Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Центриране на волан


m65

Recommended Posts

Здравейте!
Е ли възможно да се центрира воланът (в случая да се завърти на дясно с около 2-2,5 см) само с центриране на самият волан, тъй като с реглаж на предницата нищо не се получи в сервизът който посетих?

20230831_105828.jpg

20230831_105838.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип не е добра идея, заради лентовия кабел под волана, но това е в случай че е голямо разминаването. В твоя случай може да го презацепиш с 1 зъб на дясно (на ситни шлици е) и може би ще застане правилно. За целта обаче ти трябва по-специален инструмент - шлиц 12 мисля че беше. Прилича на торкс, но е с 12 шлици, а не с 6. 

Ето на Октавия 1 как изглежда болта в средата:

IMG_20200701_174031.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, m65 написа:

тъй като с реглаж на предницата нищо не се получи в сервизът който посетих?

Смени сервиза. Воланът се центрира на стенд Преден мост, лесно и бързо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

Смени сервиза. Воланът се центрира на стенд Преден мост, лесно и бързо.

Жорка и моя стои така след реглаж, но аз проявявам разбиране и знам, че не е толкова лесно и не винаги могат на 100% да го "заковат" в средата, важното е колата да не износва неравномерно гумите и да върви направо без да тегли на една страна. В случая реглажа го правиха в 6+ в Люлин след като сменях шарнири и кормилни накрайници. 

преди 50 минути, skodafen написа:

от къде си ? да препоръчаме сервиз 

Препоръчай за София за мен, да си знам за в бъдеще като се наложи. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, ghost_rider написа:

Жорка и моя стои така след реглаж, но аз проявявам разбиране и знам, че не е толкова лесно и не винаги могат на 100% да го "заковат" в средата,

Собственикът на автомобила наглася волана, както му хареса, майстора го застопорява със специална спънка да не мърда и действа отдолу.

Аз бих отишъл на стенд. Не бих бъзикал волана. А и не се знае, от шлиците може да не е толкова прецизно и да се наклони на другата страна.

 

Преди 1 час, ghost_rider написа:

важното е колата да не износва неравномерно гумите и да върви направо без да тегли на една страна

Разбира се.

 

Преди 1 час, ghost_rider написа:

В случая реглажа го правиха в 6+ в Люлин след като сменях шарнири и кормилни накрайници. 

Тогава се налага, защото след смяната може да се наруши сходимостта.

Крив волан не винаги е нарушена сходимост - това не е към теб, а по принцип.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Горна Оряховица съм чувал добри отзиви от ЕураТек 

За София го правя при Стефан 0878352168 Люлин до тунела се намира 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 10 минути, skodafen написа:

За Горна Оряховица съм чувал добри отзиви от ЕураТек 

За София го правя при Стефан 0878352168 Люлин до тунела се намира 


ЕураТек в Г.Оряховица нямат стенд за реглаж на предница.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За София - за реглаж ползвам ЕмКомплект 33 на Околомръсното и съм доволен - карал съм им какви ли не коли и никога не е имало проблем. 
Миналата седмица бързах и отидох в другият им сервиз, на бул. Европа - тях НЕ ги препоръчвам - предницата ми е добре регулирана, но геврекът стои на ляво засукан (също като на авторът на темата). Като имам време ще отида да си оправят бакиите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, joro-120L написа:

Собственикът на автомобила наглася волана, както му хареса, майстора го застопорява със специална спънка да не мърда и действа отдолу.

Аз бих отишъл на стенд. Не бих бъзикал волана. А и не се знае, от шлиците може да не е толкова прецизно и да се наклони на другата страна.

 

Разбира се.

 

Тогава се налага, защото след смяната може да се наруши сходимостта.

Крив волан не винаги е нарушена сходимост - това не е към теб, а по принцип.

Процеса ми е много добре познат. Карал съм десетки коли и бусове за реглаж, но и на моята кола се получи разминаване от правото стоене. В моя случай, човекът, който прави реглажа си го нагласи и запъна, но явно му е избягал малко центъра. 

За шлиците нарочно написах, че са ситни, за да се знае, че градуса на завъртане не е голям, но е възможно, и да премине малко в другата посока. 

 

На тунела карах Клиото преди години, мисля че и на него му беше леко кривнат волана след това, но лошо впечатление ми направи, че смяташе различно леките коли. Ако не греша точните цифри, за мен беше 35 лева, а за един бакшиш със Соната 45 лева, все едно е някаква грандиозна разликата в големината на колите. Разбирам да е SUV или бус, ама да дели леките коли по класове, не ми се струва справедливо. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, ghost_rider написа:

Процеса ми е много добре познат. Карал съм десетки коли и бусове за реглаж, но и на моята кола се получи разминаване от правото стоене.

Добре, но от написаното не става ясно. Или, че и ти си попаднал при неправилния човек на стенда. При мен успеваемостта беше 100%. /наистина, може да се допусне леко отклонение, но в случая е много и е дразнещо/

Предимно служебни коли. Веднъж 120ката, съчетано със смяна на накрайници.... Имах и една Тойота преди. По този начин се умаловажава и стенда, като правилно решение на този проблем. Поне за мен, а кой както иска да си изправя волана.

Написаното бе насочено и към колегата, за да сравни дали така са процедирали при него. Разбирам те по себе си, не е добре, когато някой ти обяснява неща, които са ти известни, но се прави и с цел да сме полезни и на други хора, които четат.

 

Преди 12 часа, ghost_rider написа:

За шлиците нарочно написах, че са ситни, за да се знае, че градуса на завъртане не е голям, но е възможно, и да премине малко в другата посока. 

Прочетох го това за шлиците, защото е важно, а и аз не ги знаех какви са. В случая, ситните ще са +.

По принцип се старая да чета подробно и да осмислям прочетеното, особено ако смятам да отговарям. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, проблем със сходимостта и луфтове във волана няма. Нямам и износване на гуми, както и теглене на нейде като пуснеш волана.
Минавал съм на регллаж на предница, още като взех колата. Оказа се , че нямаше нужда, всичко беше в норми. 
Обясних им причината за посещението на сервиза по този повод. Накараха ме да стоя в колата като здраво да държава волана в положението което искам. Какво са правили по настройките на ходовата част, по този повод, нямам идея, но нямаше и резултат от настройката/реглажа на волана.
И така, вече трета година си карам колата, но когато се шофира на по далечни дестинации, дразни това положение на волана.
Това бе и причината да попитам дали е възможно да се оправи само с преместване на самият волан малко в дясно.
Възможно е и да е сменян волана, това все пак е модерно, но аз не съм го сменял. Така я купих от Австрия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш нужните знания, умения и инструменти, пробвай да преместиш волана, щото като гледам не ти се ходи на стенд.

Няма лошо. Една проба за спорта, пък може да се уцели. Така ще знаеш поне, че си пробвал.

 

Преди 2 часа, m65 написа:

Минавал съм на реглаж на предница, още като взех колата. Оказа се , че нямаше нужда, всичко беше в норми. Обясних им причината за посещението на сервиза по този повод.

В такъв случай, воланът може да е сменян и незацепен правилно.

Друг вариант за изместване на волана е от удар на предно колело в дупка или бордюр с последвала проверка на сходимостта на стенд, но без изправяне на волана.

.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, joro-120L написа:

Добре, но от написаното не става ясно. Или, че и ти си попаднал при неправилния човек на стенда. При мен успеваемостта беше 100%. /наистина, може да се допусне леко отклонение, но в случая е много и е дразнещо/

Предимно служебни коли. Веднъж 120ката, съчетано със смяна на накрайници.... Имах и една Тойота преди. По този начин се умаловажава и стенда, като правилно решение на този проблем. Поне за мен, а кой както иска да си изправя волана.

Написаното бе насочено и към колегата, за да сравни дали така са процедирали при него. Разбирам те по себе си, не е добре, когато някой ти обяснява неща, които са ти известни, но се прави и с цел да сме полезни и на други хора, които четат.

 

Прочетох го това за шлиците, защото е важно, а и аз не ги знаех какви са. В случая, ситните ще са +.

По принцип се старая да чета подробно и да осмислям прочетеното, особено ако смятам да отговарям. :)

Извинявам се, ако съм останал неразбран, не се заяждам. Споделям личен опит, който смятам, че е меродавен.
Като се развие болта, може да се види дали волана е с фабричното си зацепване или е изместен, като това нещо е маркирано на кормилния прът и самия волан с малка белязка.
Точно заради "прекрасните" ни пътища смятам, при смяната на гумите, да мина отново и аз на реглаж и този път ще бъда по-критичен откъм позиционирането на волана и дано не се налага да се връщам, а да стане от първия път.
@m65, от снимката ми се струва, че колата фабрично не е била с този волан, предвид по-оскъдното оборудване, но това не е от значение. В заключение исках да кажа, че няма да повредиш нищо от презацепване с 1 зъб, но това не гарантира, че ще се падне точно в правилната позиция.

Ако намериш читав сервиз дори и да не е в твоя град, може да направиш реглажа, за да не разглобяваш нищо. Самата процедура отнема ~10-15 мин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, ghost_rider написа:

Извинявам се, ако съм останал неразбран, не се заяждам.

Няма проблем. Не съм го разбрал, като заяждане, а като пояснение или допълнение към предишен твой пост. Чрез писане не е като жива комуникация. Там много бързо се изясняват нещата. ;)

 

Преди 1 час, ghost_rider написа:

Като се развие болта, може да се види дали волана е с фабричното си зацепване или е изместен, като това нещо е маркирано на кормилния прът и самия волан с малка белязка.

Това е много добре, че го има.

 

преди 53 минути, ghost_rider написа:

... и този път ще бъда по-критичен откъм позиционирането на волана и дано не се налага да се връщам, а да стане от първия път.

+1 ?

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

m65,

Посети сервизния център срещу Захарни заводи. Имат стенд за преден мост и човекът, който се занимава с това му разбира.

Бях там преди 3г.

Дано да е все още същия.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
На 2.09.2023 г. at 12:10, baijoro написа:

m65,

Посети сервизния център срещу Захарни заводи. Имат стенд за преден мост и човекът, който се занимава с това му разбира.

Бях там преди 3г.

Дано да е все още същия.

 


На въпросният стенд, срещу Захарни Заводи, оправиха положението с волана, но нямах време да дам инфо.
Благодаря за насоката!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.