Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

1.9 SDI акумулатор


nesor

Recommended Posts

Преди 4 часа, nesor написа:

Трябва да премеря за сигурност, но след едноседмичен престой е горе долу както след еднодневен, та за това се отказах...

 


Тоест, и в двата случая проблемът се проявява най-вероятно все на студен двигател (?)

 

Колега, още някои уточняващи въпроси възникват:
Колко дълго се налага обикновено да въртиш стартер преди да заработи студен двигател? И спадат ли оборотите на стартера в периода преди да запали двигателя или въртенето е просто мъчно, но все пак стабилно?
Натискаш ли съединителя, докато палиш (особено през зимата, на студено)?

 

По-горе казваш, че през лятото колата пали от 1/4. Дори и така може да се окаже, че акумулаторът пак върти трудно, но тогава по- не се забелязва, защото колата запалва бързо и не се налага много въртене на стартера.

 

Понеже разследването на казуса е сякаш малко в задънена улица, дали не е уместно да се разшири кръга на "заподозрените"...
Преди години трупах шофьорски стаж на семейната Лада 1500. В студено време винаги завъртах стартера с натиснат съединител (между другото и сега го правя), а когато двигателя заработеше стабилно отпусках педала... и тогава оборотите осезаемо спадаха - трансмисията очевидно започваше да товари двигателя по някаква причина - гъсто масло в кутията, износване в самата кутия или нещо друго. В днешните автомобили този ефект по-трудно ще се забележи, защото електрониката коригира и стабилизира бързо и ефективно оборотите на празен ход въпреки повишения товар от трансмисията върху двигателя, но стартерът и акумулаторът ще го изпитват малко или много, без нищо да компенсира това повишено усилие.

Редактирано от Peter_CLX
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 75
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • nesor

    30

  • joro-120L

    22

  • skodafen

    8

  • Peter_CLX

    4

През летния сезон не чувам стартера. Колата запалва от първия цилиндър. През зимата едва се превърта стартера. След третия изреден цилиндър трябва да върна ключа, защото спира да върти.

 

Опитвал съм с натиснат съединител - не усещам разлика.

 

Възможно ли е да иска центровка на капака на горивната помпа. Предполагам зимата иска повече гориво. Аванса на помпата е нагласен прецизно но за капак не зная дали може да влияе. Понякога с леко натиснат педал пали по добре през зимата, но трудно се цели колко да е натиснат педала...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, Peter_CLX написа:

гъсто масло в кутията,

От това е. Даже 120ката се опитва да тръгне, като отпусна съединителя. Толкова се сгъстява маслото, че увлича зъбните колела. Тогава карахме с 90 ЕР. При съвременните трансмисионни масла не знам дали го има този ефект.

Чудесно е, че си изградил такъв навик. При мен, инструктора още на курса го изискваше при всяко палене.

Освен, че се облекчава стартера, помага и за пътната безопасност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хрумва ми една идея , която ще доведе до разграничаване на вероятния проблем - вземаш един бустерен уред и сутринта палиш с него .. ако пак върти трудно първия път , вероятно механичен проблем (гъсти масла , втулки и други части на стартера) .. ако върти лесно - търсиш утечки , сменяш марката акумулатор и т.н.

Един акумулатор тръгне ли да се разрежда без товар .. нормата за обикновен е 12.2-12.4 , за АГМ 12.6-12.7.  

Друго , което се сещам - зимата не ползвам всички консуматори едновременно - първо си разледявам огледалата , после прозореца (задния) и накрая усилвам парното (подгреви на волан и седалка нямам).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Малко по темата - колата продължи да върти трудно и да пали трудно след ревизия на стартера и нов акумулатор. Основните ми съмнения са в тайминга, макар да е настроен точно където трябва според сервиза(в което нямам основания да се съмнявам).

Забелязах, че след подмяната на ангренажния ремък миналото лято колата върви малко повече, а същевременно грее по малко(забелязва се падане на стрелката на температурата при връщане на газта по наклон). Също така разхода се подобри малко. Според мен това има отношение към тайминга - не знам дали е малко или много аванса, но го отдавам на това.

Сега със затоплянето на времето пали от 1/4. Подгряването работи - ясно виждам пада на напрежение при включване на подгрева. Може би ви заблудих с това бавно въртене, понеже когато колата пали добре не чувам въртене, а когато не пали ми се струва бавно, но това да е понеже не е запалила.

Ще гледам да я закача някъде и да погледна как е тайминга.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново!

 

Имах възможност днес да погледна тайминга - добре изглежда. Между средната и горната линия е. Всички датчици имат показания които са разумни при тези външни условия.

Единственото което ми направи впечатление, е че на 4 канал исканото предварение е нула, а актуалното е 2. Дюти цикъла е 2.8 процента. Като подам газ, при около 2000 оборота започва да се получава число за исканото предварение, и актуалното го следва, съответно дюти цикъла се увеличава. Не зная това дали е нормално поведение.

 

Да споделя отново проблема който имам - трудно първо палене при ниски температури. Подгряването работи, свещите са нови. Миналата зима изкарах с две изгорели свещи, палеше трудно, но тази година е по зле с нови свещи. Когато зимата не иска да запали въртенето е мудно, и го отдавах на това, но с ревизиран стартер и нов акумулатор положението е същото. Колата върви много добре, харчи малко, никакъв пушек. При температури над 10 градуса пали от 1/4. При по ниски понякога пали, понякога се зачудва и пали на втори или трети цилиндър. При минус 10 градуса изрежда 1, 2, 3, 4, връщам ключа, наново и пали с притрисане, дава грешка на клапата за меко гасене - предполагам заради големия пад на напрежение.

 

От това което гледах на ваг кома, единствено ми направи впечатление, че исканото предварение е нула - нормално ли е това? Друго което забелязах, е че когато извадих графиката на тайминга за температура на горивото показва 110 градуса, но като гледам клипове - и там е така.

 

Та, моля ако се сещате нещо, дайте някакви насоки.

 

Успешен ден!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Здравейте!

 

Малко напредък по темата. Проблема беше с труден първи студен старт за деня.

 

Сега карам по рядко колата и проблема се появява и при топло време.

На 99 процента съм сигурен, че проблема е въздух в горивната система. Колкото по дълго време не я карам, толкова по трудно пали след това. И след като запали, когато е стояла няколко дни тресе докато избута въздуха.

Някой по горе беше споменал тази възможна причина, но тогава нямах проблеми през лятото и я отхвърлих, за което се извинявам.

 

Та - смених горивния филтър, както и нови гумички на клапана на филтъра. Нови скобички на маркучите от филтъра към помпата, нови маркучи за обратната нафта от дюзите. Никаква разлика. Никъде няма теч или навлажняване. При топло време и престой 24 часа обикновено пали от раз, може леко да разтресе - за ориентир колко въздух е влязъл. При по студено време проблема се увеличава, което е логично...

 

Дайте идеи от къде идва въздуха?

 

Някъде има ли активно ръководство за фабията, интересува ме горивната система в случая..

 

Благодаря, приятна неделя!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, nesor написа:

Дайте идеи от къде идва въздуха?

За мен, от никъде не може да дойде въздух. Стига някой да не ме обори. :) При съвременните дизели горивоподкачващата помпа е в резервоара. Когато свърши нафтата, тогава може да засмуче въздух. Ако тази помпа е при двигателя и има трасе помпа-резервоар, тогава може. Също, при неработещ двигател, не може да влезе въздух. Нещо трябва да го засмуче. Не може да влезе на самотек. Ако има пробив, ще има теч, защото горивоподкачващата помпа нагнетява там, а не засмуква. Маркучите за обратна нафта са без значение за въздуха. Разбрах, че варианта стартер-акумулатор вече не е на дневен ред.

Мисля, че не задържа горивото в системата и се връща в резервоара. Може да пробваш, като задържиш на контакт по-дълго време преди палене, помпата да качи нафта. В други теми колеги съветваха за проба, колата да се оставя с наклон напред, за да стои високо резервоара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Около помпата е сухо, никъде няма и следа от гориво. Доколкото ми е известно, при работа на двигателя в корпуса на помпата налягането  е положително, и би трябвало да прокапе отнякъде.

 

 

Този модел няма помпа в резервоара. Подкачващата помпа е част от помпата за високо налягане. Системата грубо е следната - засмукваща тръба от резервоара до филтъра, връщаща тръба от резервоара до филтъра. По същия начин и от горивната помпа до филтъра, като има термо клапан във филтъра за обратната нафта. До определена температура върти една и съща нафта с малко допълване от резервоара, а като загрее я връща в резервоара.

 

Според мен от някъде смуче въздух, и горивото бавно се оттича в резервоара... поне така си го обяснявам аз. Затова търся и някаква документация по случая...

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 56 минути, nesor написа:

Този модел няма помпа в резервоара. Подкачващата помпа е част от помпата за високо налягане.

В такъв случай, може. Значи, трябва да се започне от резервоара, включително и сондата в резервоара. Цялото трасе до горивоподкачващата помпа.

Но, пак има едно "но". Ако дърпа въздух, ще имаш постоянно нестабилна работа на мотора.

 

преди 56 минути, nesor написа:

Според мен от някъде смуче въздух, и горивото бавно се оттича в резервоара... поне така си го обяснявам аз. Затова търся и някаква документация по случая...

Трябва да има клапан, който не дава на горивото да се връща обратно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

Трябва да има клапан, който не дава на горивото да се връща обратно

Трябва, но дали си върши работата?

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите.

За това търся някаква документация по случая.

 

Не зная дали има клапан някъде...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, nesor написа:

За това търся някаква документация по случая.

И аз търсих схеми на горивна система и не намерих такава, която да покаже къде се намира този клапан.

В краен случай и това върши работа:

https://tehno-zona.eu/produkt/възвратен-клапан-гориво-ф8-мм/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, joro-120L написа:

И аз търсих схеми на горивна система и не намерих такава, която да покаже къде се намира този клапан.

В краен случай и това върши работа:

https://tehno-zona.eu/produkt/възвратен-клапан-гориво-ф8-мм/

 

 

Благодаря за труда който сте положили. Това ще е в краен случай, понеже с него само ще прикрия проблема. Бих искал да открия причината!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е само една от причините за този проблем. И ще се елиминира вероятността да е от това, като се открие и смени клапана, или се постави допълнителен. Може и от други неща да тресе при палене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да познавам в детайли горивната система на обсъждания автомобил... ако не е трудно да се изпълни, дали може да се направи експеримент със студен старт след дълъг престой с подаване на гориво от отделен съд свързан точно преди помпата, като се елиминира целия тракт от резервоара, вкл. и предполагаемия дефектен клапан и евентуалното засмукване на въздух?

Експериментът би дал отговор дали причината наистина е въздух по пътя от резервоара или е нещо друго.

 

Още една посока на размисъл: Не видях по-нагоре в темата коментар дали е мерена компресията на двигателя. И това дали не може също да е причина за лошия (студен) старт: дълъг престой над определено време, след което масления слой по стените на цилиндрите се е оттекъл до степен, че примерно не може да компенсира влошената работа на компресионните бутални пръстени. И в резултат на това двигателят стартира трудно и работи зле в началото, докато маслото бъде нагнетено и стигне отново до стените на цилиндрите, вдигайки постепенно и компресията.

Извинявам се, ако вече е било обсъждано това или ако звучи нелогично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип си прав, и все някога ще направя въпросния тест с външен съд с гориво. Единственото което ме възпира, е че ще разбутам още горивни маркучи. Просто ми трябва повече свободно време и ще го направя.

 

За компресията - не е мерена, но колата е на реални километри и е поддържана добре. Би трябвало подобен пробег да не е проблем. Когато направя горния тест ще си покаже дали има нужда от мерене не компресия...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново....

 

Вече се предавам, направих теста с външна бутилка. Пак не пали от раз, от маркучите не излизат мехури въздух...

Преди да сложа бутилката я запалих- на първия цилиндър запали и работи равномерно, като беше стояла 3 дни.

След монтажа на външна бутилка пак припалих да излезе всичкия въздух. След 3 дни запали на третия сгъстен цилиндър, и работи леко неравномерно първите 10 секунди. Проверено още веднъж след три дни, положението е същото.

 

Общо взето пали когато си иска от раз, работата след това е равномерна и гладка. Понякога се чуди дали да запали, и тресе леко след като запали. И това е на днешните високи температури.

 

Центровката на тайминга е съвсем леко на аванс. Колата се ускорява много добре, разхода също е добър. Има ли вариант да заяжда авансатор по време на запалване?

Или при смяната на ангренажния ремък да е прескочен зъб на разпределителен вал?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 месеци по-късно...

Моята Fabia 1.9SDI вече 8г се държи по подобен начин. Лятото пали без проблем, зимата ако не се кара 3-4 дни, не може да развърти. Аз смятах, че има утечка, която трябва да се отстрани. Но по-компетентни от мен сменят акумулатора, защото е отказал да запали. И с нов акумулатор няма проблем примерно 2г. На единият акумулатор му удължихме живота с 1-2г, като включвахме соларен панел 10-20W в гнездото на запалката преди да излезем от колата. По този начин дори при малко слънце евентуална утечка се компенсира, и акумулаторът се поддържа на 13-14V предполагам. И с такова напрежение стартерът развърта нормално.

Това е начин да се прикрие проблема, и да се използва акумулаторът по-дълго.

Сегашният акумулатор е на по-малко от година, и вече бавно пали и на по-топлото време. Вероятно проблемът се е задълбочил.

Имам волтметър към запалката. Показва около 14.1 при работещ двигател. Когато пали трудно, напрежението пада около и под 9V.

За стартиране на дизелов двигател, акумулаторът трябва да има 640A или повече стартов ток. Това се осигурява най-често с акумулатор 72-75Ah. Някои маркови акумулатори имат такъв ток и при 64Ah.

Естествено, че може да се ползва и "бензинов" акумулатор с по-малък стартов ток, но вероятно ще се амортизира по-бързо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за намесата колега!

 

При мен положението продължава да е същото....

Намерил ли си някакво решение на проблема?

Мерил съм ток на утечка и е под 60 милиампера, не помня колко точно беше....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също не съм решил проблема кардинално.

Все още се търпи. Със соларен панел може да стане незабележим.

Утечката трябва да е до 30mA, или дори по-малко, за да уважат гаранцията на акумулатора. 

С днешните коли трябва да чакаш поне 10-30мин за да заспят електрониките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност ми пада нафтата. При продължителен престой колата пали след доста въртене, при добра скорост на въртене на стартера. След като запали работи известно време с прекъсване докато изчисти мехурите въздух. На другия ден пали без проблем. За сега съм заменил клапана, който се монтира на горивния филтър. Сега изчаквам да видя резултата.

Ако се окаже, че не е оттам на къде да се насоча? Помпата няма следи от теч, а там налягането би следвало да е положително по време на работа.

 

Маркучите от филтъра към помпата са сменени, както и маркучите от дюзите за обратната нафта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

След като смених клапана за горивото който е на горивния филтър колата запали от първи цилиндър след престой от една седмица. Явно е дърпала по малко въздух, и от там всички проблеми.

Клапана е афтърмаркет, но със монтирани оригинален комплект гумички.

Преди няколко месеца смених горивния филтър, а с него и гумичките на оригиналния клапан. Разлика нямаше. Или някъде е пукнат корпуса на оригиналния клапан, или не-оригиналните гумички не струват. Лошото е, че не запомних как точно монтирах гумичките, понеже са синя и черна и  има значение. Дано свърши работа на някой...

  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.