Jump to content

skodaclub.bgskodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

1.9 SDI акумулатор


nesor

Recommended Posts

  • Отговори 55
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • nesor

    20

  • joro-120L

    18

  • skodafen

    7

  • The Best Forman

    4

преди 51 минути, skodafen написа:

пише го отзад на пластмасовия капак 

Благодаря още веднъж! Хубава вечер!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@nesor  Колега, това намерих, като данни и прецени с какво разполагаш в момента.

 

Skoda Fabia 1.9sdi. Общи сведения за електрическата част:

Напрежение на акумулатора - 12 V

Капацитет на акумулатора - 61 Ah, стартов ток - 330 A, според оборудването

Капацитет на акумулатора - 72 Ah, стартов ток - 380 A, според оборудването

Заряден ток за алтернатора - 70 A, без климатик

Заряден ток за алтернатора - 90 A

Заряден ток за алтернатора - 120 A, със специално обзавеждане

 

На 2.11.2023 г. at 17:57, nesor написа:

Да дам пресен пример от тази сутрин - не подгря, завъртя мудно, изреди първи,  втори, трети цилиндър и запали. Минах 500 метра и угасих за 15 минути. След това отсече и запали от 1/4.

Това изобщо не ми прилича на недозареждане. Но смятам да спра да "ровя" повече.

 Този цитат го използвам за втори път.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

@nesor  Колега, това намерих, като данни и прецени с какво разполагаш в момента.

 

Skoda Fabia 1.9sdi. Общи сведения за електрическата част:

Напрежение на акумулатора - 12 V

Капацитет на акумулатора - 61 Ah, стартов ток - 330 A, според оборудването

Капацитет на акумулатора - 72 Ah, стартов ток - 380 A, според оборудването

Заряден ток за алтернатора - 70 A, без климатик

Заряден ток за алтернатора - 90 A

Заряден ток за алтернатора - 120 A, със специално обзавеждане

 

Това изобщо не ми прилича на недозареждане. Но смятам да спра да "ровя" повече.

 Този цитат го използвам за втори път.

 

Колега, благодаря за труда който си положил.

Проверих си алтернатора - 120 амперов е.

Днес покарах около 100 км - едва към края на пътуването зареди напълно акумулатора. Ако правилно съм преценил де - напрежението на зареждане спадна до 14.00 волта.

Утре сутрин ще я видя как ще се държи.

 

Нещата както ги разбирам аз клонят към стартер, или отиващ си акумулатор...

Благодаря ви още веднъж, че вземате отношения по случая!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, nesor написа:

Благодаря ви още веднъж, че вземате отношения по случая!

Моля, за нищо. :)

 

Преди 4 часа, nesor написа:

Проверих си алтернатора - 120 амперов е.

И акумулаторът трябва да бъде - Капацитет 72 Ah, стартов ток - 380 A

 

Преди 4 часа, nesor написа:

Днес покарах около 100 км - едва към края на пътуването зареди напълно акумулатора. Ако правилно съм преценил де - напрежението на зареждане спадна до 14.00 волта.

Дали е зареден акумулатора зависи какъв ток/ампераж/ пуска алтернатора към него. Колкото е по-зареден, толкова е по-нисък ампеража. За това се грижи реле-регулатора, като постепенно сваля ампеража. При разреден акумулатор може да стигне и до 20-30 А. При напълно зареден - 0,1-1 А. Така, че колко е зареден, може да се разбере по зарядния ток.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 5.11.2023 г. at 14:56, nesor написа:

Колега, благодаря за труда който си положил.

Проверих си алтернатора - 120 амперов е.

Днес покарах около 100 км - едва към края на пътуването зареди напълно акумулатора. Ако правилно съм преценил де - напрежението на зареждане спадна до 14.00 волта.

Утре сутрин ще я видя как ще се държи.

 

Нещата както ги разбирам аз клонят към стартер, или отиващ си акумулатор...

Благодаря ви още веднъж, че вземате отношения по случая!

 

За състоянието на акумулатора може да даде някаква ориентировка и стойността на напрежението му сутринта преди да запалиш, а също и в момента на пиково натоварване при завъртане на стартера. Някъде от старите книги ми се върти, че при добър акумулатор и изправна ел. апаратура напрежението му не трябва да пада под 9 V при стартиране (някой да ме поправи, ако има по-точна информация).

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 26 минути, Peter_CLX написа:

Някъде от старите книги ми се върти, че при добър акумулатор и изправна ел. апаратура напрежението му не трябва да пада под 9 V при стартиране (някой да ме поправи, ако има по-точна информация).

 Проверява се с товарна вилка. Поставя се на двете клеми на акумулатора. Има волтмер на нея и товар /съпротивление/ имитиращ стартера. Сигурно си запознат, но реших подробно да пиша.

п.п. Меродавното е с вилка за проверка състоянието на акумулатора и пада на напрежение. Какъв е допустимия, не мога да кажа. Мисля, че и на мен ми се върти 9 - 10 волта.

При вариант да се мери с уред при стартиране, не може да се локализира проблема. Може да е в акумулатор, може и неизправност на стартера, която да товари допълнително акумулатора. От чисто механични повреди, като износване на втулки, опиране на ротор в статор, или ел. повреди, като късо.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте отново!

Да дам актуална информация:

Стартера е профилактиран, без промяна.

Акумулатора е замерен, и очаквано е с понижен стартов ток. За бензинова кола става, но за дизел - не.

Зареждането отново премерено от специалист и окачествено като перфектно.

Закупен нов акумулатор и ще дам данни след няколко дни.

 

Въпроса е, защо редовно скапвам акумулаторите си? Системен недозаряд? За 5 км сутрин и още толкова вечер, 120 амперов генератор да не успее да напълни?

Как да удължа живота на акумулатора си?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 5.11.2023 г. at 14:56, nesor написа:

Днес покарах около 100 км.

Утре сутрин ще я видя как ще се държи.

И как се държи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, nesor написа:

...

Въпроса е, защо редовно скапвам акумулаторите си? Системен недозаряд? За 5 км сутрин и още толкова вечер, 120 амперов генератор да не успее да напълни?

Как да удължа живота на акумулатора си?

Има нещо гнило в Дания .. моя курник (вярно бензинов) го карам по 3.5 км. до работа и обратно. Заводския акумулатор издържа близо половин година повече от акумулаторите на колеги , взели колите си същата година. Старите коли (имаше период , когато работата ми беше на 1 км.) никога не съм сменял акумулатори на под 4 години (пак бензинови). 

Въпроса за 100 000$ - от къде и какви акумулатори си купуваш? (може би там е разрешението на "проблема").

За малко над 30 год. стаж с колите съм купувал какви ли не - от най-марковите до "на бай Марко от мазата" и последните години бях много доволен от световно неизвестна марка турски акумулатори , които спойно си изкарват гаранцията и доволно количество години (поне две след изтичане на гаранцията) за скромните 100 лв. за 55Ah.

Мисълта ми , че ако ви трябва нещо за колата , не го вземайте от аптеката или Кауф..д , щот е на промоция , а ползвайте услугите на специализирани магазини.

Пресен пример - бензинова Дачия с акумулатор на една година (от тези на промоция) след една година няма ток да си отключи вратите (всичко по колата е изправно).

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчетата от които взех последния/днес/ казаха следното - дизел, на къси разстояния не успява да възстанови. Предполагам голямата компресия и големия ток за подгряване обръщат каруцата...

Иначе три съм взел от верига авточасти - перион и варта, и енергайзер от друг магазин за авточасти. И на двете места съмнения нямам никакви.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абсолютно доста от акумулаторите на пазара са направени колкото да изкарат гаранцията ,наскоро свалях да зареждам  акумулатора на един Мерцедес,причината  заминал алтернатора и го бяха прибрали само на акумулатор преди това не са имали никакви ядове с него беше си оригиналният Varta с маркировка 2013г.  

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 36 минути, nesor написа:

След каране на дълъг път се държи по познатия начин. На сутринта едва превърта двигателя.

Значи не е от недозареждане.

 

Не е по темата, но вече и аз се изчерпах откъм идеи.

преди 15 минути, The Best Forman написа:

Въпроса за 100 000$ - от къде и какви акумулатори си купуваш?

Мисълта ми , че ако ви трябва нещо за колата , не го вземайте от аптеката или Кауф..д , щот е на промоция , а ползвайте услугите на специализирани магазини.

Гена, акумулатора на 120ката го купих от Кауф..д на примоция. Монбат. Вече е на четири години, а знаеш колата колко я карам.

Правя му един сеанс на зарядно есента и го прибирам на топло. Тези дни ще трябва да взема мерки за зазимяване.

Вчера я палих и върти, кат алтав.

 

На 5.11.2023 г. at 18:30, joro-120L написа:

И акумулаторът трябва да бъде - Капацитет 72 Ah, стартов ток - 380 A

Към автора - Това спазва ли се?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 7 минути, joro-120L написа:

...

Гена, акумулатора на 120ката го купих от Кауф..д на примоция. Монбат. Вече е на четири години, а знаеш колата колко я карам.

Правя му един сеанс на зарядно есента и го прибирам на топло. Тези дни ще трябва да взема мерки за зазимяване.

Вчера я палих и върти, кат алтав....

Много добре .. на Голфа (уличен автомобил) четири години не беше свалян и като сгъна (откраднаха го разреден ?) взех следващия , две години седя в бокса и така го продадох .. не беше виждал зарядно. То последното ми истинско зарядно замина заради един малоумно зареден акумулатор за колхозна техника , та няма на какво да ги зареждам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 36 минути, nesor написа:

Момчетата от които взех последния/днес/ казаха следното - дизел, на къси разстояния не успява да възстанови.

 

Пита ли ги момчетата тоз номер как става тогава:

 

На 2.11.2023 г. at 17:57, nesor написа:

Минах 500 метра и угасих за 15 минути. След това отсече и запали от 1/4.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, The Best Forman написа:

Пресен пример - бензинова Дачия с акумулатор на една година (от тези на промоция) след една година няма ток да си отключи вратите (всичко по колата е изправно).

 

преди 55 минути, skodafen написа:

абсолютно доста от акумулаторите на пазара са направени колкото да изкарат гаранцията

 

Добре колеги, но не трябва да имаме подозрения в тази посока, защото:

 

На 1.11.2023 г. at 18:56, nesor написа:

Сваленият акумулатор кара още 4 години на друга кола.

 

дори и бензинова да е. Така че:

 

Преди 1 час, The Best Forman написа:

Има нещо гнило в Дания ..

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука някви "стари спомени" се споменаха, та и аз да се включа - едно време за пълно възстановяване на заряда на акумулатора след палене се смяташе, че трябва да се минат около 80км. нормално каране. Говорим за Жигула, старите Шкоди, Вартбург ... - все коли, които практически нямат други големи консуматори (тогава фаровете не бяха целодневно задължителни) и са прости на тояга. От тогава до сега батериите не са се променили много, но за сметка на това постоянната консумация на модерните автомобили е в пъти по-голяма. Така че ми се струва нормално при тези кратки курсове колата не успява да зареди напълно акумулатора. При дизелите (поправете ме ако бъркам, защото не съм сигурен в съотношението) консумацията при палене е около 3 три пъти по-висока отколкото при бензинките, което води до силен разряд и съответно по-дълго време/километри за възстановяване.
Доколкото прочетох е проверен алтернаторът, но не е проверено дали няма утечка по инсталацията на автомобила.

Нямам идея дали ще проработи, но една идея за проба - при старите автомобили, когато имаше слаб акумулатор, се палеха за малко фаровете - консумацията им беше достатъчна да подгрее леко батерията и да я възбуди (понякога достатъчно, за да запали возилото).
И втора - като няма ключ маса - вечерта се разкача батерийката (минуса стига), сутринта се връзва обратно и да видим ко че стане (имам подозрението, че ще си има предостатъчно ток).

Относно качествата на продаваните акумулатори - чистак бърсак купен, на година и половина, с остатъчна година и половина гаранция, каран само на бензинова кола и закупен не от хоремага (Гената ще се сети от де е взет) ме остави в средата на нищото - след цял ден каране, няколко пъти палене, загасих  и след час ...хОй - окъсили клетки и стартов ток 80А (а моята баба категорично не смята да се задоволи с толкова малко - голям го иска...тока де). Което доведе и до пълна проверка - алтернаторът е перфектен - заряд 14.62V на празен ход, утечка 0,1 от допустими 0,2А. Оказа се, че докато е вързан на клемите проблемът не се хваща, но като го разкачихме и уредчето си каза тежката дума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, Logrus написа:

Тука някви "стари спомени" се споменаха, та и аз да се включа - едно време за пълно възстановяване на заряда на акумулатора след палене се смяташе, че трябва да се минат около 80км. нормално каране. Говорим за Жигула, старите Шкоди, Вартбург ... - все коли, които практически нямат други големи консуматори (тогава фаровете не бяха целодневно задължителни) и са прости на тояга. От тогава до сега батериите не са се променили много, но за сметка на това постоянната консумация на модерните автомобили е в пъти по-голяма.

Колегата е минал 100 км. и нищо. На старите Шкоди алтернатора е 48-55 А. Тук е 120 А. Производителят ги е предвидил тези неща.

 

Преди 11 часа, Logrus написа:

При дизелите (поправете ме ако бъркам, защото не съм сигурен в съотношението) консумацията при палене е около 3 три пъти по-висока отколкото при бензинките, което води до силен разряд и съответно по-дълго време/километри за възстановяване.

Не мога да кажа с колко е по-висока консумацията, но със сигурност е по-висока.

И съответно акумулатора при дизела е с по-голям капацитет. 72 Ач. срещу 45-50 Ач. при бензин.

/по памет, по книга на 120ката й дават 38 Ач. акумулатор. такъв стандарт май вече няма. само за сравнение/

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, Logrus написа:

 Което доведе и до пълна проверка - алтернаторът е перфектен - заряд 14.62V на празен ход ...

Досега винаги измерването на зареждането при мен е ставало с вкл. консуматори - фарове и т.н. и някакви средни обороти. Не само на празен ход, с изкл. консуматори. Така го правят и в магазина, за да заверят гаранцията на акумулатора.

 

Преди 11 часа, Logrus написа:

утечка 0,1 от допустими 0,2А. Оказа се, че докато е вързан на клемите проблемът не се хваща, но като го разкачихме и уредчето си каза тежката дума.

Ми не е правилно със закачени клеми. Ампермера се връзва последователно на акумулатора и едната клема се маха. Волтмера е успоредно. Колегата  @skodafen  го е обяснил на предната страница как става. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 22 минути, joro-120L написа:

Досега винаги измерването на зареждането при мен е ставало с вкл. консуматори - фарове и т.н. и някакви средни обороти. Не само на празен ход, с изкл. консуматори. Така го правят и в магазина, за да заверят гаранцията на акумулатора.

 

Ми не е правилно със закачени клеми. Ампермера се връзва последователно на акумулатора и едната клема се маха. Волтмера е успоредно. Колегата  @skodafen  го е обяснил на предната страница как става. :)

При мен "празен ход" включва светлините (автоматични са - къси + габарити предни/задни) + вентилатора на парното (не го спирам) + цялото осветление на купето (бях с отворена врата). Горе-долу докарах условията ?

 

Утечката е измерена по правилата. Проблемът с акумулатора обаче се установи чак когато му махнахме и двете клеми.

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Logrus написа:

Проблемът с акумулатора обаче се установи чак когато му махнахме и двете клеми.

Измерването е било с товарна вилка.

 

Преди 1 час, Logrus написа:

Утечката е измерена по правилата.

Вината си е в мен, че не вложих повече мисъл в четенето и подразбрах друго измерване. Написал си, че е установена мъртва клетка. Кви утечки, кви пет лева. ?

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулаторите които съм купувал винаги са според изискванията - стартов ток и т нт.

 

Старият акумулатор върти добре скоро след като е зареждан = още е възбуден така да се каже. Като престои повече време не му достига ток. За времето на престой явно се е разредил.

Много съм мислил по въпроса преди да се обърна към вас, но нищо логично не ми идва.

 

Като казвам системно недозареждане имам предвид, че при каране на къси разстояния може би не успява да възвърне на 100 процента изходната позиция, и така се натрупва недозаряд, до като не го покарам повече. Може би когато това се случва често, акумулатора си отива по бързо. Това е само преположение.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 2.11.2023 г. at 17:57, nesor написа:

Не съм мерил консумация на изваден ключ, но според мен няма смисъл - колата през лятото престоява една седмица без да се кара и пали от 1/4.

 

Ще трябва да го направиш, въпреки всичко, за да отпадне и тази въпросителна. Или при престой, махаш минусовата клема.

 

преди 39 минути, nesor написа:

Като престои повече време не му достига ток. За времето на престой явно се е разредил.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да премеря за сигурност, но след едноседмичен престой е горе долу както след еднодневен, та за това се отказах...

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.