Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Счупен щуцер на бензинов филтър


Алекси Георгиев

Recommended Posts

При смяната на горивния филтър буксата, която се натиска за да го освободи заяде и при малко по-голямо усилие се счупи щуцера на филтъра и остана вътре в буксата на маркуча. Филтъра е Валео, пластмасов и се счупи като солета. Опитах да го подхвана с един извит пирон, но няма мърдане. Опитах да сваля и самата букса, но тя някак много здраво е запресована в тръбата и нея не можах да извадя. 

Лошото е, че колата в момената е на вилата и нямам много опции. 

Някакви идеи? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да знам какво представлява това, не съм го виждал, в стремеж да ти помогна, вързвай директно маркуч, като елиминираш филтъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А с нещо като тирбушон, винт.... нещо, което да навиеш здраво в щуцера и да дърпаш яко? Можеш да опиташ и да го завъртиш насам-натам, за да "олаби"
Би трябвало да има и някакъв уплътняващ О-ринг - някаква течна смазка или WD може да помогне, ама внимавай да не го скапеш тоя О-ринг ако е в щуцера, а не на филтъра (предполагам че имаш нов филтър щом си се вкарал в тоя филм и можеш да видиш има ли уплътнение на него). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уплътнение има в конектора на горивопровода, а на филтъра има борд, който захваща в конектора и който именно е причината да не мога да извадя счупеното парче. 

От друга страна, намерих такива конектори онлайн и направо мога да ги сменя, но те пък тия така са хванати в маркуча, че няма вадене (или аз не знам чалъма). Нагряването не е никак добра идея. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За нагряване не говорим - все пак е горивопровод.
Иначе, аварийно, действай както препоръчва Жоро - играе ножа и слагаш парче маркуч временно. После, когато вземеш нов конектор, ще се наложи все пак да грееш - да размекнеш маркуча, че да вкараш "пишката" на конектора, но това когато не си на полеви условия и препоръчително без открит пламък - с пистолет за топъл въздух например.

Иначе за вадене бих пробвал и с бургия с малко по-голям от отвора диаметър - да захапе и да превътри остатъка от филтъра в конектора - дето се казва "пукне ли ще се развие" - превъртиш ли го вътре би трябвало да отпусне и да можеш да го изтеглиш някак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По спомен за старата Фабия имаше вариант на филтъра с вграден клапан и метални щуцери , та може да има също и за Октавия 1 , но за вадене на счупения .. 

На бързата връзка съм правил модификация със свинска опашка , ама как да извадиш счупения щуцер.. ако е достатъчно изгорял да го трошиш с малка ответка и да го вадиш на части или с тънки клещички .. знам ли. 

Ако е тънкия (излишното гориво), може да отрежеш бързата връзка и да сложиш маркуч и скоби.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той новия филтър е метален, ама стария не е и ето ти беля. 

Иначе мисля довечера наистина да пробвам с разпробиване или метчик, както каза Чавдар. 

Но също ме притеснява и самата дължина и материала на маркуча. Хем е къс и при рязане става кофти, хем е и твърд. 

Но каквото и да измисля дори и временно за 10-15км трябва да сложа филтър, че като гледам каква смрад изтече, не ми се кара без филтър. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, Алекси Георгиев написа:

Но каквото и да измисля дори и временно за 10-15км трябва да сложа филтър, че като гледам каква смрад изтече, не ми се кара без филтър. 

На сондата в резервоара има цедка. Така, че не е без нищо. За този пробег няма да имаш проблем. Както решиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абре Алекси , таз твойта газова не може ли да пали директно на газ (на старата ми Фабия имаше чалъм) - спираш помпата , палиш на газ и се прибираш .. сега е топло и няма да му стане нищо на изпарителя ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бе, аз всъщност изобщо не съобразих, че колата само трябва да запали за 1 мин на бензин, докато мине на газ. Но иначе директно на газ май не може да пали (фобос 4)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно не си чел инструкциите ?

Пробвай да задържиш бутона натиснат и да подадеш контакт .. ако изцъка и позеленее , палиш на газ. Ако мине на газ , върти максимално бързо , да не напълни колектора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Запалих я с директен байпас от бензиновата помпа. Маркуча от помпата през задния прозорец долу до прага, една тръбичка да снади провода към мотора и я закарах до града. 

Гена, а за паленето на газ с задържане на бутона не стана. Стартера върти до скъсване без НИКАКВИ признаци на палене. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече е сменен горивопровода. Темата може да се изтрие. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.