... лонг стори шорт.... колегите и запалиха фитила с техните "магарета* и няколко дни по късно се озовахме с автоматична C180-ка. Обслужихме я, колата си се държеше доста добре всъщност, но направихме грешката да и сложиме газ и от там се почна с мъките. Не знам дали е по-вина на газаджиите, но колата на газ взеха да и играят оборотите в ниското и при работа на място. Зън зън... абе така и така... колата... оборотите... отговор - сменете си свещите и ако пак има драма, обадете се. Ходихме на диагностика... мисфайър на 3ти цилиндър при работа на газ... сменихме свещите... НГК платинени 20+ кинта парчето... колата стана още по зле, мисфайъра си остана, че и на бензин почна същите драми с оборотите които ги нямаше на бензин със старите свещи... май...

Остана евентуално да са бобините, но уж пробвахме да ги разменим но мисфайъра си остана на трети цилиндър... а понеже сме си аматьорчета... почвам да се чудя дали не сме объркали номерацията на цилиндрите и да сме сменили 1 и 2 вместо 3 и 4ри.

 

Както и да е, ако някой ми е прочел интересния хумористичен ферман и има идеи за причина поради коятто колата се влоши и на бензин...да сподели.

 

П.П.

Октавийката я изядоха мишките братяяяяяя... имам почти изцяло изяден филтър на купе и очевидно или гръмнал компютър на газта или по-скоро изядена инсталация на газта ??????

 

Редактирано от Gremlin4e
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, аз пък съм с красива французойка ама ядовете ОТ газаджиите са същите почти.
Прежали още 2-30лв. и опитайте със свещи Денсо ТТ. Бубините ги разбъркайте всичките - от 1-ви на 3-ти и обратно и от 2-ри на 4-ти и обратно - така ще си сигурен, че всяка е на ново място и ще видите дали мисфайъра ще отиде на друг цилиндър.
Не знам коя година ти е Мерца, кои са газаджиите и т.н. но няма и голямо значение:

- предполагам, че газовият компютър е закачен към CAN съответно има голяма вероятност да ти бъзика бензиновият компютър. В някои случай дори може да го блокира и да не позволява настройки.
- пробвай да свалиш захранване на газовият и тогава вижте как ще се държи на бензин

- ако не стане разкачете газовата от CAN шината и пробвайте пак как ще е на бензин
- ако на бензин я докарате да си работи нормално е хубаво да се ресетнат тримовете и да я покараш на банзин 200-300км. за да се самоадаптира компютъра и чак след това великите гъзари да си настройват техният

Ядовете май са общи за всички марки автомобили попаднали на видни нашенски газаджии.

Успех

П.П. "голямо просторно комби" и С180 са две коренно различни неща, освен ако половинката ти не е кинта и двайс' ?

Редактирано от Logrus
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
преди 27 минути, Logrus написа:

Е, аз пък съм с красива французойка ама ядовете ОТ газаджиите са същите почти.
Прежали още 2-30лв. и опитайте със свещи Денсо ТТ. Бубините ги разбъркайте всичките - от 1-ви на 3-ти и обратно и от 2-ри на 4-ти и обратно - така ще си сигурен, че всяка е на ново място и ще видите дали мисфайъра ще отиде на друг цилиндър.
Не знам коя година ти е Мерца, кои са газаджиите и т.н. но няма и голямо значение:

- предполагам, че газовият компютър е закачен към CAN съответно има голяма вероятност да ти бъзика бензиновият компютър. В някои случай дори може да го блокира и да не позволява настройки.
- пробвай да свалиш захранване на газовият и тогава вижте как ще се държи на бензин

- ако не стане разкачете газовата от CAN шината и пробвайте пак как ще е на бензин
- ако на бензин я докарате да си работи нормално е хубаво да се ресетнат тримовете и да я покараш на банзин 200-300км. за да се самоадаптира компютъра и чак след това великите гъзари да си настройват техният

Ядовете май са общи за всички марки автомобили попаднали на видни нашенски газаджии.

Успех

П.П. "голямо просторно комби" и С180 са две коренно различни неща, освен ако половинката ти не е кинта и двайс' ?

Даам нито беше "не автомат" нито беше просторно комби ???ама поне успяхме да избегнем дизела и френското ???

Иначе колата е C180 Kompressor 1,6-2009 година, 156 к. с. 

А газаджиите са ProGas. 

 

М/у другото имаш ли идея или опит някакъв с тези евтини уж любителски автодиагностики... стават ли за нещо... 

Редактирано от Gremlin4e
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, Gremlin4e написа:

М/у другото имаш ли идея или опит някакъв с тези евтини уж любителски автодиагностики... стават ли за нещо... 

Лично опит нямам с никаква дизгностика - имам си хора дето да ми гледат колата.
Иначе съм забелязал, че "козата си сака пръч" - т.е. най-добре е да се ползва точната, а не някакви алтернативни диагностики. За Рено вярната е CAN Clip, чели са ми колата и с Delphy но не показава всичко и има разминавания в кодовете за грешки.
За Мерцедес не знам какво се ползва, но мога да попитам един друг собственик на "просторно" комби ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като начало ще започна с едно клише - дизелово БМВ и бензинов Мерцедес са срам за марките.

Опит с диагностика и газови инжекциони нямам .. или по-точно стига до там , че да си закарам колата на правилните хора , които да монтират каквото е необходимо , за да работи безпроблемно. От опита с газови уредби на стари "капризни" двигатели знам , че свещите трябва да съответстват според данните на производителя .. тия шметерфили на българските търговци "свещи за газ" са толкова верни , колкото че Земята е плоска. Няма да се учудя да си попаднал и на дефектни свещи , а може и да са дефектирали заради несъответсвтвие (имал съм случаи да се скапят свещи за по-малко от 1000 км. заради една липсваща буква в каталожния номер (на практика различна свещ)).

Аз лично бих препоръчал едни майстори , но Чавдар не им е фен , та ако решиш , ще ти пратя координати на лично съобщение.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена, газовата му е в гаранция - тормоз до дупка и ПроГаз да си оправят бакиите. 

За свещите си прав - и аз бях с някакви супер хвалени "газови" цели 2000км., но ги смених с Денсо ТТ и колата заработи по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 25 минути, Logrus написа:

Гена, газовата му е в гаранция - тормоз до дупка и ПроГаз да си оправят бакиите. 

За свещите си прав - и аз бях с някакви супер хвалени "газови" цели 2000км., но ги смених с Денсо ТТ и колата заработи по-добре.

Иди докажи , че проблема е гаранционен , а не е проблем в двигател и периферия .. отделно български майстор виновен няма (особено газаджия) ?

Инак си прав , ама не знаем това Про откъде идва - дали са професионалисти в сферата или просто са За (от латински) газови уредби.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма да могат да а оправят според мен затщото толкова си могат каква е марката на газовата ?  евентуално ако марката други представители да я погледант ,засъжаление ще е срещу заплащане,иначе доколкото знам се газифицира успешно иначе знам,че има добър сервиз за Мерцедес в Подгумер,който биха могли да я погледнат за евентуален проблем с колата имат качествена диагностика 

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, skodafen написа:

няма да могат да а оправят според мен затщото толкова си могат каква е марката на газовата ?  евентуално ако марката други представители да я погледант ,засъжаление ще е срещу заплащане,иначе доколкото знам се газифицира успешно иначе знам,че има добър сервиз за Мерцедес в Подгумер,който биха могли да я погледнат за евентуален проблем с колата имат качествена диагностика 

То проблема може да си е в свещите - първите , с които е била колата вероятно са "гаранционни" (откакто колата е била в гаранция) , а NJK  да е някакво гробовно менте , но е странно , че само един цилиндър дава пропуски в запалването (покрай свещите да умряла и бобината).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
преди 27 минути, The Best Forman написа:

То проблема може да си е в свещите - първите , с които е била колата вероятно са "гаранционни" (откакто колата е била в гаранция) , а NJK  да е някакво гробовно менте , но е странно , че само един цилиндър дава пропуски в запалването (покрай свещите да умряла и бобината).

Старите свещи са някакви платинени бошовр а новите са NGK laser platinum... мисля че номера им беше 4288...може и да бъркам. Не съм ги купувал аз а майстора който ми ги сменя затова поразгледах из сайтове и си ги дават като за нашия Мерцедес. Ако съдя по цената, явно са и читави. По-забавното е че днес се напрегнах и както сме на море, отидох до бургаското Тех-Ко и купих едни 4ри БЕРУ-та и взех та смених бобинките. Тука около блока по малките улички каточали беше ок на бензин, на газ обачеее... същата драма. Та обадих им се на тези от ПроГаз и им обясних че съм им последвал джедайския съвет обаче промяна няма. Като добавих и че съм сменил и бобините и този с когото говорех по телефона остана доста изненадан че чак и тях съм сменил. В крайна сметка им казах че искам да си я видят и в петък ще им я карам.

Благодаря ви за насоките и да видя какво ще се случи и ще споделя тук за да знаете дали да не стъпвате на ПроГаз или пък си е драмата в колата а хората "читави"?

 

Редактирано от Gremlin4e
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Gremlin4e написа:

....или пък си е драмата в колата а хората "читави"?

 

Читави за ко? За на маса? 
Всичките "гъзари" са един дол дренки - и аз сто пъти се проклех, че си докарах такива ядове на главата, ама по-лошото е че нямам грам време в момента да им вися на главите на тея моите хубавци от София Ауто Газ. 
Стискам ти палци да я оправите лимузината ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Logrus написа:

Читави за ко? За на маса? 
Всичките "гъзари" са един дол дренки - и аз сто пъти се проклех, че си докарах такива ядове на главата, ама по-лошото е че нямам грам време в момента да им вися на главите на тея моите хубавци от София Ауто Газ. 
Стискам ти палци да я оправите лимузината ?

 Благодаря! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 7 часа, Vladi_a написа:

Откакто взехте колата от газаджиите ли е този проблем? Или се появи след време?

Нямаше ли мантра , че след 1000 км. се донастройва или новите вече се самоадаптират?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повечето вече се самоадаптират, но дори и да не е от тях, чак до мисфайъри от настройки ме съмнява да се стига. Въпреки, че хора всякакви:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 13 часа, Vladi_a написа:

Откакто взехте колата от газаджиите ли е този проблем? Или се появи след време?

След около 500 метра като спрях на първия светофар го забелязах притрепването на оборотите, но твърде много бързах за да се връщам да се разправям. Обадих им се по късно през деня и ми предложиха обичайната мантра със свещите... и ето 4-ри нови свещи и 4ри нови бобини по-късно...проблема си продължава. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано не си с магнезиев всмукателен колектор. Навремето едни “газаджии” така прецакаха една А8-ца.  Все пак това е предположение, не съм виждал колата ти :)  Ако са дупчили колектора, вместо да слагат подложки под бензиновите дюзи и всмукателния колектор е магнезиев, има вариант стружките да са направили белята. Ако искаш виж как е изпълнен монтажа на газовите маркучи към колектора и какъв е той като за начало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След малко повечко каране  из Бургаззз и прибиране към София в крайна сметка си подскача и на бензин, доста по-слабо и по-рядко, но пак си подскача...утре... тоест днес отивам при газаджиите и да видим какво ще стане... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ами както се  и предполагаше. Всичко си работело като хората според тях... след като нагледно им доказах че няма промяна с проблема излезе че и на бензин го правело това но понеже на газта се усещало двойно по-силно и затова гаснела колата и т. н. 

В крайна сметка проблема си остава, другата седмица ще я карам на поредния уж велик диагностик и майстор пък да видиме. 

Това в което за пореден път се убедих е че след намесите на всеки майстор колата ставаше малко или повече по-зле. И че в България огромна част от великите майстори са като човешките доктори...!!! 

А най-лошото е че ми се струва че вече и скоростната кутия приритва... и ми идва да крещя, псуеам рева и нр знам вече какво!!! 

Редактирано от Gremlin4e
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
На 19.07.2023 г. at 1:09, Vladi_a написа:

Дано не си с магнезиев всмукателен колектор. Навремето едни “газаджии” така прецакаха една А8-ца.  Все пак това е предположение, не съм виждал колата ти :)  Ако са дупчили колектора, вместо да слагат подложки под бензиновите дюзи и всмукателния колектор е магнезиев, има вариант стружките да са направили белята. Ако искаш виж как е изпълнен монтажа на газовите маркучи към колектора и какъв е той като за начало.

Честно казано нямам идея как изглежда въпросния колектор, къде се намира или как да разбера магнезиев ли е или не. 

Не мога да разбера и как са го направили защото всичко е покрито навсякъде с пластмасарии, огромни маркучаци и е и адски тясно... това което виждам само са някви 4 стърчащи като дребни бобини от които надолу стърчат някви маркучи които слизат покрай двигателя но не се вижда къде точно отиват...

Нямах телефон преди малко да щракна една снимчица да постна... утре ще го направя това и ще я кача тук. 

 

Редактирано от Gremlin4e
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.