Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

1.9 SDI акумулатор


nesor

Recommended Posts

Здравейте. От доста време имам проблем с първото студено палене за деня. Просто стартера върти бавно и пали по трудно. Особено ако трябва да подгрее преди това. През лятото проблем нямам. Алтернатора зарежда 14.4. Стартера е прегледан и е добре. Ако сменя акумулатора с нов проблема се оправя до втората зима. Сваленият акумулатор кара още 4 години на друга кола. Проблема е, че карам колата на къси разстояния - 3-4 км, и е възможно да недозареждам добре акумулатора.

 

Има ли някой колега със същия двигател който кара на къси разстояния да сподели дали има подобен проблем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 75
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • nesor

    30

  • joro-120L

    22

  • skodafen

    8

  • Peter_CLX

    4

В коя точка са измерени 14,4-те волта на алтернатора? Ако се приеме наистина, че всичко е изрядно с алтернатора, стартера и самия акумулатор, възможна причина за вялото въртене на студено може да бъде лоша връзка по инсталацията (някоя клеясала клема или хлабава връзка, която да предизвиква повишено електрическо съпротивление).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбирам, но показанието от 14.4 е както на запалката, така и на акумулатора. Клеми са сваляни неколкократно, маса на двигател, на алтернатор, на акумулатор... няма ефект, а и не бе открито нищо...

 

Искам да разбера нормално ли е за дадения автомобил, или проблема е в мен и да го търся....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имах същия проблем доста време се чудех от къде е докато не свалих стартера за ,които майстор твърдеше че е отличен оказа се, че освен четките са износени наполовина и на криво ( разбити втулки ) резултат дърпа много ток ,а върти слабо жицата медната която ги захранва четките,беше направо почерняла смених втулките и четките почистване и смазване и няма никакво замисляне 

Редактирано от skodafen
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди години карах Форман с минерално масло. Стартер , акумулатор и връзки бяха проверени и обновени и винаги зимата първото палене беше на късмет. След основен ремонт на двигателя (гореше много масло) минах на полусинтетика и мъките спряха (давам го като възможност).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отзивите. Стартера е свалян, не е установен луфт във втулките. Четките са около половината. Карам колата с масло 5W40.

Сега колата е на 180 000 реални км. Взех я върната от лизинг на 32 000 км и винаги е била така. Може би само в началото беше добре, но не съм се вглеждал много, а и беше с нов акумулатор..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

Провери дали няма допълнителна консумация в покой и да бута акумулатора.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колегата е прав провери за утечка разхлабваш минусовата клема ,мултиметъра изместваш на обхват 10 А едната я опираш на минусовата клема ,а другата държиш едновременно на минуса  на акумулатора, докато ги държиш едновременно изваждаш минуса утечката трябва да бъде до 0.05 

Редактирано от skodafen
  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 57 минути, skodafen написа:

колегата е прав

Ми то друго не остана.

Благодаря за допълнението как да си направи измерването.

 

След по-дълъг престой пада и върти трудно. Като покара се зарежда и проблем няма. Единственото притеснително за мен и моето предположение е, че става в студ и след втората година.

 

Преди 21 часа, nesor написа:

.. От доста време имам проблем с първото студено палене за деня. Просто стартера върти бавно и пали по трудно. Особено ако трябва да подгрее преди това. През лятото проблем нямам. Алтернатора зарежда 14.4. Стартера е прегледан и е добре. Ако сменя акумулатора с нов проблема се оправя до втората зима. Сваленият акумулатор кара още 4 години на друга кола ...

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря отново на всички отзовали се. Не съм мерил консумация на изваден ключ, но според мен няма смисъл - колата през лятото престоява една седмица без да се кара и пали от 1/4. Не съм пробвал дозареждане - това е следващото което смятам да опитам...

Да дам пресен пример от тази сутрин - не подгря, завъртя мудно, изреди първи,  втори, трети цилиндър и запали. Минах 500 метра и угасих за 15 минути. След това отсече и запали от 1/4.

Имам чувството, че поради някаква причина акумулаторите ми губят част от пусковия си ток. Може би редовно недозареждам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

навсякъде където продават акумулатори имат тестер и могат да го проверят най-вече стартовият ток а от кога се появи проблема скоро да си сменял ремъци ? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 54 минути, nesor написа:

... Минах 500 метра и угасих за 15 минути. След това отсече и запали от 1/4.

Имам чувството, че поради някаква причина акумулаторите ми губят част от пусковия си ток. Може би редовно недозареждам...

Не е от недозареждане, но не пречи да пробваш. Това 500 м. само показва, че и на къси разстояния си възстановява загубите.

Карал съм в същия режим, като твоя. Акумулатора изкара шест години без сваляне от колата.

Друг случай - няма ток в акумулатора, забравил съм фаровете, пали с бутане и след 500 м. вече стартера въртеше.

И то с мижавия алтернатор на 120ката. дето се оплакват от него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема се появява всяка зима с различен от чисто нов акумулатор. Не си спомням преди колко години започна, и дали не си е била така още като я взех, защото и сложих нов акумулатор.

Да, лятото сменях ангренажен  и пистов ремък с ролите, както и ролка на алтернатора, но промяна няма...

 

Другото което е различно е, че я карам с 5W40, а я дават да бъде с 0W30, дали може да оказва чак такова влияние?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 13 минути, nesor написа:

Другото което е различно е, че я карам с 5W40, а я дават да бъде с 0W30, дали може да оказва чак такова влияние?

 

Дизела е тежък мотор за развъртане, с мощен стартер и акумулатор и едва ли някакво масло ще му се опре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 1.11.2023 г. at 18:56, nesor написа:

 Просто стартера върти бавно и пали по трудно. Особено ако трябва да подгрее 

 

Преди 3 часа, nesor написа:

Да дам пресен пример от тази сутрин - не подгря, завъртя мудно, изреди първи,  втори, трети цилиндър и запали. 

Точно така пали без подгрев.

 

Обърни внимание на подгряването, въпреки че в двата цитата има противоречие.

Защо един път подгрява, а друг път не?

Подгрева гарантира лесно палене от четвърт при студен мотор и особено в хладно време, какъвто ти е и проблема. При затоплен мотор подгрева не е от значение.

При мен винаги го има, като колкото е по-топъл мотора, толкова е по-кратък подгрева.

Даже в голям студ, за по-лесно палене се подгрява два-три пъти, чрез връщане на контактния ключ.

Помисли дали проблема не идва от там. Винаги се пали с подгрев, който е автоматично заложен.... и с изправни подгревни свещи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото съм запознат при дизелите с директно впръскване на фолксваген подгряването се включва при температури под плюс 8 градуса. При по високи не е нужно. При мен по проблемно е когато се включи подгряването, понеже дръпва част от и без това недостатъчния ток на акумулатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм имал такъв проблем познати ми са се оплаквали че ако центровка на гнп не е правилна не пали както трябва 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам за центровката, гледана е, и е перфектна.

 

Общо взето стигнах до следното - или акумулатора не осигурява достатъчно ток, или стартера дърпа твърде много, въпреки че е гледан...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При установяване причината за неизправност се търсят логични връзки.

Моето първо мнение в темата и следващите ми са донякъде извън логиката на конкретния случай. Това съм се опитал да го поясня. До там се стигна, защото логичните съмнения на колегите бяха оборени от теб, че всичко е изправно и проверено. Също така, от значение е автора на запитването какви показания дава, защото поставяме диагнози по разкази и всяка дума е важна. Общо взето е интересен случая. :)

 

Твоите съмнения:

Преди 7 часа, nesor написа:

акумулатора не осигурява достатъчно ток

 

Трябва да отговаря на заводските параметри. Ач. може да са по-високи, но не и по-ниски.

Не си случил на дефектни акумулатори, защото:

На 1.11.2023 г. at 18:56, nesor написа:

Сваленият акумулатор кара още 4 години на друга кола.

 

Преди 7 часа, nesor написа:

стартера дърпа твърде много, въпреки че е гледан...

 

Да, може да е, и той беше от първите заподозрени. Обикновено дефектите там са необратими и с времето се влошават. Много време е изкарал така. Друго, което си мисля - Автомобил на 30-50к км. му е рано за проблеми в стартера.

На 2.11.2023 г. at 7:11, nesor написа:

Сега колата е на 180 000 реални км. Взех я върната от лизинг на 32 000 км и винаги е била така. Може би само в началото беше добре, но не съм се вглеждал много, а и беше с нов акумулатор..

 

Ако стартера е неизправен, не мисля, че работата му ще е различна при студен и топъл двигател:

На 1.11.2023 г. at 18:56, nesor написа:

От доста време имам проблем с първото студено палене за деня. Просто стартера върти бавно и пали по трудно.

През лятото проблем нямам.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, разбирам, че е много важно каква информация подавам. Всичките ви предположения се крепят на нея. Благодаря ви, че продължавате да вземате отношение по случая.

 

Акумулатора  върти добре когато е на година две, след това върти мудно през зимата, през лятото си върти добре. На друга/бензинова кола кара с години, но там не е необходим толкова висок пусков ток. А де факто това е което ми пречи да си ползвам акумулатора повече от две години - недостига на стартов ток. Тук вече е дилемата ми - Дали акумулатора губи след втората си година твърде много от стартовия си ток, или стартера ми черпи твърде голям ток, и всеки недозаряд на акумулатора се оказва проблемен.

Поне аз до това стигам. Имайте предвид, че вече съм вдигнал ръце - наблюдавам проблема с години, сменил съм няколко акумулатора, почиствал съм клеми, проверявал съм маси и т нт.... 

Аз стигнах до тук и за това се обръщам към вас. Благодаря на всички за намесата.

 

Ще изчакам да застудее повече и ще заредя добре акумулатора и ще пробвам така как ще завърти.... друго не се сещам

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, проблема е изминатите километри. Преди палене подгрява, после се пуска подгрее на задно стъкло/огледала примерно. Климатика се слага да духа на прозореца. Палиш фаровете. Абе все неща, изискващи допълнително пауър. И това се черпи от акумулатора в голям процент. Алтернатора не смогва да зареди достатъчно за тези 3-4 километра. Няма решение на проблема освен повече шофиране. Явно за 2 години капацитета му спада и почва да се усеща това мудно въртене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 42 минути, zloQQ написа:

Според мен, проблема е изминатите километри. Преди палене подгрява, после се пуска подгрее на задно стъкло/огледала примерно. Климатика се слага да духа на прозореца. Палиш фаровете. Абе все неща, изискващи допълнително пауър. И това се черпи от акумулатора в голям процент. Алтернатора не смогва да зареди достатъчно за тези 3-4 километра. Няма решение на проблема освен повече шофиране. Явно за 2 години капацитета му спада и почва да се усеща това мудно въртене.

Най вероятно е това, но искам да съм сигурен, за да търся варианти за облекчаване на положението... благодаря за намесата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сега се сещам ,че един колега  имаше такава и алтернатора му беше 70А ,като цяло голямо недоразумение , ако 90А за по 3-4 км в посока няма проблем 

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 31 минути, skodafen написа:

сега се сещам ,че един колега  имаше такава и алтернатора му беше 70А ,като цяло голямо недоразумение , ако 90А за по 3-4 км в посока няма проблем 

Това е интересно, може да е решение. Благодаря! Имаш ли представа по какво може да се определи типа на алтернатора визуално? Или номер да търся някъде?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.