Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Центровка делко фелиция


papopapi1

Recommended Posts

Здравейте,имам въпрос относно центровката на делкото.Фелиция 1.3 карбуратор.Блокира делкото,зъбното колело се откъсна от вала в двигателя.Извадих всичко от старото делко.Ново делко с вал-втора употреба с бобина,но сега трябва центровка.Колата е в провинцията и не може да се докара до София,нито да запали.Не ми е ясно точно как се прави  с 1 цилидър с г.м.точка.

Та в едното положение има товарене при въртене и мнението е че има предварение и трябва да се върти леко делкото по посока на въртене на палеца.Така ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 19 минути, Izolini написа:

@The Best Formanтук си ти

Уточни къде е това тук ?

Инак центровката е проста и лесна .. ако не можете да локализирате ГМТ на първи цилиндър , сваляте капака на клапаните , завъртате коляновия вал до положение 10 гр. по скалата на капака на веригата и проверявате дали клапаните имат лек луфт. Ако не са затворени , значи е в позиция четвърти цилиндър и трябва още един оборот. Когато локализирате ГМТ на първи цилиндър , завъртате палеца на делкото да сочи към белега на корпуса и зацепвате делкото и това е достатъчно колата да запали.

Успех!

П.П. Ако ми пратите мейл на ЛС , мога да Ви пратя книги по темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, papopapi1 написа:

Та в едното положение има товарене при въртене и мнението е че има предварение и трябва да се върти леко делкото по посока на въртене на палеца.Така ли е?

Може и да си спестиш сваляне капака на клапаните. Развиваш свещта на първи цилиндър, слагаш си пръстчето на отвора, въртиш коляновия вал и като усетиш налягане, което ти избутва пръста си на прав път. Това е сгъстяване на първи. Гледаш белезите на капака за центровката, градусите, както пише по-горе.

Въртене на делкото по посока на часовника/палеца е закъснение на запалването. Срещу, е предварение или аванс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, joro-120L написа:

Може и да си спестиш сваляне капака на клапаните. Развиваш свещта на първи цилиндър, слагаш си пръстчето на отвора, въртиш коляновия вал и като усетиш налягане, което ти избутва пръста си на прав път. Това е сгъстяване на първи. Гледаш белезите на капака за центровката, градусите, както пише по-горе.

Въртене на делкото по посока на часовника/палеца е закъснение на запалването. Срещу, е предварение или аванс.

В ГМТ по едно и също време са буталата на първи и четвърти и нищо не можеш да разбереш ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, това е в процес на ходене към ГМТ. Иначе е така. В ГМТ, само клапаните казват кой какъв е. Първи и четвърти са горе, както казваш. Единия е в такт сгъстяване и готов за палене, другият е в такт изпускане. Който е в такт изпускане, клапаните му са в колебливо положение. На другия са равни, или затворени.

 Казах да запуши отвора на свещта с пръст. Така или иначе ще върти вала.  Някои завиват и свирки там.

Като просвири, значи сгъстява. Нали този такт търсим.

Идеята на моето писане е как да се разбере по друг начин кога първи е в такт сгъстяване. А не в ГМТ. Там, както знаем има белези, на шайбата и капака.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капака е с гумено уплътнение и нищо му няма от едно сваляне (две гайки са) .. това с отвертките беше за Вартбург , ама и там си трябва специализиран инструмент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега и специализиран инструмент. Колко да е специализиран средния пръст на ръката. Да, може да прави чудеса! ;)

И 120ката е с две гайки. Казвам вариант, който работи. Някои капаци са с повече гайки. Няма лошо. Кой, както иска да си действа.

Нещо не можем да се разберем. Ще трябва в жив разговор. В Червен ще идваш ли? ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, The Best Forman написа:

това с отвертките беше за Вартбург

п.п. Това е добър пример, който леко подминах. Не се бях сетил за него. Двутактовите нямат клапани.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.